November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden
    Pfff heb een weer eens een humeur om te te knallen :oops:
    Begon vanmorgen al heel slecht, mn mannetje had van gister nog het een en ander aan eetenswaar op het aanrecht laten staan en hij had beloofd om het op te ruimen want dat kan ik 's ochtens gewoon niet hebben. Kwam ik na een lekker nachtje slapen mn bed uit, mannetje was al weg want die was naar schiphol om zn neef op te halen die hij al 2 jaar niet heeft gezien, maar daar zo meer over. Goed kwam dus in de keuken staat alles er dus gewoon nog, daar ging mn maag die leeg was, moet je eens proberen te braken met een lege maag, je hebt het gevoel dat je longen eruit komen. stond echt te janken en wat was ik kwaad zeg.

Nou goed oke na een uurtje ging het wel weer, op naar mn werk had een bespreking over een cliënt met moeders en nog een aantal begeleiders van de woning enzo. Komt d emoeder niet opdagen, echt hoe kun je, het gaat wel over je kind ggrrrrrrr

Nou oke zet ik me dan wel overheen.
    Dacht ga mn mannetje ff bellen want die heeft dus zn neef opgehaald die ruim 2 jaar in australië heeft gezeten, dus wilde even weten of alles goed was met hem enzo. Dus bel hem en zeg EN? Nou hij deed zo raar, ineens de stoere en overdreven reageren wat bedoel je en lachen en wat een lol, hij begreep me ineens niet. Nou laat dan maar. Heb zo opgehangen

Belt hij een uur later terug en kon hij wel ineens normaal doen en begreep me nu ineens wel. Grrrr Nou ik bedankte hem ook nog dat hij de keuken zo heerlijk had opgeruimd, zegt die doodleuk, wat stond er nog in de keuken dan? Ohww nou dat ruim ik wel op als ik thuis ben, nou schat wat denk je zelf ga niet wachten tot jij thuis bent en alles laten staan.

Dus al met al een rot dag heb een rot humeur en heb julli er mee lastig gevallen hihihihi sorry maar moest het ff kwijd

2. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hmm, geen briljant begin van de dag Ikke! Mijn moeder belde voor m'n verjaardag en toen heb ik ruzie met haar gemaakt omdat ze niet naar de echo van gisteren vroeg. Heb inmiddels m'n excuses aangeboden hoor; ik geloof dat er vandaag wel een paar mensen snel op hun teentjes getrapt zijn ;) .

Even over de discussie over je kindje wel of niet voelen: ik kan me voorstellen dat Chrissie zich afvroeg hoe het zit (kan het nu al wel of niet), want als je verloskundige zegt dat het niet kan ga je natuurlijk heel erg twijfelen. We weten vast allemaal nog wel van onze eerste zwangerschap dat je je vk altijd op haar woord gelooft, toch? Ik vroeg me zelf ook af of het nu eigenlijk al wel kan. Blijkbaar wel, wist ik ook niet. En áls iemand je verhaal moeilijk te geloven vind (wat bij Chrissie volgens mij nog wel meeviel), wat dan nog? Dan haal je toch je schouders op, blij met wat jij weet wat waar is? Tenminste, zo zou ik het doen. En zo blijft het ook een stuk gezelliger. We zijn hier met zoveel, iedereen met andere achtergronden enzo. Reken maar dat er hier heel wat meiden rondsurfen die heeeeel andere opvattingen hebben dan ik. Geeft toch niets?

Ik ga morgen ook lekker met een paar vrienden en mijn man naar het bevrijdingsfestival in Zwolle. Is meestal erg leuk, en vlak achter ons huis, lekker makkelijk.

Sofia heeft dus echt de hele middag geslapen, hopelijk dat ze de oppas (mijn collega) vanavond nog wat rust gunt... Nu dus maar even wandelen, m'n ouders komen straks langs met cadeautjes (jipieieieie).

3. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Goed verwoord Lenthe!

Ikke, ik hoop voor je dat de rest van je dag wat leuker is!

Tari, jaaaaa superleuk om op die afdeling te lopen én te kopen. Ik vind het nog wel een beetje raar van mezelf dat ik er toch een beetje onwennig loop. Waarom? Stond ook met totaal de verkeerde maat in mijn handen en met een heel leuk lief truitje voor een pasgeboren baby maar die was veel te zomers! We bevallen natuurlijk allemaal midden in de winter hahaha. Zo onwennig nog allemaal. Maar haha ik heb nog maanden om te oefenen in de winkels! En nu ga onze hond een heerlijke wandelbeurt geven in het bos :D

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Lenthe, ik begrijp best dat je dan denkt hé hoe kan dat omdat je het zelf niet voelt maar om zo te reageren vind ik gewoon niet nodig. Zoals jij nu ook zegt "als iemand het niet gelooft haal je toch je schouders op" dus er mag wel gezegd worden dat er getwijfelt word over de waarheid daarvan want dat "haalt de sfeer niet naar beneden" maar als ik zeg dat ik me aangevallen voel omdat ik mijn eigen kind kan voelen en een ander mij de indruk geeft dat te wantrouwen dan ben ik de boosdoener. Als het zo werkt dan denk ik niet dat dit het forum is waar ik op wil zitten! Als ik een persoon niet op zijn woord geloof dan hou ik me mond dicht, want als iemand dat zegt dan zal dat zo zijn en als ik denk dat dat niet zo is dan hou ik dat voor me ookal heeft mijn vk gezegd dat het onmogelijk is.

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Moah: ik ga de winkels ook leegkopen als ik di. een mooie echo heb gehad. Maar inderdaad iets om rekening mee te houden, dat het een winterbaby wordt, hahahaha!

@Ikke: owwwww daar heb ik ook zo'n hekel aan: mannen die stoer gaan doen als er een ander bij is, haha!
    En dat lakse gedrag herken ik als geen ander, het is niet eens zozeer onwil, maar meer van 'dat kan straks toch ook nog?'. Zucht.... mannen..... ;)

6. julie123

julie123 Actief lid

2 okt 2006
    323
    0
    0
    ff banner checken :)

meiden jullie kletsen zoveel dat ik het echt niet allemaal kan bijlezen, ik hoop in ieder geval dat het met jullie allemaal heel goed gaat en dat jullie mooie echo's krijgen of hebben gehad!

ik heb volgende maandag tweede echo, hopelijk alles ok :)

groetjesssssss

ps... nog steeds last van bloedneus af en toe... vervelend maar verder alles perfect!

7. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

En een tip, om een koortslip snel te laten genezen, zonder medicatie. Een kleine beetje tandpasta 3x per dag doet wonderen.

Ik heb trouwens helemaal geen jeuk, mijn vorige zwangerschap had ik dat ook niet. En op de een of andere manier barst ik van de energie. Ben al 4 dagen bezig in de tuin van 's ochtends tot het avond eten. Ik denk wel goed aan mezelf hoor.

Liefs Linda

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    linda, dat is je geraden ook hoor, haha. Zolang je je goed voel, lekker door gaan met tuinieren hoor.
    Wat zal jouw tuin netjes en mooi worden.

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, psies! Tandpasta werkt bij mij ook altijd wel! Het staat alleen een beetje suf, hihi. Het droogt de koortslip best goed uit.

10. Niet meer actief

Hoi meiden

Even kijken of ik kan bijbenen wat er gezegd is en waar ik op wilde reageren hoor...

Ikke..heel herkenbaar, ik kan soms ook zo boos worden als mn man weer eens een puizooi achter gelaten heeft! Dan kom je brak beneden en kun je eerst gaan opruimen, bah! En dat ie dan nog zo raar reageert ook, best logisch dat je daar sjagie van wordt. Reageer je hier maar lekker af hoor! ;)

Qua kleertjes kopen...ik durf het nog niet, stom he! Ik heb al wel een paar dingetjes gekocht en ook van mn moeder wat gehad, maar ik durf verder eigenlijk niks te kopen. Bang dat het nog fout gaat zeg maar. Over 1.5 week heb ik de 12wkn echo en als het dan goed is, dan zal ik zó opgelucht zijn. Alleen de ouders en zus en goeie vriendin weten het nu nog, na die echo mag de wereld het weten (ma blij, ze moet nu elke keer dr tong afbijten haha). Maar ik durf nu dus nog niks te kopen, eerst die echo afwachten. Een week na de echo gaan we op vakantie naar Canada en daar ga ik zeker wel shoppen hoor! En als we terugkomen ben ik intussen 16.5 week dus dan ga ik lós haha.

Qua voelen..ik ben zo benieuwd hoe zoiets voelt he, ik kan me dr totaal geen voorstelling bij maken. Zelfs na de uitleg van..euh sorry, naam kwijt, blijft het voor mij een groot mysterie. Nog een paar weken geduld dus, het is mn eerste dus het zal wel even duren voor ik het ga voelen. Spannend, ben zó benieuwd!!

Ik merk dat de pijn in mn borsten intussen wat minder begint te worden, niet meer constant maar wat kortere vlagen en dat ik iets beter slaap. Aan de ene kant dus opluchting, dat het nu beter zal gaan, aan de andere kant voedt het mn angst weer...wat nou als dat betekent dat het niet goed is? Oh ik ben een muts hoor, let daar maar niet op haha.

Groetjes!
    Jolanda

11. Niet meer actief

Jeetje, in de tijd dat ik zat te typen zijn er weer 5 berichten bijgekomen. Daar is niet tegen op te reageren hoor hahaha.

Oh en wat betreft jeuk...heb ik eigenlijk helemaal geen last van, gelukkig.

12. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Over dat voelen wil ik ook graag wat zeggen. Bij mijn vorige cq eerste zwangerschap voelde ik het met 18 weken. Ik weet het nog precies ik stond kippenstukjes om te draaien en daar zomaar in eens was er een vlinder in mijn buik aan de rechter kant, bijna bij mijn lies. Ik ging meteen stralen en wist zeker dit was de kleine.

Nu voel ik soms wat gekriebel maar het is wel anders. Weet niet of het mijn darmen zijn of mijn kindje. Heb veel last van mijn darmen maar het gaat steeds beter door de Jakult.

En ik weet dat je naar mate je meer zwangerschappen hebt gehad je steeds sneller het kan gaan voelen. Dat is net zoals dik worden de boel ik allemaal al opgerekt geweest. En als je placenta aan de voorkant ligt moet je langer wachten om het te kunnen voelen. Ik hoop dat de placenta deze keer aan de achterzeide ligt dan kan ik meer voelen en genieten van het kindje. De vorige keer lag de placenta voor en had ik daardoor gekneusde ribben.

Groetjes en alvast fijn weekend!

Linda

13. Niet meer actief

Oke, ik ga ff blond zijn..dit zegt mij dus ff helemaal niks. Waar de placenta ligt? :( Hoe weet je dat? Zien ze dat op een echo ofzo? Ik voel me echt een domblondje op zwangerschapsgebied hoor, weet echt helemaal niks haha

14. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Ja Jolger, dat kunnen zie zien op de echo. En als de placenta aan de voorkant ligt werkt dat als een soort stootkussen dus je voelt dan minder beweging aan de voorkant.

15. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hai meiden

Nou die hele discussie over het voelen waag ik me niet aan hoor....er is inmiddels genoeg over gezegd en geschreven laten we het er maar op houden dat de hormonen flink opspelen ;)

Vandaag bij de vk geweest, moeder van een oud-klasgenootje van me erg grappig. Alles was goed, hartje was wat moeilijk te vinden maar toch nog even gehoord en over 4 weken terug komen...eigenlijk heel standaard dus maar wel heel leuk!

Hier net ook ff een flinke aanvaring gehad met de wederhelft.....al een paar dagen wat woorden maar ja is lastig uit te praten over de telefoon. Maar goed, meneer wilde al een paar dagen niet met me praten en nou belde hij me vanmiddag nadat ik bij de vk geweest was dus ik dacht van nou ja hij is tenminste wel geinteresseerd in hoe het was....niet dus hij heeft er niet eens naar gevraagd! :confused: Nou toen was ik pas echt pissed, dat hij boos en koppig is moet ie lekker zelf weten, hij is er toch niet dus ik heb er geen last van maar een beetje interesse in ONS kind graag!?
    Heb dus boos en verdrietig gebeld en hij heeft wel sorry gezegd maar bij mij is het gevoelsmatig nog niet klaar....was gewoon dikke teleurstelling.

Pfff sorry hoor moest het ff kwijt....mannen kunnen ook zo ongevoelig zijn af en toe :(

Nou mijn jongste komt zo weer thuis (hehe ben nu wel lang genoeg kinderloos geweest) en dan gaan we eten en ff wat leuks doen.

xxx Roelie

16. Niet meer actief

Oh wat shit zeg, dat ie zo ongeïnteresseerd was, jeminee, mannen!

Ik ben eigenlijk enigszins verbaasd dat je man niet mee was naar de vk, wilde hij niet of ging je liever alleen? Ik moet echt niet proberen alleen te gaan hoor, mijn man moet en zal mee haha. Hij wil ook op Samen Bevallen en wil alles samen doen en samen beleven, het andere uiterste dus :D

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Mijn man wil ook graag mee naar de VK enzo. Hij zegt soms "ik ben ook zwanger", maar dat gaat me te ver! Meeleven is prima, maar lichamelijke ongemakken ook hebben?! Het is een geintje van hem, maar hij krijgt me er helemaal mee op de kast **erg he**

18. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Hond hier net alles onder gespuugt. Mannetje gebeld van tja mag jij zo opruimen ja hoezo kun jij dat niet ik zat al te kokhalzen bij de lucht laat staan dat ik het moet opruimen. BAH!

19. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Zoooooo hehe even rust (voordat ik de **** bende in huis ga opruimen)

Vanmorgen voor het eerst naar de VK geweest (ze wou nog net niet de kleur van mn ondergoed weten)

En... het hartje gehoord! wow echt gaaf, net een treintje.

Het begint nu echt een beetje in te zinken....

20. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Zoooooo hehe even rust (voordat ik de **** bende in huis ga opruimen)

Vanmorgen voor het eerst naar de VK geweest (ze wou nog net niet de kleur van mn ondergoed weten)

En... het hartje gehoord! wow echt gaaf, net een treintje.

Het begint nu echt een beetje in te zinken....

Deel Deze Pagina