Heb dat boek inderdaad ook thuis liggen en heb het zelf al gelezen en moet zeggen dat ik het geweldig vond! Alleen mijn man heeft dyslectie (lichte vorm) en is dus niet heel erg gek op lezen...Daar doet hij ook eeuwen over... Ik ga vanavond gewoon eens heel subtiel proberen een normaal gesprek aan te gaan...
Je kunt hem natuurlijk wel het eerste hoofdstuk voorlezen met de paar geboden/regels die hij noemt (de woestijntechniek enzo) En als hij geen beterschap belooft, dan hem de pagina's van het hoofdstuk 'seks tijdens de zwangerschap' laten zien, hahahaha.
Ja hahahahaaa We zullen zien... Komt vast wel goed en ik maak me waarschijnlijk weer veel te druk om niks alleen maar door die hormonsters...
Goedemorgen damens, Wat is er weer een hoop gekletst zeg. ik kom alleen even om te zeggen dat ik het fijn voor je vind Rachel dat alles goed is met jullie kindje. En wat een leuke verrassing dat je het geslacht toch mocht weten. Weer een meisje erbij. Zo zie je maar de lijst is nouw bijna 50/50. Terwijl we eerst nog dachten dat het alleen maar jongens zouden worden in november. Groetjes Linda
Goedenmorgen ladies! Ik kom ook nog snel ff om de hoek kijken voordat ik anouk zo naar bed breng. Ik zat even ergens over te denken, en volgens mij hebben we dat hier nog niet besproken, nl: GEBOORTEKAARTJES Beetje vroeg misschien nog, maar hebben jullie hier al over nagedacht? Wij kennen die jongen die stylist is bij "In holland staat een huis" Gert-jan de tatoeerder En wij hebben hem gevraagd ons geboortekaartje te maken. Leek ons wel uniek. Hij gaat natuurlijk wel eerst een aantal schetsen maken, voordat wij beslissen welke het wordt, én of er uberhaupt wel iets grappigs bij zit. Liefs Natasja
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~verrassing Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Gerieke~uitgerekend op 8 november~ 1e kindje~verrassing ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Julie123~uitgerekend op 10 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~onbekend Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~verrassing Stiekel (Sandra)~uitgerekend op 16 november~2e kindje~zoon MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~onbekend Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~onbekend AGENDA Barbabintje (Esther)~ 4 juli 9.20 20 wkn (19) echo amaranta~ 4 juli 14.50 vk Rachel~ 4 juli 20 wkn echo 08.20 LindaPOOH~ 5 juli uitslag echocardiogram MissyM ~ 6 juli 20 weken echo LindaPOOH~ 7 juli 1 JAAR GETROUWD! Rachel~ 7 juli Vakantie Stasia~ 9 juli 20 weken (21) echo Serafijntje~ 9 juli 14.00 vk Murmel ~ 10 juli 08.55 vk (bloeddruk check) Roelie ~ 10 juli 10.00 vk Indigo ~ 10 juli 20.10 vk Indigo ~ 11 juli 15.00 uur 20 wkn echo Gwendolyne ~ 11 juli 08.30 controle echo LindaPOOH~ 16 juli controle gyaecoloog Gwendolyne ~ 17 juli jarig!! Barbabintje (Esther)~ 17 juli 8.45 vk Julie123 ~18 juli 4e echo en controle Rachel~ 19 juli VK Sammie2~ 20 juli 8.10 uur vk Tari (Melanie) ~ 24 juli 16.00 uur VK 28 juli ~ Meeting Amersfoort Dierentuin LindaPOOH~ 30 juli uitgebreide echo met 26 weken LindaPOOH~ 30 juli controle gynaecoloog ikke1981~ 7 augustus 19,00 pret 4d echo Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!! Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes 7 MEIDEN 8 JOCHIES 9 VERRASSINGSPAKKETJES 2 ONBEKEND In totaal dus 26 kleintjes op komst! Wil je de lijst updaten: - zoek de meest recente lijst - klik op quote en pas de lijst aan - haal de quote tussen [ ] aan het begin weg - haal de /quote tussen [ ] aan het einde weg - klik op voorbeeld en kijk of het goed is @Barbabintje.. hoe is jouw bezoekje gegaan? @Amaranta.. succes straks!
Ja, wij zijn er sinds gisteren uit welk kaartje het wordt hoor! Kon het niet laten, vind het zo leuk om met dat soort dingen bezig te zijn.. Hee wat tof dat hij jullie kaartje wil doen natasja ! Dat wordt vast een prachtkaart !
Hey Ladies! En ook ik ben terug van de echo. Rachel, wat leuk dat je man toch het geslacht wilde weten en gefeliciteerd met je dochter! We hadden een hele fijne arts. Hij nam echt de tijd ervoor. Alles zit erop en eraan. De kleine werkte goed mee en heeft alles prijsgegeven. Waaronder het geslacht............... ............................tromgeroffel.......................... Wij verwachten een zoon! Dus ook wij zaten er helemaal naast met ons gevoel We zijn er erg blij mee, maar ik moet nog wel wennen aan het idee. Gelijk naar mijn mamma in het revalidatiecentrum geweest en de foto's laten zien. Ze glunderde helemaal van het nieuws en probeerde het woord "Boy" uit te spreken. Ook de andere ouders reageerden erg leuk. Tot nu toe dus de enige knul in de generatie!
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~verrassing Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing Gerieke~uitgerekend op 8 november~ 1e kindje~verrassing ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Julie123~uitgerekend op 10 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~onbekend Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter Stiekel (Sandra)~uitgerekend op 16 november~2e kindje~zoon MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon Joldeg~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~onbekend AGENDA amaranta~ 4 juli 14.50 vk Rachel~ 4 juli 20 wkn echo 08.20 LindaPOOH~ 5 juli uitslag echocardiogram MissyM ~ 6 juli 20 weken echo LindaPOOH~ 7 juli 1 JAAR GETROUWD! Rachel~ 7 juli Vakantie Stasia~ 9 juli 20 weken (21) echo Serafijntje~ 9 juli 14.00 vk Murmel ~ 10 juli 08.55 vk (bloeddruk check) Roelie ~ 10 juli 10.00 vk Indigo ~ 10 juli 20.10 vk Indigo ~ 11 juli 15.00 uur 20 wkn echo Gwendolyne ~ 11 juli 08.30 controle echo LindaPOOH~ 16 juli controle gyaecoloog Gwendolyne ~ 17 juli jarig!! Barbabintje (Esther)~ 17 juli 8.45 vk Julie123 ~18 juli 4e echo en controle Rachel~ 19 juli VK Sammie2~ 20 juli 8.10 uur vk Tari (Melanie) ~ 24 juli 16.00 uur VK 28 juli ~ Meeting Amersfoort Dierentuin LindaPOOH~ 30 juli uitgebreide echo met 26 weken LindaPOOH~ 30 juli controle gynaecoloog ikke1981~ 7 augustus 19,00 pret 4d echo Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!! Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes 7 MEIDEN 9 JOCHIES 8 VERRASSINGSPAKKETJES 2 ONBEKEND In totaal dus 26 kleintjes op komst! Wil je de lijst updaten: - zoek de meest recente lijst - klik op quote en pas de lijst aan - haal de quote tussen [ ] aan het begin weg - haal de /quote tussen [ ] aan het einde weg - klik op voorbeeld en kijk of het goed is
Leuk Esther, wat gaaf! Een jochie! Van harte! Gek is dat he, als je het ineens echt weet, dat je daar toch aan moet wennen. Helemaal als je het anders had verwacht, haha. Wat leuk dat jullie meteen naar je moeder zijn gegaan, wat zal dit allemaal enerverend voor haar zijn zeg! Is ze trouwens Engels, als ze boy probeerde te zeggen?
hey barbabintje! gefeliciteerd met je zoon! dat houdt het lekker in evenwicht zo hihi.. een meid en een jongen erbij vandaag
Nou ..... INDIGO en STASIA! Jullie zijn de laatsten die ons nog in spanning kunnen laten zitten! Willen jullie het eigenlijk weten en gaan jullie het ons vertellen? Barbabintje: het zijn nog 2 ONBEKENDEN > pas jij dat aan in je laatste berichtje? En Rachel krijgt een dochter! Dus deze moet ook ff worden aangepast. Anders staat die lijst er zo vaak. Thanks!
Wij hadden het precies andersom qua geslacht, Muriel. Mijn Miepie is een Henkie en jouw Henkie is een Miepie Ik zei op een gegeven moment "een baby-boy" en toen reageerde ze door te proberen het boy te herhalen. Ze is Nederlands, maar ik denk dat boy makkelijker is dan jongen. Zometeen ga ik informeren voor een pretecho en of mijn mamma dan meekan in de rolstoel. Zo raakt ze wat meer betrokken bij de zwangerschap. Ik ga natuurlijk 1 a 2 in de week naar haar toe en laat regelmatig zien wat we hebben gekocht/gekregen. Maar het is niet hetzelfde. Ik stelde het voor en ze zat zowat de springen in de stoel om aan te geven dat ze graaaaaag mee wilde naar een echo! Ga zo maar even mijn banner aanpassen... Kaartje hebben we nog niet over nagedacht. Wel wat versjes gezien op internet die ik wel leuk vond. Komt nog wel.
Haha, ja grappige switch van de Henkies en de Miepies. Ach, het is vast gewoon even wennen en dan weet je niet beter Ehm, enneh... het zijn nu 8 verrassingen trouwens.. Ik zet je maar even aan het werk, he, hihi. V.w.b. de kaartjes: nee, daar zijn we echt nog geen moment mee bezig geweest. Ik zie als een berg op tegen het verzamelen van de adresgegevens, stuur al jaren geen kaarten meer, dus heb van bijna niemand het volledige adres, haha.
Hee Barbabintje; Gefeliciteerd met je zoon ! Raar he als je eigenlijk iets anders verwacht... Ik begon tegen de tijd van mijn echo steeds meer te neigen naar het feit dat het een jongen is, maar bij de echo bleek het een meid te zijn!
Gefeliciteerd! Gek he, om opeens te weten wat het wordt, net alsof je al een heel klein beetje bevallen bent. Wij hebben een vriendin een kaartje voor Sofia laten maken. Het schilderijtje hangt op haar kamer. Ik vind het heel mooi geworden, het is een wiegje (háár wiegje dus ) in een mooi nachtelijk landschap met een volle maan (en toevallig werd ze ook met volle maan geboren). Wij zijn niet zo van de gedichtjes en er stond gewoon: Op 8 september 2006 is onze dochter Sofia Anne Lenthe geboren. Dan onze namen en adres. Voor onze nieuwe baby willen we haar ook een kaartje laten maken, de tekst houden we wederom simpel. Zoals jullie al zagen heeft Sofia dus wel doopnamen, hoewel ze niet gedoopt is (?). Wij zijn niet kerkelijk, wel 'spiritueel' en we willen zelf nog een keer een soort ritueel doen (niets engs ofzo hoor haha; als ik dit aan mensen vertel kijken ze soms heel angstig). Anne en Lenthe zijn haar beppe en oma. Ben op werk, schrijf later meer!
Alles was oke. Dit was de 3de van de 4 verloskundigen. Een van de leukste moet ik zeggen. Op die weegschaal daar ben ik altijd zwaarder dan hier thuis. Scheelde ruim 2 kg met gisteren. Nouja ze noteren maar een end weg hoor. Mijn baarmoeder is trouwens smal. Ik vond het wel gaaf om te horen! Ik heb een smalle baarmoeder. Vandaar dat ik zo slank ben De buurvrouw zei het net nog. Je bent ook zo slank! Ik moet overigens met 28 weken naar de gynaecoloog. Dan gaan ze kijken of mijn bekkenfractuur invloed zal hebben op de bevalling.