goedemorgen allemaal, Lenthe gefeliciteerd! Indigo leuk he zo'n mooie echo, bij ons vertelde ze dat ook allemaal. Roelie vervelend hoor dat je misselijkheid nog niet weg is. Hoop voor je dat dit snel gebeurd. Hier gisteren weer een drukke dag gehad. Heb mezelf een nieuw kapsel laten aanmeten, was het zo zat, mijn haar zat voor geen meter meer. Is nu een stuk korter. Was pas om 23.30 uur thuis gister dus een beetje aan de late kant, trof thuis weer een huilende Zefanja aan. Dit ging door tot 1.00 uur en toen nog heel even om 3.30 uur. Gaat dus lekker. Tevens had hij ook nog een lichte verhoging. Dus toch maar in de gaten houden of hij geen ontsteking in zijn mondje krijgt. Maar met mijn nieuwe kapsel zie ik er toch weer een beetje fitter uit. Een beetje hoor. Ruby meid, hoe is het bij jouw, gaat het nog een beetje? Groetjes Melanie
@lenthe hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. @indigo, super dat je echo goed was en je hebt echt veel informatie gekregen het enige wat ik hoor is dat het kindje goed groeit en het hartje mooi klopt. @Tari, vervelend voor je zoontje hoop dat hij snel weer wat opknapt. Ik heb helemaal geen last van jeuk. zometeen lekker werken en dan om 16u weekend.
Goedemorgen, @Lenthe gefelciteerd! @indigo wat fijn dat je zo een mooie echo had! Ook ik heb last van jeuk, had geen idee dat het met de zwangerschap te maken had haha! Pff vandaag weer een dagje werken en dan weekend! Heerlijk Heb het op me werk nog niet verteld, en kijk er eigenlijk heel erg tegenop! Per 1 juni 2007 heb ik onbepaalde tijd contract werk er nu een half jaar maar vind het zo moeilijk te vertellen.
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Toen ik vanochtend wakker werd waren de echobeelden het eerste waar ik aan dacht. Ik zei vanochtend nog tegen mijn vriend dat ik het liefste opnieuw naar ons prutske zou willen kijken, maar helaas moeten we nu wachten tot 11 juli voor de 2e echo (20 weken). Heb zojuist de afspraak gemaakt. Door die 1e echo is het nu wel ineens een stuk tastbaarder geworden, het zwanger zijn. Ik merk dat ik nu meer verbinding maak met dat kleine leventje in mijn buik, heb ook meer de neiging mijn hand op mijn buik te leggen nu Datzelfde geldt voor mijn vriend, hij is apetrots. Volgens mij had hij die echo nog meer nodig dan ik om voor zichzelf te bevestigen dat hij papa wordt. Roelie, het zou mooi zijn als mijn misselijkheid nu helemaal weg zou zijn, maar dat is helaas niet waar. Ik ben nog steeds misselijk, maar stukken minder dan voorheen en hoef dus ook niet meer zovaak te kokhalzen of braken nu. Het is allemaal draaglijker geworden. Ook de hoofdpijn is gelukkig een stuk minder geworden. Vervelend voor jou dat je zonder de pillen toch weer zo misselijk werd gisteren. Ze voorlopig gewoon nog maar even nemen dan hoor! Je vraagt trouwens tussen de regels door naar Ilona. Volgens mij heeft ze zich niet meer gemeld (of vergis ik me nu?) Butterflymom, fijn dat je ook zo'n mooie echo hebt gehad! Wat ik me wel afvroeg...hoe is dat vitamine D tekort bij jou opgemerkt? Ik maak me namelijk ook wel eens zorgen daarover. Ik drink namelijk zelden melk (en voor ik zwanger was al jaren niet, alleen sojamelk). Sammie, wat fijn zo'n angelsounds! Lijkt me heel speciaal om thuis lekker te kunnen luisteren. Hoewel ik me ook wel kan voorstellen dat ik er juist onrustig door zou worden in het geval ik het hartje minder makkelijk zou vinden of zo. Ben er dus nog niet uit of ik ook zo'n ding wil aanschaffen. Amiek, goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd voor wat betreft die medicatie! Want sommige artsen..... Zo heb ik helemaal in het begin van de zwangerschap (toen ik net mijn eerste pos test had gehad) medicatie moeten nemen voor een fikse borstontsteking. Niet gedaan, vanwege de schadelijkheid voor het kindje. Zelfde met de zovirax, die kon ik volgens mijn arts gewoon nemen. Nou, NIET dus. Wat je vraag over die compeed patches betreft....ik zou ze niet gebruiken als ik jou was. In de patches zitten namelijk dezelfde werkzame stoffen als in zovirax of andere koortslipcremes. Ik heb ook al 2 x een koortslip gehad in de afgelopen weken. Het enige wat ik erop heb gedaan is een klein beetje teatreeolie om te ontsmetten. Zonder geneest het ook wel, al duurt het wat langer dan met creme of patch. Morrighan, mijn zusje keek er ook van op zoveel info als ik heb gehad, zij heeft ook al 3 echo's gehad en het enige wat zij altijd hoorde was dat het er goed uitzag. Ik weet niet of het eraan ligt dat het bij haar en jou in het zkh was. Ik denk dat ik gewoon geboft heb met de echoscopiste, was een heel vriendelijke vrouw die veel uitleg gaf zonder dat ik iets vroeg. Lenthe, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! LANG ZAL ZE LEVEN....LANG ZAL ZE LEVEN....LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLORIA...IN DE GLORIA....IN DE GLORIA.....hieperdepiep hoera, hieperdepiep hoera, hieperdepiep hoera Chrissie, grappig dat je schrijft dat je jaloers bent op de vele info die ik heb gehad. Zo ben ik op mijn beurt weer een beetje jaloers op jou en al die andere meiden hier die zo lekker veel echo's hebben (gehad) Het is inderdaad heerlijk dat ik nu zoveel info heb gekregen, daar kan ik de komende 10 weken wel op teren. Sterker nog....daar MOET ik op teren Die bultjes daar heb ik ook last van. Op mijn borst en schouder en bovenarmen pukkeltjes. En mijn handen staan vol met jeukbultjes, al denk ik dat die van de zon komen. Ik heb altijd last van zonneallergie, een klein straaltje zon en het is weer zover Murmel, wat goed dat jij het zolang verborgen hebt kunnen houden voor je collega's zeg (bij mij wisten ze het al allemaal gelijk een week nadat ik het wist). En wat een opluchting als je straks kunt vertellen dat je zwanger bent! Nog een paar dagen en dan heb je weer lekker een echo. Tari, fijn dat de kapper je deugd heeft gedaan! Het spijt me te moeten lezen dat Zefanja nog zoveel last heeft van zijn 'ongelukje'. Goed in de gaten houden die verhoging inderdaad. Geef je hem iets tegen de koortsontwikkeling en voor pijnstilling? Veel succes met je kleine mannetje! Zo, ik ga eens even op internet rondstruinen. Morgen gaan mijn vriend en ik een leuk dagtripje maken, althans dat is het plan. Maar eens even kijken of ik leuke ideetjes kan vinden.....
ik heb ook last van jeuk, 1 vaste plek op mijn onderrug en vanaf mijn ellebogen naar boven toe, heb ik bultjes die af en toe ook jeuken. Bij vorige twee nooit last van gehad. Heb die vorige keer een dopler gehuurd. Dit werkte er goed, het koste alleen 25 euro per maand. Zit nu ook te denken om een angelsound te kopen. weet ook nog niet zeker. Gisteravond, toen ik eindelijk eens ontspannen kon zitten, (nee dit was niet thuis) heb ik heel licht de kleine weer voelen friemelen. weer op de zelfde plaats en nu ook een klein beetje naar rechts (van bovenaf gezien) Voor de gene die moeten werken, werk ze.
@Indigo: Wat leuk dat je zo op iedereen reageert! Heb het wel aan een aantal collega's verteld hoor, maar nog lang niet iedereen weet 't. ben toch iets voorzichtiger geworden na de vorige keer, omdat ik geen zin had om iedereen evt. weer slecht nieuws te moeten vertellen (maar nu moet ik daar natuurlijk niet meer vanuit gaan!). Dus na een goede echo dinsadgochtend trek ik mn strakste tuniek aan, zodat mn buikje mooi zichtbaar is voor iedereen! @AMiek: wat slecht van die arts zeg, dat ze je gewoon iets voorschreven wat je niet mag! Tjonge, ik zou echt laaiend van woede zijn. WAt ontzettend goed van je dat je je gevoel hebt gevolgd. @Tari: wat gaaf dat je die kleine al voelt. Hoe kun je dat gevoel herkennen en hoe weet je of het niet bv. je darmen zijn? Pfffff nog een dagje werken en dan is t weekend. Merk dat ik vandaag niet erg gemotiveerd ben helaas!
murmel ik herken het nog van de vorige keren. Tevens zijn het zeker niet mijn darmen vooral omdat het precies de andere richting op beweegt dan toen het mijn darmen waren, daar merkte ik toen meteen een reactie op Mijn baarmoeder zit al 3 vingers boven mijn schaambeen. De plek waar ik het voel is net boven mijn schaambeen. En nu al diverse malen op dezelfde plaats en het zelfde gevoel. Geen plopjes zoals bij mijn darmen maar een gekriebel en net of er wat tegen de binnenkant langs mijn buikwand drukt. Het is moeilijk uit te leggen, maar doordat het de 3e is is het al mogelijk, Zefanja voelde ik al met 15 weken. Angelus pas met 20/21 wkn) Je gaat het vast begrijpen als je het zelf ervaren heb. Ik hoop dat je het een beetje snapt en dat het niet te warrig is. (vermoeidheidverschijnselen )
Haha, duidelijker kan waarschijnlijk niet eens, want omschrijf maar eens een gevoel . Ik kan niet wachten tot ik het zelf ga voelen!
Murmel, ik kan me in jouw geval helemaal voorstellen dat je er liever mee wilde wachten deze keer. Ik hoop dat iedereen je gaat bedelven onder de felicitaties volgende week! Tari, wat fantastisch dat je de kleine al voelt bewegen. Dat lijkt me het meest speciale van heel de zwangerschap, je kleintje in jouw buik voelen bewegen......Zucht..zwijmel... Je omschrijft het hartstikke duidelijk hoor, ondanks je vermoeidheid We zullen het inderdaad allemaal wel gaan begrijpen als we het zelf gaan voelen. Lekker van genieten jij in ieder geval!
Aaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben dus niet gek ik voel mijn kleine dus ook al vroeg! Want ik had het vorige week al, dat ik iets net boven mijn schaambeen voelde glijden heeeeeel apart... En toen ik het vorige week vroeg aan de vk zei ze dat het heel goed kon omdat het én het derde kindje is én omdat de placenta aan rugzijde ligt en ik er dus geen extra stootkussentje tussen heb! Heb het van de week nog een keer gevoeld, nog niet echt duidelijk maar ik voel wel wat zitten en friemelen daarbinnen Mijn baarmoeder steekt trouwens ook al 2 vingers boven het schaambeen uit en hoewel ik niet de slankste ben ben ik toch echt zichtbaar zwanger....zeker met een positiebroek aan dat kleedt toch heel anders! Zal vragen of mijn man het weekend buikfoto's wil maken xxx Roelie
Ik hoop dat jullie het ook snel mogen ervaren. Vooral in het begin is het echt iets tussen jouw en de kleine. In mijn gedachten klets ik dan ook met de kleine. Sorry als het raar klinkt.
pff ben ik ff blij dat jij dit ook al heb roelie. Ik dacht al ze verklaren me vast voor gek. Maar het is voor ons allebei al de 3e. Duidelijk herkenning dus. Ik weet jammer genoeg alleen niet waar mijn placenta ligt, ik hoop zo dat deze nu ook eens aan de achterzijde ligt. Bij de vorige keren dus niet het geval. Bij zefanja was ie dan al een klein beetje naar de zijkant verschoven, bij de eerste lag deze heerlijk vooraan.
Ik voel de kleine ook al een week ofzo! Bij mij is het me 2de zwangerschap en me 4de kindje. Weet heel zeker dat het de kleine is omdat ik het gevoel "herken". Ik vind het niet echt een fijn gevoel, wel met de gedachte dat het de beeb is maar qua gevoel niet zo..
@lenthe.. gefeliciteerd met je verjaardag @Indigo... mijn vitamnine D tekort hebben ze ontdekt door het bloed prikken... alles was verders goed behalve mijn vitamine D dus niet die was te laag.. hier vandaag een rotdagje... het is 4 mei... een rare datum voor ons.. * mijn vader is vandaag psies 8,5 jaar terug overleden * Ghislaine is vandaag psies 9 maanden geleden overleden * wij zijn vandaag psies 12 weken zwanger (waar we tuurlijk heel blij mee zijn) maar goed allemaal best wel dubbel vandaag.. verders wil ik iedreen een fijne dag toewensen... en misschien kom ik nog wel ff langs kijken vanavond.. liefs miranda
Ik hoop dat ik mijn kindje ook snel ga voelen! Soms denk ik dat ik iets voel, maar ik twijfel dus wel tussen kindje en darmen, haha. Nou ja, nog even geduld maar. Ik heb echt zo'n zin om het te voelen, dat is echt heel bijzonder, net alsof heel even alleen jij en je baby bestaan ofzo en jullie even stiekem met elkaar 'kletsen'. Pff, ik geloof dat ik vandaag toch wat bevangen ben door de hormonen.... Bedankt voor jullie lieve felicitaties! Sofia slaapt (saai kind ), ik heb de badkamer schoongemaakt, een oude boterham met zweterige kaas gegeten en opeens voelde ik me heel zielig. Ik doe nooit echt aan m'n verjaardag, dus ik heb tegen iedereen gezegd dat ze niet langs hoeven te komen, dat ik mijn familie vanavond wel in het restaurant zie en dat mijn man niet vrij hoeft te nemen, en dat is ook altijd precies hoe ik het wil, maar nu opeens voelde ik me heel alleen. Het zijn ongetwijfeld de bovengenoemde hormoontjes . Nou ja, ik ga Sofia zo maar eens 'pesten' en in haar wagentje zetten, dan lopen we lekker in de zon naar de supermarkt en dan ga ik taarten bakken (lijkt me een toepasselijke verjaardagsbesteding). Geen idee wie ze op moet eten, maar goed... Nee, nu ben ik wel erg hypocriet, ik weet denk ik best wie ze op gaat eten...
O, loop ik een beetje te klagen over verjaardagsvisite en hormonen... Veel sterkte Butterflymom, begrijpelijk dat het een rare dag voor jullie is.
Tari en Roelie, wat super dat jullie de kleine voelen! Volgens mijn gyn kan dat dus nog niet... Die zegt dat t vaak de verbeelding en de wens is, en dat de baarmoeder nu nog niet gevoelig genoeg is om t op te pikken en door te geven (of zoiets, t was een erg technisch verhaal) Naja, iedereen zal wel verschillen denk ik dan maar Geniet ervan zou ik zeggen.
@Butterflymom: kan me voorstellen dat het een nogal 'dubbele' dag is voor jullie. Probeer je maar vast te houden aan het puntje 3: er groeit een mooi kindje in je buik! @Chrissie: ik vind het inderdaad ook erg vroeg dat sommige hun kleintje al voelen, helemaal Missym, want wij zijn even lang en dan zou ik het ook moeten kunnen voelen? Maar wel gaaf hoor, als je er zo vroeg van kunt genieten. @Lenthe: eet maar lekker een heeeel groot stuk taart op jezelf! (of 2 )
Chrissie en murmel het is helemaal niet raar dat wij dit al voelen. Voor jullie is het de eerste zw.schap. Toen voelde ik het ook pas met 20 wkn. Voor roelie en mij is dit de 3e! Ons baarmoeder is al opgerekt geweest, al 2 keer, hierdoor dus sneller wat groter en gevoeliger. Allebei mijn VK zeggen dat dit dus wel degelijk kan! tevens ben ik 14 wkn zwanger, ietsjes langer dan jullie. Bij de 2e was het ook al met 15 wkn. En dat was ook niet vreemd. Ik vind het eerder een beetje raar dat jullie hier aan twijfelen, ten slotte hebben roelie en ik het al eerder ervaren. ( en zo zijn er nog heel wat meer moeder zwanger van de 3e die het nu al voelen) Wilde dit toch even kwijt.