November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @LindaPOOH: ben benieuwd hoe het vandaag met je is gegaan met alle checkups enzo, laat je het weten?!

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heeeeeee..... wat is het rustig zeg! Ik denk ik ga weer eens kijken en er is gewoon niemand meer 'langsgeweest' ;)

Lekker kort weekje deze week op mn werk, want a.s. vrijdagochtend vroeg vliegen we met het hele bedrijf (ca. 70 man/vrouw) naar 8) KRETA! 8) voor 3 lekkere zon-daagjes. Zomaar, als incentive, omdat we zulke lieve werknemers zijn! :)

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @murmel Waaaar werk jij? Dat wil ik ook! :)

4. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Naar Kreta?!? Wat een geweldige werkgever heb jij Murmel!

Ik begin de baby een heel klein beetje te voelen; zo weinig dat ik soms nog twijfel of het hem wel is. Op de echo zagen we vorige week dat de placenta aan de voorkant ligt, dus dat verklaart het wel.

Wat een leuke opleiding doe je Roelie! Ik heb geschiedenis gestudeerd, superleuk, maar ik doe er verder (nog) niets mee. Ik merk wel dat ik door mijn studie heel anders naar krantenartikelen en het journaal enzo kijk. Heb meer inzicht gekregen ofzo (gelukkig maar, anders had ik al die jaren voor niets geploeterd en vorig jaar tijdens de hittegolf en 7 maanden zwanger m'n scriptie geschreven - wat een gruwel was dat!).

Met Sofia's staan gaat het heel goed. Ze trekt zich nu overal aan op en ze wordt heel snel. Ik ben bang dat we toch nog maar aan de traphekjes moeten in dit huis...

Over drie weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! We gaan pas half augustus verhuizen, vanwege verbouwing en plaatsen van keuken en badkamer etc.. Heb er zoveel zin in!

Even een vraag voor de ervaren mama's: ik probeer Sofia aan een schema te wennen. Haar etenstijden en bedtijd 's avonds waren al vast, dat ging prima, maar overdag klooiden we eigenlijk maar wat aan... Ik wil nu graag dat ze elke middag om dezelfde tijd een middagslaapje doet. Dat lijkt me fijn voor haar, meer regelmaat en voorspelbaarheid in haar dag, maar ook voor mij, straks met twee kleintjes. Maar ze wil de ene dag absoluut niet slapen 's middags en de andere dag kan ze om 12 uur haar ogen al niet meer openhouden. Volgens mij heeft dat ook niet zoveel te maken met hoeveel ze 's nachts slaapt, want dat is altijd wel min of meer hetzelfde. Hadden/ hebben jullie kinderen een vaste tijd voor hun middagslaapje en zo ja, hoe heb je ze daaraan laten wennen?

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, we hebben wel geluk, dat besef ik me wel :)

Ik werk bij een landelijk dagblad, alleen een deel van de redactie en de DTP afdeling kunnen dus niet mee, omdat zij er voor moeten zorgen dat er wel maandag weer een krant is!
    Maar die redactieleden mogen dan een andere keer nog op reis.

@LEnthe: dat van die studie herken ik wel. Ik heb Nieuwgrieks en Culturele Studies aan de UvA gestudeerd. Daar word je ook niet echt 'iets' specifieks mee. Ik doe daar nu ook eigenlijk niks mee in mn werk, maar heb wel inderdaad een andere manier van naar dingen kijken en denken (mede) daardoor gekregen.
    En als ik in Griekenland ben, kan ik een babbeltje maken met de plaatselijke bevolking, ook erg nuttig, haha!

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nou murmel als je je grieks alvast wil testen :) ik ben grieks en me vriend ook hihi

7. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ochi..., dhen inai alitheia; !

Dat is echt wel heel erg supertoevallig zeg! Spreken jullie het zelf ook echt of komen jullie er alleen van origine vandaan?

8. Niet meer actief

Hallo meiden, ben ik ook weer. Lekker vroeg naar huis gegaan en dus net thuis. Verheug me al op rustig avondje voor de buis (greys anatomy).

Roelie wat lief dat je naar me informeert, meid! Dat heeft me echt goed gedaan, had het toch stiekem even nodig :oops: Begon haast te denken dat niemand hier mijn berichten uberhaupt leest of me opmerkt, hahaha. Die hormonen ook joh :( :) Ik weet natuurlijk ook wel dat ik hier maar bar weinig mijn 'gezicht' heb laten zien.
    Maar om antwoord te geven op je vraag: het is hier helaas nog niet over met de misselijkheid. Ik blijf goede hoop hebben, denk iedere dag dat het morgen wel ineens over zal zijn. Ach wie weet met 16 weken?! Ik baal er af en toe nog flink van, maar ben er ondertussen ook al min of meer aan gewend me steeds zo ellendig te voelen, kan wat dat betreft meer verdragen dan pakweg tien weken geleden of zo.
    Wat leuk joh die studie die je doet en de ambities die je op dat gebied koestert. Ik ben zelf een enorme dierengek en heb altijd veel bewondering voor mensen die er hun beroep van maken met (zieke) dieren om te gaan.

Ruby, jeetje zeg, gebeten door een papegaai. Ben je niet ontzettend geschrokken? En hoe is het nu verder na die beet met je dan? Hoe is je afspraak verlopen bij de gyn? Nog steeds een jongetje? ;)

Tari, wat fijn dat je zo heerlijk geshopt hebt (en verwend bent door oma)! Kan me overigens wel voorstellen dat zo'n onderneming met de auto toch een stuk gemakkelijker gaat.

Amaranta, hoe was het op kamp? Toch lekker thuis slapen vannacht?
    Ik heb hier overigens ook zo'n handige vaatwasser - mijn mannetje ;)

Lenthe, meid wat een schuldgevoel toch allemaal. Je doet toch gewoon hartstikke je best om je meisje een fijne opvoeding te geven?! Ik ben er zeker van dat je datgene doet wat je op dat moment kunt, naar beste vermogen. Wees een beetje lief en mededogend voor jezelf. Je meisje krijgt (althans zo lees ik het toch) volop liefde en aandacht van jou en dat is toch het allerbelangrijkst.

Barbabintje, over die dromen kan ik meepraten, droom soms de meest bizarre dingen. Wat die groeispurten van de buik betreft, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Lekker pronken met die buik Murmel! En wat fantastisch zeg, even een paar daagjes naar Kreta. Superbaas heb je, dat is wel duidelijk. Ik hoop dat je een heerlijk lang weekend zult hebben daar met je collega's.

Ik kan ook niet wachten trouwens tot ik mijn kleintje voel bewegen. Ik heb het idee dat ik me dan pas echt helemaal op en top zwanger voel. Ik hoop dat het niet lang meer duurt voor het zover is. Ben trouwens nog steeds helemaal vertederd door het dochtertje van mijn vriendin die ik zondag in mijn armen heb gehad. Wat een prachtig babytje. Laat de volgende 6 maanden maar snel gaan ;)

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Indigo: hoe erg misselijk ben je? Echt met overgeven, of gewoon de hele dag door een beetje zo'n rottig brak gevoel met oprispingen enzo?
    Want dat laatste heb ik, en dát vind ik zelfs al erg vervelend. Dus kan me je hoop goed voorstellen dat het minder zal worden.
    We moeten blijkbaar nog ff geduld hebben :(

Je hebt gelijk: die komende maanden mogen best ietsjes sneller gaan, ben ook zó benieuwd naar wie er nu in mn buik woont!

10. Niet meer actief

Het overgeven is gelukkig nu al een poosje voorbij, maar dus inderdaad heel de dag in toenemende mate flink brak en oprispingen, kan het braaksel iedere keer gelukkig wel weer inslikken :( Nog steeds overgevoelig voor geurtjes, maar er zit toch wel al verbetering in hoor, er zijn nu ook avonden bij dat ik etensluchten wel kan verdragen. Ook mijn eetlust is toegenomen, dus al met al gaat het al een heel stuk beter (ben de afgevallen kilo's nu ook weer helemaal bij, zit op mijn startgewicht nu).
    Helpen bij jou al die middeltjes ook niets tegen de misselijkheid? Ik ben nog steeds op zoek naar DE remedie...

11. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Bedankt voor je lieve woorden, Indigo!

Murmel wat grappig, ik heb ook aan de UvA gestudeerd!

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @ murmel spreken het allebei ook vloeiend :) dus het is wel waar hihi

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Missym: Haha, leuk hoor! Goh, is lang geleden dat ik Grieks heb gesproken, zonde eigenlijk he, dat je er dan niets meer mee doet... ben al 8 jaar geleden afgestudeerd, dus dat zakt wel weg.
    Had wel een poosje een Griekse fysiotherapeut, maar vond het dan toch gek om Grieks te praten, terwijl hij beter Nederlands kon, zeg maar.
    Ga je vaak naar Griekenland? Apo pou isai;

@Lenthe: ja, dat is ook toevallig, nu woon je wel een eindje van A´dam vandaan, zo te zien?

@Indigo: volgens mij heb jij t wel even wat erger nog dan ik. Maar bij mij loopt t gedurende de dag ook op. Hoogtepunt meestal eind van de middag, als ik van mn werk naar huis rijd.
    De enige echte remedie is toch de meest bekende: eten eten eten... Ook al heb ik er totaal geen zin in, toch wurg ik dan een Sultanaatje of wat lange vingers naar binnen en dat helpt dan echt. Meer trucs werken niet echt..

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hallo meiden

hier echt een verschrikkelijk baal dag, heb heel slecht geslapen vanwege me vader die zo raar doet, we liggen elkaar niet zo namelijk en nu kan ik het helemaal niet hebben merk ik. Zal straks een kopjes bij familie maken, dan kunnen jullie zien waarover ik het heb.
    Dus ben slecht opgestaan korte nacht gehad dus me hele dag is rot, alles ging mis, en ergerde me aan alles, maar zal julie er verder niet mee lastig vallen

@juli123 ik heb ukkie nu 2 keer gevoeld, 1x was een soort plopje en de 2de keer was een paar keer op de dag heel duidelijk, leek een beetje op zo'n trekking die je misschien wel eens bij oog heb gehad.

@murmel ohwww lekker hoor met je werk naar Kreta wat rot voor je hihihi

@indigo mijn misselijkheid is nu ook pas sinds een paar dagen afgenomen,hopelijk geld het ook voor jou dat je er snel vanaf bent. Heb nog wel gevoeligheid voor luchtjes maar volgens mij blijf je dat houden, jammer genoeg hihi

@ weet de naam niet meer (dementie) leuk van je vriendin dat ze aan je kleine denk om mee te nemen op vakantie.

Ohw en verders weet ik het niet meer erg he hiihi

15. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hoi allemaal,

Lenthe, ik legde mijn kinderen altijd op een vast tijdstip in bed. Altijd zo rond een uur of 1. Ook als ze niet wilde. Ik vind dat ze op die leefdtijd nog niet zo heel veel te willen hebben, qua slapen.
    Mijn jongste sliep zelf nog 2 maal per dag, voor dat hij een jaar was. Nu gaat hij 1 x tussen 12 en 13.00 uur. doe ik dit niet dan wil hij ook niet, omdat hij te moe is. 's avonds liggen ze om 19.00 uur op bed. Angelus slaapt zelf ook nog wel eens. Niet altijd meer maar ja hij is dan ook al 3,5 jaar. Slaapt hij wel 's middags dan gaat hij rond 20.00 pas naar bed.
    Het middag eten begint dus meestal tussen 11.30 en 12.00 ivm bedtijden.
    Dit een paar dagen vol houden. Na het middag eten nog even spelen (15 min) en dan naar bedje toe. Ze zal in het begin er niet echt mee eens zijn, maar wie pikt ze het naar een paar dagen. Ik merk dat dit bij Zefanja veel meer rust gaf. (hij is een moeilijke slaper geweest)
    Ik hoop dat je er wat mee kan. Succes hoor.

16. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Goedemorgen meiden
    Hier ook een belabberde nacht achter de rug, mijn jongste is momenteel in een hypermodus en haalt me echt het bloed onder mijn nagels vandaan...heeft te maken met zijn allergieen en hoogsensitiviteit maar ondanks dat er een verklaring voor zijn gedrag is kan ik hem momenteel echt wel achter het behang plakken...of in mijn geval tegen de muur stucen ;)
    Heb er in ieder geval wakker van gelegen, ga nu zo de boeken in en heb tot vanmiddag 3 uur de tijd aan mezelf dus denk dat ik na het studeren even lekker mijn bed weer in kruip.
    Iedereen fijne dag vandaag!
    xxx Roelie

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Roelie: als je je bed niet lekker fftjes inkruipt straks, val je toch met je hoofd op je boeken in slaap denk ik. En dat geeft van die lelijke kwijlvlekken ;) Dus gewoon ff lekker rust nemen hoor!
    Hoop dat je jongste gauw weer een beetje 'hanteerbaar' wordt. Kan dit een lange fase zijn?

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @ roelie lekker je bedje nog even inkruipen wou dat ik dat kon...

@ murmel heb je even een pbtje gestuurd :)

Goeiemorgen allemaal,

Heb ook ontzettend naar geslapen. Merk dat ik niet meer het ochtend mens ben dat ik altijd was... :( ik eet ook hele andere dingen dan normaal en "toevallig" allemaal dingen die me vriend eet, de manier waarop hij eet. Heel apart. Zoals boter, nou vroeger kon ik er misselijk van worden op brood nu kan ik kilo's eten...en me brood in thee dopen voor ik het eet, deed ik ook nooit!
    Rare trekjes van me vriend hihi :D hij vind het wel leuk.

Volgens mij ben ik in totaal nu al 3/4 kilo aangekomen! Hoe gaat het bij jullie?

Komt er nog een meeting van het november forum?

Groetjes!

19. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Murmel ik mag voor hem hopen dat het een korte fase is anders stuc ik hem echt nog tegen de muur :D

Meestal duurt dit een paar dagen maar het is gewoon heel extreem gedrag, extreme boosheid afgewisseld met extreme vrolijkheid (en daar word je ook gek van geloof me) en gedrag wat gewoon écht niet kan...zoals bijvoorbeeld met een steentje op onze auto krassen (hij is 5 en weet heel goed dat dat echt niet kan), zomaar een van de honden een schop geven, doelbewust het speeltje van zijn grote broer kapotslaan...dat soort dingen terwijl hij 2 minuten later weer totaal anders kan zijn...een soort hormoonschommelingen net als bij zwangere vrouwen maar dan bij een kind en zijn emoties :)

Ik probeer er de humor maar van in te zien maar het is soms wel erg vermoeiend en dit zijn de momenten waarop ik wens dat ik een man heb die gewoon 's avonds thuis is en het even overneemt...

Ik ben er niet trots op maar gisteravond in bed ging Niels zo ver (en grote broer doet natuurlijk mee die word angestoken door het gekke gedrag) dat ik Niels een klap onder zijn kont heb verkocht...
    Nou weet ik wel, ik mishandel niet, maar ik baal van mezelf dat ik dan de controle verlies al heeft hij die mep nog zo verdiend...hij is verdorie 5 het zou niet meer moeten op deze manier hij is oud genoeg om regels te begrijpen...jammer genoeg is het dan zo'n chaos in zijn hoofdje dat hij de regels gewoon niet meer weet...

Ik weet niet of jullie het een beetje begrijpen, Niels is geen rotkind of slecht opgevoed kind maar het is gewoon soms erg druk in zijn hoofd en dan is hij de structuur kwijt en doet hij in de chaos rare dingen...

Nou ja van de stress heb ik gister wel weer gerookt...ik weet dat ik het niet zou moeten doen en het waren er maar 2 maar zwak he.....hoe gaat het trouwens met de andere niet-rokers hier?

Die meeting moeten we trouwens gewoon plannen, als we nou eens een paar data prikken en iedereen gewoon zijn naam erachter zet en dan is het meeste stemmen gelden....want een dag vinden waarop echt iedereen kan dat zal wel niet lukken...

Is het een leuk idee om met zijn allen naar de dierentuin ofzo te gaan?
    Ik zet hieronder wel wat data en dan zien we wel

xxx Roelie

MEETING
    zaterdag 23 juni:
    zaterdag 30 juni:
    zaterdag 7 juli: Roelie
    zaterdag 14 juli: Roelie
    zaterdag 21 juli: Roelie
    zaterdag 28 juli: Roelie
    zaterdag 4 augustus: Roelie

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    MEETING
    zaterdag 23 juni:
    zaterdag 30 juni:
    zaterdag 7 juli: Roelie
    zaterdag 14 juli: Roelie
    zaterdag 21 juli: Roelie - missym
    zaterdag 28 juli: Roelie - missym
    zaterdag 4 augustus: Roelie

Voor mij is niet zoveel meer mogelijk rond deze data omdat ik van 3 aug. tot 30 aug. op vakantie ben en nog veel moet regelen vooraf!

Deel Deze Pagina