November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    nee ik heb hier ook geen last van, maar bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook nooit gehad.

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0

:D :D :D :D
    Daar hopen we stiekem wel op!

Het zegt trouwens niks over borstvoeding kan ik je vertellen, met de jongens lekte ik ook al behoorlijk tijdens de zwangerschap maar ik heb bij allebei maar 3 dagen bv kunnen geven toen was het op :(

Hoe is het verder met iedereen?
    Ik zit hier nog zalig in pyama, mijn man moet werken en heeft de jongens mee dus ik heb lekker uitgeslapen, ATWT gekeken (na jaren weer eens!) en net lekker ontbeten....zal zo toch maar eens gaan aankleden denk ik ;)

xxx Roelie

3. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    ik sta net op en ga zo eens richting autodealer....
    3 jaar geleden een nieuwe auto gekocht, en als je hem binnin 3 jaar zou inruilen, kreeg je er 70procent voor terug...
    even kijken voor een 5 deurs...

4. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Is wel handig Amaranta een 5-deurs :)
    Wij hebben een station ook erg makkelijk, zeker straks met de kinderwagen in de kofferbak.

Wat is het hier enorm rustig zeg en dat op een dag dat ik me zo verveel! Verdikkeme :D
    Waar zit iedereen en waar zitten trouwens de meiden waar we al een hele tijd niks meer van gehoord hebben?
    Misschien moet Stasia het lijstje weer eens posten eens kijken wie we allemaal missen :)

xxx Roelie

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik ben hier!

Vandaag naar de dappermarkt geweest, zo ff lekker een spaghetti halen bij de pizzaboer (had geen zin om te koken :rolleyes: ) en ik heb net me eerste aankoop via marktplaats gedaan!

3 broeken, 2 buikbanden en een trui voor 25 euro :)

Voor de rest heel veel bezig met de baby, volgens mij word me vriend gek van me oh de baby dit de baby dat hihi :) al heel wat spulletjes cadeau gehad :D geweldig

Wij willen na de zomer ook een nieuwe auto, een station. We hebben nu een 5 deurs. Eerst nog ff op vakantie :D :D :D

6. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    je was net te laat roelie ik had al gepost :)

moet nu wel naar de pizzaboer want het zou om kwart voor 5 klaar staan :D

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Hahahahaha nou ik ga hier ook aan het eten beginnen, lekker makkelijk allemaal kliekjes en na het eten ga ik geloof ik eens uitgebreid in bad heb echt zo'n brakke dag vandaag!
    Hier verder weinig beleefd vandaag heb werkelijk niets uitgevoerd alleen maar zitten internetten....moet kunnen af en toe zo'n dag!

Laters allemaal!

xxx Roelie

8. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

goeiedag daar ben ik eindelijk eens weer. Ik ben erg veel met het verwerkingsproces van mijn zoontje bezig. Daarom niet zo veel op het forum te vinden. Maar ik lees wel alles netjes bij. Ik heb vorige week van mijn man een t-shirt van supermom gekregen met daarop: DO NOT TOCH ME! erg lief van hem omdat te doen ik wilde hem wel graag hebben maar vond hem te duur. Gaan er trouwens nog mama's denken aan vaderdag!? Ik wel ga lekker met mijn man uit eten en daarna naar de bioscoop.

Verder gaat alles hartstikke goed met me. Heb af en toe met lopen heel erg last van bandenpijn maar dat hoort erbij. En ik denk dat ik af en toe ( dit weekend) de kleine buiten mijn buik zie bewegen. Dan gaan mijn buik om en neer terwijl ik gewoon stil lig. Ik weet niet op het kan maar ik voel dan ook dan daar bewogen wordt. Heel apart dus.

Volgende week maandag heb ik mijn uitgebreide screenings echo en donderdag over 2 weken (ik ben dan precies 20 weken zwanger) heb ik mijn pretecho bij babyvieuw.

Zo dit was het voor nu. Voor iedereeen nog een dikke knuffel en veel plezier in de zwangerschap en tot snel!

Liefs Linda

9. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hoi allemaal

Vanmorgen stond ik om 10.00 uur al bij de Karwei, net zoals vele anderen.
    Ze hadden vandaaG 15% extra korting, dus een mooi vloer opgehaald voor de babykamer en deze was al in de aanbieding en nu ging er extrta af. Oke even goed nog een hoop geld maar ja. Daarna nog een bakkie gedaan bij mijn ouders en nu pas net thuis.
    Lekker makkelijk eten, simpel soepje met brood.

Morgen naar de VK voor controle, zal even opnoemen dat ik toch wel erg veel last van mijn rug cq bekken heb/krijg. Kan niet te lang staan en met lopen voel ik het ook.

Zal ook weer even nieuwe buikfoto in mijn album plaatsen.

Eet smakkelijk iedereen.

10. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    staan 2 nieuwe buikfoto's in mijn album.

11. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    En hier ben ik ook weer! Lekker rustig weekendje gehad: gisteren zijn we naar het Dolfinarium geweest (we hadden Sofia een groter plezier gedaan door gewoon thuis te blijven, maar ik vond het geweldig) en vandaag zijn we bij mijn schoonouders geweest. Zometeen lekker samen met mijn man op de bank een filmpje kijken.

Sofia is gisteren voor het eerst helemaal zelf opgestaan! (sorry hoor, even de trotse baby-mama zijn). Ze trekt zich op aan de spijltjes van de box, met heel veel gehijg en gesteun, dan zet ze haar voeten onder zich en staat ze zomaar op. Ik zat er alweer met traantjes in m'n ogen bij....

Ik kan nog niet bezig met de babykamer, want we moeten in de zomer nog verhuizen. Heb jij het beter bekeken Roelie, want dingen doen met 30 graden is straks niet lollig.

12. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Zo, ben bij de autodealer geweest.... als ik een nieuwe 5 deurs wil moet ik er 9000 op bijleggen... is wel veel. Ik denk dat ik mn 3 deurs maar gewoon hou en dat we dan de leasebak van mn man gebruiken als we de beebie moeten vervoeren.
    Aan de andere kant twijfel ik wel, 9000 is natuurlijk wel veel geld maar dan heb ik wel een spiksplinternieuwe auto met alles erop en eraan, zelfs isofix (is dat handig)? Plus dat je voor ook isofix hebt en dat de airbag daar uit kan, dat kan in mijn huidige auto niet...
    moeilijk moeilijk

13. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hangt vanaf wat voor auto (merk) het is. Ik weet ook niet wat je nu rijd voor merk en hoe oud jouw auto is, maar 9000 is wel veel hoor. (dat is 20.000 gulden!)
    Bij een nieuwe auto heb je na een jaar een behoorlijke afschrijving. Isofix hebben wij ook in de auto, maar gebruiken gewoon de autogordels voor de stoeltjes. Dus hier zou ik het zeker niet voor doen.
    Ten 2e rijd je man in een goede 5deurs en is jouw auto de 2e auto.

14. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik heb nu een nissanmicra en als ik hem inruil dan ruil ik hem voor precies dezelfde alleen dan met 5 deuren. Mijn auto is 3 jaar en ik krijg er 10000 (nieuw gekocht voor 12500) voor terug min 1000 voor schade aan de bumpers die hij dan moet overspuiten.
    Mijn auto is net zo eerst als de auto van mijn man. Hij heeft zn )lease)auto elke dag nodig ivm zn werk en ik kan die auto dus niet zomaar pakken als de kleine er is.... mijn eigen auto dus wel, alleen zit ik dan te klungelen met die stoel die ik steeds naar voren moet schuiven.
    Wij hebben gewoon allebei onze wagen. Daarnaast heeft hij nog wel een 2de auto.

Er stond ook nog een 2dehandse auto ik heb eigenlijk niet gevraagd hoeveel het zou kosten als ik hem voor die in zou ruilen, maar i bedenk me net dat die auto ouder is dan mijn eigen auto...

naja, ik denk dat ik mn eigen auto maar gewoon hou...

15. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

amaranta: ik heb ook een 3 deurs auto (opel astra). Maar dat gaat perfect hoor met het autostoeltje. Ik weet het uit de ervaring als ik mijn nichtje meeneem. Je moet alleen even je auto inkruipen. Maar dat vind ik niet erg

Trouwens lieve allemaal wisten jullie dat er sinds 2006 een regeling bestaat voor de maxi cosi. Deze mag zo i zo niet meer op de voorstoel ook als je geen airback hebt en of deze uit kan zetten. Er is bewezen dat babietjes er meer schade van kunnen ondervinden met een ongeluk als zij op de voorstoel zitten. Ik wist dit ook niet maar ik hoorde het van mijn schoonzusje. Er zijn nu speciale spiegeltjes om in je auto te plakken zodat als je alleen in de auto zit je je kind toch in de gaten kan houden.

Zo dit was het wel weer
    Groetjes en knuffels Linda

4 juni naar het WKZ voor uitgebreide echo

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    goeiemorgen.................

ben al weer gigantisch lang wakker,vandaag was het half 5 :(

nog een uurtje en dan heb ik mijn pretecho,kijken of het nog steeds een jongetje is :)

ik laat jullie zo wat weten ga nu rijden daar naar toe.

17. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hoihoi,

Lindpooh ik wil toch even reageren. Een babyautostoeltjes mag ALLEEN op de voorstoel indien de airbag(s) uitgeschakeld staat.
    Ze adviseren het misschien niet om deze op de voorstoel te zetten, maar het mag WEL.
    Is net zo als dat ze adviseren om kinderen liever op een middenplaats van de achterbank te vervoeren in een goedgekeurd autostoeltje. Dit omdat het veiliger zou moeten zijn. Maar ja als je 2 of 3 of meer kinderen hebt gaan deze leuke adviesen al niet meer op.

Wettelijk gezien mag de babyautostoel wel op een voorstoel geplaats worden.

Ruby, spannend! We horen het graag.

18. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Goedemorgen allemaal!

Ruby, vind het echt heeel spannend meid! Succes!

19. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
  20. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik heb weer een nieuw pretechobureau gevonden die het bij 16 weken al doet :) ga straks even bellen.

Ik kan gewoon niet wachten. Bovendien kan ik bij degene waar ik nu geboekt heb alleen op maandag,dinsdag of woensdag avond terwijl ik eigenlijk alleen donderdag en vrijdag avond kan (me schoonouders werken de andere avonden). :oops:

Share This Page