November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Daar kan ik me wel iets bij voorstellen... Maar je moet maar denken: mensen zijn menselijker dan je denkt ;) en ze zullen heus gewoon hartstikke blij voor je zijn. Je hebt toch ook niet zomaar een vast contract gekregen? Dus ze zullen heus blij met je zijn, dat verandert niet door een paar maandjes verlof, hoor!

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    missym: Echt knap dat je het zo lang voor je kunt houden! Ik ga met murmel mee, ik kan me ook niet voorstellen dat je collega's ineens naar zullen gaan doen. Je hebt toch niet voor niks een vast contract gekregen?

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja maar toch, net een vast contract en dan meteen zwanger :( ik heb gewoon echt het idee dat bedrijven helemaal niet graag willen dat vrouwen zwanger worden...

denk wel dat het uiteindelijk allemaal mee valt, maar stel het zo lang mogelijk uit!

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Bij wat voor soort bedrijf werk je eigenlijk? (als je het al eens hebt verteld, sorry dan heb ik dat gemist). Het scheelt soms ook of je in een mannenwereld werkt of juist niet.

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
  6. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    ach, je werkt nog even door toch? het is niet zo dat je gelijk stopt, voor my was het ook apart, maar dan vooral omdat ik nog op school zit :( zelfs daar krijg je een halfjaar zwangerschapsverlos met studiefinanciering doorbetaald :) komt wast wel goed ;) en ik draag gewoon wat wijdere truien of t-shirts zodat het nog niet zo heel erg opvalt..

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik werk in een heeel groot bedrijf. Ik denk dat het ongeveer gelijk is 400 om 400!

8. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    SUPER Murmel, wat zal jij je lekker voelen zeg! Gaaf hoor, geniet er lekker van: je bent echt zwanger :D

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, ik voel me vandaag wel echt on top of the world! Bijna onwerkelijk wat je allemaal al kunt zien en dat leeft en rommelt daar maar lekker in mn buik ;)

Wel jammer trouwens, de placenta ligt aan de buikzijde, waardoor ik het kindje later en minder goed zal kunnen voelen (en mn vriend dus ook). Maarja, da's niet het einde van de wereld natuurlijk, haha.

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Murmel gefeliciteerd met je mooie echo!

Het lijkt erop dat het met de overgebleven mama's nu allemaal vrij goed gaat of niet?

Ik ga zo eten en dan duik ik er vanavond vroeg in (lekker in bed CSI kijken en House komt vanavond zag ik), ik ben er vannacht een paar keer uit geweest (kind wakker, hond blaffen) en merk dat ik nu echt moe ben.
    Heb het mezelf makkelijk gemaakt door te koken zonder pannen (zuurkoolschotel uit de oven met rookworst, spekjes en aardappelschijfjes, wie het recept wil gilt maar :D ) straks alles gauw aan kant, kids snel douchen en dan eindelijk rust......pffff dit zijn de momenten waarop ik baal dat er 's avonds geen man thuis is!

Hebben jullie ook nog last van vermoeidheid of begint het al beter te worden?

xxx Roelie

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    missym: mijn ervaring is dat er bij grote bedrijven vaak geen probleem is met zwangeren. Zij zijn het gewend Misschien dat je leidinggevende even moet slikken bij het horen van het nieuws, maar dat is niet anders. Wel vind ik persoonlijk - als werkgever praat ik dan even - het prettig als ik nieuws redelijk bijtijds te horen krijg, want des te eerder we samen naar oplossingen / vervanging kunnen zoeken voor de verlofperiode.

murmel: wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en nu dan ook weet dat de placenta voor ligt. Anders zou je je straks misschien nog zorgen gaan maken als het een tijdje duurt voordat je de kleine gaat voelen.

roelie: ik ben sinds een paar dagen wat minder vermoeid. Maar nu ik 3 dagen ook gelijk weer een uurtje later naar bed ben gegaan, merk ik dat ik vandaag het weer wat moeilijker heb.

Nou ja, nog een paar daagjes en dan mag ik lekker 6 daagjes op bezoek bij schoonmamma in Portugal....mmmmmm.....zag dat het 27 graden was!

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Relaxed Barbabintje.... schoonmoeder in Portugal, heel goed geregeld!

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    esther :idea: ooh lekker ff naar portugal mis de zon nu ook al.

murmel :idea: gaaf dat de echo zo mooi was,nu kun je echt gaan genieten.

tari :idea: hoe is het meid? veel hoofdpijn of wat voel je eigenlijk?
    je mag 6 paracetamol hebben.

voor iedereen die ik vergeten ben....sorry maar er word echt veel gepost.

ben vandaag bij mijn ventje op bezoek geweest,viel wel ff tegen om hem daar achter te moeten laten.
    ben ook weer doodmoe door de drukke dag.

voor de rest gaat het wel,alleen nog flink bandenpijn.

14. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Jij hebt ook al een mooi buikje Esther! Ben jaloers ;) . Bij mij duurt het wat langer voordat echt duidelijk is dat ik zwanger ben denk ik, omdat ik van mezelf al vrij stevig ben.

Ruby, lastig dat je je man achter moet laten! Lijkt me ook erg moeilijk, veel sterkte!

Missym, ik snap dat je het moeilijk vindt om het te vertellen en het is ook een lastige situatie, maar dit is nu eenmaal de situatie waarin jonge vrouwen terechtkomen. En (bijna) al die jonge vrouwen maken zich vreselijk druk over wanneer ze het beste aan kinderen kunnen beginnen, óf ze wel aan kinderen moeten beginnen etc. etc. Het wordt ons niet bepaald makkelijk gemaakt. Opvoeden dus (die mannen/ collega's!) Sorry, dit is mijn stokpaardje... :)

Ben vandaag ook nog lekker thuis gebleven. Ik heb vorige week van mijn moeder het eerste seizoen van Desperate Housewives op dvd gekregen. Ik had het nog nooit gezien, dus lig nu al heeeerlijk de halve dag op de bank.

Sofia was vanmiddag bij mijn ouders, mijn man is op oefening (militair) -zul je net zien als je ziek bent :cry: . Mijn vader kwam Sofia terugbrengen en hij had allemaal Tupperware-bakjes mee van mijn moeder met macaroni en salade, een zakje kaas, een potje tomatenpuree, een sinaasappel en een bakje yoghurt. Moest er vreselijk om huilen, haha! Vond het zó lief!

Het Spaanse prinsesje heet trouwens wél Sofia! 8)

15. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben helemaal blij :whistle: Ik heb samen met mijn ventje weer een poging gedaan om met de angelsound onze frummel op te sporen en het is ons gelukt. We hebben het hartje gehoord. Nog wel heel zachtjes maar het was duidelijk te horen. Geweldig dat ding.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge meiden
    Wat is het hier rustig geweest?!
    Ik ga strakjes als ik goed wakker ben even op iedereen reageren

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames!

@Ruby: kan me voorstellen dat het erg onwerkelijk is om zo bij je man op bezoek te gaan en niet samen weg te gaan, bah, moeilijk hoor!

@Lenthe: beterschap! Oh, ik zou ook helemaal volschieten bij van die lieve mama-bakjes. Zoiets heb je dan echt even nodig.

@Stasia: wat gaaf dat je het hartje hebt gevonden. Moesten jullie lang zoeken en werd je daar niet zenuwachtig van?

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Goedemorgen!

Ben weer aan het werk vandaag pfff haha het valt me echt zwaar om s'ochtends uit bed te moeten komen....hebben jullie daar ook zo'n last van?

Gr.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee valt op zich wel mee moet ik zeggen.
    Maar hoef dan ook maar 2 dagen per week vroeg, nou ja met de wekker op te staan, de andere dagen werk ik pas in de middag of ben vrij, zoals de komende 3 dagen

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Oh dat is wel lekker, mijn wekker gaat elke dag om half 7 en in het weekend word ik automatisch om half 7 wakker :rolleyes:

Deel Deze Pagina