Melina, komt goed meid echt. Heb nog even geduld. Je lichaam heeft veel te verwerken nog steeds. Ik raad je af om nu al te gaan lijnen maar je kan natuurlijk wel op je voeding letten. Ontbijt altijd goed, ontbijt is namelijk je startmotor deze zorgt ervoor dat je vetverbranding op gang komt. Daarna is het zaak dat je de vetverbranding op 1 lijn houdt. Dit doe je door meerdere keren op een dag iets te eten. Na je ontbijt pak je een tussendoortje, mijn advies is een stuk fruit. Daarna lunch je. Lunch gewoon wat je lekker vind maar weet wel dat zoet aan je billen blijft hangen. Jam overigens niet. Daarna weer een tussendoortje. En dan avond eten. Daarna kun je eventueel nog wat pakken. Na achten niet meer eten want dat verteert je lichaam niet meer goed. (Beetje het SB principe dus)
Maarre... echt waar hoor: van niks eten kom je juist AAN! Alles wat je dan wél eet namelijk, komt 10x zo hard aan. Gewoon 3 gezonde maaltijden met veel vezels (bruin brood!) en groen (of fruit) per dag, en zo min mogelijk tussendoortjes en veel water erbij drinken is toch echt de allerbeste remedie.
Nee Muriel. Juist wel tussen doortjes. Als je maar 3 keer eet dan blijft je vetverbranding niet op 1 lijn maar dan krijg je pieken en dalen. Neem het maar van me aan. Eten is voor mij een obsessie geweest.
Maar dan wel gezonde tussendoortjes. Dit kunnen zijn: een stuk fruit, een vitalineatje, een sultana een stuk peperkoek.
Maria, precies zo als jij zegt, zo ben ik voor mijn zwangerschap ook 10 kilo afgevallen. En Melina, maak je toch niet zo druk. je kan wel terug kijken naar toen je 56 kilo woog, maar nu heb je een prachtig zoontje en je lichaam is erg veranderd, neemt niet weg dat je weer terug kan naar 65 kilo. Maar wat Muriel ook zegt van niets eten kom je ook aan! Ik woog op jou leeftijd ( en nee dat bedoel ik niet lullig) ook 52 kilo, sporte 6 keer in de week en had een sixpack. Haha en moet je nu zien. jemig ook 77 kilo, een hangbuik, hang borsten wallen onder mijn ogen, grijze haren en weet je wat, ik ben nog gelukkiger dan toen. Ik had toen en vroeger altijd moeite om zwaarder te worden, denk daar nog wel eens aan terug. Tuurlijk zou ik dat figuur (waar ik toen ook onzeker over was) terug willen, maar ik heb nu 3 prachtige kinderen en vind dat dat de opoffering waard is geweest. In januari ga ik weer sporten en hoop dan ook langzaam aan weer op de 65 kilo te komen. Maar leg voor je zelf de lat niet te hoog en wil vooral niet te snel! MELINA GEEF JEZELF DE TIJD! en laat de anderen lekker kletsen. Komt echt wel goed, alleen bij de een wat eerder dan bij de ander.
Haha, Maria, als ik 1 zoet beleg moet bedenken dat juist WEL blijft hangen aan je billen, is het wel de kleverige jam! Okee, ff serieus! Maria: superkaartje! Ik zag meteen dat het EVA was! Muriel: jij ook bedankt voor je kaartje, vind hem heel leuk! Flesvoeding: hier ging het de eerste 8 dagen prima (logisch, toen keek er iemand mee over mijn schouder... de kraamhulp). Daarna moest ik verder verhogen naar 90cc, dat ging ook nog, maar de 100cc heeft hij bijna nog nooit opgedronken! Ik maak nu altijd 100, maar meestal drinkt hij 80. Hij komt goed aan en ziet er goed uit, dus ik doe verder niets. Maar we zijn de tijd aan het rekken, zitten nu vaak al met 4 uur ertussen (ipv 3) en dan kan het zijn dat het in totaal op een dag 1 voeding minder is. En dan wordt het wel te weinig, denk ik. Dus ik ga hem toch iets meer stimuleren, en wakker maken als hij stopt met drinken (boertje doet hij lang niet altijd, daar wordt hij wel goed wakker van). De luier doen we hier ook van tevoren, hij poept sowieso niet zoveel, max 1x per dag! Ik ga nu eens even mijn bed opmaken en de was opvouwen... moet ook gebeuren. En dan lekker op tijd erin, ben er wel weer aan toe, was vanmorgen gelijk met de kleine man opgestaan (de eerste keer sinds 2 weken!) Morrighan: Suc6! Nu heb je zeker binnen 2 dagen je kindje in je armen! Banner: Ik ben ook weer terug naar af! Daar was ik ook begonnen, 9 maanden geleden! Maar toch ga ik nog iets beters zoeken...
ff snel een ego berichtje van mijn kant Zoals jullie weten moesten we Esmay wakker in bedje leggen zodat ze zou leren om zelf in te slapen... Dat is een halve dag redelijk gegaan, met veel tegensputteren, maar is nu weer totaal een ramp aan het worden. Het enige dat ze doet is krijsen zodra we haar wegleggen, en dit houd ze dus gerust een uur vol...dan troost ik haar tussendoor wel zonder haar eruit te halen, maar dat heeft geen succes. Nu dus maar weer slapend in d'r bedje gelegd, want we hebben alletwee al 2 nachten met zeeeer weinig slaap doorgebracht (lees 1 a 2 uurtjes)... Het is wel lekker met het CB, maar ik (en Erwin) hebben ook onze rust nodig.. Ben er ff helemaal gefrustreerd van en ga maandag maar eens overleggen hoe we dit in godsnaam moeten gaan doen, want ik weet het ff niet meer... Einde ego-berichtje....
hallo meiden pff wat een dag zeg, bah! ZOu een leuke dag moeten zijn geweest, piet zijn eerste verjaardag als papa. Helaas Eerst schoonmoeders die een humeur had om te knallen, die hebn ik vanmiddag werkelijk de deur uitgekeken, en toen in de avond visite en had Quinn even aan mn tante gegeven zodat ik even een peukje kon doen, toen ik terug kwam was Quinn al in 2 handen geweest en dat ging zo nog 3 handen door, uit eindelijk wilde ik Quinn in bed leggen, nou dat was mooi mis, Quinn was werkelijk helemaal van slag. Quinn was vanaf 20 uur al wakker en uit eindelijk heeft mn schoonzus hem om 12 uur pas in slaap gekregen. Het arme mannetje was helemaal van slag, doodmoe en hij wist niet meer waar hij het zoeken moest. OP een gegeven moment wist ik het zelf ook niet meer en kon alleen maar huilen, had het zo met hem te doen, en ik wist niet meer wat ik moest doen om hem rustig te krijgen. Hopelijk slaapt hij nu een beetje door, zodat hij weer in zijn ritme komt en dat we met zn 3tjes een normale nacht te gemoed gaan! I HOPE SO! Ik ga nu de laatste visite de deur uit kijken de boel opruimen en dan slapen. Morgen krijgen we ook weer visite,maar als het een bagger nacht word bel ik dat mooi af. Maar ja laten we eerst maar even afwachten. Sorry voor dit ego berichtje maar moest het even van me afschrijven
goedenmorgen dames steeds nam ik mij voor iets voor jullie te maken, omdat ik misschien toch wel wat weinig op de new born mama's heb gereageerd, niet uit des interesse hoor, maar ja ik zit nou eenmaal nog niet in de luiers, dus tja blijven de reakties een beetje oppervlakkig misschien,.. ik ben ook nog zo bezig met de zwangerschapsdingetjes ,.. en met advies geven, ben ik ietsjes voorzichtig, omdat het tegenwoordig (haha klinkt dat oud he? ) allemaal andere richtlijnen zijn, en mijn tips misschien buiten de boot vallen ,.. maar ik lees jullie dingen wel hoor, en ik geniet van jullie baby praatjes,.. en ik leef mee wanneer jullie het af en toe wel moeilijk hebben,.... vandaar dat ik nu dan eindelijk dit wil geven om alle mama's een veer in de kont te steken,... denk niet dat als het even niet lukt, dat je geen goede mama bent, of het verkeerd doet, tis allemaal nog zo pril,......en vergeet het niet, mama zijn is een full time job en dat mag ook weleens beloond worden
nou ik heb het mannetje net beloofd dat toen ie naar het werk ging, dat ik terug naar bed zou gaan, dus dat ga ik nu dan maar doen, de generale repetitie van gisteren heeft toch wel zijn impact gehad,.... ik ben meteen ff wakker geschud, opdat het dezer dagen toch echt staat te gebeuren maar ik kom later zekers nog ff gluren,..... nou morrighan, spannend hoor, zet hem op, in het geval het nog niet achter de rug is,........... toi toi toi,........ ennuh peetje , jij ook he,..kom op we moeten de hekken bijna sluiten
Mogge Jee, ik loop nu wel heel erg achter met bijlezen hoor, niks voor mij om hele dagen niet op t forum te zijn, moet echt een beetje afkicken. Ik heb geen felicitaties meer gezien, dus neem aan dat Peet en Hope nog niet bevallen zijn? En morrighan is bezig denk ik? Wil iemand me even bijpraten als ik iets belangrijks gemist heb? Hier is t nog even flink aanrommelen. We waren zo blij dat t met de BV al best goed ging en ze al best lang dronk, maar dat was dus valse blijheid. Ze zoog namelijk wel, maar ze dronk niet. Ze heeft de eerste 48 uur dus helemaal niks binnen gekregen Zo zielig, maarja, we wisten het niet. Ze kreeg nogal problemen met dr temperatuur, ze wist zichzelf niet warm te krijgen, zodoende kwam de vk en toen trokken we dus de conclusie dat het echt door de voeding kwam, ze had honger. Sinds gisteren geef ik haar dus elke 3 uur wat kunstvoeding, met vinger en spuitje en daarnaast kolf ik zelf, en nu blijft ze wel warm. Intussen begint mijn voeding nu ook op gang te komen (dat was natuurlijk ook nog niet gestimuleerd) dus hopelijk kunnen we vandaag of morgen nog eens gaan kijken of ze t nu wel zelf uit de borst kan krijgen. En dan kunnen we daar weer mee verder gaan. Best verwarrend allemaal hoor, nooit geweten dat t zoveel werk zou zijn, heb dat echt wel onderschat. We moeten de wekker nu echt zetten om elke 3 uur te kolven en te voeden. Oke, die wekker is meer voor Willem want ik slaap toch niet, maar door alle adrenaline ben ik nog niet echt moe, dat komt nog wel denk ik. Ik ben vooral mega gelukkig en trots op vol liefde voor mn kleine meid. En best trots op mezelf dat ik overal zo rustig onder blijf en dat veel dingen al zo natuurlijk aanvoelen, echt beetje moederinstintct geloof ik hihi. Verder gaat t hier prima, lichaam herstelt duidelijk erg goed, bloed helemaal niet veel, heb nog wel last van hechtingen, maar wordt ook steeds minder. Vannacht een 'flinke trui gebreid' (dankje Maria, leuke woordkeuze! ) en mn baarmoeder zit al weer harstikke laag schijnt t. Dus alles gaat goed. Meiden, ik mis jullie wel hoor, de verhalen en alles, misschien dat t vandaag nog lukt om wat meer online te komen, via de laptop ofzo, want ik moet meer in bed blijven van de vk, ik doe te veel, ik ben de hele dag in de benen. Tja, ben toch ni ziek? Hoe hebben jullie dat gedaan in je kraamweek? Dikke knuffels en tot snel!
goeiemorgen, Ilse, hier ook zeer weinig op bed gelegen alleen 's middags. Tja met nog 2 kinderen vond ik dat niet kon maken tegen over de jongens. En net wat je zegt, ben toch niet ziek? Mijn kraamhulp vond dat dus ook vreemd dat ik niet de hele dag op bed lag. Heb ik trouwens ben geen van de kraamperiodes gedaan. Hope lief van je. Maar ik neem het je niet kwalijk hoor. Is toch logisch, kan ook zijn dat ik misschien te weinig op jou laatste loodjes reageer. Ben misschien weer te veel bezig met de voedingen en luiers en nog 2 kinderen. Dan wil ik je hierbij ook een hart onder de riem steken, SUCCES MET DE LAATSTE LOODJES! ook voor jou PEETJE! Dees, heeft zeker zo'n impact een drukke verjaardag. Heeft hij vanacht goed geslapen?
Morge meiden gelukkig een goede nacht gehad met Quinn, al is hij nog steeds wat onrustig. Ook had Quinn enorm last van zijn darmpjes maar gelukkig heeft hij een hele hoop kunnen lossen. Vond het echt sneu, ook dat er nog bij. Maar hij was zo moe na het lossen dat hij als een blok in slaap is gevallen. Nu ligt hij nog steeds onrustig te slapen, maar zijn ritme heeft hij redelijk weer gevonden. Straks nog visite, gelukkig is zij heel rustig, dus kan denk ik niet zoveel kwaad met Quinn. Heb me trouwens toch last van mn bilspier (wist niet dat ik ze had ) Had er al een paar dagen last van,maar nu kan ik nog amper op die been staan. Dus morgen echt even fysio bellen want krijg het zelf echt niet los gemasseerd. Is er van de verse mama's ook iemand die zo'n jeuk heeft, ik word er helemaal gestoord van, krabbel me helemaal kapot. Naweeën van de zwangerschap? Nou ga nog een beetje ruimen hierzo, ben er straks wel weer
Ilse: hier ook hoor, "ben toch niet ziek"...! Maar kreeg wel van steeds meer mensen op mijn kop. Het begon met de kraamhulp (2 stuks), toen moeder en schoonmoeder en daarna ook vriendinnen die al een kind hadden. Niet alleen om te genieten moet je rusten, maar ook om lichamelijk te herstellen! Ik sliep niet veel, was niet nodig, maar rustte echt te weinig. En iedereen verwacht dat ik daar nu nog wel spijt van ga krijgen. Op zich heb ik dat nog niet, maar ik heb nog steeds wel pijn in mijn bekken...hoorde van iemand dat het ook wel "zwevend schaambeen" wordt genoemd. Nou, zo voelt het ook. En ik merk dat het enige wat verlichting brengt, toch werkelijk LIGGEN is. En dat zit niet in mijn natuur. Maar om te voorkomen dat ik strax niet in mijn eentje voor Timo kan zorgen, blijf ik 's morgens na zijn eerste voeding verplicht liggen. Onze dag start nu pas om 10 uur en dan ben ik tot ongeveer 17 a 18 uur pijnvrij. En op een zondag is dat natuurlijk helemaal geen straf, wij moeten onze dag gewoon nu nog gaan beginnen! Enige wat ik je concreet kan adviseren is: zorg dat je jezelf niet voorbij loopt! En je kent jezelf het beste, al die stomme adviezen zijn misschien irritant, maar als zoveel mensen het zeggen, zit er misschien wel een kern van waarheid in! Lekker toegeven aan wat je zelf voelt, dan komt het helemaal goed!
Melanie, nog bedankt voor je tip over de Bepanthen creme. Werkt prima! Jen, ik zou gewoon naar Esmay kijken en doen wat je gevoel ingeeft. Blijkbaar heeft ze nog behoefte aan wat troost en warmte van papa of mama voor het naar bedje gaan. Precies wat je zegt: het is wel lekker dat CB, maar het is wel jullie kindje en nachtrust Dees, balen van de verjaardag van Piet (trouwens nog gefeli!). Lekker zeg dat Quinn van hand tot hand is gegaan. Arm ventje... Jeuk heb ik trouwens niet....althans ik heb wel jeuk aan m'n doos gehad van de hechtingen, maar dat bedoelde je niet, toch? Hope, je bent een schat! Ik had trouwens ook dat ik weinig reageerde op de mama's toen ik nog zwanger was. Het wordt pas "echt" als je zelf ook mama bent Ilse, ook al problemen met de BV, jakkes! Zo zielig he als zo'n kleintje te weinig voeding krijgt. Hebben wij hier ook gehad. Het is nu wel zwaar met voeden, kolven en aanleggen, daar kan ik over meepraten. Ik leef met je mee en hoop dat Angelina snel weer bij mams aan de boob drinkt! In de kraamweek heb ik 1x een middagtukje gedaan en toen werd ik uit bed gebeld door de vk voor een contole. Ben niet zo'n tukjesmens. Nu ga ik 's avonds na de voeding van ongeveer 22.00 uur naar bed toe en blijf dan lekker in bed tot minimaal de voeding van (ongeveer) 7.00 uur en soms ook nog tot de voeding daarna. Dan kom ik de dag wel door.
Hier een lange nacht gehad...Ryan wilde tussen 1.00 en 4.00 uur weer niet slapen, met als gevolg dat ik ook niet slaap. Pff...weet toch niet wat ik daarmee aanmoet, alles al geprobeerd! Nou ja, ooit zal het wel overgaan. Melina: ik kan me goed voorstellen dat je gesloopt bent na zo'n kraamfeestje! Al die mensen entertainen en daarnaast ook nog de zorg voor Vangelis. En ik sluit me bij Muriel aan wat betreft de opmerkingen over jouw gewicht. Maak je er vooral niet druk om, het gaat er vanzelf wel weer af, dat heeft gewoon tijd nodig! En heb je leuke cadeaus gekregen? En je moet trouwens wel eten, niet eten helpt helemaal niet! Lenthe: jeetje, wat vervelend zeg dat de bv nog niet soepel verloopt. En dat Thije na de voeding niet wil slapen...pff...kan me voorstellen dat je dan helemaal gesloopt bent! Ik heb helaas geen tips voor je... Melanie: wat goed om te horen dat de bv goed gaat! En ik kan me voorstellen dat Estrella helemaal overstuur was, dat merk ik ook wel bij Ryan als hij mee is geweest ergens naar toe. Op de één of andere manier is hij daarna ook altijd even overstuur. Maar ja...dat hoort er schijnbaar bij?! En ik weet zeker dat je het straks wel red hoor! Je bent een goede moeder, dus dat komt allemaal goed! Wat lekker trouwens dat Adriaan zo lang vrij is gweest (of lijkt het zo lang?). Jen: dat komt me bekend voor van dat krijsen. Ook wij kregen van het cb het advies en een boekje mee voor ritme en regelmaat. Dus na de voeding even knuffelen en dan op bed leggen. Hij mag dan even huilen en valt vanzelf in slaap. Ryan dus niet...die ligt rustig 1 tot 1,5 uur te krijsen. Dat laat ik dus niet toe, dus ik troost hem gewoon hoor! En als hij blijft huilen, mag hij eruit en neem ik hem wel op schoot. Het is een leuk advies, maar bij ons werkt het dus duidelijk ook niet! Ik ben benieuwd wat het cb tegen jullie zegt?! Laat je het me nog even weten? Want ik denk dat we een beetje in dezelfde situatie zitten.... Dees: jeetje wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat Quinn helemaal overstuur was en jij daardoor ook! Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad?! Wij zijn ook erg voorzichtig met Ryan over en weer geven aan iedereen...om dit soort dingen inderdaad te voorkomen. En jeuk heb ik gelukkig geen last van! Hope: wat een lief plaatje! En ik kan me voorstellen datje niet mee kan praten nog met de mama's, maar dat komt straks wel! En dat neem ik je absoluut niet kwalijk hoor! Enne...ook "ouderwetse" tips zijn welkom hoor! Waarom is yoghurt dan goed voor de baby's? Behalve tegen de jeuk? Ook tegen darmkrampjes? Die magneetjes kan je volgens mij ook vaak bij de Halfords kopen?! Althans volgens mij heb ik ze daar wel eens gezien...Wat vreemd dat de maxi cosi niet in de gordels paste. Heb je de gordel wel op de juiste manier erom heen gedaan? Anders zou ik eerst even passen met een nieuwe maxi cosi voordat jeeen nieuwe gaat kopen zeg maar... Ilse: wat fijn om te horen dat het goed gaat. En de bv komt vanzelf ook wel goed hoor! Ik dacht ook altijd dat dat heel makkelijk was, maar als ikd e verhalen van iedereen lees, is dat dus niet zo. Dus kop op, dat komt vanzelf wel goed. En het moederinstinct, ja dat heb je dus direct (althans die ervaring had ik ook). Alhoewel ik soms wel dacht dat ik het dus niet had...En ik zat ook gewoon beneden in mijn kraamweek, maar deed niets. Een beetje op de bank hangen zeg maar. En verder niets gedaan. En 's middags wel altijd even op bed, maar niet de hele dag in bed gelegen. Moest er niet aan denken!
Even kort nieuws, Morrighan is om 4.04 vannacht bevallen in het ziekenhuis van Cailan Joshua 3940 gram en 52 centimeter. We zijn nu al een uur of 30 wakker en helemaal op, meer nieuws volg later
Hope, hier past ie ook niet echt alleen met flink rukken en trekken en sjorren... De gordel staat dan echt helemaal in de maxicosi gedrukt.. ligt eraan wat voor auto je hebt. Wij hebben bijvoorbeeld een volvo, bij bijna alles volvo's zijn de gordels te kort, behalve de v40... ook bij nog wat andere auto's schijnt dit voor te komen.. Dan kun je een gordelverlenger kopen en die gebruiken bij het vastmaken. Ik ken het probleem. ik laat de maxicosi nu erin staan als ik weet dat Jeroen niet meegaat, want ik krijg hem niet in mijn eentje vast. Dan wurm ik Fenna dus onder de gordel door.. helaas is het even niet anders tot we een gorderverlenger hebben.
ik woog iets van 94 op het einde, dus ben ruim 15 kilo kwijt, maar dat allemaal in de 1e week, nu dus al 5 weken niks! en dat is gewoon zo vervelend, maar goed. Chris kwam vanmorgen thuis die zij nou melina ik heb een paar meiden gezien vanacht daar is jouw kont niks bij hahaha