Heb even de waslijst met kenmerken opgezocht, het is niet zo dat als er 1 van toepassing is dat het ze dan meteen KISS hebben, maar toch...je kan het beter uitsluiten... Welke kenmerken vallen de ouders het duidelijkst op? Scheve dwangstand van hoofd, nek en romp, hoofd achterover getrokken Overstrekken hoofd-nek-romp zonder de asymmetrie Ligt niet graag op de buik Kleertjes over het hoofd trekken geeft heftige reacties Slechte hoofdbalans, heffen hoofd is moeilijk en zwak en totale motoriekontwikkeling verloopt vertraagd Eenzijdige slaaphouding, waardoor scheve schedel zich ontwikkelt Schedelasymmetrie, achterhoofd en voorhoofd Toenemende scheve houding van de romp, de scoliose Asymmetrisch bewegen van de romp, armen en benen Ontwikkelingsproblemen van de heupgewrichten, meestal eenzijdig Afwijking in de voetenstand door asymmetrische spierfuncties Slaapstoornissen, veel en hoog huilen, oververmoeidheid Prikkelbaar, driftig en onrustig Aan het haar of oor trekken op één plek haarplukken Erg gevoelig nekje Koude handjes en voetjes Lichte, niet te verklaren wisselingen in lichaamstemperatuur Slikklachten, kwijlen, spugen Kuchen zonder verkouden te zijn Bij oppakken schiet kindje in overstrekkingspatroon en wil derhalve niet graag opgepakt of geknuffeld worden, kind kan niet hechten Handjes in vuistjes gespannen @Daphne; ik merkte aan je vorige post al dat je er aardig doorheen zat, vandaar ook mijn opmerking dat je rechtstreeks bij zo iemand terecht kan, dan gaat het allemaal wat sneller voor jullie...! Ik heb geen zin om te wachten op de kinderarts, dan zelf maar wat geld uitgeven... Ennuh, je kunt eventueel ook nog even snel de zorgverzekering van Fenna uitbreiden zodat er wel dekking is...
Punt is ook dat als we naar de osteopaat willen dat we dat dit jaar nog moeten doen, want volgend jaar wordt het helemaal niet meer gedekt.. Maar ik heb liever dat er iets werkt en dat ik daarvoor betaal dan dit..
Hoezo helemaal niet meer gedekt?! Bedoel je op jouw verzekering? Want dat is geen algemen uitsluiting hoor...als je een goede aanvullende verzekering hebt (welke meestal ook voor het kindje geldt) dan maakt het niets uit hoor...
@Daphne; waar ben je hoe verzekerd? Dan kijk ik wel even voor je hoor, zit in de verzekeringen dus ik worstel wel even door de voorwaarden heen...
Deze vallen mij op: Scheve dwangstand van hoofd, nek en romp, hoofd achterover getrokken (niet altijd, maar vaak wel) Overstrekken hoofd-nek-romp zonder de asymmetrie Kleertjes over het hoofd trekken geeft heftige reacties Eenzijdige slaaphouding, waardoor scheve schedel zich ontwikkelt Asymmetrisch bewegen van de romp, armen en benen Slaapstoornissen, veel en hoog huilen, oververmoeidheid Prikkelbaar, driftig en onrustig Erg gevoelig nekje Koude handjes en voetjes (is dit niet altijd zo dan?) Slikklachten, kwijlen, spugen Bij oppakken schiet kindje in overstrekkingspatroon en wil derhalve niet graag opgepakt of geknuffeld worden, kind kan niet hechten (laatste kan ik niets over zeggen.. kan niet met d'r praten ) Handjes in vuistjes gespannen
Hebben volgend jaar een andere verzekering.. bij Zilveren kruis.. en dan hebben we geen extra dekking, want dan moesten we zorg extra polis 3 nemen (dacht dat het zo heet) en dat was meteen een heleboel meer geld.. De eerste 2 gaven geen dekking bij de alternatieve geneeswijzen, want daar valt het onder...
Oh op die fiets...tja dan moet je dit jaar gaan...Manueel therapeut valt volgens mij ook onder alternatieve geneeswijze... Zou gewoon een afspraak maken. Als je namelijk eerst wacht op de uitslag van de KA dan heb je nog maar heel weinig tijd om een afspraak te maken ivm feestdagen... Sterkte meid, ik weet hoe je je voelt... Overigens kwam ik op andere sites weer andere kenmerken tegen..zoals bijvoorbeeld; de eerste 4 weken al zelf het hoofdje omhoog houden..
Ik heb me ook suf gezocht naar alle kenmerken op internet.. Daarom dacht ik het.. staat ook op een site dat reflux een kenmerk kan zijn...
Ja dat ben ik inderdaad ook tegengekomen.... In de eerste weken had Esmay eigenlijk niet zo'n last van spugen, da's pas sinds een week of 3 aan de gang, maar wordt steeds erger...vandaar dat ik haar ook ben gaan verdenken van KISS... Nou, ik hoop voor ons allezes dat we snel iets weten en er wat aan gedaan kan worden...Het is geen pretje zo... Ik geniet nog steeds wel van m'n meisje, maar vind het voor haarzelf zo vervelend...!
en nu zit ik mezelf weer gek te maken pff.. ik zou zo een afspraak maken, maar Jeroen wilde eerst naar de huisarts.. en toen we daar een afspraak hadden was het: moeten we niet eerst naar het CB? En nu hebben we een afspraak bij de Ka en nu zal hij ws zeggen: wacht eerst maar af.. hoewel hij ook wel schrok van de wachttijd toen ik het vertelde.. ik zal straks als hij thuiskomt meteen vragen: wat nu?!?!?!
Ik vind d'r ook een schatje.. maar begin zo langzamerhand de pest erin te krijgen dat we steeds zo lang moeten wachten of van het kastje naar de muur worden gestuurd.. Ik vind het inderdaad ook vooral zielig voor haar... maar ik weet ook even niet wat ik nu moet met haar.. op de arm nemen de hele dag? laten huilen? dat vind ik ook niets...
Ik ben niet gaan wegen ivm afvallen/lijnen ofzo hoor, maar gewoon uit "nieuwsgierigheid". Ik was ruim 20kg aangekomen en was erg benieuwd hoeveel dat nu zou zijn. De meeste mensen wegen zich dan gewoon ff, maarja, mijn weegschaal houdt me sinds de zwangerschap ni meer Wegens mn schildklierstoornis is afvallen bijna onmogelijk helaas. Overigens was er nu 10kg af..
ik voel me eenzaam, chris is werken het weekend en ben dus weer alleen. Ik mis hem gewoon nu al terwijl hij om 4 uur is weg gegaan morgen met een vriendin de stad in en dan in hun restaurant hangen, eten en live muziek enzoo
Wat doet Chris eigenlijk voor werk? Is volgens mij al een keer eerder gevraagd, maar ben het vergeten... Klinkt wel gezellig! Even de sta din met een vriendin. En neem je Vangelis dan mee? Wij gaan morgenavond uit eten met mjn broer en Ryan gaat naar mijn schoonouders en blijft daar dan ook slapen, dus dat wordt uitslapen voor ons zondagochtend .