November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    En als we gaan, dan weten we niet of we vóór de 20 weken gaan, of juist erna. Na de 20 weken heb je anders helemaal GEEN echo's meer.

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Waar ik ga is het wel 2d, maar ik wil in een later stadium nog een x voor een 3d. Vind na 24 weken dat het kindje veel mooier zichtbaar is, maar wil nu gewoon weten wat het word en nog ff voor de 20weken echo de beeb zien :)

je kan kiezen uit 3 pakketen (ze duren overigens allemaal een uur waarvan een half uur gekeken word naar de gezondheid en een half uur naar wat je wilt)
    pakket 1 is een echo + 5 foto's voor 50 euro (avondtoeslag is wel 7 euro)
    pakket 2 is een echo + 5 foto's + video oor 60 euro
    pakket 3 is een echo + 5 foto's + dvd voor 70 euro.

Hier in flevoland was het allemaal vanaf 135 euro vandaar dat we even gaan reizen maar dan heb je ook wat :)

3. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Ik heb volgende week donderdag een pretecho, dan ben ik 17 weken en 2 dagen. Ben heel benieuwd of we kunnen zien wat het wordt, ben zoooooo nieuwsgierig! De vorige keer hadden we echt twee 'feestjes', de eerste na de 20-weken echo ('we krijgen een dochter!') en natuurlijk na 40 weken, want toen was daar ons kindje!

Ben gisteren naar een of andere vage therapeut geweest voor m'n rug, had heel goede verhalen gehoord van een vriendin. En het is een wonder (nou ja, bij wijze van spreken): het is veeeeel beter. Ben helemaal vrolijk, voor mn gevoel voor het eerst sinds heel lang. Had er zo'n zwaar hoofd in en nu kan ik na drie dagen werken gewoon lopen en zitten. Hoera!

Ruby, sterkte met de telefoonstress (en zaterdag met de gordijnen ;) ).

Jente, hoe heet jouw dochtertje eigenlijk? Of zeg je dat liever niet?

Wij zijn ook heel druk met namen, ik vind dat zó leuk. Beter gezegd: ík ben heel druk met namen, want mijn man wacht liever af tot we weten wat het wordt.

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    En hoeveel KM ga je reizen?
    Ik had nog gebeld voor een gratis echo bij de Fotys maar ik had toen mijn agenda niet bij de hand, en ze deed ook moeilijk over het aantal weken dat ik was.
    Ben vergeten nog terug te bellen. Misschien dat ik morgen nog even bel.

5. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Nou de klinische genetica heeft net (17.10) gebeld en alles is goed met het kindje, het heeft wel de translocatie maar de gebalanceerde vorm.

pfff er viel zo'n last van ons af
    Ben helemaal opgelucht zeg, nu kunnen we eindelijk gaan genieten!

En het is.... een jongetje!!!

Mijn stiefvader/ schoonvader begonnen meteen al over autootjes en boksballen :rolleyes: :)

Ga meteen maar mijn banner aanpassen denk ik.

Ben geloof ik meteen de 1e hier die het geslacht weet :D

6. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    missym, waar is het in spijkenisse? Dat is namelijk heel dichtbij voor mij....

morrighan, gelukkig goed nieuws!

7. Niet meer actief

Zo, kom ook weer eens effe mijn gezicht laten zien.
    Morrighan, wat fijn voor je meid...scheelt vast al een hoop zorgen voor jullie. En leuk dat je al weet dat het een jongetje is. Lekker van gaan genieten nu!
    Ik kijk er eerlijk gezegd erg naar uit om te weten wat het is, ik vind het zo raar dat ik nog geen zeker gevoel heb over het geslacht van het kindje in mijn buik. Bij anderen heb ik er altijd meteen een gevoel bij en heb er nog nooit naast gezeten, gek dat ik het nu het mezelf betreft ineens niet weet...
    Vanochtend hebben mijn mannetje en ik ons kindje ingeschreven bij het kinderdagverblijf. Ons kindje zal iedere donderdag naar het kdv gaan en iedere dinsdag naar oma (mijn moeder). Leuk, maar ook erg onwezenlijk om daar rond te lopen met het idee dat ik hier in de toekomst met ons kleintje wekelijks zal rondlopen. Wel een heel fijn kdv en hele lieve leidsters.
    Ik voel me helaas nog altijd niet goed, was er gisteren zelfs even wanhopig van. Ik had me zoveel voorgesteld van de emesafene. Het is een grote teleurstelling dat ik nog steeds misselijk ben, ondanks die tabletten. Braken hoefde ik toch al niet meer, dus die tabletten hebben in feite geen functie voor me. Vind dat een beetje een harde dobber, had gehoopt nu echt te kunnen gaan genieten. De hoofdpijn is er helaas ook weer meer en mijn rug.....ai, laat ik het daar maar helemaal niet over hebben :(
    En wat hormonen betreft....ook hier spelen ze behoorlijk op. Mijn vriend noemt ze inmiddels hormonsters. Af en toe spat ik haast uit mijn vel van woede in gesprekken met mijn vriend, mijn eigen gevoel overvalt me dan enorm. Ook heftige huilbuien om niks. Mmmmm, ik hoop ook daarin snel wat gematigder te zijn. Vanochtend stond ik bijna op het punt van 'scheiden', zei dat mijn mannetje zijn koffers maar moest pakken omdat ik het helemaal gehad had met hem. Tja.... :rolleyes:

Wat denken jullie, wordt dit minder? :oops:
    Begin overigens echt al een buikje te krijgen nu. Zit sinds vanochtend weer op het gewicht waar ik dertien weken geleden mee begon. Dus nu gaat het uitbuiken beginnen. Vanmiddag fijn zwangerschapsslips gekocht, dat zit toch echt wel lekkerder dan mijn gewone slips. Mijn kleding kan ik allemaal nog gewoon aan, maar ziet toch overduidelijk dat ik een buikje heb nu, hoop dat heel snel te zien is dat het toch echt een zwangere buik is :oops:

Liefs, Indigo

8. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Heb net een telefoontje gehad, kan om straks om 21.00 uur komen voor een pretecho :confused: zo snel had ik het toch niet verwacht omdat overal toch een behoorlijke wachtlijst is. Dussss heeel misschien als we gelukkig hebben, weten we straks wat het wordt! Spannend!

Liefs,
    Natasja

9. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Morrighan: wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

Wij willen ook graag weten wat het wordt, maar we weten nog niet of we het ook al aan de rest van de wereld gaan vertellen. Ik heb nog 4 weken om daarover na te denken, de 20 weken echo is precies op 20 weken...

Langzaam begin ik een buikje te krijgen, ik kan de helft van mijn broeken niet meer aan. Vrijdag eindelijk een dagje vrij, dan ga ik even de stad in! Daarna een weekendje weg, hopen op goed weer, rokjes kan ik namelijk nog wel aan!
    Kamertje is lastig, er zijn veel "wel aardige" spulletjes, maar nog niets gezien dat eruit springt. Met de naam en de kaartjes zijn we nog helemaal niet bezig. Ik zou me eigenlijk snel eens op moeten geven voor een cursus, anders zijn die ook vol. Gek, hoe die drang om al die "verplichte" dingen (kdv, kraamzorg) zsm te regelen, voorbij is als je de 12 weken grens voorbij bent. Nu heb ik het idee dat ik zeeën van tijd heb! :)

Sammie

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    morrighan, proficiat!

11. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Morrigan Gefelciteerd met de goede uitslag en leuk dat het een jongetje is.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @ Natasja, hoe is de pretecho gegaan?

@barbabintje de site is volgens mij www.baby-echobureau.nl, ze zijn heel vriendelijk, wel jammer dat het 2d is maar goed rond 30 weken laat ik nog een 3d doen!

13. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Morrighan, Gefeliciteerd met de positieve uitslag.

14. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    @ missym: het was echt onwijs mooi om te zien..plus erbij dat mij de prijs enorm meeviel! We hebben een sessie gehad van 45 minuten en 3 prachtige echo's meegekregen voor 30 euro.

Jammer genoeg wilde de beeb niet even tussen zijn beentjes laten kijken, dus we moeten nog even 4 weken wachten voor de 20 weken echo. Wel had ze een lichte neiging voor een bepaald geslacht, maar daar doe ik niet zo veel op uit, wil het natuurlijk wel zeker weten :D

Liefs,
    Natasja

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @natasja, dat is zeker goedkoop! Waar heb je dat laten doen?

Jammer dat je het nog niet zeker weet maja 4 weekjes duurt nie zo lang (ik ben mij 2 weken en 4 dagen aan het aftellen) haha :)

Wel mooi dat het kindje goed was :D

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :idea: amarante: ben vandaag naar de rook en waterschade geweest,het was niet veel wat ze daar hadden.

ik ga maandag met mijn mannetje naar van asten babystore in tilburg,het is daar nu belastingvrij kopen tot maandag.dus 19% korting.
    ga mijn box en kinderwagen bestellen.
    denk dat het de quinny speedi word,heb bij anwar ook een speedy gehad en die was echt onwijs fijn.

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben er gisteren geweest, niks bijzonders idd. Ik ga vanmiddag nog even naar de vestiging op de boutenslaan, daar hebben ze positiekleren.

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Kleinste vrouw bevallen
    De 78 centimeter lange Christianne Ray uit de VS is bevallen van de 35 centimeter lange baby Kyrsten. Dat maakt Christianne waarschijnlijk de kleinste moeder ter wereld. De dokters hadden de negentienjarige vrouw afgeraden zwanger te worden vanwege de gezondheidsrisico's die het met zich meebracht, maar Christianne zette door. Op het laatst kon ze niet meer zelfstandig lopen en de baby moest vijf weken van tevoren gehaald worden. De baby moest even een paar weken in de couveuse blijven omdat de longen nog niet helemaal af waren, maar uiteindelijk kwam het goed. Inmiddels is de dolgelukkige Christianne ook verloofd met haar 1.93 meter lange vriend.

19. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Wat hebben een aantal vroeg een pretecho! Bij mijn dochtertje werd er gezegd dat je dit het beste rond 27 weken kunt doen. Dan heb je de mooiste beelden.

Jente

20. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    27 weken? meetstal is het toch 20-24 weken zo'n pretecho?

Ik dacht zelf aan een week of 24 om het te doen omdat je bij 20 wkn al die uitgebreide 2D echo hebt...

Deel Deze Pagina