meis misschien heb je wat aan. Halverwege de zwangerschap treedt er vaak de zogenaamde mid pregnancy drop op. Dat wil zeggen dat je bloeddruk tijdelijk gaat dalen. Duizeligheid kan worden veroorzaakt door een lage bloeddruk. Word je vooral duizelig als je stil gezeten hebt of lang hebt gestaan? Beweeg dan regelmatig je benen als je zit of staat. Doordat je vaten slapper zijn geworden en er meer bloed in je lichaam is, heeft het hart soms moeite om het bloed vanuit je benen weer omhoog te pompen. Als je in beweging bent helpen de spierbewegingen mee om het bloed omhoog te pompen, maar als je stil staat of zit, vervalt dit hulpje voor je hart. Hierdoor kan het voorkomen dat er onvoldoende bloed wordt teruggepompt vanuit je benen en je hersenen wat te weinig bloed krijgen. Dit veroorzaakt de duizeligheid.
@Ikke: ontzettend rottig van je rug, trouwens, wat supervervelend! Wordt het wel beter als je rust neemt, of maakt het eigenlijk niet uit wat je doet? Rupgpijn is zo lastig, want het zit zo centraal.... Sterkte!
het maakt jammer genoeg niet uit wat ik doe Neem veel afwisseling, moet ook blijven bewegen anders word ik zo stijf als wat Volgens mij heb er ik ook nog eens een buikgriepje bij te pakken net alles eruit gegooit en mn darmen die rommelen en krampen ook flink gaat allemaal weer lekker
Bah, klinkt alsof je lekker in de lappenmand zit, beterschap! Pfff .... ben nu echt zó moe, heb maar 4 uurtjes geslapen vannacht en dat is echt niet genoeg helaas.... maak er maar een zo kort mogelijk dagje van!
@ikke; bedankt voor de tip! @murmel; ik verwacht dat het inderdaad ijzer tekort is, maar in die mate dat ik via de huisarts tabletten voorgeschreven meot krijgen. Heb het al regelmatig gehad in de eerste jaren van mijn menstruaties. Heb dit ook aangegeven bij VK, maar die wil me niet doorsturen om bloed te laten prikken...vind het maar vreemd eigenlijk. Je kan toch beter dingen uitsluiten dan meteen maar uitgaan van bloeddrukschommelingen... Ik ga morgen de huisarts eens even bellen om te kijken wat die er van zegt...
zo dames, weer veel geschreven. @ murmel, ik las eerst dat je 13 uur had gedaan over je reis naar kreta, ik vroeg me al af hoe je dat voor elkaar had gekregen maar je had het over china en volgens mij was jij ook degen die zei dat je dacht dat je de baby had gevoeld. ik vraag me af hoe dat voelt. Ik voel nu namelijk ook wel wat maar voglens mij is dat gewoon honger de bonger! Ik ga nu dus lekkere tagliatelli naar binnen schrokken! Vanmiddag in de hete zon nog een potje geslagbalt tegen de kinderen van gr 8. Pfff @ Jen, misschein wel beter dat je je paardje aanhoudt, en al helemaal als de staljuf hem voor je wil verzorgen! En anders zijn er altijd wel tienermeiden die elke dag je paardje wel willen kammen enzo...
Grrr, ik heb mn heerlijke tagliatelli nog geen 5 minuten op. Krijg ik een hoestbui met als gevolg dat al die lekkere tagliatelli nu in de wc ligt ipv in mijn buik
@ murmel, werk je op een reisbureau? Heb je ooit Air Berlin moeten bellen? http://www.airberlin.com/site/images/Air_Berlin.mp3 Dit is hun wachtlied :')
Hoi hoi allemaal Zo ik zal eens even bijlezen vanaf pagina euhmmmm 242 geloof ik Ennnnnn ik zal zo eens de lijst updaten en weet iemand ook waar de lijst gebleven is van onze meeting? Ruby gefeliciteerd met je goede echo gelukkig was 't nog steeds een jongetje je zou raar opkijken als het toch ineens een meisje zou blijken te zijn Vind je mannetje het inmiddels wel leuk? Ik vind je gedichtje trouwens echt helemaal geweldig! Ben wel benieuwd of je wat terughoort van Yesser maar die heeft het momenteel nogal druk met wat negatievere dingen geloof ik... Lenthe dat klinkt als een luxe bruiloft zeg een heel kasteel afhuren! Barbabintje mooi buikje zeg! Ik zal mijn wederhelft nou toch eens het fototoestel in zijn handen drukken ik heb inmiddels ook al een hele buik Missy een zoon gefeliciteerd! Jeeee even wennen zeker je dacht dat het een meisje zou worden toch? Gnagna de kans word statistisch gezien steeds groter dat ik een meisje krijg Hahahahaha oooooooh ik ben zó nieuwsgierig wat er in mijn buik zit! Om op Esthers vraag te reageren: ik denk niet dat ik het geheim kan houden hoor, de jongens willen zo graag weten of ze een broertje of zusje krijgen en als die het eenmaal weten weet iedereen het denk ik wel Het enige wat ik niet bekend wil maken is de naam, dan blijft er nog iets te raden over maar iedereen mag straks weten wat het word! Linda alvast heel veel succes en plezier natuurlijk bij je echo donderdag, vind het knap dat je ondanks al die echo's volhoud aan het niet willen weten wat het word! Heb je wel een voorkeur of maakt het je echt niet uit? Voor wat betreft moeders en schoonmoeders....mijn schoonfamilie hebben we al jaren geen contact meer mee en dat bevalt me prima eigenlijk en mijn moeder....ach het is kleinkind nummer 12 en aangezien mijn zus nogal wat problemen heeft met zwangerschappen (twee jaar geleden bevallen van een tweeling waarvan eentje overleden is en nu weer hoge bloeddruk met 36 wkn zwangerschap) ligt haar aandacht daar meer als hier....en eigenlijk vind ik dat ook wel prima want in haar ogen kan ik het ook niet goed doen. Ze is nou eenmaal niet anders, een moeder heb ik er nooit aan gehad maar ze is wél een leuke beppe (oma) op haar manier en zolang de jongens er met plezier heengaan vind ik het prima. Verder wil ik er eigenlijk niet zoveel over kwijt, ze is meer beppe als moeder en ik heb daarmee (na jaren verdriet hoor zo ijskoud ben ik nou ook weer niet) vrede mee. Amaranta ik snap best dat je bang bent voor de bevalling maar zorg ervoor dat het je zwangerschap niet verstoort he! Ik kan je alle cliche's nu geven (na de bevalling vergeet je alles, iedereen kan bevallen blablabla) maar het enige wat ik je kan zeggen is dat kennis geruststelt. Ik zou zeggen verdiep je er gewoon in wat er precies gebeurt in je lichaam (en met je baby) als je aan het bevallen bent want dat gaf mij echt rust, dat ik gewoon wist waar ik aan toe was....moeilijk uit te leggen Enne geloof me maar straks kom je op een punt dat je maar al te graag wilt bevallen dan ben je zwanger zijn helemaal zat Oooh ja en hoe het voelt als je de baby voelt...ik las ergens dat je je hand tegen je wang moet leggen en dan met je tong langs de binnenkant van je wang moet gaan....zo voelt het ongeveer. Nou vind het wel zo voelen als beeb zich omdraait maar ik ervaar af en toe ook rechtstreekse karateschoppen in mijn maag of blaas Dafje welkom en natuurlijk alsnog gefeliciteerd! Als je op de bevallingslijst wilt zou je dan mij je uitgerekende datum, hoeveelste kindje en als je al weet (en bekend wil maken) wat het word het geslacht willen pb'en of hier posten? Je mag ook jezelf erbij zetten hoor als je weet hoe het werkt en natuurlijk kun je ook de agenda bijhouden! Ikke hoe is het met je rug en buikgriep? Beterschap hoor....hier zit je niet op te wachten en zeker niet met dit weer! Jen lastige situatie met je paardje....kun je niet een leuk tienermeisje met een beetje ervaring vinden die voor een kleine vergoeding (en soms willen ze het ook wel voor niks!) voor je paardje kan zorgen? Want idd verkopen kan maar 1 keer! Murmel welkom terug! Je hebt het in ieder geval lekker naar je zin gehad! Pfffff ben jaloers alhoewel Kreta voor mij ff niet hoeft heb het al warm genoeg...iemand zin om mee te gaan naar de Noordpool? Ik heb trouwens mijn huishoudster wel heel bewust 'ontslagen' hoor.....nu ik minder studeer en niet binnen afzienbare tijd ga werken kan het financieel eigenlijk niet uit...al ga ik haar wel vreselijk missen! Maar zij begreep het heel goed, er moet straks ook weer geld komen voor luiers enzo en ze werkt ook via de thuiszorg dus ze had ook zo weer een nieuw adres! Ze komt natuurlijk wel nog op kraamvisite en als ik echt een keer omhoog zit kan ik haar altijd bellen! Maar pffff nou moet ik al die rotklusjes weer zelf doen Zooooooooo ik ben weer bij Heb zelf trouwens een leuk maar druk weekend gehad, zaterdag hadden we een soort busreis van de hobbyclub van mijn man en zijn we bij 3 hobbyisten geweest die allemaal watervogels hebben. Heb de gekste dieren gezien van een simpel kwakertje tot echte pelikanen En zondag lekker bij vrienden geweest....ik wou er ff uit omdat op die dag een jaar geleden hier in het dorp nogal een drama is gebeurd... Euhm ivm herkenning wil ik er ook niet teveel over schrijven maar op die dag is een kennis van mij met haar zoontje van 2 en haar baby van 3 weken geschept door een automobilist die aan het racen was en daarbij is de baby om het leven gekomen....heel erg allemaal en daar had ik gister (mede dankzij de hormonen) wel erg last van dus ik was blij dat we lekker weg waren.Dan is dit dorp wel erg klein en aangezien mijn buren (die vervelende) familie zijn van de dader had ik ff helemaal geen zin om die rotkoppen (sorry ) te zien..... We zijn 's avonds nog uit eten geweest met de kinderen die vonden het super in een écht restaurant en ik kon ze mooi wat tafelmanieren bijbrengen xxx Roelie
tijdje niet gemeld maar wilde jullie even laten weten dat ik vanavond onverwachts een pretecho heb mee mogen maken verassing van manlief alles was perfekt in orde en geen gekke dingen te zien en ja hoor daar kwam het moment !beentjes open en wat hing daar....... overduidelijk dus een jongen!
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER LindaPOOH~uitgerekend op 1 november~2de kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~onbekend Tari~uitgerekend op 3 november~3e kindje~onbekend Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~onbekend ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend amaranta~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~onbekend Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~onbekend Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~onbekend Stiekel (Sandra)~uitgerekend op 16 november~2e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~onbekend MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~onbekend Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~onbekend AGENDA Indigo ~ 12 juni controle vk LindaPOOH~ 14 juni pretecho bij BabyVieuw Sammie2~ 14 juni; ik word 30! ikke1981 ~14 juni kinderdagverblijven bekijken Rachel ~15 juni vk 8.50 Lenthe~ 18 juni 9.00 20 wkn echo Tari~ 19 juni 8.00 20 wkn echo Barbabintje (Esther)~ 19 juni 8.45 vk Jen25~19 juni 20 wkn echo Ikke1981~ 20juni 9.40 20 wkn echo Natasja1402~20 juni 20 wkn echo ikke1981~ 21 juni 9.00 vk Sammie2~ 22 juni 9.00 vk Sammie2~ 22 juni 11.00 20 wkn echo Roelie~25 juni 10.00 examen! LindaPOOH~ 25 juni controle gyn Murmel~ 26 juni 09.15 vk Rachel~ 26 juni wordt ik alweer 22 Tari~ 26 juni 15.00 vk amaranta~ 26 juni 20.00 20 wkn echo MissyM ~ 27 juni 20:00 vk Lenthe~ 28 juni 9.20 vk Roelie~ 29 juni 13.30 20 wkn echo Barbabintje (Esther)~ 4 juli 9.20 20 wkn (19) echo amaranta~ 4 juli 14.50 vk Rachel~ 4 juli 20 wkn echo 08.20 MissyM ~ 6 juli 20 weken echo Stasia~ 9 juli 20 weken (21) echo Roelie ~ 10 juli 10.00 vk Indigo ~ 11 juli 15.00 uur 20 wkn echo
Ook al een jongen! Gefeliciteerd en hoe is het verder met je? (hahaha weer meer kans op een meisje voor mij!) xxx Roelie
(0)zaterdag 23 juni: (1)zaterdag 30 juni: amaranta (3)zaterdag 7 juli: Roelie- Lenthe - amaranta (4)zaterdag 14 juli: Roelie - Murmel - Linda -amaranta (onder voorbehoud) (8)zaterdag 21 juli: Roelie - missym - linda- Murmel - Lenthe - Jen25 - Tari -ruby (8)zaterdag 28 juli: Roelie - missym - linda- Murmel - Lenthe - Jen25 - Tari -ruby (7)zaterdag 4 augustus: Roelie - linda - Murmel - Lenthe - Tari -ruby amaranta (onder voorbehoud) Meiden ik geloof dat dit het lijstje is tot nu toe...Ik heb de aantallen er even voor gezet zodat we weten hoeveel stemmen er zijn. Voor de nieuwe leden (of diegenen die hier af en toe komen) hebben jullie zin om mee te gaan naar een meeting vul dan dit lijstje even in, wanneer je kunt en de meeste stemmen gelden dus zoals het nu lijkt zal het tussen 21 of 28 juli gaan of 4 augustus..... Nog even over het updaten van de lijst: - zoek de meest recente lijst - klik op quote en pas de lijst aan - haal de quote tussen [ ] aan het begin weg - haal de /quote tussen [ ] aan het einde weg - klik op voorbeeld en kijk of het goed is Als het niet lukt kun je me altijd pb'en! xxx Roelie
Zo daar was ik weer, heerlijk weekend weg geweest naar Duinrell. De kinderen hebben heerlijk genoten, lekker alle dagen gezwommen en in het park geweest. Tijd te kort eigenlijk. Het weer was precies goed, alleen vrijdagavond regen en onweer. We 3 nachten beroerd geslapen veroorzaakt door vervelende campingasten (dronken), 2e nacht ging wel en de 3e nachtje gelooft het vast een niet, een kwakend rot eend achter onze caravan in het slootje ](*,) . En dat terwijl wij een rustige nacht dachten te hebben, doordat de meeste mensen vertrokken waren. Voor de 2 nieuwe meiden welkom hier. Missym en ..... ? gefeliciteerd met jullie zonen. Roelie er blijft een grotere kans voor ons open, voor een meisje, Nog 1 week en dan weet ik het hopelijk ook. Wij sturen met dat uitje de mannen gewoon lekker op pad. Wel goed idee. Jouw man is vrachtwagenchauffeur toch? Die van mij automonteur, dus dat moet samen gaan lukken toch?! Ikke vervelend joh met je rug. Misschien heb je nu je lesje geleerd Ik merk dat ik hier nu wel voorzichter mee ben. Maar heb dus ook 2 rondes nodig gehad om mijn lesje te leren Schoonmoeder, die heb ik niet, scheelt weer en mijn schoonvader met zijn aangetrouwde vrouw hebben we (ik ) het huis uit gezet tijdens mijn vorige zwangerschap Nou ik laat het hier even bij. heb niet zo veel zin om veel te typen.
O nog even over het ledikantje. Ik heb met een goedgekeurd ledikantje slechte ervaringen, Angelus zat met zijn knie tussen de latten vast geklemd. Helemaal histirisch was hij. Mijn vader heeft de lat moeten afbreken met grof geweld om mijn zoontje te bevrijden. Het blijft met allebei goed op letten.
hoi roelie en de rest natuurlijk het gaat eigenlijk uitstekend !weinig klachten en ook weer wat meer aktief ik zie trouwens dat wij gelijk staan qau weken roelie wat leuk!
hoi roelie en de rest natuurlijk het gaat eigenlijk uitstekend !weinig klachten en ook weer wat meer aktief ik zie trouwens dat wij gelijk staan qau weken roelie wat leuk!
goedemorgen Hier nog steeds kromlopend van de rug pijn maar ja lekker rustig aan doen, harder kan ik immers niet Voel me niet meer beroerd, zal wel weer eenmalige actie van me maag zijn geweest denk ik @lkm Wat onwij lief van je mannetje zo'n pretscho en gefeliciteerd een jongen! @ tari balen dat de bachten op duinrell zo rot waren als het verder maar wel leuk is geweest natuurlijk!
Gefeliciteerd met je jochie Ikm! Roelie, is echt leuk zo 's ochtends om zo'n heel verhaal van jou te lezen! En ik vind ook dat je supergoed bezig bent met de lijsten! Amaranta, je niet te druk maken over de bevalling hoor! Ik vond het zelf wel pijnlijk, maar echt de mooiste ervaring ooit (cliché, ik weet het, maar toch...). Je kunt er toch niet voor weglopen. Dat klinkt misschien gemeen, maar zo bedoel ik het niet, want ik heb dat juist als voordeel ervaren; het besef dat je geen keus hebt maakt het tegen die tijd wel makkelijker. Ik kreeg op een gegeven moment echt een gevoel van: 'kom maar op dan!' Misschien dat je lichaam ook wel stofjes afgeeft die daarvoor zorgen hoor, dat weet ik niet meer precies. Ik was in ieder geval verbaasd over hoe koelbloedig ik de bevaling inging, want daarvoor was ik echt heel erg bang. En nu weer, maar ik ben veel rustiger omdat ik erop vertrouw dat ik net als de vorige keer straks in oktober/ november veel stoerder dan nu zal zijn.
nou lenthe ik vind het echt super dat jij zo rustig tegen deze bevalling aan kijkt. voor mij is het de derde en toch brrrr heb zo'n schrik. terwijl de eerste maar 3 uurtjes duurde,maar de tweede wel ff drie dagen.(weet ook echt niet wat ik nu moet verwachten) wel grappig tot nu toe alleen maar jongens ik voel de beeb nu toch ook wel regelmatig bewegen,ook aan de buitenkant.echt leuk dat het tastbaar begint te worden. nou lees straks ff bij,moet zo naar mijn mannetje.