November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hee Serafijntje, wat een leuk plaatje heb je. Welkom hier!

Ben heel druk in nieuw huis en schoonouders (...), ga nu even met Sofia mee tukken (= pauze).

Linda, nogmaals heel veel succes.

Over straks sporten gesproken, zie er echt heel erg tegenop... Ik wilde al een hele tijd 15 kilo afvallen, toen kwam Sofia en straks komt het ventje... Paar maanden hard werk voor de boeg dus (en dat is dus alleen nogmaar op het vlak van sporten en goed eten enzo). Word al moe als ik er aan denk. Ga er tot volgend jaar februari dus ook niet meer aan denken.

2. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hee Serafijntje, wat een leuk plaatje heb je. Welkom hier!

Ben heel druk in nieuw huis en schoonouders (...), ga nu even met Sofia mee tukken (= pauze).

Linda, nogmaals heel veel succes.

Over straks sporten gesproken, zie er echt heel erg tegenop... Ik wilde al een hele tijd 15 kilo afvallen, toen kwam Sofia en straks komt het ventje... Paar maanden hard werk voor de boeg dus (en dat is dus alleen nog maar op het vlak van sporten en goed eten enzo). Word al moe als ik er aan denk. Ga er tot volgend jaar februari dus ook niet meer aan denken.

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hallo Serafijntje welkom bij de nov. mama's. Het is hier inderdaad erg gezellig hoor. :D

Lenthe, druk bezig vandaag, wel lekker dat je even kan tukken met sofia.
    Slaap lekker, :-$ .

:idea: Muriel, word ook al een aardige buik, leuk! En een leuke kat hebben jullie, wij hebben ook een cyperse, maar dat is een poesje. Ze is heeel fijn gebouwd en niet zo groot, terwijl ze toch al 6 jaar oud is.
    Tevens hebben we rood/wit kater en een git zwarte en ze zijn nog broers en zus van elkaar ook en dan zo ontzettend verschillend :)

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Tari: leuk zijn ze , he, die cyperse katten... Wij hebben nog 2 rode katers, een hele dunne en een heeeeeeeeeeeeele dikke (was afgelopen wk bij dierenarts 8(!) kilo!).

Haha, grappig dat die 2 verschillende katten broer en zus zijn, maar kijken of jouw zoons en dochter ook zo gaan verschillen ;)

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Muriel ik heb zelf 3 verschillende katten uit 1 nest ;)

Mijn zoons verschillen ook, maar dat is meer qua karakter, niet qua haarkleur :)

Maar inderdaad cyperse katten/poesen zijn erg leuk, vind ze altijd zo'n pittig smoeltje hebben, die van ons heeft dan ook nog een beetje rood er tussendoor, echt een snoesje om te zien. Alleen doordat ze altijd op jacht zijn, zijn ze in de zomer broodmager. Net of ze niet genoeg eten krijgen.
    Onze rode kat is vaak 2 a 3 wkn weg en dan is hij gewoon aan het jagen.
    Staat ie in eens weer voor de deur en is dan zo aanhankelijk als wat. :)

Oeps, beetje lang katten verhaal geworden, sorry!

6. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    zo, ben even een dag niet geweest en meteen weer een paar pagina's bijgelezen pfff haha.. ik heb nog geen streep op mijn buik, en nee.. ook mijn buikje is nog niet te zien.. voor de rest.. nieuwe zwangies welkom! (sorry even kort door de bocht, maar ben weer eens druk druk druk... opzij opzij opzij maak plaats maak plaats... :whistle: )

7. Niet meer actief

Hier sluit ik mij volledig bij aan ! ;)
    Heb ff geen fut (en weinig tijd) om te reageren meiden...

Oh ja, ik moet mij zeer waarschijnlijk afmelden voor onze meeting, welkomsfeest voor mijn broertje staat gepland op 28 juli...
    En sorry, maar dat vind ik toch ff iets belangrijker! :)

8. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

hier ook nog geen streep en ook helemaal nog geen buik.

Verders onverwachts ineens vandaag mijn verjaardag aan het vieren. Zou eigenlijk pas volgende week zaterdag zijn maar nu blijkt dat wij dan een vrijgezellenfeest hebben dus gisteravond hals overkop boodschappen gehaald alle familie opgebelt.
    Nu ff rustig maar straks weer lekker druk.

9. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    Hoi hoi allemaalm

Met mij gaat het goed, nog geen complicaties ofzo, en met jullie allemaal :(: en met de zwangerschap :(:

ik ben verhuist, en had dus geen internet..... moet binnenkort weer verhuizen omdat er een fout is gemaakt met de planning ofzo :( maar we hebben in ieder geval een dak bover ons hoofd.

krijgt iedereen een meisje in november :(: wordt gezellig :) hebben jullie ook allemaal al namen bedacht :idea: of dat nog niet :)

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    didi het staat nu: 4 meisje en 6 jongens en een aantal verrassingen.
    Volgens mij sta je niet meer op de lijst, als je misschien even opnieuw je uitgerekende datum wil plaatsen, en je naam dan kan ik je er even bij zetten als je wilt.
    Over de naam, daar zijn wij al uit. Geeft wel rust vind ik.

Druk zo 2 x verhuizen. Weet je al wanneer je weer moet verhuizen.

Jen: dat is echt veel belangerijker hoor. Wat zullen jullie blij zijn als hij weer thuis is zeg.

Rachel fijne verjaardag dan vanavond. Ik feliciteer je dinsdag pas hoor :)

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    @LindaPOOH: Bij mij is heel subtiel het begin van een zwangerschapsstreep zichbaar. Toen mijn man mij hier een paar dagen geleden op wees, dacht ik eerst dat hij een grapje maakte (ik had het zelf namelijk nog niet gezien). Het is bijna niet zichtbaar, maar bij een bepaalde lichtval is inderdaad een dunne, lichtbruine streep te zien. En tja, ook groeien er momenteel extra haren op mijn buik. Eigenlijk al vanaf het begin van mijn zwangerschap. Erg charmant staat dat niet nee, maar het is maar tijdelijk (hoop ik) en ik zie het maar als een extra beschermlaag voor ons beebje. ;)

@Lenthe: Ik zocht een plaatje met een elfje, omdat wij ons beebje zo noemen. In eerste instantie was ik namelijk uitgerekend op 11-11 (uitgaande van mijn laatste menstruatie). Na de termijnecho heeft de vk de uitgerekende datum iets vervroegd, maar de naam elfje hebben we gehouden. Ik zag een tekening van een elfje met een baby in haar armen en deze vond ik zo toepasselijk dat ik dit plaatje maar heb gekozen. Nu nog even afwachten of het roze jurkje van de baby ook toepasselijk is of niet. ;) Ik las net dat de tussenstand 4 (meisjes) - 6 (jongens) is, dus statistisch gezien.....

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    serafijntje welkom bij de club !

ff kort verslagje ben nl. helemaal op.

we zijn vanmorgen naar movieworld in duitsland gereden,was echt supergaaf.
    Leuke attracties en heel veel eten :)
    de kinderen hebben het super naar hun zin gehad en zijn nu bekaf.
    ikzelf heb ook wel genoten maar heb nu echt zware kuiten en last van mijn rug.

al met al wel een geslaagd dagje.

post morgen weer als ik bijgekomen ben. ;)

13. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~meisje
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~meisje
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~meisje
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~onbekend
    Gerieke~uitgerekend op 8 november~ 1e kindje~verrassing
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~onbekend
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~onbekend
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~onbekend
    Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~verrassing
    Stiekel (Sandra)~uitgerekend op 16 november~2e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~onbekend
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~onbekend
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~onbekend

AGENDA

Roelie~25 juni 10.00 examen!
    LindaPOOH~ 25 juni controle gyn
    Serafijntje~ 25 juni 20 wkn echo
    Stasia~OP VAKANTIE!
    Murmel~ 26 juni 09.15 vk
    Rachel~ 26 juni wordt ik alweer 22
    Tari~ 26 juni 15.00 vk
    Ikke1981~26 juni 15.15 extra controlle vk ivm hartje
    Rachel~ 26 juni 15.00 kinderdagverblijf bekijken
    amaranta~ 26 juni 20.00 20 wkn echo
    MissyM ~ 27 juni 20:00 vk
    Gwendolyne ~ 27 juni 20 wkn echo
    Jolger~27 juni 20 wkn echo
    Gerieke~ trouwen!
    Lenthe~ 28 juni 9.20 vk
    Roelie~ 29 juni 13.30 20 wkn echo
    Tari (melanie) ~ 30 juni 13:00 uur pretecho 3/4d
    Barbabintje (Esther)~ 4 juli 9.20 20 wkn (19) echo
    amaranta~ 4 juli 14.50 vk
    Rachel~ 4 juli 20 wkn echo 08.20
    LindaPOOH~ 5 juli uitslag echocardiogram
    MissyM ~ 6 juli 20 weken echo
    Rachel~ 7 juli Vakantie
    Stasia~ 9 juli 20 weken (21) echo
    Serafijntje~ 9 juli 14.00 vk
    Roelie ~ 10 juli 10.00 vk
    Indigo ~ 11 juli 15.00 uur 20 wkn echo
    Barbabintje (Esther)~ 17 juli 8.45 vk
    Rachel~ 19 juli VK
    Sammie2~ 20 juli 8.10 uur vk
    28 juli ~ Meeting Amersfoort Dierentuin
    ikke1981~ 7 augustus 19,00 pret 4d echo
    LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!!
    Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes

Wil je de lijst updaten:
    - zoek de meest recente lijst
    - klik op quote en pas de lijst aan
    - haal de quote tussen [ ] aan het begin weg
    - haal de /quote tussen [ ] aan het einde weg
    - klik op voorbeeld en kijk of het goed is

14. didi1988

didi1988 Actief lid

23 feb 2007
    369
    1
    0
    hoi hoi,

als het goed is sta ik er nu weer op de lijst.. :D
    nee, we weten nog niet wanneer we weer moeten verhuizen, dat is wel wat minder maar goed, we hebben aangegeven dat er een kleine op komst is, en ze zouden er wel rekening mee houden hebben ze gezegt.. we zullen zien :)
    Wij zijn er ook al uit wat de naam gaat worden, en het geeft zeker rust, maar er zijn toch mensen die dan zegge; is dat niet wat vroeg? wat nou als het kindje niet blijft leven? enzovoorts :( Daar gaan we dan maar even niet van uit, tot nu toe is alles goed gelukkig :D 8)

15. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Goedenmorgen ladies :D

Nouja, laat dat goede er maar even vanaf :) Werd vanmorgen om 6 uur wakker met erge buikpijn. In eerste instantie dacht ik aan iets van heftige bandenpijn ofzo....maar het komt en gaat telkens, is dat met bandenpijn ook zo? Het wordt juist erger als ik ga bewegen. Toch wil ik nog niet bellen....wil het uitstellen totdat het echt niet meer gaat, of in de hoop dat het wegtrekt en dat het toch bandenpijn was. Wie van jullie herkent dit en kan mij op de vroege ochtend helpen?

Liefs Natasja

16. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hoi Natasja, ik heb nu ook bandenpijn.. maar het is niet een komen en gaan.. het is wel zo dat je het bij bepaalde bewegingen erger voelt en naarmate de dag vordert (als ik niet stil blijf zitten hihi) dat het erger wordt.. maar goed, dat is bij mij.. misschien is dat bij anderen weer anders..

ik heb gisteren mijn (2e hands) babykamertje opgehaald.. vind het zó spannend! 2 juli komen mijn vader en broer een wandje in onze kamer zetten (wij hebben maar 1 grote slaapkamer boven, dus die wordt nu opgesplitst.. ) Dan dat weekend daarop proberen te behangen/schilderen en dan kan ik gaan inrichten! :)

Afgelopen woensdag heeft mijn zwager hun oude kinderwagen al gebracht.. het begint er echt op te lijken nu! \:D/

17. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Natasja, ik zou toch even bellen hoor. Geen idee wat je beschrijft; het kan natuurlijk heel goed bandenpijn zijn, maar dat weet je niet zeker en volgens mij loop je je dan alleen maar druk te maken. Als iemand je even gerust kan stellen, heb je een veel fijnere zondag toch?

Linda, hoe is het gegaan gisteren?

Ik heb ook last van bandenpijn. Tijdens de vorige zwangerschap nauwelijks last van gehad, dus ik schrok er in het begin ook wel een beetje van; het is echt een venijnige pijn. Maar ja, het lijkt dus erger dan dat het is. Beetje rustig aandoen maar.

Didi, wat achterlijk dat mensen nu nog gaan zeggen 'wat als het kindje doodgaat'! Ik kan me daar zo verschrikkelijk woest om maken! Ben laatst behoorlijk tekeer gegaan tegen een kapster die ook gezellige verhaaltjes begon te vertellen over gestorven baby's. Het lijkt soms net alsof mensen (mij valt op: vooral vrouwen) je niet gunnen dat je van je zwangerschap geniet. Iedereen, wij dus ook, weet dat er altijd iets ergs kan gebeuren, maar dat hoeft toch niet recht in je gezicht uitgesproken te worden. Alsof je al superstevig in je schoenen staat als je zwanger bent. Heb tegen die kapster (o.a.) gezegd dat ik er maar gewoon van uit ga dat alles goed gaat, als ze het niet erg vond, en dat het toch een gek idee was dat zij morgen wel onder een auto kan lopen. Niet netjes, maar was echt heel erg boos...
    Wij hebben de naam ook al hoor, en volgens mij nog best wel een aantal anderen hier ook.

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hoi Natasja: bij twijfel raad ik aan om altijd even met de VK te bellen, daar zijn ze immers voor! Zij kunnen je vast gerust stellen of eventueel verder helpen. Babies houden zich ook niet aan gewone werkdagen, dus jij kunt ze ook best bellen in ht weekeinde, dat zijn ze wel gewend!
    Ik heb zelf ook af en aan buikpijntjes, heel vervelend, omdat je je toch al heel snel weer druk gaat maken.
    Dus ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het in de tussentijd al minder is geworden xx

Ik heb zelf vrijdag de VK gebeld omdat mn hoofdpijn niet minder maar steeds meer werd. Ik werd ineens bang dat het mss een te hoge bloeddruk zou zijn.
    Ik kon meteen even langskomen in het ZH.
    Mn bloeddruk was prima, dus ze vermoedden dat de hoofdpijn mede veroorzaakt kon worden door een licht ijzer- en vochttekort.
    Ik moest dus nog meer water drinken en veel ijzerproducten (bietjes) eten.

Maar wat ik wel heel raar vond: ze gaven me een pijnstiller mee, voor eenmalig: diclofenac.
    Ik zei dat ik juist dacht dat dat niet mocht tijdens de zwangerschap. Het antwoord was dat het ook bij hoge uitzondering was.

Het voelde niet goed, dus thuis ging ik ff googlen (hoe deden ze dat vroeger toch?!) en daar kwam bijna alleen maar uit dat je diclofenac NIET moet gebruiken bij zwangerschap, omdat het weeen en bloedverlies kan opwekken.
    Dus ik heb het uiteraard NIET ingenomen.

Maar vreemd toch, dat ze me dat in het ZH meegeven?!

Gelukkig lijkt mn hoofdpijn sinds gistermiddag minder te worden, dus hopen dat deze trend zich voortzet zonder rotzooi in mn lijf..

19. julie123

julie123 Actief lid

2 okt 2006
    323
    0
    0
    dag meiden,

hier alles ok.

Buikje is al aardig aan het groeien maar nog geen streep te bespeuren, heb trouwens een vraagje...voelen jullie de kleine spruit al schoppen of bewegen, ik voel namelijk nog niets... alleen beetje spierpijntjes soms (maar das omdat alles aan het rekken is he)

veel succes allemaal,
    dikke knuffel

xxxxx

20. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik denk dat ik morgen geen tijd heb om langs te komen aangezien we s'avonds op vakantie gaan. Zal het wel druk hebben om alles in te pakken enz. Dus vandaar dat ik nu ff langs wip.

:idea: Julie123: Ik voel mijn kleine sinds maandagavond. Toen was ik 18 weken en 5 dagen. Maar het is bij iedereen heel verschillend en het is ook niets om je druk over te maken. Het kan ook zijn dat je placenta aan de voorkant zit en dan duurt het ook veel langer voordat je hem voelt. Mijn zus had dat.

Nou, ik ga vanaf morgen lekker vakantie vieren. Ik zag op tv dat het daar een graad of 40 was pffffff dus ik stuur wel een paar graadjes deze kant op. Hihihihihi :) :) Misschien dat ik tijdens de vakantie nog even langskom en anders tot over 2 weekjes.

Liefs Stasia

Deel Deze Pagina