November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Tari: Aha denk dat ik m nu zie ja, maar het is wel voor gevorderden hoor! :)

@Lenthe: ik ga dat boek van Midas meteen kopen, ben reuze benieuwd! heb 'm NU besteld op Bol.com!

2. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Ja, ik ben daarin een echte scheiterd.. ik ben gestopt met al mijn medicijnen.. mijn man rookt niet bij mij in de buurt.. rauw vlees vermijd ik als de pest.. heb foliumzuur geslikt en nu vitamine D..
    Was een echte cola-addict, maar ook dat drink ik niet meer :oops: (tenzij mensen niets anders in huis hebben) Alcohol drink ik sowieso nooit
    Ik heb zoiets van.. stel dát mijn kindje iets mankeert kan ik in ieder geval niet de fout bij mijzelf zoeken.. Weet dat er nog genoeg fout kan gaan.. maar goed, zoals ik zei.. ben een echte scheiterd.. alhoewel ik niet altijd mijn groente eet (wel een flesje Knorr Vie hihi)
    Maar goed, daar is een ieder voor zich vrij in! Stoppen met roken als je zwanger bent is ook weer niet gezond zegt men.. de stress is niet goed voor het kindje.. Dus ja, minderen lijkt mij ook het beste. Maar een ieder is daarin vrij wat zij wilt! Dus voel dit aub niet als een aanval dat ik dit zeg ;)

En ow ja, ben nu bezig met Juvenalis Dilemma van Dan Brown.. tis dat ik nu zo moeilijk kan concentreren en snel moe wordt, anders had ik hem denk ik wel in 2 dagen uit hihi.. hebben mensen hier ook dit boek gelezen? Heb ook de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie gelezen. Ook zo spannend.. hihi.. maar ook Harry Potter vind ik heerlijk om te lezen hoor :)

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou tari ik kom ook geen wijs uit die foto :oops: (zie je wel ben een echte jongensmama)

ff over roken,denk dat ik toch nog 15 sigaretten per dag rook.4 kopjes senseo en een halve fles cola light.en slik nog wel medicijnen,maar die zijn aangepast op mijn zwangerschap.

maar eet wel veel groente en fruit en dagelijks mijn gravitamon.

nu is er in de lounge weer een hele discussie aan de gang(beetje mijn schuld)over of je met weinig inkomen een kind mag krijgen.en of het erg is om je kind 5 dagen naar een KDV te brengen.

alleen ik probeer iets duidelijk te maken wat verkeerd word begrepen pffff.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    irritant he ruby
    merk dat er veel op het forum, de verhalen maar op 1 manier lezen en dan ook nog eens meestal negatief. Dan denk ik kom op mensen, weten dat h et ineternet is en dat je er geen intonatie bij kan zetten bij te teksten.
    Ik reageer meestal niet op zulke berichten/topics juist om het feit dat mensen het verkeerd lezen

5. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Yep, ook bekend Gwendolyne, heerlijke boeken! Vond de film van de Da Vinci Code wel vies tegevallen trouwens; vind in het boek juist de (kunst-)geschiedenis zo gaaf.

Ik heb net tot 11 uur geslapen! Soms (nee hoor: meestal) heb ik zoooo'n lief dochtertje!

Snap wat je bedoelt MissyM. Als het straks je eigen kind is, vind je hem vast niet meer eng hoor, en doe je álles voor hem, maar ik vind het gewoon fijn om zelf weer ietsjes vrijer te zijn. Succes met je gesprek!

Ga zo eindelijk behang bestellen. Nu hebben we zo lang gewacht dat ik hoop dat we het nog op tijd kunnen krijgen voordat de behangers komen... Kan soms zo balen van m'n lakse gedrag!

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Ben ook al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wakker...heb eigenlijk vannacht elk uur op de klok gezien :( Kon gewoon niet goed slapen verdorie....
    Ben nu ff druk met van alles en nog wat (waaronder de babykamer en heel veel was) kom vanavond bijkletsen!
    Fijne dag allemaal!
    xxx Roelie

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Hoi,

Gesprek ging goed!

Ga nu even naar de h en m in de pauze omdat ik uit me broek was geschuurd na hem 2x aan te hebben gehad...heb alleen geen bon meer :rolleyes:

toedelss

8. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik ben een half uur geleden opgestaan.

9. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Even over dat topic.

Iedereen moet doen wat hij zelf wil! De een vind een kdv verkeerd, de ander vind niet werken verkeerd. Ik denk dat de ouders voor hun kindjes moeten beslissen.

Wij hebben besloten dat ik fulltime blijf werken na mijn verlof, ik wil graag een leuke carriere. Dat vind ik belangrijk en ben al aardig op weg. Kdv vind ik zelf niet heel prettig (althans niet meer dan 2 a 3 dagen per week) en mijn vriend en ik hebben de mogelijkheid dat hij overdag oppast en ik vaak de avonden (3/4 avonden in de week). Ik blijf niet werken omdat er financieel geen ruimte is om minder te werken of te stoppen, maar meer voor een leuke toekomst. Me vriend heeft een eigen zaak dus het gaat wat makkelijker en wij hebben die optie. Ik vind het belangrijk veel kleren te hebben (vaak ook merkkleding), fijne vakanties, biefstuk te kunnen eten, minimaal 2x in de week buiten de deur te kunnen eten, gewoon de extra dingen. Ik wil niet moeten nadenken over elke stuiver die binnenkomt en hoef dat gelukkig niet. Maar ik begrijp best dat iemand dat er voor over heeft om dagelijks met zijn kindje te zijn.

Jammer alleen dat mensen zo snel oordelen. Ik weet wat het beste is voor mijn gezin, niemand anders! Als ik zou stoppen met werken zou dat slecht zijn voor mijn gezin en kindje. Niet omdat we het financieel hard nodig hebben maar omdat ik nog niet klaar ben om elke dag thuis te zitten. :D

10. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik had t niet beter kunnen verwoorden, Missym!
    Ik ben het helemaal met je eens.

(ik ga trouwens wel iets minder werken, maar wil wel absoluut blíjven werken).

11. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik kan jullie maar 1 boek aanraden en dat is
    100 jaar eenzaamheid van Garcia Marquez.
    Zorg ervoor dat je een versie hebt met een stamboom, is wel handig.
    HEt is een geweldig boek dat de geschiedenis van een gezin verteld over 100 jaar.
    Het begint met een vader een moeder die kinderen krijgen en dan gaat het zo door.
    Het moeilijke aan het boek is dat 80% van de mannen dezelfde naam heeft. Dus je moet elke keer in die stamboom kijken over welke het nou gaat.
    Ik vond het een heerlijk mooi boek.
    Daar komt mijn nick amaranta ook uit. Zij is een van de dochters.

12. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Ik werk nu 3 dagen en ik blijf ook 3 dagen werken. Ik wil ook een sociaal leven hebben maar ook zeker die 2 dagen heerlijk kunnen beleven met mijn kindje. En dan het weekend samen met mijn man en kind. Ons kindje gaat 3 dagen naar kdv

En MissyM, je hebt het juist verwoord.. maar ben wel van mening dat niet iedereen weet wat het beste is voor zijn/haar gezin. Helaas worden er echt té veel kinderen uit huis geplaatst.. daar word ik zo verdrietig van!

13. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zo ben eindelijk terug van HA, tja ik had de jackpot gewonnen zij ze, blaasontsteking en eenschimmelinfectie, Fijn :(

Ik werk 20 uur maar meer omdat het gewoon nodig is (geld).
    Ik hecht niet zo veel waarde aan extra luxe, hoef niet zo nodig op vakantie, hoef niet zo nodig uit eten, hoef ook geen merkkleding.
    Maar ik loop er echt niet bij als een slons hoor, het enig wat ik wel luxe heb is de auto en het huis (en daar werk ik dus ook voor) en ook dat is geen luxe meer met 3 kinderen.
    Ik zou wel heel graag willen stoppen met werken, voor de kinderen en voor me zelf, ik word er echt niet gezelliger op, huishouden en werken. Ik heb het te eigenlijk ook gewoon te druk om te werken, :) Te veel sociale bezigheden, :oops:
    Maar als iemand anders dit wel wil of doet, lekker doen, daarom zijn we gelukkig allemaal zo verschillend, houden zo!
    Allebei de soorten mama's zijn nodig en we hebben elkaar nodig, daarin.

Maar inderdaad iedereen zo zijn ding, en ik merk ook dat het op het forum alles maar op 1 manier gelezen word, je hoort geen tonaties geen non-verbale houdingen, tja dat maakt het voor sommige erg moelijk om neutraal te reageren, jammer.

Maar gelukkig merk ik dit eigenlijk niet echt in onze groep! Toch?!
    Vind dan ook dat de nov. mama's een leuke, respectvolle groep is. Lees daarom ook niet zo vaak in de lounge.

Zal er vanmiddag niet zo veel zijn, omdat ik naar mijn ouders ga, heb te veel last van mijn buik en daar kan ik lekker zitten.

14. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ben ik weer!

Ze namen de broek gewoon retour zonder vragen etc :) dus heb maar weer 3 truitjes en een broek gekocht van het geld.

Ik heb op zich wel redelijk veel kleding hoor die ik aan kan, maar veel voor de zomer. Ik heb 3 3/4 broeken, 1 witte lange, 1 rose lange en een zomer rok voor de zomer. Voor de rest 3 zwarte lange nette broeken, 2 huispakken, 1 gymbroek en een grijze nette lange broek maar die vind ik nie zo (de pijpen zijn te lang) dus heb dit wel maja toch normaal heb ik veeeel meer keus, hoef ik maar 1x per week te wassen (en dan nog zeur ik dat ik niks heb om aan te doen hoor). Heb nu gewoon het gevoel dat ik altijd in hetzelfde loop...(is ook wel deels zo aangezien ik bijna altijd een wit truitje aan heb en een zwarte broek...)

Pff dit is gewoon me week nie haha!

Vervelend Tari dat je een blaasontsteking EN schimmelinfectie heb. Ik heb alleen een blaasontsteking gehad..

15. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
  16. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Jee Tari, je hebt echt de jackpot. Gelukkig weet je nu wel wat het is en kun je er iets aan doen, beterschap!

Ik kan me soms ook zo ergeren aan de twist tussen werkende vrouwen en vrouwen die thuis blijven om fulltime voor hun kinderen te zorgen! Ik ben van mening dat we niet moeten zeuren over hoe slecht alles wel niet geregeld is voor vrouwen/ moeders voordat we ophouden elkaar het leven zuur te maken. Vind het zó stom dat vrouwen weigeren solidair met elkaar te zijn! Ik bedoel 'veel vrouwen' he, zeker niet allemaal! Ik merk het ook op kantoor: van vrouwen heb ik meer te 'vrezen' dan van mannen. Vrouwen beoordelen je veel strenger, gaan veel sneller af op vooroordelen en zijn veeeel minder tolerant naar andere vrouwen. Ik vind dat vrouwen nog steeds een ondergeschikte positie hebben in onze maatschappij en voor een groot deel hebben ze daar zelf schuld aan!

Zo! Sorry meiden, weer even een gevoelig puntje van me... :oops: Heb me net zitten opwinden in de lounge en dit is een onderwerp waar ik me al langer druk over maak. Ben zelfs afgestudeerd op de rol van de vrouw en feminisme etc. (geschiedenis gedaan). Maar wees gerust, ik ben geen mannenhaatster die vlaggen verbrand op de Dam ofzo... hahaha, zie het al voor me....

17. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    @Tari Ik zie écht niet op de foto dat het een meisje is.. Misschien maar goed ook hihi wil het toch niet weten en straks zie ik ineens een deja vu van jouw foto voorbijkomen bij mijn pretecho hihi. Maar jeetje je hebt idd écht de jackpot zeg.. dat is balen.. heb je er erg last van? Kan mer herinneren dat ik van mijn blaasontsteking niets merkte.. alleen wat bloedverlies.. maar die schimmelinfectie.. mensen hou op!

@Lenthe Ja ik vond de film ook erg tegenvallen! Was in het boek helemaal "verzonken" in het verhaal. De film daarentegen boeide me weinig..

@MissyM fijn dat het gesprek goed ging! en dan ook nog eens lekker geshopt! toe maar! Wat betreft die ballerina's.. géén idee.. heb die dingen nooit..

Ow dames ben jaloers op diegene die zo lekker uit hebben kunnen slapen.. kon er namelijk écht niet uitkomen vandaag! Maar goed, langer dan tot 08:30 slaap ik de laatste maanden toch niet (heaas) En al die discussies over werken/niet werken roken/ niet roken.. mensen laat iedereen in haar waarde.. maak je druk om jezelf, dát is de baby/ het lichaam waar je je nu het drukst over moet maken.. Ik kan me ok wel opwinden over dingen (vooral nu.. lang leve de hormonen) Maar wie heb ik daarmee? Mezelf! en wie wil ik er niet mee hebben? Juist.. mezelf! Dus ja, geef wel mijn mening, maar ga geen discussies aan met mensen.. en hoop dat ieder toch wel zijn mening mag geven (zonder de ander daarbij te kwetsen uiteraard!)
    En idd Lenthe.. je kan beter met een stel kerels werken dan op een afdeling vol vrouwen hihi... en toch vind ik ook dat wij een erg leuk groepje hebben! Vind het dan ook jammer te lezen dat sommigen zich niet op haar gemak voelen hier.. we hebben al zo'n klein groepje.. en ja, we blijven zwangere vrouwen.. dus ja.. dementie, stemmingswisselingen.. daar hebben we allemaal last van hihi... als we dat gewoon in ons achterhoofd houden dan komt dat best goed!

18. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik denk dat er vaak veel jaloezië is...

Ook met het aangeven van zwangerschap, meiden die al een kind hebben zijn SUPER blij en degene die het ook graag willen reageren vaak egoistisch. Zo van oh jij wel en ik niet ofzo :rolleyes: of dat nu met werk te maken heeft of dat ze niet zwanger kunnen worden geen idee...

Ook op dit forum merk ik dat vrouwen heeeel vaak op hun teentjes zijn getrapt, vooral degene die er wat langer over doen. Je staat er gewoon niet altijd bij stil dat andere er lang over doen. Ik vond 3 rondes al hartstikke veel...

Oh haha leuke vraag trouwens, ben wel benieuwd,

hoeveel rondes hebben jullie erover gedaan?

19. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Twee keer één ronde... ;) . Wordt écht heel goed de pil slikken straks!

20. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Of beter gezegd, één keer één ronde, want bij Sofia ging het nog anders; die is dwars door de pil heen gekomen!

Ga straks een spiraaltje proberen denk ik, want twee keer achter elkaar zwanger is (in ieder geval voor de vele komende jaren) wel mooi geweest.

Share This Page