November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Goedemorgen damens. Ik hoop dat ik jullie niet te veel in spanning heb gelaten. We waren gisteren ochtend heel erg zenuwachtig voor de uitgebreide echo. Maar ik heb gelukkig geweldig nieuws. De hoeveelheid vruchtwater is normaal. Het kindje is precies op groei en gewicht (248 kg). Ze hebben heel goed naar het hartje gekeken en zijden dat het kindje zich goed liet bekijken voor 18 weken. Met het hartje en alle andere organen is tot op vandaag niets aan de hand. oh wat waren wij opgelucht. Ik weet dat het nog steeds geen garantie geeft maar we hebben weer een mijlpaal overwonnen. Over 3 weken heb ik weer controle en over 8 weken (ik ben dan 26 weken zwanger) krijg ik weer een uitgebreide echo.

Zo dit was het voor even. ik moet wel even zeggen dat ik niet altijd op iedereen antwoordt maar wel mee lees en ik met iedereen ook meeleef. En trouwens ik voel de kleine heel erg goed bewegen.

Liefs Linda

MEETING
    zaterdag 23 juni:
    zaterdag 30 juni:
    zaterdag 7 juli: Roelie
    zaterdag 14 juli: Roelie - Linda
    zaterdag 21 juli: Roelie - missym - linda
    zaterdag 28 juli: Roelie - missym - linda
    zaterdag 4 augustus: Roelie - linda

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @LindaPOOH: wat een geweldig goed nieuws voor jullie! Ik ben helemaal blij! Tjonge, wat zullen jullie zenuwachtig zijn geweest zeg... Goed dat alles zo uitgebreid is nagekeken. Gefeliciteerd!

Enneh.... wat wordt het? ;)

MEETING
    zaterdag 23 juni:
    zaterdag 30 juni:
    zaterdag 7 juli: Roelie
    zaterdag 14 juli: Roelie - Linda - Murmel
    zaterdag 21 juli: Roelie - missym - linda - Murmel
    zaterdag 28 juli: Roelie - missym - linda - Murmel
    zaterdag 4 augustus: Roelie - linda - Murmel

Naar een dierentuin vind ik trouwens een leuk idee, kunnen we ook een beetje 'bezig' zijn!

3. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Linda gefeliciteerd dat is goed nieuws! Enneh ik ben ook nieuwsgierig....weet je al wat het word?

Dierentuin leek me leuk, vind het zelf sowieso super maar is voor de kinderen ook leuk ik neem de mijne waarschijnlijk ook mee.
    Ben benieuwd welke datum eruit rolt!

En hup die boeken weer in...pfff kan me maar moeilijk concentreren vandaag...nog een klein stukje, dan ga ik een heerlijke tosti voor mezelf maken die heb ik wel verdiend vind ik en dan ga ik lekker even slapen...wat een luxe eigenlijk ook :)

xxx Roelie

4. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Naar de dierentuin vind ik ook een leuk idee. Misschien is Dierenpark Amersfoort iets. Dat dierenpark ligt een beetje centraal in Nederland, en het is er nog leuk ook. De intree kost daar € 16,50 dus dat valt nog mee. Ben ook benieuwd naar de datum. En voor de andere die het vroegen. Nee, wij weten het geslacht niet en dat blijft ook zo tot over ongeveer 21 weken.

Groetjes Linda

5. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Ik heb een nieuwe buikfoto en de echo's in mijn album staan

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dierenpark Amersfoort lijkt me goed voorstel!

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Me too :)

Kan iemand mij even een schop onder mijn kont geven ik schijn niet achter de pc weg te kunnen komen....terwijl de studiemap zo'n 8 meter bij me vandaan ligt op de eettafel :D
    Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff er zit echt geen schot in vandaag :oops:

xxx Roelie

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Komtie Roelie..... één.... twéé..... KICK!
    Wegwezen hier, hup, achter de boeken (eventjes dan)!

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dierenpark Amersfoort lijkt me ook wel leuk!

Is het makkelijk met parkeren daar?

10. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Hey zwangere ladies :D Hier ook weer een berichtje van mij, het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn gezicht hier heb laten zien :oops: Ik zag ook dat ik nog niet bij in de lijst sta, dus bij deze zou ik het heel graag willen: Natasja, uitgerekend 6 nov. 20 juni 20 wk echo.

Ook heb ik een brandende vraag: hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen, groeit jullie buik goed en voel je je kindje al? Ik ben vandaag precies 18 wk zwanger en ben in totaal 2,5 kilo lichter dan voordat ik zwanger raakte, en blijf steeds maar kleine beetjes afvallen. Ik draag zelfs nog gewone broeken met een riem :rolleyes: Terwijl ik in het begin dacht goed te groeien, dit bleken mijn darmen te zijn. Al met al maakt me dat best zenuwachtig. Dus ben nieuwsgierig naar jullie.

Liefs,
    Natasja

11. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
  12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH~uitgerekend op 1 november~2de kindje~onbekend
    Tari~uitgerekend op 3 november~3e kindje~onbekend
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~onbekend
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend
    amaranta~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~onbekend
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~onbekend
    Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~onbekend
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~onbekend
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~onbekend
    Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~onbekend
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~onbekend

AGENDA

MissyM ~ 6 juni controle vk
    Stasia~7 juni gynaecoloog
    MissyM ~ 9 juni pretecho
    Indigo ~ 12 juni controle vk
    LindaPOOH~ 14 juni pretecho bij BabyVieuw
    Sammie2~ 14 juni; ik word 30!
    ikke1981 ~14 juni kinderdagverblijven bekijken
    Rachel ~15 juni vk 8.50
    Lenthe~ 18 juni 9.00 20 wkn echo
    Tari~ 19 juni 8.00 20 wkn echo
    Barbabintje (Esther)~ 19 juni 8.45 vk
    Ikke1981~ 20juni 9.40 20 wkn echo
    Natasja1402~20 juni 20 wkn echo
    ikke1981~ 21 juni 9.00 vk
    Sammie2~ 22 juni 9.00 vk
    Sammie2~ 22 juni 11.00 20 wkn echo
    Roelie~25 juni 10.00 examen!
    Murmel~ 26 juni 09.15 vk
    Rachel~ 26 juni wordt ik alweer 22
    Tari~ 26 juni 15.00 vk
    amaranta~ 26 juni 20.00 20 wkn echo
    MissyM ~ 27 juni 20:00 vk
    Lenthe~ 28 juni 9.20 vk
    Roelie~ 29 juni 13.30 20 wkn echo
    Barbabintje (Esther)~ 4 juli 9.20 20 wkn (19) echo
    amaranta~ 4 juli 14.50 vk
    Rachel~ 4 juli 20 wkn echo 08.20
    MissyM ~ 20 weken echo
    Stasia~ 9 juli 20 weken (21) echo
    Roelie ~ 10 juli 10.00 vk
    Indigo ~ 11 juli 15.00 uur 20 wkn echo

13. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hoi Natasja!
    Ik heb je op de lijst gezet en ik heb de afspraak van Linda verwijderd zo houden we de boel een beetje uptodate ;)

Ik ben tot nu toe nog niet een grammetje aangekomen, ik weeg nog exact hetzelfde als voordat ik zwanger raakte :D
    Maar gewone kleren passen me niet, ik kom bij de knoop en het knoopsgat gewoon 5 cm te kort bij broeken die ik normaal zo dichtdeed....dus het is wel mijn buik die groeit!
    Maar dit had ik in mijn andere zwangerschappen ook en uiteindelijk ben ik wel wat aangekomen, gelukkig nooit veel ik geloof beide keren zo rond de 7 kilo en die waren er ook zo weer af.
    Dus aan de ene kant Natasja wees blij 30 kilo erbij is ook niet leuk, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je wilt showen met je buik!
    xxx Roelie

14. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Vind dierentuin ook een leuk plan. Neem denk ik ook m'n kleine mee dan...

Linda, gefeliciteerd! Wat heerlijk om zo'n goede echo te hebben.

zaterdag 23 juni:
    zaterdag 30 juni:
    zaterdag 7 juli: Roelie- Lenthe
    zaterdag 14 juli: Roelie - Linda
    zaterdag 21 juli: Roelie - missym - linda- Lenthe
    zaterdag 28 juli: Roelie - missym - linda- Lenthe
    zaterdag 4 augustus: Roelie - linda - Lenthe

Tari, bedankt voor je advies. Ik vind het altijd zo zielig als ze huilt, maar misschien moet ik maar eens een keertje doorzetten.

Roelie, ik snap best dat je je zoon een klap onder z'n kont hebt gegeven hoor. Officieel mag dat ook niet, maar dat vind ik eerlijk gezegd onzin. Soms kunnen die kleintjes gewoon echt helemaal doordraaien en is dit de enige manier om ze weer tot de orde te roepen. Wel vervelend als het gebeurt natuurlijk, maar ook heel begrijpelijk!

Murmel: hoe ben jij bij een dagblad terechtgekomen? Is ook mijn ambitie... Laat me nu weerhouden door goede verdiensten, zwangercshap, twee baby's straks etc. etc. maar ik vind m'n baan echt zó niet leuk! Heb m'n hele leven willen schrijven, maar heb nooit doorgepakt.

15. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Roelie, bedankt dat je me op de lijst hebt gezet :D

Ik snap heel goed wat je bedoeld, was met mijn dochter 32 kilo aangekomen, dus deze zw.schap is echt anders. We gaan het gewoon afwachten, ik hoop maar dat de beeb het goed doet. Wat een twijfelkont af en toe, zullen vast de hormonen zijn ;)

Liefs,
    Natasja

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik pak er even het laatste lijstje bij, want ik ben er bij jou vanaf gevallen, Lenthe!

MEETING
    zaterdag 23 juni:
    zaterdag 30 juni:
    zaterdag 7 juli: Roelie - Lenthe
    zaterdag 14 juli: Roelie - Linda - Murmel
    zaterdag 21 juli: Roelie - missym - linda - Murmel - Lenthe
    zaterdag 28 juli: Roelie - missym - linda - Murmel - Lenthe
    zaterdag 4 augustus: Roelie - linda - Murmel - Lenthe

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Lenthe: ik heb ooit gesolliciteerd op een vacature in de krant zelf en ben toen aangenomen. Dat was aan de saleskant, en ik hoopte toen door te kunnen stromen naar de redactie-kant in de loop van de tijd. Dat zou zeker mogelijk zijn geweest, ware het niet dat ik dat zelf niet meer wilde. Ik vind de commerciele kant veel te leuk!
    Redactie is een heel ander wereldje, veel 'softer' en daar voel ik me toch minder thuis, ondanks dat ik er wel voor ben opgeleid ooit.

@Natasja: kan me voorstellen dat je je afvraagt waar je buik blijft, maar wees gerust: die komt vanzelf opzetten, haha. Maar het lijkt me wel gek dat je de vorige keer inderdaad juist zo groeide. Maar je bent toch gewoon onder controle van de VK? Die ziet toch wel of alles op schema loopt? maak je niet onnodig druk hoor!

Ik ben zelf ca. 3-4 kilo aangekomen sinds de zwangerschap. En mn buik vind ik echt al erg gegroeid (maar dat was al heel snel zo). Gewone broeken en t-shirts kan ik echt niet meer aan helaas.

18. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    @ Murmel: ik sta onder controle bij de gyn. ivm mijn nierziekte, dat is nou ook juist de reden dat ik me wel wat zorgen maak, omdat het "normaal" is dat je met een nierziekte toch wel wat extra kilo's aankomt tijdens een zw.schap omdat de nieren het dan wat moeilijker aankunnen (maar misschien alleen aan het eind...dus bij mij zit er toch iets achter. Normaal moest ik elke week komen tot ong. een week of 15 nu volgende week weer met 19 weken, dus ik moet nog ff geduld hebben.

Ik hoop maar dat mijn beebje flink van mij eet, heb reserves genoeg :)

Liefs,
    Natasja

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ Natasja: Nou, als je zo goed in de gaten wordt gehouden, is er niks aan het handje, lijkt me. Inderdaad alleen maar prima als er wat van je reserves wordt gesnoept, hihi.

20. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Hoi Nathasia, elke zwangerschap is anders en dat is ook zo met gewicht. De een komt 5 kilo aan terwijl de andere 30 kilo aankomt. Ik zelf ben vrij stevig en kom snel aan. Gelukkig ben ik nu maar krap 5 kilo aangekomen. Als je veel aankomt in het begin is dat niet echt een goed teken (ik kijk dan ook naar mijzelf, in mijn vorige zwangerschap). Heel veel vrouwen vallen in de eerste 12 tot 14 weken juist af en komen daarna mondjes maat aan. Vanaf 30 weken gaat het aankomen meestal sneller.

Dit wat ik hierboven heb staan is een citaat van mijn gyneacoloog uit het WKZ. Ik zat hier ook mee.

Ik hoop je zo een beetje moet te hebben gegeven. En als je het niet vertrouwd of bang bent. Bel dan even met je VK. Het is belangrijker dat je gerust gesteld bent dan dat je de VK niet belt. Denk aan jezelf en aan je kindje.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    In Dierenpark amersfoort kan je goed parkeren. Het internetadres is: www.amersfoort-zoo.nl

Deel Deze Pagina