BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007 Hope43~uitgerekend op 21 november~1e kindje~zoon 1 JOCHIE In totaal nog 1 kleintje op komst. BUDDYLIJST Hope (21) - DebbyKoops (bevallen) AGENDA Debby~27 november Ryan naar kinderarts Gwendolyne~ 29 november kinderarts controle Mika Tari (melanie) 3 december Estrella 10.30 uur CB, Angelus 2e ronde ogentest. Debby~6 december Ryan naar CB (eerste afspraak) Ikke1981~ 10 december Quinn naar CB 15.00 uur Debby~11 december Debby nacontrole gyn Roelie~12 december trouwt mijn broer! Sammie2~ 13 december 11:25 uur CB arts Roelie~14 december 14.30 Jens eerste keer CB! MissyM~ 17 december eerste prikje CB Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD Sammie2~ 19 december eindcontrole VK Muriel~ 21 december 15:15 eerste keer CB GEBOREN ISA*~dochter van Linda en Patrick~31 augustus~1940 gram~44 cm~ZH~weeën~31w1d MIKA JARED AIDAN~zoon van Gwen en Patrick~21 september~2014 gram~ZH~gebroken vliezen~32w4d FENNA ELEONORA~dochter van Daphne en Jeroen~12 oktober~3130 gram~ZH~gescheurde vliezen~37w1d EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~48 cm~ZH~weeën~35w3d SANNE~dochter van Natasja en Etienne~22 oktober~3095 gram~48 cm~ZH~ingeleid~37w6d RAYAN~zoon van Ruby en Hicham~26 oktober~13.57 uur~3050 gram~ZH~ingeleid~39w0d ESMAY~dochter van Jennie en Erwin~27 oktober~3250 gram~51 cm~thuis/ZH~weeën~39w1d RYAN~zoon van Debby en Arnoud~31 oktober~3500 gram~ZH~ingeleid~38w1d DENIZ~zoon van Stasia en Ibrahim~1 november~00.31 uur~3410 gram~ZH~weeën~38w1d REESE ~zoon van Blondiedfu (Linda)~3 november~3910 gram~ZH~weeën~39w2d IMKE~dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald~3 november~3165 gram~ZH~?~38w6d ESTRELLA ANASTASIA~dochter van Melanie en Adriaan~6 november~4050 gram~54 cm~TB~weeën~40w3d QUINN~zoon van Dees en Piet~8 november~01.47 uur~4090 gram~47cm~thuis/ZH~weeën~39w6d THIJE~zoon van Wencke en Harmen~8 november~3710 gram~ZH~weeën~40w2d VINCENT~zoon van Esther en Jean-Paul~8 november~3090 gram~ZH~vliezen gebroken~37w2d TIMO~zoon van Listy en Hans~10 november~3750 gram~55cm~ZH~vliezen gebroken~40w1d EVA~dochter van Maria en Rob~16 november~3110 gram~48 cm~ZH~weeën~41w0d JENS JESPER~zoon van Roelie en René~16 november~4030 gram~..cm~TB~weeën~40w3d NYNKE~dochter van Serafijntje~18 november~3740 gram~50,5 cm~ZH~weeën~41w4d HESTER MARGARETHA~dochter van Muriel en Wim~19 november~3680 gram~53 cm~ZH~weeën~40w5d FAYENNE STEPHANIE MARIANNE~dochter van Rachel en Dirk~21 november~3980 gram~55,5 cm~ZH~weeën~40w5d ANGELINA SUSANNA~dochter van Ilse en Willem~22 november~3915 gram~51 cm~ZH~weeën~39w3d YINDI ELISA RENEE~dochter van Claire en Erik~22 november~3920 gram~52 cm~ZH~weeën~39w1d CAILAN JOSHUA~zoon van Morrighan en Patricia~25 november~3940 gram~52 cm~ZH~gebroken vliezen~40w2d MARTIJN HENRICUS CLASINUS~zoon van Petra en Jons~26 november~3220 gram~53 cm~ZH~gebroken vliezen~40w6d 12 MEIDEN 13 JOCHIES In totaal al 25 kleintjes geboren!
Pfoe, gelukkig, Hester is zojuist ook met haar rechteroortje GESLAAGD voor de gehoortest. Toch wel ff spannend...
De bevalling van Eva Woensdagochtend 6.45 werd ik wakker. Ik voelde meteen een steek in mijn onderbuik en dacht gelijk, dit zou weleens een wee kunnen zijn. Even later voelde ik weer zon steek en toen wist ik het zeker, dit zijn weeen. Heb wat later de VK gebeld om te melden dat de bevalling begonnen was en die raadde me aan om een bad te nemen. Na een uur in bad te hebben gelegen bleven de weeen aanhouden. De weeen kwamen nu ongeveer om de 10 minuten. Ze waren redelijk goed op te vangen. In de namiddag kwam de verloskundige langs en die wist me te vertellen dat het voorweeen waren. Ik had nog geen ontsluiting. De avond kwam en we gingen naar bed. In bed kwam ik erachter dat de weeen liggend niet op te vangen waren, de weeen waren inmiddels een stuk heftiger maar er zat nog steeds geen regelmaat in. Nadat ik de hele nacht wakker was geweest belde ik s ochtends de verloskundige weer. Ik was nu al ruim 24 bezig. De verloskundig had helaas slecht nieuws. Nog steeds geen ontsluiting. De baarmoedermond was wel verstreken dus dat was positief. Ik vertelde de verloskundige dat ik de hele nacht niet had geslapen en dat ik best wel moe was. Ze besloot het ziekenhuis te bellen om mij daar te laten slapen met behulp van een spuit. Het ziekenhuis had plek en samen met Rob ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Daar aangekomen zijn we naar verloskamer 1 gegaan en daar heb eerst 20 minuten aan de CTG gelegen. Alles was oke en de spuit mocht gezet worden. 2 minuten later sliep ik al. Ze hebben mij naar een andere kamer gereden en daar heb ik zon 4 uur geslapen. Toen ik wakker werd heb ik Rob gebeld en die is me komen halen. Er was geen reden om me daar te houden. Terug thuisgekomen kwam de verloskundige weer langs. Weer had ze slecht nieuws voor me, ik had máár 1 cm ontsluiting. Ik kon het niet geloven en hield me sterk zolang de VK er was. Teleurgesteld ging ik verder met het opvangen van de weeen, welke voor mijn gevoel nu heviger waren dan voor dat ik geslagen had. De avond viel en ik voelde me helemaal uitgeput, was al ruim 36 bezig en er leek niet echt vooruitgang in te zitten. Ik besloot dat ik dit niet langer zou trekken en dat ik naar ziekenhuis wilde voor een ruggenprik. Ik heb de verloskundige gebeld en die is langsgekomen. Ik had nog máár 2/3 cm ontsluiting en ze wilde mijn verzoek tot een ruggenprik gaan inwilligen. Ze belde het ziekenhuis en ik kon meteen terecht. Gauw de spullen bij elkaar gepakt en naar het ziekenhuis gegaan. In de auto heb ik 2 weeen opgevan gen en in het ziekenhuis had ik het geluk dat de anesthesist nog wakker was. Om 22.15 kreeg ik eindelijk de rugenprik en was ik verlost van de pijn. Ik had op dat moment nog maar 3 cm ontsluiting. De dienstdoende verloskundige besloot om me ook weeenopwekkers te geven zodat het allemaal wat sneller zou gaan. Daar lag ik dan, ruggenprik gezet, en weeen opwekkers. Omdat ik de weeen niet meer voelde ben ik in slaap gevallen. Rond 1 uur kwam de VK en ik had 5 cm ontsluiting. Daarna ben ik weer gaan slapen en werd ik rond 3 uur wakker. Ik voelde dat ik persdrang had, of althans, dat dacht ik. Ik piepte de vk op en die bevestigde mijn vermoedens, ik had volledige ontsluiting en mocht gaan persen. Groot was de teleurstelling toen ze zij dat het wel een uur kon gaan duren. Ik had gehoopt er snel vanaf te zijn. Na ruim 3 kwartier persen werd de dokter erbij gehaald. Die zag dat mama en Eva het allebei niet zo fijn meer vonden en die besloot dat Eva meteen gehaald moest worden. De dokter was nog in opleiding en moest overleggen met de arts. Dat duurde maar even maar het leek wel een eeuwigheid. Ze liep nog wat te regelen, wat ik erg vervelend vond omdat Eva er uit moest, het ging tenslotte niet goed. En kreeg ik een extra verdoving en werd er een knip gezet. De pomp werd aangesloten en om 3.50 uur werd Eva geboren. 3 minuten later kwam de placenta en na een half uur was ik gehecht, gewassen en omgekleed.
Linda: wat ontzettend lief dat cadeau van je broer zeg! Echt super hoor! Arnoud zegt altijd als ik een cadeau krijg "dan zal je het wel verdiend hebben". En ik vind dat jij het zeker hebt verdiend! Melina: ik zou gewoon ook geven wat jij vindt dat goed is aan Vangelis. En bij twijfel kan je toch altijd bellen met het cb? En douchen doen wij ook altijd als Arnoud en ik samen thuis zijn, dan kan iemand Ryan aanpakken inderdaad. Anders gewoon in zijn badje, maar dat doe ik om de dag, niet iedere dag. Over het maandverband: ik heb Kotex, dat is inderdaad ook zonder plastic. Esther: fijn om te horen dat ook Vincent is geslaagd voor zijn gehoortest! Bij jou dus ook 3x is scheepsrecht Muriel: ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik in bad mag...heb er eigenlijk niets over gehoord! Ben van de week nog bij de huisarts geweest en toen wel gezegd dat ik anders een bad zou nemen en toen zei ze er niets van. Nou ja...ik ben alleen vandaag geweest en het bad hielp niet beter dan een douche, dus ik wacht dan toch maar weer even met badderen. Thanks voor de tip! Ik hoop dat de spierverslappers gaan werken, dat je ook weer kunt slapen, want dat is wel handig! Dees: gelukkig maar dat de huisarts de tijd nam en je tips heeft gegeven. Hopelijk gaat het helpen! Het is zo zielig als je niets voor ze kunt doen vind ik altijd! Wij geven nu Nutrilon Omneo aan RYan en ik moet zeggen dathij nu ook veel gemakkelijker poept! Roelie: goed om te horen dat Jens het super doet! En ik kan me voorstellen dat je van de bv bent afgestapt. En zoals we al eerder zeiden: als jij je er goed bij voelt, dan moet je dat doen! En ik hoop dat René snel opknapt! Dafje: dat van dat sabbelen komt me bekend voor...dat doet Ryan inderdaad ook wel eens. Peetje: jij bent ook weer snel online! Wat fijn om te lezen dat het allemaal zo snel is gegaan! En denk je nu "och...dat wachten viel wel mee"? En wat een mooi kereltje is het! Hope: je mannetje is werken en komt pas na 10.00 uur thuis en jij denkt erover na om een wip te maken (en ananas te eten en de rest). Hoe wil jij die wip zonder mannetje maken, hahaha (grapje hoor). Ik heb de bevallingsverhalen nog niet gelezen, maar dat ga ik morgen of zo even doen...
We zijn vanmiddag bij de ka geweest. Ryan is in minder dan 1 week tijd al 170 gram gegroeid, dus we zijn hartstikke trots op hem! Verder was ze heel aardig, heel begripvol. Ze bevestigde dat Ryan (gezien ons verhaal) inderdaad reflux heeft. We moesten nu eerst nog Nutriton proberen (dat maakt de voeding dikker waardoor het makkelijker omhoog komt) en als dat niet helpt, dan kunnen we de ha weer bellen en die schrijft dan medicijnen voor. Gelukkig nam ze het dus allemaal heel serieus. We hoeven in ieder geval niet meer naar de ka, de ha kan het verder allemaal regelen. Dus we kijken het even aan en anders bel ik vrijdag de ha. Wel een geruststelling hoor! Nou hopen dat het allemaal goed blijft gaan met de kleine man, want ik vind dat we wel genoeg "ellende" hebben gehad! Dafje: jij geeft Fenna toch ook Nutriton? Hoeveel schepjes gebruik jij? Op het pak staat bij 100 ml voeding 2-4 schepjes. We zijn begonnen met 2 schepjes en een grotere speen (M -maatje), maar de fles was binnen 10 minuten. Dat is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling, dus ga vanavond proberen weer 2 schepjes met een S-speen.
Mooie bevallingsverhalen hoor over Jens en Eva! Heel emotioneel om te lezen vind ik altijd! Ik ga zo even lekker eten! Tot morgen (denk ik)!
Ja, hier ook Nutriton. Wij gaven Fenna in het begin 3 schepjes want ze krijgt 120 cc. Dus ik had maar even een plus minus berekeningetje gemaakt en dacht ongeveer 3. Nu zijn we afgezakt naar de twee schepjes en de laatste fles kreeg ze anderhalf.. het spugen is er nog wel, stroompjes zeg maar, maar de bogen en grote mondjes zijn weg Wij gebruiken aventflesjes en daarbij hebben we speen nummer 2.. met twee gaatjes.. bij 1 krijgt ze het niet weg, bij 3 is het zuig slik zuig slik.. dus dat gaat te hard.. ze is nu ongeveer een half uurtje bezig met de fles..
Oke, dank je wel voor de tip. We gaan vanavond even proberen met de kleinere speen en 2 schepjes. Volgens de kinderarts is het toch even zoeken naar de juiste hoeveelheid etc. En Ryan spuugt niet heel veel, het is meer dat zijn eten steeds omhoog komt, vandaar dat we het eten dikker moeten maken. En zoals al gezegd: als het niet helpt, dan gaan we over op medicijnen.
Sammy, basisschool? Moet je ze daar nu al voor aanmelden? Das nog echt een ver-vanmijn-bed-show hoor.. Ilse, ja we hebben Eva aangemeld bij de zorgverzekeraar en bij de dela. Tevens is ze ook nog bij een andere uitvaartvereniging aangemeld, waar ik bij zit, maar dat is een lang verhaal. De regeldag is nog niet helemaal voorbij, net heb ik dr ook weer een paar keer moeten voeden, maar nu heb ik die lastige schijf niet in mn borst en viel het reuze mee. Ik ben nog maar 1 keer buiten geweest, even naar de supermarkt gelopen. MetEva zijn we nog niet buiten geweest, ik ben nog steeds ziek en het is buiten best wel koud. Heb al 1 week een akelige hoest. Ga morgen toch maar naar de apotheek voor iets dat je tijdens bv mag gebruiken. Word er namelijk helemaal simpel van. Rekening moeten we nog regelen. Maar Eva krijgt denk ik een spaarrekening. Laten we ook haar kinderbijslag op storten dan. De hechtingen zijn nadrukkelijk aanwezig vandaag. Hoewel ze zijn doorgeknipt voel ik ze overduidelijk nog zitten. Maargoed, pijn is goed denk ik. Wat is dat met dat plastic in het maandverband? Ik gebruik namelijk always.
Maria: door het plastic in het maandverband heb je kans op ontstekingen. Ik gebruik zelf op aanraden van de kh Kotex.
ow viespeuk, je mag toch zo niet denken ,..... ik woon toevallig tegenover een speeltuin hoor haha nou dan had ie wel een dagje eerder vrij genomen hoor
Lieve lieve buddy....even tussen ons...als je zooooo lang zonder wip hebt gedaan, dan ga je vanzelf wel zo denken . Maar gelukkig woon jij tegenover een speeltuin, ik moet toch al snel 1 minuut lopen Hahahaha
wat is het toch? steeds als ik on line kom is iedereen weg, haha nemen jullie de benen voor zwangere vrouwen?