hahaha ik help ook mee (maar eigenlijk niet helemaal eerlijk, want ik klets ook in december mee, omdat ik zo laat in november ben uitgerekend....) Ik duim ook voor de buddy en foreverfriend! Jen, balen joh dat je zo beroerd bent! Hopelijk knap je snel op.
Kijk, zo gaat ie goed! Tja, ik hoop dat ik me snel wat beter voel, ga nu ff lekker wat frietjes wegwerken met extra zout...hopen dat dat een beetje helpt en ik me vanavond in ieder geval wat lekkerder voel. Zou eigenlijk voor de eerste keer naar zwangerschapsyoga gaan, maar die heb ik ook maar afgebeld...Helaas...
Ik zou zwangerschapsbegeleiding gaan volgen, maar nu krijgen ze het hier niet vol en zou ik naar een ander dorp moeten, zo'n 15 a 20 min rijden. Dat was nou net niet de bedoeling deze keer. Wel erg jammer, had er wel zin in. Maar wilde nu een cursus die ik lekker op de fiets op lopend kan doen. Verdorrie........ Zwangerschapsyoga heb ik ook gedaan, vond het heerlijk ontspannend. Ga nu op zoek naar een andere cursus.
Mijn cursus zwangerschapsyoga begind op 9 juli ik heb er echt veel zin in. Ik hoop dat ik nu wel het einde haal. De vorige keer 1 les gehad, maar daar voelde ik me wel van herboren. We blijven positief denken. En ik ga de kleine steeds vaker voelen echt zo gaaf elke keer!
linda voel je je nu ook anders dan met je vorige zwangerschap? Waardoor je er misschien wat meer vertrouwen in hebt? Best wel spannend hoor, maar wel prettig dat de kleine zich lekker laat voelen aan je.
@Barbabintje: STOUTERD! je mag niet van twee walletjes snoepen, he?! Maarre.... je bent toch gewoon een novembermama pur sang? Ik heb a.s. donderdag mijn eerste les zwangerschapsyoga. Ben benieuwd hoe anders dat is dan gewone yoga, wat ik eerder al deed. Zal wel gek zijn, allemaal van die ronde buikjes bij elkaar. @Tari: ja, zou ook geen zin hebben om ver te moeten reizen voor een cursus, ben vaak al moe genoeg. Wil ook nog wel een pufcursus met mn vriend gaan doen, hij wil graag ook 'iets' doen, hij voelt zich nu zo nutteloos soms, haha.
@LindaPOOH: wat fijn dat je die kleine al goed voelt, dat zal je vast en zeker wat extra zekerheid en een heel fijn gevoel geven.
murmel bij Angelus hebben wij de cursus Samen Bevallen gedaan. Was ontzettend leuk, heb er ook een goede vriendin aan over gehouden. Mijn vriend kwam er ook zelf mee aan zetten dat hij ook wat wilde doen vond het ook wel prettig om samen te gaan, hoefde je niet alleen weg als je moe bent, wij moesten toen ook 15 min rijden. Op zich niet erg, maar wel als je zwanger bent. Nu wilde ik dit dus niet omdat ook nog 2 kleintjes heb en meestal zijn die cursussen rond hun bedtijd. ga het wel missen denk ik deze ronde.
Da's inderdaad wel jammer dat het nu ineens zo ver weg is dan Tari. Ik vind dat nu al een drempel terwijl ik verder nog geen kinderen heb rondhobbelen... Nu zie ik wel dat jullie veel meer lessen gaan krijgen dan ik, ik heb in juni een proefles en kan pas 3 september starten...degene die de cursus geeft heeft namlijk in juli en augustus een zomerstop. Misschien moet ik toch eens verder kijken in de omgeving....kan ik meteen met manlief overleggen of hij het leuk vind om mee te gaan. Daar hebben we het eigenlijk nog helemaal niet over gehad.
Kan me voorstellen dat het absoluut niet handig is om dit soort cursussen te doen als je twee van kleine rakkers hebt rondrennen. Ik moest eerst om 18 uur, maar vond dat echt te vroeg, nu kan ik gelukkig om 20 uur, beter! Wat bij mij wel lastig is, is dat mn vriend veel voor zn werk in het buitenland zit doordeweeks. Maar ik heb begrepen dat zo'n echte zwangerschapscursus inclusief partner maar een paar keer is, toch? Ik moet het maar eens uit gaan zoeken. Als iemand nog een goeie tip heeft voor cursussen in AMsterdam... let me know!
Foreverfriend en Buddy, ik duim ook voor jullie! Jen en Ikke, ik hoop dat jullie snel weer een beetje uit de lappenmand zijn! Linda, ik ga in de wijk Stadshagen in Zwolle wonen. Ik weet niet precies wanneer mijn cursus begint (gewoon van Icare, was vorige keer wel gezellig). Ik hop stiekem ook dat ik er eenleuke vriendin tegenkom, want ik voel me een beetje vervreemd van mijn vriendinnen sinds ik een kindje heb. Lijkt me zo leuk om met iemand om te gaan die in hetzelfde schuitje zit! Morgen gaan we bij onze toekomstige buren langs, dat was de vorige keer ook supergezellig en zij hebben een zoontje dat drie maanden jonger is dan Sofia. Daar heb ik wel goede hoop over...
Foreverfriend en Buddy, ik duim ook voor jullie! Jen en Ikke, ik hoop dat jullie snel weer een beetje uit de lappenmand zijn! Linda, ik ga in de wijk Stadshagen in Zwolle wonen. Ik weet niet precies wanneer mijn cursus begint (gewoon van Icare, was vorige keer wel gezellig). Ik hoop stiekem ook dat ik er eenleuke vriendin tegenkom, want ik voel me een beetje vervreemd van mijn vriendinnen sinds ik een kindje heb. Lijkt me zo leuk om met iemand om te gaan die in hetzelfde schuitje zit! Morgen gaan we bij onze toekomstige buren langs, dat was de vorige keer ook supergezellig en zij hebben een zoontje dat drie maanden jonger is dan Sofia. Daar heb ik wel goede hoop over...
murmel samen bevallen ga je altijd heen met zijn 2en, wij zaten met nog 3 andere stellen. Haptonomie doe je ook samen, maar dat is maar een paar lessen, meestal prive. Dit lijkt me wel wat als alternatief maar is volgens mij best prijzig. Maar dan moet ik ook weer reizen en oppas zoeken. Denk maar dat ik thuis een uurtje per week reserveer in bad enzo.....
Nou za dan ook maar even mijn steentje weer bijdragen aan het pagina gehalte We zijn waanzinnig druk met verhuizen dus laat even niet zoveel van me horen. Gisteren het laminaat erin, zooo mooi! Vrijdag gaan we erin dus het word even doorwerken Maar het gaat wel hard nu. Ik denk trouwens dat ik de baby gevoeld heb... beetje een raar gevoel heel laag in mijn buik, heb het nu al een paar keer gevoeld de afgelopen dagen....
Bedoel je de tijd of het aantal weken? Bij ons was het van 20.00 uur tot 22.00 uur, maar dat liep heel vaak uit, door het gezellige geklets. Dit waren volgens mij 10 lessen, incl. 1 terug kom avond met baby.
OK, dankje! Ik ga vanavond eens even googlen en kijken wat ik vind. @Morrighan: gaaf dat je wat hebt gevoeld, ik dacht het zelf ook te voelen. Apart idee he?!
Ben echt wel op 27 november uitgerekend, maar er de meesten hier zijn eerder in november en dus al een paar weekjes verder. Daarom vind ik het ook prettig om mee te lezen met de decembermama's. Het is soms fijn om niet "erachteraan te hobbelen". Het klinkt misschien raar, maar veel onderwerpen hebben we hier allang besproken voordat ik het meemaak. Dus ik snoep van 2 walletjes: hier lees ik en ben ik alvast voorbeid op wat op korte termijn gaat komen en daar post ik (ook) gezellig als ik het dan meemaak. ..... hmmmm zo teruglezend kom ik een beetje warrig over volgens mij
Hihi herken het wel hoor! Ik ben ook niet echt een vroege mama Als je maar wel BLIJFT, da's t belangrijkste!
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zeg stelletje kletsmutsen Ik heb de boel wat bijgelezen hoor, hier verder alles oke, ben druk aan het heen en weer pendelen tussen school en thuis, de kids hebben schoolreisje. Mijn jongste is sinds 5 uur thuis, de oudste komt pas om half 9 dus dan mag ik nog een keer naar school hobbelen...pfffff zo eerst de ene douchen en op bed brengen en dan de volgende Gelukkig komt rond een uur of 9 mijn man thuis dat is wel lekker. Ga morgen uitgebreider reageren hoor, zal nu ff snel afruimen enzo en vanavond vroeg mijn bedje in was vanmorgen om 4.15 al wakker en kon niet meer slapen...gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap xxx Roelie