@LindaPOOH: lees lekker rustig bij hoor, het is al hartstikke lief dat je zo op iedereen reageert! Wat vervelend dat je je minder goed gaat voelen geestelijk. Terwijl je juist de ene na de andere positieve uitslag hebt en leuke dingen om je heen. Gek he, dat dat dan toch niet voldoende helpt. Je hoofd wil dan gewoon even niet mee... Gelukkig krijg je hulp, dat is heel belangrijk. En daarbij de RUST om alles een plaatsje te blijven geven, je bent in ieder geval heel goed bezig. Ik wens je heel veel kracht om je snel beter te gaan voelen en de tweede helft van de zwangerschap positief te mogen beleven! Liefs, Muriel x
jeetje meiden, zijn jullie niet wat te actief voor deze vroege morgen?!?! Vanmorgen naar de fysio geweest om 8 uur, bleh rot tijd. Weer een massage gehad, viel bijna in slaap. Net even op de bank geslapen en me mannetje heeft er een neus voor die belt me wakker. Dus ja kan nu niet meer slapen. Voelen jullie mannetje al jullie kleintje? Als de mijne actief is dan roep ik me mannetje en als hij dan zn hand op mn buik legt dan kapt die er snel mee, de kleine deugniet. Eens even kijken wat jullie allemaal geschreven hebben hoor: @Amaranta gefeliciteerd met julie meid! @ahw Lenthe meis toch, gooi het er maar lekker uit hoor. Die onzekerheid snap is logisch, maar denk dat het allemaal wel goed komen. Over de vriendinnen, tja die zie en hoor ik ook bijna niet meer. ERg raar en dan ben ik alleen maar zwanger, zal wel het idee zijn en ook wel komen dat ik de hele dag thuis zit en me verveel. @Murmel gefeliciteerd met je 20 weken hihi gaat snel he meis @lindapooh doe lekker rustig aan meis, en je hoeft je niet te verontschuldigen hoor meis. Denk maar eerst aan je zelf en je kindje dat is veel belangrijker. @missm succes bij de vk @Gwendolyne veel plezier bij de 20 weken echo, en laat je neit onzeker maken door de verhalen hierzo, gelukkig gaathet niet over al zo. @Jolger jij ook succes en plezier bij de 20 weken echo! Om een uurtje of 12 komt me schoonmoeder weer voor het huishouden. Ohww weet niet of ik dat verteld heb dit weekend ga ik ff weg met me mannetje en 2 vrienden, ff lekker relaxen. Moet nog strijken voor het weekend, maar hoe ga ik het doen, denk dat ik manlief of schoonmoeder lief even lief ga aan kijken want dat red ik echt niet. Dilema's hihihi
Missym: succes vandaag bij de verloskundige. Gwendolyne: succes vandaag met de 20 weken echo en de controle laat je ons even weten hoe het is gegaan? Jolger: succes vandaag met je 20 weken echo. Wil je het geslacht weten? Laat ons even weten wat de uitslag is.
Zo we zijn vanmorgen om 10.00 voor de 20 weken echo geweest. Het was echt weer geweldig om onze ukke puk te zien. Hij/zij was vandaag lekker rustig dus we hebben alles goed kunnen zien. Alles was in orde. Als zat er op en er aan. Verder hebben we een stuk of negen foto's gekregen. Waarvan een eentje waar hij de duim in de mond heeft. Nou onze dag kan niet meer kapot. Voor andere die vandaag of een dezer dagen de echo heeft succes en veel plezier gewenst. Ik hoop dat jullie dan niet zo'n leuk berichtje als mij kunnen achter laten. Groetjes, Jolanda
hoi hoi allemaal! Heb vanochtend mijn 20 wkn echo gehad en vond het een hele fijne! De dame in kwestie was enorm opgewekt en had er duidelijk zin in! Voor zover we hebben kunnen zien zit alles erop en eraan. Ons kindje ligt alleen in een volledige stuit, dus met de benen naar beneden (dat verklaart ook waarom ik geen buikje heb) en wou niet alles prijsgeven. Ik moet daarom over 2 weken terugkomen, dan wordt nog gekeken naar: open ruggetje, voetenstand, hazelipje en iets met 3 aderen. Voor de rest is alles prima! Mijn placenta ligt aan de voorkant en ook dat verklaart waarom ik nog niets heb gevoeld. De beeb lag heel rustig met 1 handje onder de kin en de andere op de knie en nam af en toe wat slokjes vruchtwater.. zo lieffff! Alles was precies op lengte/grootte dus daar hoef ik me ook geen zorgen meer over te maken! Nu over twee weekjes dus de rest Wat érg.. moet ik nóg een keer mijn beeb zien hihi.. Daarna nog bezoekje gebracht aan verloskundige, ben nog niets aangekomen (nog steeds 1 kilo onder mijn oude gewicht voor de zwangerschap) en de bloeddruk was prima. Daar hoef ik dus pas over 4 weekjes terug te komen
ow hey Jolger.. zie dat we tegelijk gepost hebben! fijn dat de jouwe ook goed is gegaan! Wij hebben ook een behoorlijk aantal foto's meegekregen! leuk he?
ja keileuk verder heb ik wel iets een buikje maar ook nog niet zo gigantisch. de placenta ligt bij mij wel aan de voorkant. Het kindje kan ik sinds vrijdag voelen. Nou leuk dat je nog een terug mag komen. wij hebben over drie weken nog een pretecho. Jolanda
hoi allemaal, was hier weer gezellig vanmogen, hele openbaringen, lenthe?! Enne Muriel BRAD PITT, AAHHHHHHH, ik zou dan ook niets meer durven zeggen, bofkont. Lenthe heel herkenbaar die dubbele gevoelens, ik had dit ook toen ik in verwachting was van Zefanja. Maar het blijkt toch dat moederliefde onuitputbaar is, er is altijd genoeg. Gaat wel goed komen hoor, is wel een goed teken dat je je daarover druk maakt. Linda, gelukkig krijg je hulp. Kan me best wel voorstellen dat er veel te verwerken valt. Hopelijk heb je er baat bij. Succes hoor. Jolger fijn dat alles goed is, en zo lief dat hij/zij lag te duimen tijdens de echo. Gwendolyne ondanks de stuit ligging is alles gelukkig goed met de kleine en wat naar zeg dat je weer voor een echo mag/moet, Heerlijk weer naar je kleine kunnen kijken, vooral nu je weet dat alles goed is. Vanmorgen Angelus gesproken, hij heeft het heerlijk naar zijn zin, hij is lekker aan het spelen en slapen. Mijn vriendin zei al doe mij nog maar 10 van zulke makkelijke knultjes. Hij slaapt oa als een roos. Best leuk om te horen zo iets, maakt me dan wel een trotse mama. Ik ben super trots op mijn knultje. Steekt ie toch wat op van de opvoeding. Zefanja mist zijn broer vandaag wel heel erg. Hij ligt nu te slapen, tenminste dat dacht ik, ik hoorde hem net nog, nou hij blijft mooi liggen. De ideeen voor de babykamer stromen binnen en kan niet wachten tot ik eindelijk kan beginnen. Ga zo weer even wat in huis doen, nu het nog kan. Groetjes Melanie
Tjee meiden, wat kunnen jullie kletsen! Ik geloof dat ik het niet bij kan houden om op iedereen te reageren, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik ben nog bekaf na de emotionele dag van gisteren, maar gelukkig gaat het al een stuk beter. Ik probeer de hele situatie naast me neer te leggen, want ik maak mezelf anders helemaal gek. Zonde van de energie, daar heb ik momenteel toch al zo'n gebrek aan. En die spanning is ook niet goed voor de baby. Over anderhalve week ga ik naar de vk en dan wil ik bij haar zeker even aankaarten hoe de echo is verlopen. Ik heb zelf geen formulier meegehad, maar waarschijnlijk heeft de echoscopiste dit doorgestuurd naar de vk. Ik ga haar vragen of ze goed wil kijken of alles is opgemeten. Zoals iemand op dit forum al schreef: misschien heeft ze meer opgemeten dan ik denk. Het ging eigenlijk ook best snel allemaal. Als de vk er ook zo haar bedenkingen over heeft, kan ik altijd nog een klacht indienen. Maar als de medische kant goed is gedaan, vind ik het onzinnig om een officiële klacht in te dienen omdat ik niet aardig ben behandeld. Dit ga ik wel tegen de vk zeggen, wellicht dat zij er iets mee kunnen doen (zeker als er meer klachten over deze vrouw zijn binnengekomen). Natuurlijk gaat het om de medische kant bij een 20-weken echo, maar een beetje inlevingsvermogen in een zwangere vrouw zou niet verkeerd zijn. @Ikm: Wat jammer dat jouw 20-weken echo ook is tegengevallen. Jij bent dus ook heel zakelijk/medisch behandeld, net als ik. Gelukkig dat je al een mooie pretecho had gehad waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken. Probeer dat beeld maar lekker lang vast te houden! @Amaranta: Van harte gefeliciteerd met jouw echo. Wat leuk dat je nu weet dat je een meisje krijgt! @Jolger en @Gwendolyne: Ook jullie gefeliciteerd! Fijn dat alles er goed uit zag voor zover ze het konden zien. Jolger, wat schattig dat jullie beebje al aan het duimen was en wat geweldig dat dit ook nog eens op de foto is vastgelegd, Gwendolyne, fijn dat je de kleine over 2 weken weer mag zien. Bofkont! @Roelie: maak je maar geen zorgen over jouw echo van aanstaande vrijdag. Ik denk (hoop) dat de zakelijke/medische manier waarop Ikm en ik zijn behandeld, toch vrij uniek is. De andere meiden waren veel enthousiaster over hun echo. En gelukkig maar! Geniet er maar van dat je je kindje weer gaat zien. Dat blijft toch een bijzonder moment! Enne, voortaan moet je het niet meer als een genant moment voelen als jouw jas niet meer dicht kan, hoor. Aan de chips, cashewnoten en fruitella zal het toch niet liggen? Je bent zwanger en mag dus apetrots zijn op jouw buik! @Ruby28: Wat een teleurstelling dat het nog 2 weken duurt voordat jouw man wordt overgeplaatst. Zeker nu je steeds zo moe en misselijk bent, is het geen pretje om iedere keer dat eind te rijden. Hopelijk voel je je snel beter en gaan de komende 2 weken snel voorbij. Wat een flitsende tekst heb je sinds gisteren onderaan jouw berichtjes staan. Die zien we niet zomaar over het hoofd! @Murmel: 20 weken vandaag, weer een mijlpaal! En wat gaat het lekker snel bij jou op deze manier... zomaar een weekje cadeau! Stoer verhaal trouwens, van Brad Pitt bij de kapper. Dat verwacht je toch echt niet als je de kapsalon binnenstapt. Geweldig om een keer mee te maken. @Lenthe: Wat naar dat het momenteel niet lekker met je gaat. Blijf vertrouwen hebben in jezelf en twijfel niet aan jouw kwaliteiten als moeder. Natuurlijk zal voor het hele gezin de situatie veranderen wanneer de kleine wordt geboren, en natuurlijk zul je jouw aandacht dan over 2 kindjes moeten verdelen, maar je zult zien dat dat geen afbreuk zal doen aan de liefde die je voor de 2 kleintjes voelt. Ik vind het ook sneu om te lezen dat je je in de steek gelaten voelt door vriendinnen. Helaas is het nu eenmaal zo dat sommige vriendschappen uit elkaar groeien wanneer je beide in een andere levensfase zit. Maar van de andere kant hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat jouw vrienden bewust geen contact meer met je opnemen. Ook zij hebben het momenteel misschien erg druk met dingen die voor hen belangrijk zijn, zoals een nieuwe relatie of hun carrière. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, want het blijft natuurlijk een rotsituatie zo. Je zou een zwangere vriendin juist eerder MEER dan MINDER aandacht moeten geven. Een gevoel van 'vergeten' te worden of in de steek gelaten worden is gewoon pijnlijk. Gooi het er maar lekker uit vandaag. Hoe vervelend zo'n huildag ook is, soms kan het ook enorm opluchten om je tranen de volle loop te laten. Hopelijk vind je in jullie nieuwe buurt snel leuke buurtgenoten waar uiteindelijk ook mooie vriendschappen uit voort kunnen komen. Enne, als je een keer zou willen afspreken met een andere novembermama: ik woon niet zo heel ver van je vandaan (Apeldoorn) en sta open voor nieuwe contacten. @Ikke1981: Fijn dat je hulp krijgt van jouw schoonmoeder. Enne, de volgende keer toch maar de telefoonstekker eruit trekken als je even wilt slapen? Leuk dat jullie een weekend weg gaan. Geniet er maar lekker van. Waar gaan jullie heen? Ik voel de baby nog niet schoppen, maar wel bewegen wanneer hij/zij zich omdraait. Mijn man heeft dit ook al gevoeld, omdat het vaak gebeurt als ik net op bed lig en mijn man dan dus naast mij ligt. Ik pak dan gelijk zijn hand om het te laten voelen. Maar die kleine van jullie is nu dus al lekker eigenwijs! @LindaPOOH: Tjee meid, wat een vervelende situatie dat het zowel geestelijk als lichamelijk niet goed met je gaat. Wel fijn dat je hulp krijgt. Probeer maar te genieten van alle positieve dingen, bijvoorbeeld dat het concert geweldig was en dat alles goed gaat met de kleine. Het zal best moeilijk zijn om alleen 's ochtends wat in huis te mogen doen en 's middags verplicht te rusten, maar het is belangrijk dat je die rust ook neemt, zowel voor jouzelf als voor de kleine. Hopelijk gaat het snel in alle opzichten weer beter met je. @Tari: Fijn dat Angelus het zo goed naar zijn zin heeft op zijn vakantieadres. En Zefanja is dus al een echte timmerman aan het worden. Altijd handig natuurlijk, zo'n handyman in huis. En jong geleerd is oud gedaan, nietwaar? Wat leuk dat je op mp een antiek bedje hebt gekocht. Leuk detail met zo'n ingesneden hartje aan het voeteneind. Ons beebje gaat de eerste maanden slapen in een antieke familiewieg, die al (minstens) 60 jaar in de familie wordt gebruikt. Ook mijn moeder en ikzelf hebben er destijds in gelegen - wat de wieg voor mij extra bijzonder maakt. Het is inmiddels 16 jaar geleden dat de wieg voor het laatst is gebruikt, voor mijn jongste neefje. Ik ben de eerste van mijn generatie die hem gaat gebruiken. Daarom wil ik er ook een nieuw matrasje voor kopen. Helaas heeft de wieg wel een afwijkende maat, die tegenwoordig niet meer gangbaar is: 101 cm lang. Dus we zullen een matrasje nodig hebben van 1 meter en dat zullen we op maat moeten laten maken. Heeft iemand hier misschien een handige tip voor of een leuk/praktisch idee over? Alle suggesties zijn wellkom.
Serafijntje wat kan jij heerlijk kletsen meid. Leuk om te lezen. vanmiddag weer niets in het huishouden gedaan, behalve wassen draaien,droge en opvouwen. Zefanja had vandaag besloten dat hij echt niet wilde slapen, dus na 1.5 uur maar opgegeven en zijn we naar mijn oma gegaa. Ik ben pas net thuis. Pannekoeken mee gekregen dus we eten lekker makkelijk. Maar nog even over dat wiegje, wij hebben de oude wieg waar mijn vriend in heeft gelegen, maar ook deze had een afwijkende maat. Wij hebben op de markt een goed stuk schuimrubber op maat laten maken, tevens omdat wij ook nog een schuine rand aan het matras moesten hebben. Onze kinderen hebben hier heerlijk op/in geslapen. Gelukkig zit bij het ledikantje van MP een matrasje, normaal gesproken heb ik dit liever nieuw, maar ja ook dit bedje heeft een vreemde afmeting, 147 x 74 cm, dus dat betekend dat ik ook nieuwe beddegoed moet/mag kopen. Wel leuk he zo'n oude wieg met een familie verhaal.
Jeeeee wat word er lekker gekletst! Ik kom vanavond even gezellig bijlezen en bijkletsen (we gaan de 300 pagina's vanavond volmaken hoor!) ik zal nu eerst even de jongens douchen en op bed brengen, afruimen, honden uitlaten enzo.... In ieder geval Jolger en Gwen van harte met jullie mooie echo's ! Oh ja Tari voor ik het (weer) vergeet te vragen: nu jij na 2 jongens een meid krijgt he...merk jij nu ook verschillen qua zwangerschap? Ben ff benieuwd of jij ook 'anders' zwanger bent, ik vond namelijk de zwangerschappen van Lars en Niels erg op elkaar lijken maar weet het bij deze ff niet zo goed (tis ook al lang geleden haha) xxx Roelie
He ladies, Zie dat we er weer een meid bij hebben op de lijst! Toppie.... Gefeliciteerd Amaranta! De rest van de meiden met een goede echo natuurlijk ook! Heb lang niet alles onthouden, kan het ff allemaal niet bijbenen... Lees wel alles, dus weet dat ik met jullie meeleef Heb gisterenmiddag weer thuis gezeten met vreselijke bandenpijn...oh wat kan dat zeer doen zeg..Had niet eens zin om achter de comp te kruipen om hier even te komen kletsen.. Nou tot snel allemaal weer!
Gwendolyne, Caruli is iemand van het forum die pendelt. Roelie ja ik merkte ook dat deze zwangerschap toch anders was dan de jongens. Ik heb veel meer last van wisselende buien, vreselijk ochtendhumeur en daardoor 's ochtend echt weinig fut of gang om iets te doen. Gaat wel weer wat beterder. Mijn huid ziet er veel onrustiger uit. Minder misselijk en over het algemeen voel ik me deze zwangerschap beterder dan bij de jongens, alleen door mijn oververmoeidheid lijkt dit dus niet zo, ehh snap je nog? Vergeet heel snel dingen. Ehh best wel een waslijst
Hee meiden zullen we allemaal eens ophouden met dat verontschuldigen over het niet meer kunnen bijbenen Laten we afspreken dat niemand dat meer doet hihi alle berichtjes beginnen bijna met : sorry maar....wat maakt het uit er wordt gezellig gekletst hier en we leven allemaal met elkaar mee! Tari ik kan niet echt zeggen of er iets anders is aan deze zwangerschap, misschien komt het wel doordat het zo onverwacht is ik ben me er minder van bewust denk ik...bij sommige dingen denk ik wel eens van oh ja dat had ik toen ook maar gevoelsmatig is deze toch anders...ik was er eigenlijk helemaal niet mee bezig en eigenlijk overvalt alles me tot op de dag van vandaag nog steeds... Begin wel steeds zenuwachtiger te worden voor de echo vrijdag ik maak me gek genoeg helemaal niet druk of het kindje wel gezond is, ik ben alleen zo bang dat ik zo teleurgesteld zal zijn als het toch een jongen is...ik hoop dat de hormonen dan niet teveel met me op de loop gaan en ik toch ook blijdschap zal voelen...eigenlijk vreselijk egoistisch he ik moet gewoon ontzettend dankbaar zijn! Verder hier eigenlijk weinig nieuws, heb vandaag beneden alles gedweild en au au mijn rug Lars had vanavond 38,5 dus de koorts is nu aan het zakken en hij wil heel graag morgen naar school...morgenochtend maar eens even kijken hoe hij zich voelt...morgenavond is hier in de feesttent (er is dorpsfeest) een sprookjesavond, alle buurtverenigingen hebben een scene uit een sprookje toegewezen gekregen en moeten dat naar eigen inzicht invullen dat lijkt me erg leuk dus hopelijk is Lars dan fit genoeg om er toch even heen te kunnen. Hier moeten ze nog 1 weekje naar school en dan hebben ze ruim 6 weken vrij, ze krijgen nog 3 dagen extra omdat de school gaat verhuizen. We hebben hier een samenwoonschool, dus 3 scholen (openbaar, christelijk en rooms katholiek) zitten onder 1 dak maar wel 3 verschillende gebouwen zeg maar, maar nu barst de christelijke uit zijn voegen (en die zit in het midden) dus die gaat nu naar onze hoek en wij gaan naar het midden zodat zij kunnen bijbouwen...volgende week word dus eigenlijk geen week les maar maar inpakken en sjouwen! Eens kijken of ik na de vakantie bij de juist deur binnenloop ik zie mezelf er voor aan om in de verkeerde school te staan Beide jongens hadden trouwens een goed rapport en Lars gaat naar groep 5 (!) en Niels naar groep 2...tjeeeeeee gaat echt wel hard! Zat me van de week te bedenken dat als nummer 3 naar groep 1 gaat Lars naar de middelbare gaat....wow..... xxx Roelie
dat heb ik dus ook dan,fabian zegt ook al "mam als ik 16 ben neem ik mijn broertje mee op de scooter naar het zwembad"
Roelie, goed idee we gaan ons niet meer verontschuldigen. Afgesproken! Ik had dat ook wel een beetje hoor, was bang dat ik teleurgesteld zou zijn als het wel een jochie was, terwijl het me toch echt niets uitmaakte, ehh dah....wazig. Ik had uit veiligheid dus ook al van te voren bedacht dat het een jochie was. Prima, ook erg leuk. Totdat ik het nieuws kreeg het is een meisje, he wat?! Reageerde ik verbaasd? Tja en toen was ik zo ontzettend blij.Dat is me er eigenlijk bijna schuldig over voelde, want het maakte me ook echt niets uit. Maar ik vind het wel enorm leuk! Dus tja ook dubbel, want het belangerijkste was/is dat het kindje gezond is en soms kan ik het nog steeds niet geloven, dat wij een meisje mogen krijgen. Ik zeg wel eens tegen Adriaan, ik dacht dat echt zo'n jongens gezin waren. Ik denk dat het bij jouw ook wel goed komt vrijdag, ongeacht het geslacht. Wat denk je gevoelsmatig? en wat zeggen je kinderen, want ja Ruby zei kinderen onder de 4 jr hebben het meestal goed en dit kwam bij mij dus ook uit. Goed zeg dat jullie kinderen over zijn, toch wel spannend. Leuk he ruby, dat ze al de grote broer uithangen, fantastisch. Ik had ook echt zo grote broer, trouwens dat doet hij nog steed hoor.