November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ben ik ook weer even :) Ik probeer jullie berichtjes bij te houden, maar het lukt me momenteel niet om uitgebreid op iedereen te reageren. Even snel een paar reacties...

@Amaranta, toevallig zijn wij ook op zoek naar een vergelijkbaar ledikant/commode i.v.m. ruimtegebrek in onze huidige woning. (We hebben begin dit jaar een nieuwbouwwoning gekocht, maar het duurt nog anderhalf jaar voordat we daar in kunnen! :( ) Waarschijnlijk gaat mijn man zelf een dergelijk ledikant/commode maken, en daarom ben ik op internet op zoek gegaan naar voorbeelden. Daar had ik precies 'jouw' exemplaar gevonden, maar dan voor minder geld (rond de 400 euro). Zie bijvoorbeeld:
    http://www.winkelvoorkinderen.nl/index. ... 0&vmcchk=1
    of
    http://vanengeltotbengel.nl/component/o ... /vmcchk,1/

Bij ons gaat het kindje trouwens de eerste maanden in een familiewieg waar ook mijn moeder en ikzelf in hebben geslapen. Dus waarschijnlijk zullen wij ook nog een aparte commode moeten kopen...

@Missym, ik herken jouw lichamelijke problemen maar al te goed. Ook ik heb last van een lage bloeddruk en daarmee samenhangende duizeligheid en (soms) misselijkheid. Ik eet zoute drop en chips, maar mijn boeddruk blijft laag - in combinatie met een hoge hartslag. (Ik heb bij de Hema een apparaat gekocht dat de bloeddruk en hartslag opmeet, dus nu kan ik het thuis bijhouden.) Vanmorgen met sporten werd ik niet goed en moest ik even gaan zitten. Ik ben soms bang dat ik flauwval (ik krijg dan zwarte vlekken voor mijn ogen), zeker wanneer ik mij te veel inspan en wanneer het warm is (ook bijvoorbeeld onder de douche). Heb jij daar ook last van? Fijn dat ze er op jouw werk begrip voor hadden en er rekening mee houden. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

@Murmel, ik begrijp wel dat je een beetje jaloers bent als anderen al zo lekker bezig zijn met de babykamer. Wij hebben ook nog niets (behalve dan de toezegging van de familiewieg, die nu nog op zolder staat bij mijn oma) en het begint hier behoorlijk te 'kriebelen' bij mij. Ik roep al een hele tijd dat ik ruimte wil maken voor de baby, maar mijn man vindt dat we nog alle tijd hebben. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar ik word er toch wat onrustig van. Op zich hebben wij maar weinig plaats (we moeten zelfs wat meubels uit huis halen, die we tijdelijk gaan opslaan bij mijn schoonouders), dus meer dan het hoogst noodzakelijke kunnen we toch niet kopen. (En mijn man is heel handig en wil de meubels zelf gaan maken.)

@Jen25, fijn dat alles goed gaat met jullie meisje. Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Doe lekker rustig aan en forceer niets. Hopelijk kan een ostheopaat of fysiotherapeut de pijn en de ongemakken wat verlichten. En inderdaad, wat een ***opmerking op het echo rapport. De echoscopiste die mijn 20-weken echo deed, maakte daar ook al een opmerking over. Niet rechtstreeks, maar indirect. Ze klaagde dat ze "bij de vrouwen van tegenwoordig" (maar ik voelde me natuurlijk persoonlijk aangesproken) door zoveel (vet)lagen heen moest kijken, dat dat haar werk belemmerde. :confused:

@Roelie, wat een vervelend nieuws. Ik kan me voorstellen dat je van de irritatie zelf ook mega geïrriteerd raakt. En nog op zo'n vervelende plek ook. Hopelijk is de infectie snel weg en voel jij je gauw weer beter.

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb dezelfde,kunnen we elkaar herkennen als we elkaar in de stad tegen komen :)

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Wij hebben hem zeg maar zwart besteld. En dan de dreamy limegroen en de voetenzak ook limegroen. MIjn man wilde per se een voeten zak.
    Maxicosi (met 80euro korting) zwart en maxicosivoetenzak (man wilde hem per se) is limegroen.
    Beetje van alles wat.

4. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Vervelend Roelie, succes met je paasei!

En Jen, hopelijk kan er iets gedaan worden voor je bekken. Rustig aandoen hoor, je moet nog best een paar maandjes....

Daarover gesproken, zo laat zijn we toch niet als we nog niet met de babykamer bezig zijn? Ik heb nog helemaal niets, behalve twee rompertjes. Komt ook doordat we pas in augustus gaan verhuizen, maar ik hoorde de vorige keer dat je gewoon het beste alles klaar kunt hebben als je 7 maanden zwanger bent, dus we hebben nog wel even. En zelfs dat vind ik nog vroeg, want als een kindje met 7 maanden al geboren wordt, ligt het volgens mij eerst nog een tijdje in het ziekenhuis. Het is natuurlijk wel heel leuk om nu al alle spulletjes bij elkaar te sprokkelen. Maar ik vind niet dat degenen die er niet aan toe gekomen zijn zich zorgen hoeven te maken.

Wisten jullie trouwens dat onze baby's al best snel best levensvatbaar zijn?! Vind ik toch een leuk idee.

Ik reageer niet op iedereen, want ik ga zo mijn bed in. Vannacht weer verschrikkelijk slecht geslapen, want Sofia krijgt 4 voortanden tegelijk, het arme ding. Overdag is het écht zo'n schatje, ze lacht en 'babbelt' de hele dag, maar 's nachts schreeuwt ze de hele boel bij elkaar. Verlies soms bijna m'n geduld met haar :oops: , als ik zelf ook zo moe ben, dus dan krijgt Harmen maar de volle laag (kan hij daarna mooi naar Sofia ;) ).

MissyM, succes met je bloeddruk! Ben ook al aan de chips vanwege duizelingen etc...

5. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    dames dames.. wat een gekwebbel vandaag.. :confused: hihi.. ik ga eens bijlezen.. waar begin ik?

@Tari.. jeetje.. 2,5 uur rijden voor een ledikantje? moet ie wel héél bijzonder zijn, of nie? En hoe weet jij het gewicht van je kindje? Bij mij hebben ze alleen maar gemeten.. hoe kunnen ze wegen dan?

@Tari/Murmel sorry dat ik jullie roze pagina heb verpest :rolleyes:

@Murmel Nee, ik was ineens zo hyper dat ik hem/haar aan de buitenkant voelde dat mijn hartslag meteen opschroefde naar 200 hihi.. :whistle: denk dat de beeb zo geschrokken was dattie meteen stil was. Baalde later wel, want wou het ook aan mijn man laten voelen! Maar goed, dat komt vast wel weer! ;)

@Jen fijn dat alles goed was bij de VK! Geeft je toch weer wat meer zekerheid he? :D

@LindaPOOH vind 11:00 uur prima. Had paar daagjes geleden lijstje ook alweer erbij gepakt, maar kreeg helaas bijna geen respons.. dus laten we nu idd maar wat tijden gaan "schreeuwen" :thumup:

@Amaranta wat leuk dat je mijn avatar als wandtekening wilt! Ik heb zelf ook alles van nijntje, oranje gaat dus ook overheersen in de babykamer. Heb al een aantal leuke schilderijtjes gekocht. Ook een drieluik.. vind het zó schattig! En nee, wij gaan ons kind niet dopen. Mijn man is wel katholiek, maar tilt er niet zwaar aan. Wij zijn ook niet in de kerk getrouwd of zo. Ik kan trouwens de foto's van je huisje niet zien.. zie alleen een rood kruisje? En.. de quinny buzz! leuk zeg! =D>

@Barbabintje wat lastig dat je nog steeds zo moe bent.. lief van je man dat je thuis kan gaan werken. Wel je rust nemen hoor! ;)

@MissyM je gaat ons niet óók verlaten he.. :thumbdown: soms heb ik ook wel van hey.. er reageert niemand op mijn stukjes, maar blijf gewoon stug meekletsen hihi.. kan me niet voorstellen dat mensen iets persoonlijks tegen iemand hebben.. vooral niet als je elkaar niet eens kent. Dus zou zeggen.. keep on talking! de een praat nu eenmaal makkelijker dan de ander.. :-# Wat leuk dat je kamertje nu mooi blauw is geworden! Begint nu zo wel "voor het eggie" te worden he? Veel succes alvast vrijdag bij de 20 wkn echo! En die bloeddruk.. heb ik paar weekjes geleden last van gehad, weet je wat ik deed? klinkt heel stom, maar hielp wel.. springen op het bed! hihi.. *schaamt zich dood dat ze dit zegt* :oops:

@Roelie och jee.. lang leve de paaseitjes.. succes ermee! Maaaaaar.. ook die off-days gaan weer voorbij ;)

@Lenthe nee joh.. laat ben je niet. Meestal zeggen ze dat je met 7 maanden klaar "moet" zijn.. maar aangezien bij ons er nog een wandje in moest en mijn vader en broernog op vakantie gaan moest dit nu alvast gebeuren.. en de voorbereidingen zijn natuurlijk ook érg leuk! \:D/

over fobiën gesproken.. zoals ik al een keer eerder heb gezegd heb ik ruim 5 jaar geleden straatvrees gehad.. dat kwam (mede) door mijn fobie voor flauwvallen. :pale: Ik was ineens heilig overtuigd dat ik om niets ging flauwvallen en dan midden op straat dat iedereen me uit zou lachen.. dus ja, dat is wel lastig nu met die duizeligheid.. maar goed, ben helemaal "clean" van medicatie en het gaat me best af vind ik zelf. Heb destijds ook hyperventilatie gehad, en daar therpaie voor gehad. Dus denk dat ik daar nu enorm veel baat bij ga hebben. Adem onder controle houden is voor mij een wekelijkse zaak. Toch hebben mijn man en ik ons vandaag opgegeven voor de cursus "samen bevallen" Ben erg benieuwd! Doen mensen hier ook een soortgelijke cursus toevallig? En troep.. ik ben dus heel makkelijk.. tis absoluut geen zoooitje bij ons, maar een krant op de bank irriteer ik me niet aan. Dus ben benieuwd wanneer en óf ik last ga krijgen van die poetsmanie/nesteldrang hihi :-k Over paar weekjes ga ik mijn "vervangster" voor het werk inwerken. brr de tijd vliegt dan nu toch wel érg hard hoor als je het zo bekijkt :baby:

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Wat knap dat je over je straatvrees heen bent.

Ik ga de foto's van ons huis op een andere ftp site zetten. Dan kun je ze zien. De muur is overigens groen maar dat maakt denk ik niet uit.
    Misschien wordt eht wel een andere muurschildering. Ik wil het denk ik wel zelf gaan doen.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb me vandaag ingeschreven voor de gratis curus van zuidzorg. Ook iets van samen bevallen ofzoiets.
    Ik begin op 27 augustus, dus als de baby te vroeg komt dan zit ik nog midden in de cursus.
    De eerdere curussen zaten al vol. Eigen schuld, had ik me maar op tijd moeten aanmelden.

8. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

lenthe ik heb je gePB't

En mijn zwangerschapsyoga begint volgende week maandag om 20.15uur heb er onwijs veel zin in.

Fijne avond nog allemaal en slaap lekker. Ik vertrek lekker naar mijn bedje.

Liefs linda [-X

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik vind zaterdag de 28e om 11 uur bij de ingang van het dierenpark een uitstekend idee, Linda!
    Enneh.... ik denk dat we niet eens een bord nodig hebben, want we herkennen zo alle dikke buiken, hahahahaha!
    En dan kopen we daarna gezamenlijk de kaartjes enzo.
    Welterusten voor nu!

10. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Die van ons begint ook pas 21 augustus hoor ;)

11. Niet meer actief

Ik had een cursus gevonden in Zevenbergen (woonplaats) maar die begint pas 3 september.... Dat vind ik dus helemaal niks..

Ben dus nog heel hard aan het zoeken naar een alternatief!

Iedereen een fijne avond verder, ik ga ff lekker in bad dobberen en naar mijn bedje toe...

Truste!

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Roelie: owwww wat irritant, daar kun je je zo ziek van voelen... Hoop dat de toverbal (zo noem ik die paaseieren altijd ;) ) gauw gaat helpen. Dat zal een hoop verlichting geven. Maar inderdaad is het wel extra supervervelend dat je het tijdens je zwangerschap hebt, bah.

@Amaranta: irritant dat al die cursussen al zo snel vol zitten he, maar dat komt volgens mij voor een groot deel ook door al die zomerstops die ze overal hebben. Hier in A´dam iig wel. Dat is net een slechte timing met onze bevalmaand enzo... omdat je dan pas laat kunt beginnen.

@Linda: hoop dat je een leuke yoga-groep hebt maandag!

@Gwen: wat knap zeg dat je je straatvrees hebt overwonnen en zo goed met je hyperventilatie om kunt gaan. En dat zonder medicijnen ook nog eens. Dit is dan wel echt een vuurdoop voor je, zwanger zijn, omdat je die medicijnen niet eens zou mogen waarschijnlijk, als je ze nodig zou hebben? Echt supergoed van je.

Hyperventilatie is zó vervelend. Ik ga er ook wat haptonomie voor doen binnenkort, omdat de eventuele komende stress van de laatste maanden/weken een beetje in toom te houden, mocht dat nodig zijn. En tijdens de bevalling kan dat natuurlijk sowieso geen kwaad.. waaaaah spannend!

Dat heb ik ook, als ik die kleine ineens heel goed voel, dan stokt je adem soms echt even, gewoon omdat het zo´n absurd idee is: zo´n klein minimensje dat daar maar even ligt te schoppen in je buik. Echt heel bijzonder. Ik hoop dat je vriend gauw een andere keer de kans krijgt om te voelen. Mijn vriend ging echt helemaal uit zn dak!

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Lenthe: arme Sofia.... maar kan me voorstellen dat je haar ´s nachts wel kunt schieten af en toe. Jij hebt je slaap ook hard nodig! Gelukkig hebben we daar de heren (of dame natuurlijk, Morrighan) voor, om de klappen op te vangen, hihi.

Ik vroeg mij trouwens ook al af hoe ze het gewicht van die kleintjes konden meten?
    Bij mij is dat ook niet gedaan.

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik maak me er trouwens geen zorgen om dat de babykamer niet op tijd afkomt, hoor, maar vind het meer gewoon jammer dat ik nog niet kan gaan rondneuzen voor leuke meubeltjes en fröbeltjes voor de kamer. We kunnen namelijk nu nog nergens iets kwijt, dus het heeft weinig zin om daar voor te gaan shoppen. En dat wil ik wel graag! :rolleyes:

15. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Even een korte reactie op wat onderwerpen die ik heb zien langskomen:

Quinny Buzz: hebbeb wij ook in het zwart aangeschaft, incl dreamy in het zwart en maxicosy in het zwart. Voetenzak nog niet, pas nodig volgend jaar lente.

Bloeddruk: hier ook heel laag met neiging tot flauwvallen. Enige remedie is alles langzaam doen, geen onverwachte bewegingen. En bij elke afspraak met de VK je ijzer laten prikken (ik heb er gewoon om gevraagd). De bijwerking van de dropjes en de chips vind ik niet vervelend ;) .

Gewicht: Het gewicht van de baby is hier ook onbekend. Geen idee of het gemeten is, ik denk het eigenlijk niet anders hadden we dat wel terug gezien op de DVD. Misschien dat we nog een herkansing krijgen met de 30 weken echo?!

Cursus: Morgen een avondcursus voor algemene dagelijkse dingen, van een fysio bij mij op mijn werk. De "echte" cursus begint hier ook pas 27/08!

Voelen: Hier eindelijk echt overtuigende "plopjes" gevoeld! Maar nog niets aan de buitenkant. Ga zo lekker mijn bed in, hopen dat de plopjes weer terug komen! Gek idee dat je van veel mensen hoort dat ze er niet op kunnen wachten en als het er dan eenmaal is, dat het je tot wanhoop kan drijven, zodat je wilt dat het zo snel mogelijk stopt.... wat zitten mensen (en zwangere vrouwen met hormonsters in het bijzonder) toch gek in elkaar :) .

Babykamer: We twijfelen nog steeds over de kleur! De meubels zijn allemaal besteld en komen begin september. Er zijn 3 kleuren die we mooi vinden, allemaal terug te vinden bij de Hornbach-kleuren-combi's voor baby's. Licht geel, blauw en rood. We willen 2 muren verfen (de lange zijden van een rechthoekige kamer). Maar elke dag vind ik een andere kleur het mooiste en elke dag wil ik een andere kleurencombi. Tja, misschien is 2 verschillende muur-kleuren ook geen goede optie en moeten ze beiden dezelfde kleur...hmmm, wat een beslissingen allemaal. Er moet voor 20 juli besloten worden, dan hebben we vakantie en moet er geverfd worden! :oops:

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Sammie: hahahha... keuzes keuzes... lastig hoor! Kun je niet gewoon de kleuren in potten naast elkaar zetten en dan met je ogen dicht na wat schuiven op goed geluk kiezen?!

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    morge meiden
    Jeetje jullie hebben op de typstoel gezeten zeg
    Nu even geen tijd en zin om op iedereen te reageren.
    Doe ik denk ik vanmiddag fftjes

ga strakkies ff naar de fysio en verders niet echt iets op de planning

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    goeiemorgen allemaal,

Hou het ook even kort, zometeen vertrek ik voor ee 'ritje' Zeeland, ach zo'n 2.40 min heen en dat ook weer terug. Drinken mee, broodjes gesmeerd en snoepjes voor onderweg. Voor mijn vader een Frans Bauwer cd en dan gaat het wel goedkomen.
    Dus ik lees jullie geklets vanavond pas weer. haha...

Maak er een gezellig dag van dames. Tot vanavond.

Groetjes Melanie

19. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Veel succes met je tripje Tari! Waaaah, twee uur lang Frans Bauer, weet je het zeker ;) ? Wel leuk joh, om mooie spulletjes te verzamelen!

Hier vannacht weer drama gehad - het onweer werkte ook niet mee. Ik ga vanmiddag dat goedje voor op Sofia's tandvlees kopen (bedankt voor de tip Linda!), hopen dat ze opknapt.

Sammie: misschien vind je het onzin hoor, maar als ik jou was zou ik geen rood op de muur van de babykamer doen (mocht je dat momenteel van plan zijn). Ik geloof er heilig in dat mensen, en dus ook baby's, nogal opgefokt kunnen raken van kleuren (rood dus)... Ik heb op Sofia's kamer allemaal 'zachte' kleurtjes (maar die ligt ook regelmatig over d'r toeren in haar bed.... :( ).

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Wauw Tari, 2 * 2,5 uur lang Frans Bauer, dat klinkt wel als een uitdaging ;)
    Lekker wat quality time met je vader, gezellig! Ben benieuwd naar het ledikantje, moet wel heel mooi zijn natuurlijk :)

@Lenthe: ik hoop dat dat spulletje Sofia een beetje zal helpen, dat arme kind (en arme jij).

Ben het wel met Lenthe eens, Sammie, rood is wel een hele felle, actieve kleur, kan me voorstellen dat het een kind niet van nature rustig maakt. Ben benieuwd wat jullie gaan kiezen!

Wel leuk, mijn moeder vertelde mij dat de 'familie-wieg' waar ik zelf in heb gelegen als pasgeboren baby, en zijzelf ook, nog steeds ergens op een zolder staat.
    Ik was niet van plan om een wieg te gebruiken, liever gewoon meteen een ledikantje, maar dit vind ik toch wel mooi symbolisch. Dus dan mag ze gewoon de eerste paar weekjes in deze wieg liggen ter traditie.
    Ben benieuwd hoe hij er uit ziet, moet denk ik nog wel worden bekleed.

Deel Deze Pagina