November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen, het gaat met mij heel goed nu, ik heb nu al ongeveer twee weken geen last meer van de ruptuur. :) Er zitten nog een paar hechtingen die moeten vanzelf op gaan lossen zei de gyn.
    Mijn borsten zijn nu weer zacht pff... lichamelijk gaat het dus weer lekker. Kan gewoon weer lekker mijn gang gaan. Hoewel ik qua energie wel nog moet opbouwen hoor! Laat naar bed is nog steeds zwaar. Ben blij dat ik nu af en toe de laatste voeding aan Jeroen over kan laten.

2. Melina, teveel is ook niet goed idd, maar ik neem het CB met een korrel zout hoor, zoals ik eerder al eens zei.. ik zou doen wat goed voelt en waar je mannetje wel bij vaart.

3. Ilse, ik liet Fenna altijd drinken tot ze losliet, dus niet tot ze stopt met drinken, maar pas wanneer ze echt je tepel loslaat. En dan per borst max. een half uur. Dat heb ik zo doorgekregen van de KH en de lactatiekundige.

4. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    BSN hebben we nog niet gehad, maar we hebben al wel 2 (!) zorgverzekeringspasjes gekregen, omdat zij blijkbaar wel zijn BSN hebben ontvangen en dat op het tweede pasje hebben gedrukt! Dus we weten hem al wel!

Vloeien: was hier ook bijna over, zo’n laatste menstruatie-dag eigenlijk, de afgelopen 2 dagen. Maar sinds gister weer heviger en ook roder… Dus weer de maandverbandjes ipv inlegkruisjes! Andere opties dan maandverband zijn er toch niet?? Dat kraamverband is echt veel te groot en de tena’s zijn voor vocht, niet voor bloed!

Dees: succes zo bij de HA!

Zo, de volgende voeding zit er ook weer in. Heb gelukkig nog heel even kunnen slapen, wel minder dan gepland, want toen ik vanmorgen van de compu naar mijn bedje liep, kwam mijn andere grote vriend(in) het huis weer binnen met een veldmuis... levend. Meer dan een half uur jacht op gemaakt, territorium verkleind tot de berging en hermetisch afgesloten met doeken, t-shirts en blikken, maar niet gevangen. De muis zit nu verstopt in de stoppenkast en kan zo volgens mij ook naar de kruipruimte, tja, dan kan ik er nooit meer bij. De poes ook maar in de berging opgesloten, daar staat tenslotte haar katten-, water- en etensbak en daar zit ook het luikje naar buiten. Even een ongezellig dagje dus!

Ga nu snel douchen, wat eten en dan eens even wandelen, kijken of het zo lekker blijft!

5. Wij hebben een rekening bij de rabobank geopend, daar werkt Jeroen ook en hebben we al onze rekeningen lopen, dus was eigenlijk vanzelfsprekend dat we daar ook Fenna's rekening geopend hebben.
    Uitvaartverzekering hebben we nog niet geregeld, maar de zorgverzekering wel.

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    De ka is de kinderarts. Sorry dat dat niet duidelijk was!

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hij heeft dan ongeveer 20 minuten krachtig gedronken (ik hoor hem dan echt goed slikken) en hij eindigt met een paar minuutjes snel door zn neusje ademen en korte slikbewegingen maken. En de borst voelt daarna zacht en soepel aan.

Ik kolf zo om de 3 uur en voed zoveel mogelijk op verzoek, maar als hij na 4 uur niet uit zichzelf is gekomen, maak ik hem wakker.

8. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Goeiesmorgens,

Hier weer een heerlijke nacht gehad. Deniz werd om 07.30 wakker :confused:

Wat betreft maandverband de kh zei dat in always plastic zit maar in de andere merken niet.

Voeding: Deniz heeft nu 5 voedingen op 1 dag en drinkt 130cc per keer. Daar doet hij het goed op. Als ik hem minder geef begint hij al een uur van te voren te krijsen dat hij honger heeft.

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb wel bijgelezen, maar nog niet gereageerd...ga eerst even lekker in bad, even de stress uit mijn schouders halen. En daarna lekker met Ryan badderen :), kijken hoe hij het vindt in het grote bad. En daarna naar de ka. Dus ik kom hopelijk vanmiddag even online!

Vannacht ging trouwens goed, om 1.00 uur laatste voeding, toen kwam hij om 5.00 uur en weer toen om 9.00 uur weer. Dus netjes om de 4 uur. HIj spuugt nog wel een beetje en was net een beetje mopperig, maar ligt weer te slapen!

Tot vanmiddag!

10. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    wij hebben zelf ook geen uitvaartverzekering...

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Zooo Ilse is back! Je bent aardig aan het typen geweest ;)

Vincent had vanochtend wat Angelina vannacht heeft gehad. Om 5.30 heeft hij 20 mins aan de borst gedronken (yihaaa), om 9.00 2x aangelegd, maar meneer overstrekte zich weer :( Vanaf 9.00 tot 11.15 uur heeft hij 4x verzocht en 4x wilde hij geen borst, maar wel een sloot mamamelk uit de fles :(

Ik ben na een dag of 5 een blokje om geweest in mn uppie en afgelopen vrijdag zijn we samen met Vincent naar buiten geweest. Voor de rest heb ik er zelf nog niet zo'n behoefte aan gehad. Ben ein-de-lijk vrij en wil voornamelijk rusten en slapen, daar ben ik voor de bevalling niet echt aan toegekomen.

De vlos is hier ook vaak geweest. Ik heb zelfs nog een extra bezoekje gehad, omdat het met de BV en de kraamtranen hier nogal tobben is geweest. Echt goed zoals de begeleiding is! Nu ga ik 27 december op de allerlaatste nacontrole.

Muriel, Voor het vloeien gebruik ik nachtmaandverband van Libresse, daar Zit niet zo'n speciaal plastic laagje op en broeit ook niet. Alleen het onderste laagje is van plastic en dat is wel zo prettig om doorlekken te voorkomen. Met de kraamverbanden lekte ik om de haverklap door, iiiueeewww!
    Ennuh, spoelen deed ik met lauw water....wel zo comfi.

Lin, wat een superlief kado van je broer en vriend!

Dees, sterkte bij de HA met Quinn...beetje eng is het wel!

Het CB is vandaag geweest voor de 3de gehoortest en alles was ok! Ik merkte dat er toch wat van me afviel, maakte me ongeruster dan ik dacht.
    Vandaag was ik uitgerekend. Beetje gek is het wel om al een beebje van bijna 3 weken te hebben op deze dag. Het is ook de verjaardag van mijn omaatje, dus ik hoop na de voeding van vanmiddag er even langs te gaan samen met Vincent. Maar eerst weer even kolven!

xxx

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Sammie: er zijn allerlei maten kraamverband hoor! Ik heb nu maatje maandverband, maar dan dus zonder stop-randje plastic ertussen.

@Debby: mag jij al in bad?! Ik kreeg te horen dat je toch minstens 6 weekjes moet wachten, omdat de baarmoedermond dan pas echt dicht is. Dit ivm infectiegevaar.
    Toch wel gek hoor, dat dat zo verschilt blijkbaar per KH?

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Dees: en, weet je inmiddels al meer?! kan me voorstellen dat je wel even ongerust werd...

@Linda: wat een onzettend lief cadeau van je broer zeg, echt super.

Zojuist intake bezoek gehad van het CB. Waren ze de gehoortester vergeten mee te nemen voor de tweede test :(
    Nu moeten we daar dus alsnog weer op wachten...
    Oh, lees net dat het bij Vincent nu wel OK was, gelukkig Esther! Vast een pak van je hart!

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heb net de HA gebeld, omdat ik het hoofdpijntechnisch echt niet meer trek.
    Ze schrijft een spierverslapper voor voor 's nachts, ik hoop maar dat dat net het zetje geeft aan mn nekspieren om zich koest te gaan houden, want zelfs slapen is een crime.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou een pak vanmn hart meiden
    Het komt inderdaad zoals ik al dacht, Quinn perst heel hard
    Moet het wle in de gaten houden en anders over op ander voeding
    Maar eerst proberen om vaseline op zn gaatje te smeren, om het wat makkelijker te laten glijden zeg maar.

Gelukkig had de ha alle begrip en nam ook alle tijd voor Quinn, meer als voor zijn moeder hihiih, nou beter dat dan helemaal geen intresse :D

16. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Phoeh, Dees, gelukkig maar! Nu maar hopen dat vaseline het de kleine man wat makkelijker maakt.

De KH adviseert hier ook om minimaal 4 weken niet in bad te gaan. Met Sinterklaas mag ik weer.

17. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Esther: fijn dat de gehoortest van Vincent nu goed was!

Dees: mooi dat de HA de tijd nam en dat het relatief een kleinigheidje is. Misschien heb je hier nog wat aan: zodra Timo 2 dagen niet heeft gepoept doe ik een druppel (of 2 of 3) sla-olie in zijn flesje...maakt de ontlasting zachter, hoeft 'ie minder hard te persen. Op advies van KH en VK!!

Bad: ik mag wel als het vloeien minder werd en liefst alleen (eigen bacterien??) en als ik het niet erg vond om in mijn eigen bloed te zitten... Moet het nog steeds gaan doen, hopelijk vanavond, doe mijn lenzen wel uit :)

Muriel: ik ga zo eens even kijken of ik nog andere kraamverbanden zie...alhoewel het alweer minder is en ik nog geen last heb van een plastic laagje.

Ik ga een flesje maken en dan wandelen! Tot later!

18. Esther, het overstrekken is dat omdat hij boos is ofzo? Of? Ik heb namelijk laatst een gesprekje met mijn buuv gehad over haar dochter, die deed dat vroeger ook. Wat bleek, ze kon niet lang in één houding zitten/liggen ging dan steeds wiebelen, overstrekken, afduwen, etc. Zij had het Kiss-syndroom, is toen naar de giropractor (hoe schrijf je dat?) geweest en die heeft een nekwervel rechtgezet en toen was het over. Misschienis het niet van toepassing hoor, maar wie weet heb je er wat aan.

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Volgens mij is uit nijd dat de melk dan niet snel genoeg toeschiet voor meneer. Als hij de borst wel goed pakt, oogt hij tevreden en ligt zo 20 minuten in dezelfde houding.

Maar ik zal het zeker in de gaten houden en bij twijfel aankaarten bij het CB of de HA.

20. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Joehoe ik leef nog hoor :D
    Ik reageer momenteel weinig maar lees wel alles mee, ik weet dus precies van iedereen hoe en wat ;)

Het is hier echt druk, René kan bijna niks en is nu weer naar fysio, hopen dat het opknapt anders kan hij volgende week de ziektewet in...(hebben ze al eens zoiets voor mama's ingevoerd?).

Ik ben zelf wel wat moe en wat last van mijn bekken maar ik hou me staande :D

En Jens doet het super, vanmorgen weer 40 gram gegroeid! Vanmorgen ook intake van het CB gehad, was leuk en gezellig en ach ik weet al heel wat het is de derde maar toch wel leuk om de bevestiging te krijgen!
    Borstvoeding ben ik helemaal mee gestopt ik kolf ook niet meer, vond het te confronterend...maar heb vrede met mijn beslissing.

Ik vloei hier nog wel (komt ook omdat ik teveel doe) maar ik heb er heel veel slijm bij herkent iemand dat?
    En ik ben gisteren in bad geweest, had er gewoon heel veel zin in maar lees nu ergens dat dat niet mag?

Ik ga Jens in de kinderwagen gooien (figuurlijk!) en richting school, ff lekker door het bos met de hond en dan de grote trotse broers weer ophalen!

xxx Roelie

Deel Deze Pagina