November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Ikke: dat heb ik ook! Ben ineens weer veel misselijker dan afegelopen weken en ben ook nog steeds dood- en doodmoe... Jammer is dat he? Kun je toch minder genieten.
    Zit nu echt als een zombie achter mn PC de dag uit te zitten. Hoop dat ik het haal ;)

@Missym: ik zou niet eens mn energie verspillen in berichtjes of pb's aan dat soort mensen. Die hebben zo'n bord voor hun kop dat dat geen enkele zin heeft, zonde van je kostbare energie. Inderdaad maar goed dat je topic zo is gesloten, want hier schoot je nix mee op he?
    Ben wel benieuwd of de normale reacties op de originele vraag jou nog hebben geholpen? Ben je nog steeds van plan om snel weer zwanger te proberen te worden na de bevalling?
    Ik las net in Metro dat er een Amerikaanse vrouw van 40 nu zwanger is van haar 17e (!) kind. Zij is dan eigenlijk dus gewoon 20 jaar achter elkaar zwanger geweest.
    Ik neem aan dat dat toch niet je plan zal zijn? Hihi!

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    bij mij gaat er na deze zwangerschap een knoop in ;) 3 vind ik wel genoeg eigenlijk.

oooh het is me gisteravond in mijn rug geschoten,heb nu zo'n last.ook mijn darmen zijn een feestje aan het bouwen.heb sinds ik wakker ben al 4 keer op de wc gezeten.

grrr ben zo kwaad op mijn zus,ze is masseur en ik bel haar gisteravond dat ik echt rugpijn had en bijna niet kon lopen.hoopte eigenlijk dat ze ff langs zou komen om het los te masseren.zegt ze gewoon pak maar een kruik :rolleyes:

vertelde het vanmorgen tegen mijn tante en die zei heel droog "ja je weet hoe ze is"

lekker he ik denk de hele tijd aan haar hoe kut ze het heeft nu ze niet zwanger raakt.maar ze zal niet ff aan mij denken.

nou ga maar ff kijken of ik bij de fysio terecht kan.

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb de fysio gebeld,mag om 2 uur komen.masseren ze het even los.
    oooh heb echt last,word er knettergek van.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @murmel hahaha 17 nee absoluut niet.

Mijn ideale gezinsituatie: nu een kindje in november 2007 dan een tweede kindje rond mei/juni/juli/aug/ 2009 en dan een derde kindje rond 2015/16.

Weet nie waarom maar dit lijkt me gewoon leuk haha :D moet natuurlijk wel allemaal lukken maar zo zie ik het wel voor me.

En jullie dan bepaalde ideeen? Het topic was niet persee voor mij bedoelt, hoopte eigenlijk op moeders met die ervaringen. Heb de laatste tijd niet eens meer gereageerd. Zou niet goed voor me zijn geweest :)

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja vertel mij wat met rugklachten, minimaal 1x perjaar ga ik er door heen en is echt geen pretje. Hopelijk helpt de fysio bij je

6. Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal

Ik heb eindelijk weer s een nachtje goed geslapen, maar dat zou je niet zeggen, ik ben zoooo moe. Ik was gisteren pas om kwart voor 12 thuis, maar het was gezellig en goed verkocht. En ja, ik ben de verkoper, ik geef dus sieradenparty's. Op hele kleine schaal maar hoor, gewoon voor de leuk. En nee, ik maak ze niet zelf, ik koop ze gewoon in (ben helaas ni zo creatief). 't Was ook erg leuk om de familie weer te zien, best maf dat zij nog van niks weten, ik wil pas na de echo maandag het 'openbaar' maken zeg maar. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb gisteren ook een stuk van het bewuste topic zitten lezen en snapte er niks van. Kijk, het heeft bij ons ook lang geduurd voor ik zwanger was en ik was al bang dat het nooit zou komen, maar dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun. Iedereen om me heen raakte zwanger en tuurlijk doet dat verdriet, maar daarom gun ik het ze nog wel. Dus die felle reacties snap ik echt niet hoor!

Ik ben eigenlijk tot nu toe helemaal niet zo misselijk geweest. Ja af en toe een beetje, maar pas 2 keer overgegeven. Ben er wel blij mee hoor, vind dat zo iets vreselijks. Maarja, voor t zelfde geld komt dat dus nog..fijn hihi.

Doen of deden jullie eigenlijk mee met Moeders voor Moeders? Ik ga nu mn laatste plas-week in, omdat we over anderhalve week dus al op vakantie gaan. En hoewel het voor een goed doel is, ben ik wel blij dat ik er dan vanaf ben hoor, wat een gedoe ;)

Zo meteen komt mn schoonmama langs, die komt weer een dagje op visite. Handig, ze is gek op strijken, dus dat komt goed uit, er ligt genoeg haha. En ze neemt altijd boodschappen mee, verse broodjes, gebak etc. Best handig! M'n moeder komt straks ook nog even, dus zal wel gezellig worden. Kunnnen jullie goed met schoonma opschieten?

Fijne dag allemaal
    Jolanda

7. Niet meer actief

Ik vind een jaar of 2/3 ertussen wel fijn, denk ik. Dus eind dit jaar de eerste en dan ergens in 2010 de 2e ofzo. Is voor ons ook om praktische redenen handiger, we gaan over een paar jaar emigreren en dan is t makkelijker als t 2e kindje in het nieuwe land (in ons geval Canada) geboren wordt, ivm visa enzo. Jaja, lekker logische reden, maar toch haha.

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ruby pas op met je rug! Ik heb nu ook last maar tis te doen maar ooooh ik weet zo goed hoe het voelt die immense rugpijn :(
    Fijn dat je zo naar de fysio kan hopelijk helpt het!

Missy idd maar goed dat dat topic dicht is hoor ik werd er zo kwaad om! Hoe mensen wel niet kunnen reageren zeg! En wat ik het ergste vind is dat zelfs de moderators gewoon lekker olie op het vuur gooien....als de mods al niet eens on-topic kunnen blijven zeg! Valt me echt zo vies tegen.....diep triest hoe dat er daar aan toe ging. Er is nu ook weer een topic over iemand die moeilijk kan stoppen met roken nu ze zwanger is pfffff daar zijn er ook weer een paar met het vingertje aan het wijzen....kijk eerst eens in de spiegel stelletje k*tw**ven....pffff ik hou erover op zit me hier gewoon op te winden erover hahaha slecht voor mijn bloeddruk!

Ikke veel plezier straks met het babykamertjes kijken! Wij gaan met de Hemelvaart naar Babydump....beetje kinderwagens uittesten :)

Ik zou nog ff het recept geven voor die ovenschotel zuurkool iemand vroeg me erom:

Benodigdheden voor 4 p.:
    700 gram aardappelschijfjes
    1 pakje zuurkool
    1 grote rookworst
    200 gram spekjes
    1 doosje maggi mix voor ovenschotel zuurkool met creme fraiche
    ingevette grote ovenschaal

- maak de mix klaar zoals op het doosje, met 400 cc water en een ei
    - doe onderin de ingevette ovenschaal plakjes rookworst
    - daarover heen de spekjes (rauw dus) verdelen
    - daaroverheen de rauwe zuurkool (eventueel uitgelekte,wij vinden met vocht lekkerder word de schotel wat smeuiiger van)
    - daar weer overheen de aardappelschijfjes
    - en tenslotte de mix eroverheen gieten en voor een lekker korstje eventueel wat paneermeel

Dat in de oven 45 minuten op 180 graden en voila koken zonder pannen :)
    Wij vinden het hier erg lekker ik maak het vaak klaar omdat het zo lekker makkelijk is (en dus zeker de laatste tijd hahaha)

xxx Roelie

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mmmmm krijg er direct trek van! Ben wel misselijk, maar hartige dingen zoals dit heb ik juist enorme zin in!

10. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    hoi hoi

pff wat is er veel geschreven...

Hier overigens nog 1 die het niet echt helemal bij kan benen dus gooi het allemaal ff in verhaaltje en probeer zoveel mogelijk te reageren hihi ..

@linda .. heel veel sterkte hoor! ..

maarre over moederdag .. hier is mijn mannetje en zoon ook al het dorp in geweest voor meoderdag .. dus ben benieuwd a.s. zondag...
    heb ook al de heel week last van mijn rug en ben al naar d eha geweest en als het erger gaat worden dan moet ik terug komen en dan gaan we voor cesar therapie ofzo... dus ben benieuwd of het zo blijft of alleen maar erger word...
    hier beetje rotweek gehad mijn man zit d ehele week al onverwcahts in Belgie dus ben blij als ie vanaaf weer op tijd thuis is een keer .. heb hem vanaf zondagmiddag 2 keer 10 minuten gezien van de week en dat was alleen maar om scfhone spullen en eten en drinken te brengen naar zijn varchtwagen omdat ie steeds weer door moest... hopleijk volgende week wat meer thuis..

ik zie dta het overigens tijd is dat ik evert moet ophalen maar kom vanmiddag zekers ff terug!

liefs miranda

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb ook continue honger....en echt overal zin in! Eet wel voornamelijk gezond, want van hamburgers en vettigheid ga ik heeel snel over me nek :oops:

Ja die mods ik snap er echt niks van, die reageerde ook best fel tegen hoor en die kwebbeltje is dus ook een mod die mij een hele leuke pb stuurde met verwijten en deed alsof ik een kind van 10 was en zij het me wel ff kon vertellen.

Soms denk ik ik kan beter als leeftijd 25 opgeven dan nemen ze je tenminste serieus! Het is maar "oh je bent pas 19" of "ach je bent pas 12 weken" wow daar kan ik zo kwaad om worden. Ik werk fulltime en een goeie functie, heb al 4 jaar een vriend, woon 3 jaar samen, heb een koophuis en nog kijkt iedereen meer naar het "leeftijd=19" dan naar mij! Ik snap dat niet hoor! Maar goed..

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Joldeg: jemig, emigreren, spannend. En waarom Canada? En waar in Canada? Komt één van jullie daarvandaan? Ik heb zelf een poosje in Montréal gewoond, geweldige stad. Leuk land ook, veel beter dan de VS.
    Moet wel gek zijn dat je nu al weet dat je over een paar jaar gaat emigreren? Ik zou dan echt niet kunnen wachten denk ik.

@Ruby: heel veel sterkte met je pijnlijke rug, da's geen pretje.

13. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Inderdaad maar goed dat er een slotje op zit!

Over de ideale gezinssamenstelling: die van mij komt aardig overeen met die van Missym. Mijn eerste kindje is dus geboren in september vorig jaar, mijn tweede in november van dit jaar en ik had gedacht dat we misschien nog voor een derde wilden gaan over een jaar of 4/5 (hoewel ik daar nu wel een beetje aan twijfel omdat ik denk dat ik straks best heel erg opgelucht ben als de baby-toestand achter de rug is).

Wij hebben ervoor gekozen om twee kindjes snel na elkaar te krijgen, omdat ik dan over een aantal jaren veel beter me kan richten op m'n eigen ambitie (naast de beste moeder voor m'n kindjes zijn). Bovendien willen wij ook nog een jaar naar het buitenland. Mijn man heeft vroeger al eens in Moldavie in een kindertehuis gewerkt (ontwikkelingswerk) en wil dat nog een keer gaan doen, waarschijnlijk ergens in Afrika. Hij is dus militair en kan redelijk makkelijk een jaar onbetaald verlof opnemen tussen twee functies in. Ik wil sowieso over een paar jaar stoppen met m'n huidige baan. Ik wil dus wel mee, lijkt me geweldig. Maar dan wil ik wel graag dat mijn kinderen allebei al een beetje groter zijn en kunnen lopen enzo.

14. Niet meer actief

Ik zou ook wel eerder willen hoor, maar er is voor Canada een wachttijd van ongeveer 2 jaar voor een verblijfsvergunning. Dus je moét wel wachten;) We richten ons momenteel op BC en AB, zo'n beetje de regio tussen Calgary en Vancouver. Das nog zo'n 1000km dus blijft heel veel open. Over anderhalve week gaan we op vakantie en dan gaan we nog eens goed rondkijken wat we zouden willen. Grappig dat je zegt "veel beter dan de VS". Bij ons is eigenlijk de VS de eerste keus, maar dat is niet haalbaar, dus wordt het Canada. Ik heb een jaar in VS gewoond en heb nog steeds heimwee. Waarom Canada? Tja, zoveel, de mentaliteit, de ruimte, de rust (geen stress/haast) etc.

Intussen staat mn schoonmoeder achter me m'n strijkzooi weg te werken, best handig zo'n schoonmama haha

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Grappig zeg, dat jullie gewoon de stap wagen omdat jullie daar liever zouden willen wonen, wel een heftige stap ook, om huis en haard achter te laten! Heel spannend en leuk lijkt me dat. Jammer inderdaad dat de verblijfsvergunningen zo lastig te verkrijgen zijn. Een vriendinnetje van mij had in Canada een vaste relatie, woonde daar een half jaar en moest gewoon terug naar NL omdat ze geen vergunning los kon peuteren. Vreselijk.

Ik heb als kind in Chicago gewoond en vind de Amerikanen persoonlijk een stuk oppervlakkiger dan de Canadezen. Canadezen zijn voor mijn gevoel wat 'Europeser' en diepgaander. Maarja, je kunt natuurlijk nooit een heel volk over één kam scheren, het is meer een gevoel.

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames het is niet netjes om over "de rug" van anderen te praten. Als jullie het ergens niet mee eens zijn neem dan contact op met desbetreffende persoon via een Pb!

Even de voorbeelden waar het over gaat:
    * * En watt ik het ergste vind is dat zelfs de moderators gewoon lekker olie op het vuur gooien....als de mods al niet eens on-topic kunnen blijven zeg! Valt me echt zo vies tegen.....diep triest hoe dat er daar aan toe ging.
    ** Ja die mods ik snap er echt niks van, die reageerde ook best fel tegen hoor en die kwebbeltje is dus ook een mod die mij een hele leuke pb stuurde met verwijten en deed alsof ik een kind van 10 was en zij het me wel ff kon vertellen.

**Waar haalt ze het lef vandaan en dat omdat die Chantal vond dat je kinderen neemt

Kwebbel

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hihi 2 van de berichten zijn van mij :rolleyes:

18. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Wij hebben het ouders en twee goede vriendinnen rond 5 weken verteld. Andes vrienden en broers/zussen na de echo van 6 weken. Na de echo met 9 weken hebben wij het iedereen verteld.

Jente

19. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Kwebbeltje: Ik ben het eens met pb tje sturen hoor, maar dat zou je dan zelf ook kunnen doen.
    Laten we wat er op geschreven wordt allemaal niet te serieus nemen meiden! We kennen de persoon erachter niet, zien geen gezichtsuitdrukking, horen de toon niet, etc. Grote nadelen van een forum! Al vind ik het nog steeds errug leuk om van alles te delen.

Roelie: mmm ... recept heb ik gelijk gekopieerd naar een word bestandje.

Joldeg: leuk zo'n schoonmoeder! Die van mij is vaak erg druk, maar wel een schat!

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat pb'tje...dat had ze juist gestuurd!

Deel Deze Pagina