November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Mijn man eet vandaag bij zn andere vrouw :)
    Nee nee geintje, hij heeft iets van zn werk dus eet niet thuis.
    Overigens is hij de gene die bijna altijd kookt. Niet dat ik het niet kan, maar hij is meestal eerder thuis en hij vindt het gewoon leuk om te doen.

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Doe mij ipv die fruitmand maar een doos kleenex :(

Tjeee zeg had net een jammerende moeder aan de telefoon die het oh zo oneerlijk vind dat mijn oudste broer wel zijn zoon naar mijn vader vernoemd heeft maar zijn dochter niet naar mijn moeder en nu heeft haar dochter wel haar zoon naar de overleden!!! opa genoemd (dus haar schoonvader) maar haar oudere dochter niet naar mijn moeder...volgen jullie het nog?

Met andere woorden ipv blij te zijn dat mijn zus na alle ellende een gezond kind op de wereld heeft gezet is ze in staat haar kraamtijd te verzieken door boos te zijn over het vernoemen...
    Jeee zeg als zijn vader nog geleefd had hadden ze het niet vernoemd maar hij werd emotioneel toen ze wisten dat ze een zoon kregen en wou zijn vader vernoemen is toch alleen maar een mooi gebaar *zucht*

Hysterica als mijn moeder is kreeg ik de volle laag....ik moet het allemaal maar aanhoren pfffff ben er even zat van ik ga dus echt nooit nooit nooit vernoemen wat een gedoe!

Zo ben uitgehuild geloof ik ga straks lekker bankhangen en House kijken en neem geen telefoon meer aan ben het ff helemaal zat :(

xxx Roelie

3. Niet meer actief

Heerlijk als er voor je gekookt wordt...
    Maar die van mij is ook goed opgevoed, hij doet de was en de strijk ;)

4. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    he bah roelie, zat je vandaag niet echt op te wachten. Tja kan me wel voorstellen dat hij zijn zoon naar zijn overleden vader vernoemd. Ik heb dus ook een hekel aan vernoemen en zou het zelf ook niet doen, heb het ook niet gedaan.
    Vanavond inderdaad lekker house kijken, dubbele afleveringen en misschien ga ik nog even in bad.

Hebben jullie al vreemde dingen waar je trek in heb? Had ineens zo'n zin in moorkoppen, hmmm.
    Maar voor de rest heb ik eigenlijk ook weer niet veel honger. Kan ook niet zo veel op. Zit snel vol. Tja vreemd he, hoe zou dat nou komen.

Heb lekker de planten buiten gezet in de regen, kan mooi het stof er af spoelen. Ondanks mijn baaldag heb ik wel weer 'te' veel in het huishouden gedaan, ramen gelapt binnen en buiten en onder de bank gezogen (hoekbank) en troep opgeruimd, en dan raar vinden dat ik nu een buik heb die vermoeid aan voeld.

5. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Vernoemen:
    In mijn vaders familie vernoemt bijna iedereen zijn zoon naar mijn opa. Juan (Francisco). Ik zou het opzich niet erg vinden om mijn zoon naar hem te vernoemen maar dat wil manlief niet, want Juan is in nl een 'kampnaam'. Mijn andere opa heet Angel en dat is ook niet mooi in het Nederlands, aldus mijn man.
    Nu hebben we het erover gehad om (als het een zoon wordt) hem eventueel naar mijn onlangs overleden schoonpa te vernoemen, Paul. Maar ik vind Paul niet zo mooi. Paula voor een meisje kan ik daarentegen wel mee leven.
    Dan zouden we ook nog kunnen vernoemen naar mijn overleden broer, maar dat is misschien erg pijnlijk voor meerdere partijen.

Dan heeft mijn schoonzus het zo gedaan dat ze haar 1e zoon naar beide opa's heeft genoemd, de doopnamen althans. En dat zijn dan Bart en Paul. Toevallig heet de vader van de baby ook Bart.
    Haar 2de zoon wilde ze naar beide oma's vernoemen. Barbara is Bart geworden (wederom) en Maria (zo heet mijn schoonmoeder) is Rick geworden...

6. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    lastig he die namen voor zo'n kindje, het is toch voor de rest van zijn of haar leven en als ouder moet je het toch mooi vinden.

bij angelus vond ik Engel een mooie krachtige naam (collega van mij heet zo, die treft altijd de ergste meldingen en hij gaat daar zo wonderlijk mee om) maar ja mijn vriend vond dat dus niks, en wij vonden Angel ook niet echt mooi vandaar Angelus, (wel op zijn engels uitgesproken, en-djel-us) tja en Zefanja die naam was liefde op het eerste gezicht, mijn man moest hier wel even aan wennen.
    En weet je de naam die je je kindje geeft blijkt in praktijk ook gewoon bij ze te passen.

Wij zijn er nu ook al uit voor ons meisje en dat is toevallig een spaanse naam.

7. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik vind heel veel Spaanse namen mooi, ook voor jongens. Het lastige is de uitspraak in het Nederlands of wat de naam bij mensen oproept.
    Spaanse meisjes namen zijn ook heel mooi.

8. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Wij hadden de naam in het nederlands, deze hadden we al 4 jaar maar omdat deze naam al vaker voorkomt vonden we dit niet zo leuk meer.
    Op het forum onder babynamen kwam ik deze naam tegen en het heeft de zelfde betekenis, was ook meteen liefde op het eerste gezicht. :D
    Ik merk dat voor jongensnamen hebreeuwse namen heel erg mooi vind.

ben wel blij dat we er uit zijn welk naam het word, moet voor mijn gevoel nog zo veel doen voor de kleine er is. Ben de helft al gepasseerd en moet nog aan de babykamer beginnen en dat terwijl eind september en begin oktober al hele drukke maanden voor ons zijn, dus wil het toch echt voor die tijd allemaal af hebben. HELP! :)

9. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~meisje
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~meisje
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~meisje
    ikke1981 (Desiree)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend
    Amaranta~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~onbekend
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~onbekend
    Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~verrassing
    Stiekel (Sandra)~uitgerekend op 16 november~2e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~onbekend
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~onbekend
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~onbekend

AGENDA

Sammie2~ 22 juni 9.00 vk
    Sammie2~ 22 juni 11.00 20 wkn echo
    LindaPOOH~ 22 juni echocardiogram van mijn hart
    Roelie~25 juni 10.00 examen!
    LindaPOOH~ 25 juni controle gyn
    Murmel~ 26 juni 09.15 vk
    Rachel~ 26 juni wordt ik alweer 22
    Tari~ 26 juni 15.00 vk
    Rachel~ 26 juni 15.00 kinderdagverblijf bekijken
    amaranta~ 26 juni 20.00 20 wkn echo
    MissyM ~ 27 juni 20:00 vk
    Gwendolyne ~ 27 juni 20 wkn echo
    Jolger~27 juni 20 wkn echo
    Lenthe~ 28 juni 9.20 vk
    Roelie~ 29 juni 13.30 20 wkn echo
    Tari (melanie) ~ 30 juni 13:00 uur pretecho 3/4d
    Barbabintje (Esther)~ 4 juli 9.20 20 wkn (19) echo
    amaranta~ 4 juli 14.50 vk
    Rachel~ 4 juli 20 wkn echo 08.20
    LindaPOOH~ 5 juli uitslag echocardiogram
    MissyM ~ 6 juli 20 weken echo
    Rachel~ 7 juli Vakantie
    Stasia~ 9 juli 20 weken (21) echo
    Roelie ~ 10 juli 10.00 vk
    Indigo ~ 11 juli 15.00 uur 20 wkn echo
    Barbabintje (Esther)~ 17 juli 8.45 vk
    Rachel~ 19 juli VK
    28 juli ~ Meeting Amersfoort Dierentuin
    LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!!

Wil je de lijst updaten:
    - zoek de meest recente lijst
    - klik op quote en pas de lijst aan
    - haal de quote tussen [ ] aan het begin weg
    - haal de /quote tussen [ ] aan het einde weg
    - klik op voorbeeld en kijk of het goed is

Heb de lijst even bijgewerkt en de datum (als iedereen het mee eens is)van de meeting er tussen gezet, word het wat echter.

Sammie succes morgen bij de VK en met je echo, wil je weten wat het word?

Hoe is het eigenlijk met Morrighan?

Didi wat is je echte naam en wanneer ben je ook al weer uitgerekend, want volgens mij sta je niet meer op de lijst. of ik kijk er over heen hoor.
    Sorry als dat zo is.

10. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Didi heet Desiree

11. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ikke heet ook desiree? Didi dan ook? (zie pag. 280 en 281)

12. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Dan ben ik in de war.

13. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    ja, dat vernoemen blijkt dus toch weer gevaarlijk te zijn, Roelie, bah wat naar zeg, dat daar zo´n scene over wordt gemaakt.

Kan me voorstellen dat je moeder het misschien even moest wegslikken, maarja.... vernoemen is inmiddels echt niet meer standaard en ik vind dan vernoemen naar een overleden opa/vader gewoon een heel mooi gebaar.
    Wat jammer dat je moeder daar niet doorheen kan kijken, eigenlijk best egoistisch dan, want het belangrijkste is toch gewoon dat het kindje er IS en dat alles GOED gaat!

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Zo, eindelijk thuis.. pfff wát een dag.. druk druk druk op het werk.. ik ga alles weer eens bijlezen..

@Roelie gefeliciteerd met je neefje! Wel jammer dat je die doos tissues nu nodig hebt.. het is moeilijk iedereen tevreden te houden!

@Stasia welcome back! geloof niet dat ik je hier idd al eens gezien had.. ben hier zelf nu een weekje lid, dus grote kans haha En alvast een fijne vakantie! Lekker even eruit op vakantie!

@Missym.. ow wat vreselijk die duizeligheid.. heb ik ook soms.. vreet me lam aan de drop.. heb ook zo'n self-check apparaatje voor de bloeddruk. Ideaal.. want soms is de bloeddruk normaal dan weet ik dat het mijn suikerspiegel is en neem ik iets zoets.

@Ikke wat geweldig dat de echo goed ging! En dat je dat kan zeg.. je partner en co. wel weten wat het is en jij niet.. ik zou gek worden vn nieuwsgierigheid.. ben je niet bang dat je partner zich verspreekt? En kan me voorstellen dat je soms hebt gevoel hebt dat je er niet tussen past. Maar denk dat iedereen soms wel eens heeft van.. hey.. niemand reageert op mijn vraag of onderwerp.. Ik probeer ook alles een beetje te volgen maar met die zwangere beppende mutsen hier is het lastig alles bij te houden hihi.. in ieder geval weet ik zeker dat je hier meer dan welkom bent! Hoe meer zielen hoe meer vreugde. En bedankt voor de fruitmand hihi

@Lenthe wat leuk een nieuw stekkie! Woonde je hiervoor ook al samen? Of ben je groter gaan wonen door de gezinsuitbreiding?

@Iedereen.. wat een gebep over de meeting haha.. iedereen is vrij om mee te gaan of niet.. kan me voorstellen dat je anoniem wilt blijven. Mij lijkt het juist leuk om eens face to face ervaringen en verhalen met mensen uit te wisselen ipv alleen maar op het forum.

@Ruby het is toch niet raar om alleen naar de dierentuin te gaan. Bedoel alleen ben je niet hoor.. hihi

@Amaranta ik heb dus ook helemaal géén honger.. vreetbuien ho maar. Op zich wel goed, hoop alleen dat de baby nu wel genoeg krijgt.

@Sammie succes morgen bij de vk en met de 20 wkn echo!

@LindaPOOH succes met cardiogram morgen!

Ik ga zo denk ik douchen en onder de wol.. lange dag met werken (08:30-18:45) en vreselijk die bandenpijn.. (ga er vanuit dat dat het is..) Morgen proberen een afspraak te maken bij de HA, wil er toch even naar laten kijken..

(woeps als ik het zo teruglees snap ik waarom sommigen mij veel vinden kletsen :oops: :oops: :oops: )

15. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wel leuk EN lastig hoor, namen uitzoeken...
    Ik denk dat wij er wel uit zijn.

Ik ga die namen dan nog wel een keer ´proeven´ als we eenmaal echt weten wat het wordt, want dan wordt het wat tastbaarder.
    Maar ik denk dat we ze wel houden, ik vind ze echt bij ons ( en de achternaam van mn vriend enzo) passen.

@Tari: echt bijzondere namen hebben jouw kids, ben reuze benieuwd wat nummertje 3 dan gaat worden, nog even geduld.... :)

16. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Lenthe: gefeliciteerd met je nieuwe dak! Hoop dat jullie er heeeeeel gelukkig gaan worden!

@Sammie: ontzettend veel plezier morgen bij de echo, wil je weten wat het wordt?

17. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Gwen: haha, leuk toch juist joh, dat gezellige geklets!

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    pff hier ook geen trek hoor meiden, al een paar dagen niet, want mnmisselijkheid is weer terug haha weer zwanger brr nee kappe hoor.

Wij zijn ook druk bezig met namen, bij ons wordt een het spaanse naam, vinden wij erg mooi. Dus we zijn druk aan het zoeken.
    Wij gaan ook niet vernoemen, omdat je idd kans opgezeur kan krijgen en daar hebben wij echt totaal geen zin in.
    We zijn ook al aan het kijken voor geboorte kaartjes en voor de tekst op het kaartje, zijn jullie daar ook al mee bezig?

@roelie dikke knuf voor jou, lastige situatie

19. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Haha, Murmel je begrijpt dat ik mijn meest roze outfit al klaar heb gelegd!

Ik woonde al samen hoor Gwendolyne (ben getrouwd), maar we gaan inderdaad groter wonen. We hebben nu maar twee kamers, wordt krap straks (is het nu al, maar dat schijnt een luxe-probleem te zijn want vroeger woonde hier een gezin met 5 kinderen...).

Wij hebben Sofia (naam komt ook veel in Spanje voor... :p ) dus wel vernoemd naar haar oma en haar beppe. Hoefde van mij niet zo, maar mijn man wilde dat graag. Ze heet Sofia Anne Lenthe. Lenthe is dus mijn moeder, mijn schoonmoeder heet Anne. Zij zei na de geboorte dat ze het zo geweldig vond dat zij vóór mijn eigen moeder vernoemd is... Nou ja, ik vond het zó belachelijk en onsympathiek! Dat je je daar druk om maakt zeg! Had meteen spijt dat ik uberhaupt (haar) vernoemd had, haha. Niets van aantrekken Roelie (makkelijk praten, ik weet het... :( ), moeders moeten soms gewoon stevig achter het behang geplakt worden (maar dat vinden onze kindjes straks natuurlijk helemáál niet he?!?).

Onze zoon krijgt een echte Friese naam. Mijn man en zijn familie zijn namelijk nogal Fries. Zijn achternaam is ook erg Fries (Wijbenga - dus mooi dat ik m'n eigen naam heb gehouden! ;) - nee hoor, niets mis met Friezen) en Harmen loopt te blaten over zijn Friese zoon die en Friese naam moet krijgen etc. Maar ik vind het ook echt een heel mooie naam hoor (want uiteindelijk bepaal ik natuurlijk hoe de kinderen genoemd worden = geheimpje... zelfs Harmen snapt niet hoe hij toch steeds geheel spontaan van die mooie namen bedenkt HAHAHAHAHA :D ).

Roelie, had je een pb'tje gestuurd, maar het was al niet meer nodig....

MissyM, ik kom alleen hoor (en heel misschien samen met mijn meisjesbaby, maar daar hebben we hopelijk weinig last van, want ik zal dan zeker de Nijntje-koekjes niet vergeten en ze kan alleen nog maar "A.... a.....aaaaaaa.....AAAAAAAAAA.... a?" etc. zeggen).

20. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    :idea: Gwen, gezellig toch dat je zo lekker kan kletsen, kan dan alleen maar goed tijdens de meeting, als iedereen de kat uit de boom kijkt, kan het nog een lange dag gaan worden. :)

:idea: Sorry linda had niet gezien dat je voor een cardiogram moest. Succes hoor.

:idea: lenthe wanneer kan je dan eigenlijk je huis in? Lekker he wat meer ruimte vooral straks met nog een kleine erbij.

:idea: Ikke, geboorte kaartje weet al wat ik wil. Toevallig zit dit ook bij ons in de buurt. Moet alleen nog wel even een tekstje zoeken cq bedenken. Wij willen met foto van de baby en de jongens, iets in die hoek en misschien ook ik met mijn zwanger buik. Maar moet nog steeds bellen voor een afspraak. Wij hebben niet zo heel veel kaartjes nodig dus hoop dat het dan ook kan.

:idea: Murmel dank je wel. Nummertje 3 hou ik nog even voor ons. Dus ja nog even geduld ;) :)

Share This Page