hihi had het zelf niet eens door Ik wilde nog wel voordat ik bevallen zou zijn het halen, en dan had ik ook nog gegokt op de 15de vandaag dus dat ik zou bevallen. Ohww volgens mij hoor ik onze kleine man mopperen, tja is weer voedsel time
Kwam ff kijken maar nog geen babietje. Nou, dames ik ga Deniz in bad doen maar zodra ik bericht heb van Maria laat ik het jullie weten.
Nou Rob & Maria, ik hoop dat jullie allebei even lekker wat uurtjes diepe slaap kunnen pakken. Sterkte allebei, want dit is natuurlijk NIET leuk, zoveel voorwerk zonder enig zichtbaar resultaat. Gelukkig heeft Chardella het zo te zien wel gewoon nog lekker naar haar zin!
Hier vanuit het bad een heel klein beetje bloedverlies maar verder niks...alleen een harde buik en rustige baby...het lijkt er nog steeds niet echt op *kruipt weer onder de steen*
Roelie, is je steen wel zwaar genoeg? Misschien een zwaardere zoeken die meer op je buik drukt? Dan issie er zo uit.. Pff toestanden met al die dames over tijd.. gaat geen dag voorbij dat ik niet aan jullie denk.. Vorige week donderdag was de "groepsbevalling", wellicht ligt het aan de dag.. donderdag = groepsbevallingsdag.. dus.. laat de baby's maar komen!
Dit is wel een toepasselijke steen.. ga hier maar onder liggen.. en dan komt ie vandaag! let maar op..
goeiemorgen, Kwam ook even kijken op Maria al bevallen was, he meid wat vervelend zo. Maar ik zie dat je lekker lig te slapen nu. Hoop voor je dat het niet lang meer duurt. Rob, dank je wel voor het plaatsen van je berichtje. Hier weer een super nacht gehad. Ze kwam pas om 5.00 uur vanaf gisteravond. Heerlijk! Vanmorgen zelf in de tummy gedaan en lekker wezen wandelen, ze ligt nu heerlijk buiten in haar wagen te slapen. In de luwte en ze is lekker warm. Kan ze wat daglicht op doen, zodat het laatste beetje geligheid ook weg trekt. Hoop alleen dat Angelus weer een beetje lekkerder in zijn vel gaat zitten, want dat vind ik nog het slopende. Huilt heel erg veel en vraagt mega veel aandacht. Wat hij dus niet altijd krijgt, anders is Zefanja daar weer de dupe van. Dat is wel even wennen met 3 kids. Maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Dees hier ligt Estrella na de ochtend voeding ook even bij mij, vallen we samen nog even in slaap. Leuk om te lezen dat het goed gaat met Quinn, spannend he zo de 1e keer zelf in bad doen. Hoe gaat het met de andere mama's? En de zwanger meiden, Muriel ben benieuwd of je nog voor het strippen gaat. Roelie, o meid heb met je te doen. Hoop voor je dat het vandaag op gang komt omdat Rene thuis is. Heb je iets meer rust. LIEVE OVERTIJD KINDJES, KOM NOU TOCH TE VOORSCHIJN!
Kan iemand mij trouwens eens uitleggen wat strippen nou eigenlijk is en wat het doet en hoe t werkt enzo? Ik vind overal wel wat verhaaltjes, maar kan me dr nog weinig bij voorstellen. Misschien iemand uit eigen ervaring?
Ohw Maria... dat klinkt als een ware uitputtingsslag. Ik had zo gehoopt om nu te lezen dat jullie kleine meid vannacht was geboren. Hopelijk lukt het om goed te slapen in het ziekenhuis en zodoende op krachten te komen voor de bevalling. (En dit geldt natuurlijk ook voor Rob.) Veel sterkte meid, ik denk aan je en leef met je mee.
Ik heb getracht een roze steen te zoeken voor de "meisjes-verwachtende-mama's" maar het mocht niet baten.. vandaar maar even de steen naast Roelie voor de meisjes haha.. (sorry, ben niet zo goed met paint-shoppen.. even om de blauwe randjes heenkijken hihi)
Ilse: Bij strippen maakt de gynaecoloog of verloskundige met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen en kan het gebeuren dat de baarmoedermond hierdoor ook rijp wordt. Vaak volgen dan de weeën zodat er toch nog een natuurlijke bevalling in werking treedt. Strippen kan ietwat vervelend/pijnlijk zijn en het geeft absoluut geen garantie tot bevallen.
Nou het begint hier toch ook al een beetje te rommelen hoor. Heb al de hele nacht buikrampen maar om nou te zeggen dat ik héél erg pijn heb... T is nu ook nog heel onregelmatig dus weet niet wat ik ervan moet denken, vanmorgen een kruik tegen mijn buik aan gelegd en t leek of het er alleen maar erger van werd, dan weer een tijd rustig en nu begint het weer. Nou verwacht er nog niet veel van vandaag, maar mijn moeder& zusje hadden ook een stortbevalling en niet super veel pijn dus wie weet... (mijn zusje in 3! uur, gerekend vanaf de eerste krampen) Kraamzorg is net langsgeweest voor de intake (ze waren me vergeten!, of nou ja het hoofdkantoor was vergeten het door te geven aan de vestiging) Dus heb vorige week maar even gebeld naar ze. *tromelt met vingers*
Ik heb een erg onrustige nacht gehad vanwege krampen in mijn baarmoeder (en een erg beweeglijk kindje dat daar op reageerde). Niet dat ik het erg vond overigens, want ik dacht: kom maar op, laat die bevalling maar beginnen! Eén kramp was zo heftig, dat ik gevoelsmatig even wilde checken of er niet 'iets' aan de hand was... Ik ging naar de wc en mijn onderbroek zat vol bloed. Ik had geen idee wat ik nu moest doen: bij bloedverlies moet je de vk bellen, maar ook als dat 's ochtends vroeg is? Of moet je dan wachten tot 9 uur? Omdat ik het kindje goed voelde bewegen en mijn man het hartje goed kon horen kloppen, besloten we maar te wachten tot 9 uur. Vanmorgen dus gebeld. Volgens de vk is het waarschijnlijk zo dat mijn baarmoeder zich nu aan het openen is en dat er daarbij een vaatje is geknapt. Als de weeën sterker en regelmatiger worden en/of het bloedverlies meer wordt, dan moet ik weer bellen. Maar sinds ik uit bed ben, lijkt het allemaal weer minder te worden. Vals alarm? Ik hoop natuurlijk dat het vandaag nog doorzet, maar ben ook een beetje bang dat dit nog niet het serieuze werk is...
En hoe doet ze dat dan? Gewoon lostrekken ofzo? Normaal zitten de vliezen dus vast aan de baarmoedermond? En euh...rijp..dat woord kom ik zo vaak tegen, wat wil dat nou eigenlijk zeggen? En bij hoeveel cm ontsluiting kunnen ze dit doen? En hoe groot is de kans dat t slaagt? Wat een vragenvuur he, snap je nou waarom ik zeg dat ik er niks van weet? hihi
Zo das lekker op tijd zeg! Vergeten...fijn! Goed dat je zelf gebeld hebt, zou toch lullig zijn als ze je echt helemaal vergeten zouden zijn. Succes met het gerommel, ik hoop voor je dat t door gaat zetten!
Oeh Serafijntje, dat is wel spannend, kan me voorstellen dat je schrok en even niet wist wat je moest doen. Ik duim voor je dat het doorzet vandaag!
D'r wordt dus aan alle kanten gerommeld vandaag, zou leuk zijn als deze donderdag inderdaad weer een groepsbevalling zou worden! Statistisch gezien niet logisch, maarja, wat gaat er bij de novembermama's nou wel volgens de logische statistieken?
ilse ze doen het als je 1cm ontsluiting hebt. Dat heb je dus al. Ze doen dit door hun vingers tussen de baarmoeder en de vliezen te zetten, ze wrikken ze dus al het ware los. Het is niet echt pijnlijk. Meer onprettig een soort wee.
Mja was al bijna bang dat hij zou komen zonder dat de kraamzorg was langsgeweest! Ze zijn daarna wel met "spoed" langsgekomen... een halve week later dus. Maar t was wel een heel lief mens.