November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wanneer zijn jullie trouwens voor t eerst weer 'eruit' gegaan na de bevalling? En wanneer voor t eerst met de kleine naar buiten? Ik zit nu sinds donderdag binnen en heb zo'n behoefte om naar buiten te gaan, maar de kraamzorg en vk houden t nog beetje streng in de gaten. Vooral ook door mn duizeligheid enzo. Ik denk wel dat ik vanmiddag heel even een blokje om wil, nu is de kraamhulp er nog, kan zij mooi ff oppassen ;)

Komt de vk bij jullie trouwens ook zo vaak op controle? Ik wist helemaal niet dat dat ging gebeuren, ze is vrijdag geweest, zaterdag, gisteren en morgen komt ze weer. Best fijn eigenlijk, ze houden alles goed in de gaten.

Hmm volgens mij is Willem door zn wekker heen geslapen, zou om 7 uur opstaan, maar heb 'm nog niet gehoord. Zit ff in dubio, zal ik m nog even laten liggen, hij is tenslotte erg moe. Of moet ik streng zijn en m roepen, want dat hadden we tenslotte afgesproken..hmm, ga ik lief zijn of streng?

2. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Hmm, dit had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken :)

Ilse: mijn (half-)broertjes zijn 13 en 15. Die van 15 vind het wel leuk, vooral als er verder niemand kijkt, maar die van 13 is helemaal lyrisch! Die wil het liefst elke dag even langs komen... maar ze wonen bijna een uur rijden hier vandaag en zij moeten natuurlijk gewoon naar school! Dus dat zit er niet in!
    Over het naar buiten gaan, ik werd ook tegen gehouden! Maar ik moest eruit op een gegeven moment, KZ of geen KZ! Bij ons is de brievenbus een eindje de straat in, dus ik mocht op dag 4 zelf de krant en de post gaan halen, als ik me maar goed aankleedde. En met Timo zijn we op dag 8 gaan wandelen. Niet te ver (bekkentechnisch wat het niet zo plezierig als ik de hele tijd had gedacht... ;) ). Dat was een zondag. En de week erna ben ik op woensdag of donderdag zelf met hem gaan wandelen. En op dag 14 met zijn drietjes naar het winkelcentrum, winkeltje in, winkeltje uit, hij in de maxicosi, hij sliep overal doorheen!

Vandaag ga ik ook weer even kijken of we kunnen wandelen. Het schijnt nog redelijk droog te blijven. Meteen even langs de HA lopen om te kijken of zijn inschrijving gelukt is. En zijn BSN doorgeven, dat wist ik bij de online aanmelding nog niet ;).

Bankrekening: ben ik me nog in aan het verdiepen. Althans, staat op to-do-list (die momenteel meer een to-do-NOT-list is, heb er gewoon geen zin in :) ), net zoals testament, luiertas, buikdrager, basisschool en meer van die dingen. Heb eigenlijk pas 1 ding gedaan, de babyfoon! Een goede internet search en die uiteindelijk kopen met mega korting!

Vannacht ging het heel goed. Elf uur laatste fles (beetje meer dan anders, maar hij dronk weer maar 90 cc). Hij kwam om kwart voor vier, dronk toen 100cc (he, he, eindelijk!). En om 7 uur kwam hij weer, gelijk met de wekker van vriendlief! Toen heeft hij ruim 110cc gedronken. En nu ligt hij weer te ronken, dus ik kruip ook nog even terug!!

3. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Oja, en de VK controle, ze is zondag geweest (ik was op zaterdag bevallen), toen dinsdag en toen vrijdag voor de hechtingen! En nu heb ik een afspraak als Timo 6 weken is, voor de eindcontrole, alles nogmaals doorspreken en het laten zien van het ventje! Mijn baarmoeder zat ook met 4 a 5 dagen al redelijk laag (nog niet helemaal), en dat terwijl zowel VK als KH zeiden dat dat nog wel even zou duren als ik zo eigenwijs "op" zou zijn de hele dag! Nou, volgens mij is hij (?) toch goed achter mijn schaambeen verdwenen, zou niet weten waar 'ie anders is ;)

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden
    Hier opzich een redelijke nacht gehad, al kwam Quinn de eerste keer na 2 uur al voor zijn voeding :( gelukkig daarna na 3 uur. Ik bied hem nu wat meer voeding aan mocht hij behoefte aan hebben, maar nee hij laat het tot nu toe iedere keer staan, maar ja hij zit wel op de 120cc de honger wolf. Had eigelijk gehoopt dat hij na 4 uurtjes zou komen, maar dar red hij dus gewoon echt niet, laat staan een nacht door slapen.

naar buiten gaan, Quinn ging op dag 6 naar buiten samen met Piet, en ik ging op dag 7 naar buiten met hem, was erg vemoeiend maar oh zo lekker om eens wat meer van de wereld te zien :)
    Nu gaan we regelmatig naar buiten met hem, als hij zijn jasje aankrijgt slaapt hij al, hihihi hij geniet er echt van.

Hier kwam de vk ook regelmatig langs, vond ik wel fijn.
    Ook met 6 weken de eind controlle ( nog even voor bellen) Mijn baarmoeder zakte heeel langzaam, weet eigelijk niet of hij nu volledig gezakt is maar dat zal wel.

Ilse en heb je Willem wakker gemaakt?
    Ik vond het ook zo erg om Piet iedere keer wakker te maken, maar hoort er eenmaal bij, en hij vraagt er ook om, om wakker gemaakt te worden.
    Maar ja meestal als Quinn huild ben ik wakker en tegen de tijd dat Piet wakker is, heb ik het flesje al warm gemaakt en Quinn al gepakt.

Hebben jullie strouwens al het sofi nummer al? Wij nog steeds niet.
    Ik ga toch maar deze week ziekenfonds enzo voor hem regelen, bel ze wel op om te melden dat ik het nummer nog steeds niet heb.
    Ook idd uitvaart verzekering bellen, wilde ik al voor zijn geboorte doen, maar stelde het iedere keer uit, durfde niet.

Wij gaan ook een rekening openen voor Quinn, vinden we eigelijk toch wel belangrijk. school en zo kost al genoeg en wil dat hij de mogelijkheid krijgt om een studie te kunnen volgen ofzo.

Nou geloof dat het zo wel een beetje aan reacties was, dus tijd voor koffie :D

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal!

Hier nog steeds een strakstaande nek, die lekker uitstraalt naar mn hoofd.
    Niets helpt... slapen niet, pijnstillers niet, tijgerbalsems en warme douches en warme compressen in mn nek ook allemaal niet.
    Het is echt een hoofdpijn-inhaalslag van de afgelopen 9 maanden lijkt het :(
    (ik hoop Ilse, dat het bij jou nog ff zal duren dan!)

Maarja, ik kan nog wel functioneren, dus heb geen KH meer vandaag...
    Ik wilde zelf ook zo graag een rustig dagje van alleen mijzelf en mijn dochter.

Morgen komt mn moeder me helpen. Vandaag kijk ik waar de meeste 'drukte' in de dag zit, zodat ik weet wanneer ik haar het beste kan gebruiken.

Maar met zo'n zoetje als Hester heb ik niet veel te klagen, maar hopen dat ze ook zo is als de KH er niet is.

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    goedemorgen allemaal,

Hier had ik ook vrij snel zorgverzekering en uitvaartverzekering geregeld, volgens mij al toen Reese 3 dagen was of zo.
    Rekening wil ik nog gaan openen, is er nog niet van gekomen, maar ga ik samen met mijn zusje doen.

7. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ff wat reacties:

- Vloeien: is bijna over, maar de VK en KH gaven aan dat het ook nog wel weer eens ineens heviger zou kunnen worden, dus dat je beter wel altijd wat om kunt blijven doen de eerste paar weken.

V.w.b. de verbanden, ik lees hier dat sommigen aan het reguliere maandverband zitten, maar dat kun je beter niet doen! Daar zit plastic in en dan gaat de boel veel te snel broeien en dat is heel slecht voor het herstelproces en je hebt een grotere kans op ontstekingen en irritaties! Dus let daar goed op!

- Hechtingen en ander down-under-leed: Viel me 100% mee. Huidhechtingen zijn er al uit, de andere hechtingen zie ik niet, die zitten inwendig en lossen de komende dagen vanzelf op. Weinig last van gehad eigenlijk. Behalve dan het koude water uit de fles, bij het spoelen, hihi. Nu maar hopen dat alle delen op de juiste manier aan elkaar zitten, haha!

- Baarmoeder: is ook heel snel gezakt, gelukkig! Buikje is klein, maar slap. Heel gek om te zien vind ik dat. Ik MIS mn buik echt behoorlijk! Ik voel me ook weer zo 'gewoon'. Nog 4 kilo en dan ben ik weer op mn startgewicht.

- Naar buiten gaan: Ik ben gisteren voor het eerst alleen even naar buiten gegaan. Bakker, apotheek en bloemenzaak zitten om de hoek. Ik was even beduusd: de wereld draaide gewoon door BUITEN mijn huisje met Hester en Wim! Wat een drukte en wat een kou, haha.
    Maar wel ff lekker. Ik kan niet wachten om samen met zn drietjes een stuk te gaan wandelen.

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pfff wilde op iedereen ff reageren, maar achter mn laptop zitten maakt pijn in mn nek en hoofd erger, dus ik ga weer ff liggen.
    Het is absoluut géén desinteresse! xx

9. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Goedemorgen,

Ik had een vraagje zijn Roeli, Gwen, Indigo en zo gesms't over de geboorte van Martijn?

Hier als een blok geslapen. Gisteren zijn mijn broer en zijn vriend langs geweest. En ik heb een geweldig kado gekregen van hun. Omdat alles wat ik mee heb gemaakt het niet makkelijker maakt en omdat het een jaar geleden was van milan. Het kado is: Een rood swarovski kristal hart aan een kettingkje. Het lijk sprekend op "het hart of the Ocean"uit de Titanic. Echt super gaaf, en ben er dus heel erg blij mee.

Meiden ik ben vandaag niet veel online, moet wat dingetjes regelen en vanmiddag op kraamvisite bij Ilse en Angelina.

tot snel

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    aagrrr een ongeruste moeder hierzo
    Quinn had net weer last vankrampen, wel enorm gepoept, heeft hij wel vaker maar nu zat er wat bloed bij, dit is al de 2de keer.
    Hebben jullie kindjes dit wel eens gehad?
    Probeer nu mn ha te pakken te krijgen maar die is alleen maar ingesprek

Aan de ene kant denk ik, het komt door het harde persen wat hij doet, aan de andere kant vind ik het toch enorm eng :(
    Als die ha nou eens zou opnemen

ff klaagmodus hoor

zo een update

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou de ha te te pakken gehad, nou de assistent maar die wil dat we even langs komen, 11.40 moeten we er zijn
    Word er ineens nerveus om, en zit gewoon weer te janken, blehh

12. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Dees het is goed dat je langs mag komen. Als ik het zo hoor denk ik dat het inderdaad door het harde persen komt. Maar er word nu naar gekeken. Het is begrijpenlijk dat je nu even huild, dat is toch logisch je bent zijn moeder:).

Liefs en hou ons op de hoogte

13. Niet meer actief

Morgen, hier een redelijke nacht achter de rug....half 1 laatste fles, vervolgens kwam mevrouw om 04.30 en daarna is ze bij ons in bed gebleven, want ze was klaarwakker...gelukkig is ze toch nog snel in slaap gevallen en heb ik haar om 07.15 weer een fles gegeven...

Ga vandaag eens kijken of het lukt om om de 4 uur te voeden ipv om de 3 uur...Ze slaapt iedere keer die 3 uur dik voorbij en ligt dan echt nog compleet knock-out...

Hopenlijk gaat ze dan wat vaker die 100 cc leegdrinken en kunnen we wat meer gaan geven...

Maaruh, is Hope vanmorgen nog niet op het forum geweest? :(

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    de uitvaart heb ik bij 27 weken zwangerschap al gedaan en die agis bij de geboorte :)

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @ Ilse, tja me schoonouders gister. Vangelis lag te slapen in de box beneden (denk laat hem beneden anders is het zo lullig hé) staat ze een partij boven ze box te schreeuwen waardoor hij begint te mopperen en huilerig doet (hij wil nou eenmaal graag met rust gelaten worden) zonder pardon trekt ze hem uit de box en gaat er mee op schoot zitten :confused:
    Het is dat ze 1x per week komen en dat ik denk ach maar het moet niet vaker gebeuren, ben het echt zat! Maar goed ik denk dat ik gewoon heel erg gefocusd ben op wat ze fout doen (bij andere maakt het me nl niet zo veel uit in dezelfde situatie), er zitten me gewoon een paar dingen goed dwars.

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vangelis heeft ongeveer 30 minuten nodig voor ze flesjes, maar na een 15 min geeft hij soms aan genoeg te hebben dan zit hem iets dwars hou ik hem heel even beet en daarna drinkt hij weer! Soms duurt een voeding dan ook 45 min! Ik zou Angelina dan na die 15 min de ene kant even 5 min rust geven en dan 15 min de andere kant doen. En ach Vangelis heeft ook wel eens na 1 uur, 1,5 uur weer trek dan geef ik hem nog wat!

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    lief zijn voor Willem hoor ;)

Ja ik voelde me weer meteen geweldig na de bevalling, dus ben na 1 dag al wezen winkelen! Daarna wel pijn hoor, maja had het er voor over!

Met de kleine zijn we na 2 weken buiten geweest (hij lag natuurlijk in het ziekenhuis) maar ik heb begrepen dat zodra ze op hun geboortegewicht terug zijn ze naar buiten mogen. Lekker toch juist frisse lucht?!

De vk is bij mij in totaal 2x langs geweest.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pff de tijd kruipt voorbij :(

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier een goeie nacht gehad, ben zo trots op me ventje hij slaapt steeds langer door!

Gisteravond om 23 uur ze flesje gehad en toen om 4 uur en toen om 9 uur :) Mama kon dus ook heeerlijk slapen :D

Vandaag wil ik eigenlijk ook een stukje gaan wandelen, lekker even buiten! Alles is hier alleen zo ver weg, dus als ik ga lopen ben k of uren weg of ik loop een rondje om het blok wat ik zo nutteloos vind :(

maar goed we zien wel :)

gister voor het eerst samen gedouched, vind het 3x niks dus doe voortaan gewoon een badje! Veel handiger, met dat douche heb je altijd iemand nodig, ik stond gister dus met een ochtend jas niet afgedroogd de kleine aan te kleden haha

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Op het cb laats hebben ze ons verteld dat Vangeli voor elke kilo 150cc moet drinken, dus 3,5x150= 525, maar omdat hij te vroeg geboren is kon hij nog wel eens meer drinken om ze achterstand in te halen alleen mocht hij niet meer dan 700! Hij drinkt nu dus al 3 dagen meer dan 700 en kan hem niet minder geven want hij heeft echt honger! Maar goed het cb was dus al 1 week geleden hij is misschien 300 gram aangekomen dus dan zitten we op 4x150=600, maar naar hoeveel mag hij dan uitlopen 775?

Ik heb gehoord dat teveel ook niet goed is, maar hij geeft echt goed aan dat hij wil eten (hij valt gewoon niet in slaap met minder, speentje werkt ook niet hij huilt door het speentje!)

Deel Deze Pagina