November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Muriel: wat balen zeg dat de spierverslappers niet hebben geholpen. Wel fijn dat je moeder komt helpen.

Maria: ook ik hoop dat Eva vandaag geen regeldag meer heeft! Dat zou een hoop rust geven he?!

Dees: wat vervelend van die slopende nachten. Is het inderdaad niet een idee om even met het cb te overleggen of hij geen voeding voor hongerige baby's mag hebben?

Jen: wat goed om te horen dat het steeds beter gaat met Esmay! Heerlijk hoor!

Nou hier was het gisteravond weer feest...we waren gistermiddag begonnen met die Nutriton. Gisteravond heeft Ryan 3 uur lang (!) na zijn voeding alleen maar lopen krijsen. En dan bedoel ik ook echt krijsen, niet lief huilen of zo. Zijn maagje stond ook helemaal strak,dus waarschijnlijk kon hij die Nutriton niet verwerken of zo. Zoooo zielig. We hebben eerst het cb gebeld, maar met die k**instantie worden we nooit wijzer. Uiteindelijk maar weer de huisartsenpost gebeld en aangegeven dat we graag direct met de medicijnen tegen reflux willen starten. Na lang zeuren mocht dat dan toch, de medicijnen zouden ze direct klaarleggen. Dus gisteravond om 23.00 uur weer naar Hoorn gereden om de medicijnen op te halen. Ryan kwam vannacht gewoon weer netjes om de 4 uur en met de Nutriton zijn we dus direct gestopt! En gisteravond begonnen met de medicijnen, dat heeft een aantal dagen nodig om te gaan werken. Arnoud heeft gisteravond direct vrij genomen deze week, zodat hij mij kan helpen, want gisteravond werd het mij allemaal even te veel...dus ik denk niet dat ik deze week heel veel online zal zijn.

Ik heb hier dus nog een aangebroken pak en een nieuw pak staan, dus mocht iemand interesse hebben?! Dafje misschien-ik weet niet waar je woont?

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik denk trouwens dat ik geen thee meer lust sinds de bevalling. Snap er niks van. Alle thee die ik drink smaakt ontzettend smerig.

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ow ik zat te bedenken dat er máár 2 thuisbevallingen hebben plaatsgevonden, volgens mij is dat statistisch gezien erg weinig?

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou toch idd maar het cb gebeld, en die zei direct ga de voeding maar mengen met voeding voor hongerige baby's. Ze wil wel dat ik dinsdag even naar het inloop spreekuur ga, omdat ze eigelijk officieel geen voeding advies mag geven omdat ze Quinn niet heeft gezien. Maar ze had ook zoiets, dat duurd te lang om daar op te wachten.
    Wel moeten we Quinn goed in de gaten houden, hoe hij reageerd enzo.
    Dus als ik straks aangekleed ben, hop naar de kruidvat.

Dus Quinn gaat nu op 130cc water 1 schep gewone voeding, 3 hongerige baby's. Ben benieuwd

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Deesje: dat is wel fijn zeg dat je aan die voeding mag beginnen! Hopelijk werkt dat!

6. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Dees: Ik hoop dat die voeding voor hongerige baby's helpt en dat je daardoor wat meer nachtrust gaat krijgen. Wat dat betreft heb ik geluk want Deniz slaapt sinds dat hij 1,5 week is al door s'nachts en ik moet je vertellen dat is heerlijk. Af en toe wil het nog wel gebeuren dat hij wakker wordt maar meestal omdat hij een poepbroek heeft of zijn tutje nodig heeft.

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Stasia: wat een luxe zeg, dat Deniz al doorslaapt!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zit nu alleen te twijvelen, ga ik straks al beginnen of begin in met de laatste voeding ermee.
    Ohw die moeder gevoelens brengen me wel aan het twijvelen soms.

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou er straks gewoon direct mee beginnen. Waarom wachten?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    tja uhh omdat hij in de nacht meer problemen heeft.
    Maar ja overdag is hij ook onrustig, niet 100% tevreden na een voeding.

Leuk hoor word er soms zo onzeker van
    Sorry voor mn gezeur :(

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou er gewoon direct mee beginnen. Dan heeft hij voor de nacht ook alvast een bodempje (hoop ik ;)). En je zeurt niet hoor...iedere moeder heeft dit soort twijfels. Heel normaal en juist fijn dat je ze hier "kwijt" kan.

12. Ik zou ook direct beginnen, zeker als hij overdag ook onrustig is..

Ik heb net een nieuwe fles gekocht, difrax.. werd een beetje kriegel van die avent flesjes.. speen twee gaat te langzaam, speen 3 te hard.. nu heb ik een S-fles gekocht, maar daar zit standaard denk ik een kleine speen op.. stond op vanaf direct na de geboorte nl. Dus ik heb meteen maar een grotere speen erbij gehaald... maar toen ik thuiskwam zag ik dat die voor de dunne flesjes zijn en ik heb een dikke S-fles gekocht, want die past tenminste in de sterilisator. Nou moet ik weer terug om ze om te ruilen. Pfff...Nou dat komt morgen dan wel hoor.. eerst es kijken wat deze speen doet... half 3 de eerste test!

13. hmm er ligt er een te huilen.. volgens mij is ze over d'r slaap heen ofzo... :(

14. Maria, ik had net na de bevalling ook een andere smaak. Trok gelukkig wel weer bij. Ik heb in de kraamweek bijvoorbeeld alleen maar water gedronken en melk. Wilde ook geen thee, het idee alleen al... Maar nu lust ik weer van alles hoor! Alleen het vleeswaren dat hoef ik echt niet meer. Ik was al niet 'zo'n fan, alleen rosbief en zeeuwsspek en rollade enzo.. het hele dure spul hihi. Maar zelfs dat hoef ik niet meer..

Inderdaad weinig thuisbevallingen... waren er wel veel gepland? Ik wilde bijvoorbeeld wel thuis bevallen... maar ja.. nu denk ik dat ik bij de volgende misschien toch maar meteen in het zh ga bevallen... heb nu de angst er wel een beetje in zitten met dat haar hartslag zo snel daalde.. had dat als ik thuis was nooit gered tot het ziekenhuis.. daalde binnen 10 minuten van 110 naar 57... voor dat je daar achter bent en voordat je dan in het zh bent.. moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik thuis was bevallen...

Heej, ze is stil... :)

15. Trouwens ik vind het ledikantje zo breed... Fenna woelt zich steeds onder de dekens.. nee, hij is kort genoeg opgemaakt, maar ze gaat helemaal schuin liggen, net lag ze bijna overdwars in bed.. terwijl de dekens toch strak zitten als ik haar instop.. Iemand tips?

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe groot is het ledikantje? Wij hebben Ryan nog steeds in de kinderwagenbak liggen, wnat ik vind zijn bedje echt nog te groot...ook kort opgemaakt.

17. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hoi meiden!
    Ik ga weer proberen fanatiek mee te kletsen, hopelijk loop ik niet teveel achter de feiten aan... :D

Hope: opschieten meis je hebt nog 2 dagen!
    Terugkijken op de zwangerschap...uhm heb ik nog geen tijd voor gehad :)
    Ik mis alleen af en toe heel erg mijn buik, in de zin van het samenzijn, ik voel me fysiek soms leeg...
    Vooral van de week in bad toen had ik echt zoiets van jee lig ik hier in mijn eentje...:(
    Maar goed, dat lege buik syndroom weegt niet op tegen het gevoel wat ik heb als ik in de kinderwagen kijk!
    En ik heb idd een topbevalling gehad zo eentje gun ik echt iedereen ik vind het zo'n super afsluiter!

Linda: wat een mooi kado van je broer! Kan me voorstellen dat je daar er door geroerd bent...
    Wat leuk dat je even bij Ilse op kraamvisite bent geweest!
    En succes met je moeder in het ziekenhuis!

Muriel: hoe is het nu met je hoofdpijn meis? Ah lees net dat de spierverslappers niet geholpen hebben... gelukkig heb je wel ff hulp vandaag!
    Mooi dat Hester geslaagd is voor de gehoortest, Jens was gelukkig in 1 keer klaar!
    Hoe ging de hielprik trouwens bij jullie kleintjes? Jens gaf een gil en dat was het...kleine bikkel :D

Dees: aaah arme Quinn! Ik zag de tip van een druppeltje sla-olie in de fles al langskomen die wou ik je ook meegeven...dat hielp bij Lars destijds ook!
    Goed trouwens dat je 's middags nog ff gaat slapen, als het kan moet je het zeker doen hoor!
    En zeker na zo'n nacht! Ik heb trouwens de avent flessen en gebruik speen 1, Jens doet ongeveer 10 minuten over 90 cc maar als het erg lang duurt helpt het soms als je de fles wat minder strak vastdraait!
    Voeding voor hongerige babies zou wel eens de oplossing kunnen zijn hopelijk werkt het en idd gewoon meteen mee beginnen!

Peetje: wat een mooi kereltje is Martijn! Hoe is dat nou zo gekomen met zijn neusje?

Maria: ik vind het zo erg voor je dat je voorspelling van: ik-krijg-vast-een-bevalling-from-hell uitkwam...ah meis als ik dan jouw verhaal lees...blijf er veel over praten he zoiets moet je echt goed verwerken!
    Voor je hoest mag je trouwens tussistin van vsm gebruiken hielp mij tijdens de zwangerschap heel goed!
    Owww enne daarom slik ik geen ijzertabletten maar Floradix, kan ik tenminste normaal naar de wc...
    Pfff succes met de bv meis, ik kan je helaas weinig advies erin geven maar ik heb diep respect voor iedereen die het doet!

Debby: fijn dat je nu de bevestiging hebt van Ryans reflux en dat iedereen het zo serieus neemt!
    En dan idd stoppen met die nutriton en hopen dat de medicijnen snel gaan helpen!
    Hahahaha lig dubbel om die bosnegeropmerking van je verloskundige :)

Jen: jeetje Esmay alweer een maand...pfff het gaat écht hard!
    Hier ook weinig kraamvisite hoor, dit weekend wel weer 2 maar we houden het heel bewust rustig het is me wel druk genoeg zo en Jens
    loopt nog niet weg ze kunnen 'm nog vaak genoeg zien :D
    Fijn dat het allemaal wat beter gaat met Esmay!

Melina: oooooh lekker een massage...René krijgt ze nu bij de fysio ik ben jaloers mijn nek doet ook zeer! ;)
    Vervelen...euhhhhh nee nooit last van ik heb het altijd druk!

Dafje: aaah arme Fenna...het zou idd wel reflux kunnen zijn ben je al bij een kinderarts geweest?
    Ik moet het hier afkloppen, Jens geeft wel eens een mondje melk terug maar écht spugen niet...gelukkig!
    Maar Niels spuugde ook altijd zoveel, niet door de reflux maar door de allergie dus ik weet wel hoe het is!
    Over het schuin gaan liggen.....euh destijds waren er van die riemen die je door de slaapzak en onder het matras door kon doen
    maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog mag...misschien kun je de slaapzak vastspelden aan het onderlakentje/matrashoes
    met van die babyveiligheidsspelden?

Esther: goed dat je even rust voor jezelf inplant! Eerst maar eens even bijkomen!

Stasia: wat heerlijk dat Deniz al doorslaapt!

Hier gaat verder alles goed, Jens doet het prima op de fles (hij drinkt zo'n 7 keer 90 cc en we zijn het aan het opvoeren) en heeft vannacht zelfs doorgeslapen van 11 tot 6...in zijn eigen ledikantje ook nog!
    Ik schrok me dood toen ik wakker van een kreuntje van hem werd om 6 uur, ik gaf gelijk René een por van hee joh Jens is vannacht niet geweest!
    Vanmorgen was hij ook weer 40 gram gegroeid, hij is nu 3940 gram, dus nog een onsje en dan zit hij weer op zijn geboortegewicht!
    Met René gaat het niet goed, die zit sowieso volgende week nog in de ziektewet hij kan echt niks, niet zitten, niet liggen, niet bukken...alleen lopen lukt nog :(
    Ik sta er dus echt weer alleen voor, huishouden, andere 2 kids, Jens...ik doe alles weer alleen...ben wel wat moe (en verkouden) maar tot nu toe gaat het goed.
    Ik had gisteren trouwens wel last van stuwing maar ik wil niet meer kolven dus ik haalde onder de douche de ergste druk van de ketel...pffff ik ging bijna van mijn stokje zeg! Waarschijnlijk de hormonen die ff tekeer gingen?
    Heeft iemand van jullie trouwens naast bloedverlies ook last van slijmverlies?

Het is hier weer verschoon- en voedertijd :D
    Ohhh ja haha Jens heeft er een handje van om tijdens het drinken de broek vol te poepen :D
    Ik verschoon hem alleen steeds voor een voeding want als ik het erna doe komt er zoveel melk terug...erg handig maar niet heus!

Tot later allemaal!
    xxx Roelie

18. ehm standaard formaat... weet niet uit mijnj hoofd, maar de laatste paar keren duikt ze steeds met haar hoofdje onder de dekens, dit deed ze eerder niet.. Ze ligt al 3,5 week in het ledikantje en is zeker 3 weken goed gegaan...

19. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal, hier ook weer even een kort berichtje van mij. Ik probeer al 2 dagen om een beetje bij te lezen op het forum, maar jullie hebben zoveel geschreven tijdens mijn 'afwezigheid' dat het amper is bij te houden. ;) Ik val er maar gewoon in en ga vanaf nu proberen om weer wat op jullie berichtjes te reageren.

Hier gaat het goed. Nynke is echt een schatje. Ze is een rustig meisje dat heel tevreden voor zich uit kan staren en bijna niet huilt (alleen als ze honger heeft). Ze slaapt, plast en poept goed, dus mama is helemaal tevreden. :D

Met mij gaat het ook iedere dag een stuk beter. Ik ben zeker nog niet helemaal opgeknapt van de bevalling, maar het is dan ook een zware klus geweest. Als ik er aan toe ben, zal ik mijn verhaal hier nog wel opschrijven. Ik heb het inmiddels al vele malen verteld, maar het opschrijven vergt nu nog iets te veel van me. Ik ben er emotioneel nog niet aan toe. Dit heeft vooral te maken met de manier waarop ik door de vk ben behandeld. Ik ben erg blij dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben beland (terwijl ik juist zo dolgraag een thuisbevalling wilde), waar mijn pijn tenminste serieus werd genomen. Tja, ik was toen inmiddels al bijna 48 uur bezig met weeën opvangen en helemaal uitgeput...

Ik geloof dat ik maar liefst twee plaatsjes in de statistiekenlijst verdien:
    1. Voor de langste zwangerschap (of Hope moet me nog overtreffen...)
    2. Voor de langste bevalling

En natuurlijk ook voor het liefste meisje, maar ik zag dat Eva die plaats al heeft geclaimd... ;)

Tjee, de bevallingslijst is ineens toch wel erg snel gegaan. Nog maar 1 novemberbaby te gaan! Hope, zet hem op! Je hebt nog een paar dagen voordat december begint...

20. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Timo woelt zich ook altijd schuin in zijn ledikant, terwijl het strak en kort opgemaakt is! Volgens mij is er niets aan te doen. Merk wel dat hij het erger doet als hij krampjes heeft, dan schopt hij heel erg met zijn beentjes!

Oh, meneer ligt te winden in de box, echt grappig!

Avent flessen hebben wij ook, hij drinkt de 132cc niet leeg, meestal laat hij er 20cc instaan. Volgens mij hebben wij geen mat 2 spenen, zou even moeten gaan zoeken en anders gaan kopen! Misschien helpt dat wel, voordat hij in slaap valt inderdaad! Alhoewel hij wel doordrinkt in het begin van zijn slaapje! Als hij genoeg heeft, duwt hij de speen er heel bewust uit!

Vannacht voor het eerst niet zo'n lekkere nacht gehad, meneer wilde niet slapen na zijn half 11 voeding, grrr... Bleef maar huilen, speentje hielp heel even, maar die verliest hij regelmatig. Tot half 2 mee bezig geweest, wilde hem ook niet te lang laten huilen, want papa moest natuurlijk werken! Toen is hij in slaap gevallen en pas om kwart over 4 kwam hij voor zijn flesje (dus weer 5 uur!). Daarna om kwart over 7. Dat gaat dus heel goed. We zijn weer samen gaan slapen tot de volgende voeding, heerlijk! Jammer genoeg ben ik 3x wakker geworden van de telefoon, waarvan er 2x niemand aan de lijn was :evil:. Ik hoop dat we het 4 uurs-ritme de hele dag kunnen volhouden!

Deel Deze Pagina