November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007

Hope43~uitgerekend op 21 november~1e kindje~zoon

1 JOCHIE
    In totaal nog 1 kleintjes op komst.

BUDDYLIJST

Hope (21) - DebbyKoops (bevallen)

AGENDA

Debby~27 november Ryan naar kinderarts
    Gwendolyne~ 29 november kinderarts controle Mika
    Tari (melanie) 3 december Estrella 10.30 uur CB, Angelus 2e ronde ogentest.
    Debby~6 december Ryan naar cb (eerste afspraak)
    Ikke1981~ 10 december Quinn naar cb 15.00 uur
    Debby~11 december Debby nacontrole gyn
    Roelie~12 december trouwt mijn broer!
    Sammie2~ 13 december 11:25 uur CB arts
    Roelie~14 december 14.30 Jens eerste keer CB!
    MissyM~ 17 december eerste prikje cb
    Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD

GEBOREN

ISA* ~ dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeën ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN ~ zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA ~ dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    EVANGELOS KONSTANDINOS ~ zoon van Melina en Chris ~ 19 oktober ~ 2780 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d
    SANNE ~ dochter van Natasja en Etienne ~ 22 oktober ~ 3095 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ ingeleid ~ 37w6d
    RAYAN ~ zoon van Ruby en Hicham ~ 26 oktober ~13.57 uur ~ 3050 gram~ ZH ~ ingeleid ~ 39w0d
    ESMAY ~ dochter van Jennie en Erwin ~ 27 oktober ~ 3250 gram ~ 51 cm ~ thuis/ZH ~ weeën ~ 39w1d
    RYAN ~ zoon van Debby en Arnoud ~ 31 oktober ~ 3500 gram ~ ZH ~ ingeleid ~ 38w1d
    DENIZ ~ zoon van Stasia en Ibrahim ~ 1 november ~ 00.31 uur ~3410 gram ~ ZH ~ weeën ~ 38w1d
    REESE ~ zoon van Blondiedfu (Linda) ~ 3 november ~ 3910 gram ~ ZH ~ weeën ~ 39w2d
    IMKE ~ dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald ~ 3 november ~ 3165 gram ~ ZH ~ ? ~ 38w6d
    ESTRELLA ANASTASIA ~ dochter van Melanie en Adriaan ~ 6 november ~ 4050 gram ~ 54 cm ~ TB ~ weeën ~ 40w3d
    QUINN ~ zoon van Dees en Piet ~ 8 november~ 01.47 uur ~ 4090 gram ~ 47cm ~ thuis/ZH ~ weeën ~39w6d
    THIJE ~ zoon van Wencke en Harmen ~ 8 november ~ 3710 gram ~ ZH ~ weeën ~ 40w2d
    VINCENT ~ zoon van Esther en Jean-Paul ~ 8 november ~ 3090 gram ~ ZH ~ vliezen gebroken ~ 37w2d
    TIMO WILLEM ~ zoon van Listy en Hans ~ 10 november ~ 3750 gram ~ 55cm ~ ZH ~ vliezen gebroken ~ 40w1d
    EVA ~ dochter van Maria en Rob ~ 16 november ~ 3110 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ weeën ~ 41w0d
    JENS JESPER ~ zoon van Roelie en René ~ 16 november ~ 4030 gram ~ ..cm ~ TB ~ weeën ~ 40w3d
    NYNKE ~ dochter van Serafijntje ~ 18 november ~ 3740 gram ~ 50,5 cm ~ ZH ~ weeën ~ 41w4d
    HESTER MARGARETHA ~ dochter van Muriël en Wim ~ 19 november ~ 3680 gram ~ 53 cm ~ ZH ~ weeën ~ 40w5d
    FAYENNE STEPHANIE MARIANNE ~ dochter van Rachel en Dirk ~ 21 november ~ 3980 gram ~ 55,5 cm ~ ZH ~ weeën ~ 40w5d
    ANGELINA SUSANNA ~ Dochter van Ilse en Willem ~ 22 november ~ 3915 gram ~ 51 cm ~ ZH ~ weeën ~ 39w3d
    YINDI ELISA RENEE ~ Dochter van Claire en Erik ~ 22 november ~ 3920 gram ~ 52 cm ~ZH ~weeën ~ 39w1d
    CAILAN JOSHUA ~ Zoon van Morrighan en Patricia ~ 25 november ~ 3940 gram ~ 52 cm ~ ZH~ gebroken vliezen ~ 40w2d d
    MARTIJN ~ Zoon van Petra en Jons ~ 26 november ~ 3220 gram ~ ? cm ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 40w6d

12 MEIDEN
    13 JOCHIES

In totaal al 25 kleintjes geboren!

2. Ik heb het advies gehad dat ik weer mocht als ik uitgevloeid was... of anders met 6 weken...

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente

1 JOCHIE
    In totaal nog 1 kleintjes op komst.

BUDDYLIJST

AGENDA

GEBOREN

ISA* ~ dochter van Linda en Patrick ~ 31 augustus ~ 1940 gram ~ 44 cm ~ ZH ~ weeën ~ 31w1d
    MIKA JARED AIDAN ~ zoon van Gwen en Patrick ~ 21 september ~ 2014 gram ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 32w4d
    FENNA ELEONORA ~ dochter van Daphne en Jeroen ~ 12 oktober ~ 3130 gram ~ ZH ~ gescheurde vliezen ~ 37w1d
    EVANGELOS KONSTANDINOS ~ zoon van Melina en Chris ~ 19 oktober ~ 2780 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ weeen ~ 35w3d
    SANNE ~ dochter van Natasja en Etienne ~ 22 oktober ~ 3095 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ ingeleid ~ 37w6d
    RAYAN ~ zoon van Ruby en Hicham ~ 26 oktober ~13.57 uur ~ 3050 gram~ ZH ~ ingeleid ~ 39w0d
    ESMAY ~ dochter van Jennie en Erwin ~ 27 oktober ~ 3250 gram ~ 51 cm ~ thuis/ZH ~ weeën ~ 39w1d
    RYAN ~ zoon van Debby en Arnoud ~ 31 oktober ~ 3500 gram ~ ZH ~ ingeleid ~ 38w1d
    DENIZ ~ zoon van Stasia en Ibrahim ~ 1 november ~ 00.31 uur ~3410 gram ~ ZH ~ weeën ~ 38w1d
    REESE ~ zoon van Blondiedfu (Linda) ~ 3 november ~ 3910 gram ~ ZH ~ weeën ~ 39w2d
    IMKE ~ dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald ~ 3 november ~ 3165 gram ~ ZH ~ ? ~ 38w6d
    ESTRELLA ANASTASIA ~ dochter van Melanie en Adriaan ~ 6 november ~ 4050 gram ~ 54 cm ~ TB ~ weeën ~ 40w3d
    QUINN ~ zoon van Dees en Piet ~ 8 november~ 01.47 uur ~ 4090 gram ~ 47cm ~ thuis/ZH ~ weeën ~39w6d
    THIJE ~ zoon van Wencke en Harmen ~ 8 november ~ 3710 gram ~ ZH ~ weeën ~ 40w2d
    VINCENT ~ zoon van Esther en Jean-Paul ~ 8 november ~ 3090 gram ~ ZH ~ vliezen gebroken ~ 37w2d
    TIMO WILLEM ~ zoon van Listy en Hans ~ 10 november ~ 3750 gram ~ 55cm ~ ZH ~ vliezen gebroken ~ 40w1d
    EVA ~ dochter van Maria en Rob ~ 16 november ~ 3110 gram ~ 48 cm ~ ZH ~ weeën ~ 41w0d
    JENS JESPER ~ zoon van Roelie en René ~ 16 november ~ 4030 gram ~ ..cm ~ TB ~ weeën ~ 40w3d
    NYNKE ~ dochter van Serafijntje ~ 18 november ~ 3740 gram ~ 50,5 cm ~ ZH ~ weeën ~ 41w4d
    HESTER MARGARETHA ~ dochter van Muriël en Wim ~ 19 november ~ 3680 gram ~ 53 cm ~ ZH ~ weeën ~ 40w5d
    FAYENNE STEPHANIE MARIANNE ~ dochter van Rachel en Dirk ~ 21 november ~ 3980 gram ~ 55,5 cm ~ ZH ~ weeën ~ 40w5d
    ANGELINA SUSANNA ~ Dochter van Ilse en Willem ~ 22 november ~ 3915 gram ~ 51 cm ~ ZH ~ weeën ~ 39w3d
    YINDI ELISA RENEE ~ Dochter van Claire en Erik ~ 22 november ~ 3920 gram ~ 52 cm ~ZH ~weeën ~ 39w1d
    CAILAN JOSHUA ~ Zoon van Morrighan en Patricia ~ 25 november ~ 3940 gram ~ 52 cm ~ ZH~ gebroken vliezen ~ 40w2d d
    MARTIJN HENRICUS CLASINUS ~ Zoon van Petra en Jons ~ 26 november ~ 3220 gram ~ 53 cm ~ ZH ~ gebroken vliezen ~ 40w6d

12 MEIDEN
    13 JOCHIES

4. Muriel ik hoop dat je opknapt van die spierverslappers!

Roelie, het zal je nu een stuk rust geven denk ik nu je geen zorgen meer hebt over de bv of niet? Ik hoop dat René opknapt van de fysio. Dat geeft dan ook weer wat meer rust denk ik. Succes met je bekken meid! Niet teveel doen he? Ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan als je een huishouden en drie kinderen moet runnen..

Esther, aha hoop voor je dat dat het is hoor! Wil ook geen paniek zaaien hoor! Hier begint Fenna gewoon te bleren als ze niets binnenkrijgt uit de fles.. Alleen doet ze dat zelf, want dan sabbelt ze en dan zuigt ze dus niet. Dan komt er dus ook niets uit :)

Dees, gelukkig dat de Ha begripvol was en goed geholpen heeft. Gelukkig was het alleen het persen. Die tip van Sammie vind ik ook wel wat. Fenna heeft hier ook moeite met poepen, ligt gewoon steeds te brullen als ze moet poepen.. wie weet is het wat die sla-olie... hmm heeft ze van haar mama geerfd die stoelgang die niet werkt...

Zit alweer bij min ouders.. moest even wat afgeven voor het oppassen (slang voor het badje, voor de afvoer van het water, aankleedkussenhoes, borsteltje en kammetje) en dus meteen maar even een flesje hier voor het gemak. Oma is d'r nu aan het verschonen en ik ga nu ff flesje warmen.

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ik kwam even kijken of Hope al bevallen is. Maar zie dat ze nog niet bezig is, Hope meis ik duim voor je, ik weet hoe moeilijk het is, en hoe je er op zit te wachten!!

Nou hier ben ik dan, zat ik zondag nog te zeuren dat ik op kraamvisite was geweest en dat het zo moeilijk was omdat ik mijn ventje ook wilde hebben en tadaaaaaa!

We zaten peter R de Vries te kijken en ik had al wat krampjes, maar niet noemenswaardig. Ineens een luide kraak en de vliezen braken! Ik kon weinig vruchtwater opvangen en daar zat veel slijm in, dus kleur herkennen ging niet. VK gebeld die kwam over een uur. Al direct na het telefoontje gingen we de weeën timen, ze kwamen om de 5 min. en duurden een min. na een half uur kwamen ze om de 3 minuten en duurdern ruim over een minuutl. De VK toucheerde 2cm ontsluiting en groen vruchtwater. We gingen naar het ziekenhuis, ik moest onderweg overgeven. De weeën waren heftig. In het ziekenhuis toucheerden ze 7cm! geen tijd meer voor pijnstilling. 30 min later volledige ontsluiting en ik mocht persen. Een aantal persweeën weg moeten zuchten want het ging te snel voor ons mannetje. Na 23 min. persen en 1 kleine knip was hij er. Binnen 3,5 uur was ik van gebroken vliezen naar een zoon gegaan! Heel erg snel dus. Ik voelde me meteen supergoed en nog trouwens.

We zijn nu thuis en Martijn is een hele rustige, hij heeft alleen wat last van zijn darmpjes. De hechtingen zien er volgens VK en KH goed uit, en spoelen doe ik met lauw water op de wc. Zitten gaat beetje pijnlijk. Martijns neusje is nog een beetje scheef maar dat zal in de loop vd week bijtrekken.

Ik post hier even een foto en kom later nog even terug. Hope meid zet hem op!

6. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    hallooooooooooooooooo

daar ben ik weer,....
    ff laten weten dat ik nog niet bevallen ben,...
    en nog geen enkel teken heb ook, behalve dt ik denk te voelen dat ie een bep houding aan het zoeken is,....maar ja zal wel niks zijn ,...
    ik ben heerlijk vd rust aan het genieten, mannetje is naar het werk, die komt pas na 10 uur thuis, ik hoef niet te koken, dus ik neem vd makkelijkheid vandaag een pizza,.....
    ik hoef dus in principe helemaal niks, behalve genieten en rusten :D
    daar heb ik mij dus maar bij neergelegd, beetje lezen, beetje tv, beetje kaarten op de pc, ff internetje op om info te zoeken,....
    ik ga zo maar een leuk naamplaatje maken voor op zijn kamerdeurtje en die dan inlijsten ofzo ,.....

al zou ik misschien nu beter ananas kunnen gaan eten, een wip kunnen maken, tonic gaan drinken, frambozenthee kunnen gaan halen,...... haha in de hoop dat ik voordat ik naar de VK ga zelf aan de slag ga, ipv strippen :D

nou ik heb weer ff bijgelezen, en zie dat iedereen druk in de weer is met de kleintjes,.......

toi toi toi met het vinden van jullie draai, opdat het allemaal wat soepeler zal gaan verlopen ,....
    but keep it cool :D

groetjes en tot laterssssssssssss

7. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    haha totaal 1 kleintjeS op komst, telt de mijne dubbel?

8. Peetje, mooie foto van jullie twee :) Lief! Wat een moppie! Nog zo lekker klein :) Dan is Fenna alweer zo groot zeg!

9. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou dat valt wel mee hoor :D

10. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow peetje,wat ligt ie er knusjes bij zeg,.....
    maar hoe komt het neusje zo? foute houding gehad? nou ja dat trekt wel bij hoor, mijn nicht die dr zoon kwam met de vacuum, nou had je die moeten zien,....die had net een muntmutsje op, was heel grappig, maar trok ook spoedig bij ..

11. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    wat gaat het hard he? ze is nu alweer 6 weekjes he,.....
    kun je nagaan als je terug denkt aan de tijd dat je nog bevallen moest,...

vraag me uberhaubt af, wat de mama's nu nog voor de geest halen, betreft hun zwangerschap.... hoe kijken jullie er op terug,....

12. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik zelf heb het gevoel alsof ik 9 maanden op een zwangerschapseiland heb gezeten,....
    haha alles draaide om de zwangerschap ,...

13. Ben echt niet meer bezig met zwangerschap... ben eigenlijk wel blij dat ik weer gewone kleren aan kan, want dat was op het laatst echt niet leuk meer.. kon nog maar twee broeken aan dat waren linnen broeken, dus niet echt warm meer... En nu kan ik tenminste weer wat aan :)

14. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Een beetje laat maar alsnog mijn bevallingsverhaal:

Bevallingsverhaal

Donderdag 15 november:
    Omdat ik erg last heb van rugpijn is René deze dag al vrij zodat hij meekan naar Niels zijn cesar therapie en allereerste zwemles. Maar ik voel me ’s middags zo goed dat ik besluit om gewoon mee te gaan, dus zo zit ik ’s middags om half 4 met Niels bij de cesar therapie terwijl Lars en René naar de bouwmarkt gaan om hout te halen. Daarna gaat René met Niels naar het zwembad en gaan Lars en ik tijdschriften lezen in de bieb. Terwijl we daar lekker zitten voel ik bovenin mijn buik een soort scheurtje het doet echt even pijn…ik denk nog mijn vliezen zullen toch niet hier breken? Maar gevoelsmatig verlies ik verder niks dus ik lees lekker tot half 6 tijdschriften, daarna halen we een trotse Niels en René op. In de auto voel ik de vermoeidheid opkomen, ik wil naar huis. René maakt eten en ’s avonds heb ik af en toe een vervelende kramp…niet eens echt pijnlijk maar ongemakkelijk…als we om een uur of 11 naar bed gaan heb ik nog steeds die krampen maar zoals steeds de laatste dagen zit er geen regelmaat in en het stelt zo weinig voor dat ik me niet kan voorstellen dat dit het begin is…
    ’s Nachts word ik een paar keer wakker ook door zo’n vervelende kramp tot 6 uur ’s ochtends…

Vrijdag 16 november:
    Ik word om 6 uur weer wakker van zo’n krampje, het voelt alsof ik een lokale verdoving krijg ingespoten in mijn rug die dan als een reeks venijnige kleine kneepjes naar mijn buik trekt…vervelend maar nog niet echt pijnlijk. Grappig genoeg komen ze zo om de 7 minuten…
    Om half 7 gaat de wekker en René gaat de kinderen klaarmaken voor school, ik ga in pyjama naar beneden heb ff geen zin me aan te kleden…
    De krampjes worden toch wel wat erger maar ze duren nog steeds heel kort, zo’n 20 seconden, en zijn zo onregelmatig…
    Ik leun wat tegen de cv, eet al lopend en staand mijn brood en zeg tegen René dat als hij de kids naar school brengt hij wel vast de kraamhulp (tevens moeder van een klasgenootje van Niels) kan waarschuwen dat het wel eens kan doorzetten maar dat ik het ook niet zeker weet en het ook nog wel eens even kan gaan duren…
    Als René terugkomt besluiten we mijn ouders vast te bellen om stand-by te staan voor eventueel de jongens op te halen, hoewel ik zelf zoiets heb van ah het duurt nog wel even ze kunnen om 12 uur nog wel thuis een broodje eten. En we bellen de verloskundige, eigenlijk had ik om half 10 een afspraak maar ik heb geen zin om zo de auto in te gaan, die krampjes heb ik niet veel last van maar tussendoor ben ik zo onrustig en doet mijn rug akelig zeer…nee zo wil ik niet in de auto. René belt de verloskundige en legt alles uit…en omdat het de derde is besluit ze meteen langs te komen.
    Aan de ene kant heel leuk, maar stiekem ben ik ook wel nerveus…straks toucheert ze en zit de boel nog potdicht dat zou een dikke teleurstelling zijn!
    Een 20 minuten later is de verloskundige er en is het tijd voor het toucheren…3 cm ontsluiting ik val om van verbazing! Ze stript me meteen ook wat me ontzettend pijn doet en adviseert me lekker in bad te gaan en te ontspannen dan komt ze over 2 uurtjes weer.
    Zo gezegd zo gedaan, ik ga lekker in bad met mijn korte onregelmatige krampjes en René gaat buiten klussen met de belofte af en toe bij me te komen kijken…ik wil hem ook niet continue naast me hebben ik wil alleen gelaten worden om me geestelijk er op voor te bereiden dat ik waarschijnlijk vannacht of morgen ga bevallen. In mijn optiek is die 3 cm het resultaat van die weken voorwerk het gaat vast nog heel lang duren allemaal…
    Ik kom uit bad als de kraamhulp even langskomt om te kijken hoe het ervoor staat, ze is toch wel benieuwd of dit het echte werk is en ze heeft er meer vertrouwen in dan mij want zij denkt toch echt dat ik bezig ben…ik ben niet overtuigd ik sta toch nog niet te puffen?
    René belt toch maar mijn ouders om de kinderen van school te halen en we bellen school om Lars de middag vrij te geven anders blijven mijn ouders heen en weer rijden.
    De verloskundige belt dat er even een ander komt want ze is zelf weggeroepen naar een bevalling en tegen twaalf uur is er een andere verloskundige. Opnieuw pijnlijk toucheren en ik heb 5 cm…ik ben helemaal beduusd ik heb nog geen echte wee gehad waar komt die ontsluiting dan vandaan?
    De verloskundige zegt dat straks de andere verloskundige weer zal komen en dat ze dan de vliezen gaan breken zodat het kindje vandaag nog geboren word, ik kan wel vast de kraamzorg gaan bellen.
    Dus René belt de kraamhulp die er een half uurtje later is terwijl ik nog wat tegen de cv aanhang en ‘m stiekem begin te knijpen…het is nu nog zo’n makkie die eerste 5 cm heb ik cadeau gekregen maar ohoh als ze straks de vliezen gaan breken kan het wel eens raar gaan…ik hoef niet zo nodig een weeënstorm…
    De verloskundige komt en na wat gekeuvel en een bakkie koffie toucheert ze me…7 cm(!)…ze wil de vliezen wel breken maar die zitten zo strak om het hoofdje dat wil niet lukken dus laten we het maar zo.
    Ondertussen hang ik over de bank te wiegen om de rugpijn wat op te vangen en af en toe heb ik een krampje en klets ik honderduit met de verloskundige over onze beestenboel. Ik zie hoe zij en de kraamhulp alles klaarzetten, de weegschaal, het zuurstofapparaat en de kleertjes…euh ja maar dit gaat nog wel even duren toch kom zeg ik heb nog geen weeën gehad!
    Een half uur later kan ik dat niet meer zeggen…daar komen de eerste échte weeën die serieus pijn doen. Ik zoek naar houdingen om ze op te vangen en blijf maar over de bank hangen dat bevalt me het beste. De verloskundige toucheert, 8 cm en ik ga op het bed op mijn zij liggen ik ben zo moe ineens…
    Op die manier vang ik de weeën op die steeds heftiger en intenser worden…poe dat eerste stuk was een eitje maar dit is serieus…
    René staat er wat verloren bij, ik wil hem niet horen of zien, de arme schat mag niet eens naast me staan als ze toucheert dan knijp ik de hand van de kraamhulp maar fijn…
    Zo zit ik helemaal in mezelf gekeerd, ik vang wee na wee op die echt zwaar zijn en niets mag me afleiden. Ik hoor de kraamhulp, de verloskundige en René wel keuvelen op de bank en koffie drinken en denk bij mezelf: nou lekker dan ik verga hier van de pijn en jullie zitten lekker aan de koffie…
    Ik bedenk me dat dit echt zwaar is ik wil eigenlijk toch wel pijnbestrijding maar dat mag vast niet meer omdat ik al 8 cm heb en ik wil ook niet naar het ziekenhuis nu…
    Bij elke wee krijg ik steeds meer drukgevoel dus de verloskundige wil weer toucheren…ik heb bijna volledige ontsluiting nog een klein stukje…
    Ik wil wel in bad maar om daar te komen…pfffff tussen de weeën door kom ik van bed af, ga naar boven en als ik net lekker in bad zit en stiekem een beetje meepers met de weeën (want ik wil er vanaf!) breken de vliezen en zit er meconium in het vruchtwater. De kraamhulp waarschuwt de verloskundige en ik denk bij mezelf: ze zullen het me toch niet flikken me nu in de auto naar het ziekenhuis te zetten hè! Dat wil ik niet!
    Dus ik moet weer uit bad (ik ben boos ik zit er nét in en het is zo lekker!) en de verloskundige wil eigenlijk alles snel naar boven halen, ze is als de dood dat de baby op de trap geboren gaat worden…maar ik ga heel eigenwijs de trap af, vang de weeën op en ga weer op bed liggen…
    Weer toucheren, nog een randje, weer op mijn zij weeën opvangen en ik jank erover bij elke wee…ik wil niet meer ik wil niet meer…ze doen zo’n pijn!
    Ik voel steeds meer druk bij elke wee maar ik mag nog niet persen en dan ineens komt er zo’n dikke perswee die niet tegen te houden is…ik schreeuw het uit en voel hoe de baby zakt…
    De verloskundige en kraamhulp komen snel naar me toe, draaien me van mijn zij op mijn rug en ik heb nog steeds dat randje..de verloskundige houdt haar vingers in me en dat doet zo’n pijn tijdens een wee dat ik echt zoiets heb van als ik nu overeind kan komen sla ik je van dat bed af! Gelukkig zeg ik het niet, ik schreeuw wel: haal die vingers eruit!
    Waarop de kraamhulp zegt: maak je maar boos, jij moet die vingers eruit persen!
    Ik pers wel maar weet zelf dat ik het niet goed doe, ik moet harder en meer…de verloskundige zegt dat ik door de pijn heen moet persen en dat doe ik…twee persweeën later staat het hoofdje.
    Bij de volgende perswee word het hoofdje geboren ik voel het gebeuren en dan ineens vallen de weeën weg…niks meer!
    Ik zeg het tegen de verloskundige: de wee is weg! En zij antwoord : dan wachten we rustig op de volgende…
    Mens je begrijpt me niet er komen écht geen weeën meer en dat kind moet eruit!
    Dus ik roep: ik doe het wel op eigen kracht maar hij gaat er nu uit!
    En dat mag, dus met alle kracht die ik heb pers ik Jens eruit die meteen (net als zijn mama) alles onderpoept en de verloskundige onderplast en daarna stinkend en wel op mijn buik gelegd word. Ik kijk naar een huilende René en zeg: dat viel me best mee! De kraamhulp staat te klapperen met haar oren en René ligt dubbel van het lachen.
    De placenta volgt 5 minuten later en een drie kwartier later is alles opgeruimd en lig ik gewassen met Jens op de arm terwijl mijn ouders binnenkomen met Lars en Niels.
    Een bizarre bevalling, het eerste stuk was supermakkelijk en zo goed als pijnloos, terwijl het laatste stukje, zo’n anderhalf tot twee uur echt heel zwaar was. Maar wel thuis én zonder pijnbestrijding…de mooiste bevalling van alledrie!

15. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    geweldig geschreven roelie en wat een mooie beavlling toch?
    zo wil ik het ook wel :D
    al geloof ik dat ik nu beter geen bevallingsverhalen meer kan gaan lezen ;)
    haha ik heb nu zoiets van: nou ik zie en voel het dan wel :confused: :) :rolleyes:

16. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0

1 JOCHIE
    In totaal nog 1 kleintje op komst.

BUDDYLIJST

AGENDA

Sammie2~ 19 december eindcontrole VK

GEBOREN

ISA*~dochter van Linda en Patrick~31 augustus~1940 gram~44 cm~ZH~weeën~31w1d
    MIKA JARED AIDAN~zoon van Gwen en Patrick~21 september~2014 gram~ZH~gebroken vliezen~32w4d
    FENNA ELEONORA~dochter van Daphne en Jeroen~12 oktober~3130 gram~ZH~gescheurde vliezen~37w1d
    EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~48 cm~ZH~weeën~35w3d
    SANNE~dochter van Natasja en Etienne~22 oktober~3095 gram~48 cm~ZH~ingeleid~37w6d
    RAYAN~zoon van Ruby en Hicham~26 oktober~13.57 uur~3050 gram~ZH~ingeleid~39w0d
    ESMAY~dochter van Jennie en Erwin~27 oktober~3250 gram~51 cm~thuis/ZH~weeën~39w1d
    RYAN~zoon van Debby en Arnoud~31 oktober~3500 gram~ZH~ingeleid~38w1d
    DENIZ~zoon van Stasia en Ibrahim~1 november~00.31 uur~3410 gram~ZH~weeën~38w1d
    REESE ~zoon van Blondiedfu (Linda)~3 november~3910 gram~ZH~weeën~39w2d
    IMKE~dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald~3 november~3165 gram~ZH~?~38w6d
    ESTRELLA ANASTASIA~dochter van Melanie en Adriaan~6 november~4050 gram~54 cm~TB~weeën~40w3d
    QUINN~zoon van Dees en Piet~8 november~01.47 uur~4090 gram~47cm~thuis/ZH~weeën~39w6d
    THIJE~zoon van Wencke en Harmen~8 november~3710 gram~ZH~weeën~40w2d
    VINCENT~zoon van Esther en Jean-Paul~8 november~3090 gram~ZH~vliezen gebroken~37w2d
    TIMO~zoon van Listy en Hans~10 november~3750 gram~55cm~ZH~vliezen gebroken~40w1d
    EVA~dochter van Maria en Rob~16 november~3110 gram~48 cm~ZH~weeën~41w0d
    JENS JESPER~zoon van Roelie en René~16 november~4030 gram~..cm~TB~weeën~40w3d
    NYNKE~dochter van Serafijntje~18 november~3740 gram~50,5 cm~ZH~weeën~41w4d
    HESTER MARGARETHA~dochter van Muriël en Wim~19 november~3680 gram~53 cm~ZH~weeën~40w5d
    FAYENNE STEPHANIE MARIANNE~dochter van Rachel en Dirk~21 november~3980 gram~55,5 cm~ZH~weeën~40w5d
    ANGELINA SUSANNA~dochter van Ilse en Willem~22 november~3915 gram~51 cm~ZH~weeën~39w3d
    YINDI ELISA RENEE~dochter van Claire en Erik~22 november~3920 gram~52 cm~ZH~weeën~39w1d
    CAILAN JOSHUA~zoon van Morrighan en Patricia~25 november~3940 gram~52 cm~ZH~gebroken vliezen~40w2d
    MARTIJN HENRICUS CLASINUS~zoon van Petra en Jons~26 november~3220 gram~53 cm~ZH~gebroken vliezen~40w6d

12 MEIDEN
    13 JOCHIES

Moest mijn VK afspraak er weer bijzetten! Meteen even wat spaties weggehaald, ziet het er mooier uit! Passen alle baby's op hun eigen regeltje!
    Peetje, wat een schattig ventje is het zeg!!

17. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    da's jammer, met "voorbeeld" ziet het er beter uit dan in werkelijkheid :)

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    De Stats

1e baby: Isa*
    Laatste baby: baby Hope
    Zwaarste baby: Quinn
    Langste baby: Fayenne
    liefste baby: EVA EVA EVA EVA!!!! ;)

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ehm..... Maria... goed die stats, alleen eentje klopt niet ;)

Deel Deze Pagina