November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~verrassing
    Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter
    Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    Gerieke~uitgerekend op 8 november~ 1e kindje~verrassing
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Julie123~uitgerekend op 10 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    Stiekel (Sandra)~uitgerekend op 16 november~2e kindje~zoon
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Morrighan~uitgerekend op 23 november~1e kindje~zoon
    Joldeg~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter
    hope43~uitgerekend op 28 november~ 1e kindje~zoon

AGENDA

LindaPOOH~ 16 juli controle gyaecoloog
    Didi1988~ 16 juli bloedonderzoek (suiker: de hele dag)
    Gwendolyne ~ 17 juli jarig!! :D
    Didi1988 ~ 17 juli TROUWEN!! :({|=
    Barbabintje (Esther)~ 17 juli 8.45 vk
    Julie123 ~18 juli 4e echo en controle
    Rachel~ 19 juli VK
    Stasia~ 19 juli controle gynaecoloog
    Sammie2~ 20 juli 8.10 uur vk
    ikke1981 ~ 24 juli 10.00 vk
    Tari (Melanie) ~ 24 juli 16.00 uur VK
    MissyM~ 25 juli 19:15 uur VK
    Murmel ~ 27 juli 09:15 VK
    28 juli ~ Meeting Amersfoort Dierentuin
    LindaPOOH~ 30 juli uitgebreide echo met 26 weken
    LindaPOOH~ 30 juli controle gynaecoloog
    MissyM~ 3 augustus Op Vakantie!!!!
    ikke1981~ 7 augustus 19,00 pret 4d echo
    Indigo~ 7 augustus 20.10 uur vk
    Roelie~7 augustus 10.30 VK
    Murmel ~ 15 augustus 10:00 pretecho
    Didi1988 ~ 18 augustus pretecho
    Didi1988 ~ 18 augustus op huwelijksreis
    Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho
    LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!!
    MissyM~ 31 augustus jarig -20-!! :D
    Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes
    Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste

8 MEIDEN
    11 JOCHIES
    8 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 27 kleintjes op komst!

Wil je de lijst updaten:
    - zoek de meest recente lijst
    - klik op quote en pas de lijst aan
    - haal de quote tussen [ ] aan het begin weg
    - haal de /quote tussen [ ] aan het einde weg
    - klik op voorbeeld en kijk of het goed is

2. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tjeeeee Indigo wat een verhaal!

Allereerst natuurlijk supergaaf, dat kleine prinsesje in je buik! Van harte gefeliciteerd!

Kan me voorstellen dat jullie wel flink geschrokken zijn nadat de cyste werd ontdekt. Daar houd je toch niet echt rekening mee, denk ik, hoezeer je ook bang bent dat er iets mis zou kunnen zou kunnen zijn.
    Hebben ze jullie iets kunnen zeggen over hoe groot de kansen zijn dat het goed, dan wel minder goed is? Alhoewel je natuurlijk aan kansberekeningen ook weinig hebt op zo'n moment...

Pffff wat zal dat spannend zijn over 8 weken weer een echo. Maar in ieder geval geeft die kleine jou zelf genoeg geruststelling door zichzelf goed te laten voelen en lekker rond te spartelen. En als alles er verder goed uitzag, is dat natuurlijk ook wel heel erg positief.
    We duimen hier met z'n allen natuurlijk dat alles gewoon helemaal prima blijkt te zijn over 8 weekjes.

En nu jij nog wat minder in de lappenmand! Harde buiken: rustig aan! Het is gewoon een intern alarm ;)
    Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Gelukkig heb je een beetje baat bij de fysio, hopen dat dat zo blijft.

@Leeuwin: welkom bij de novembermama's. Wanneer ben je precies uitgerekend?

3. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Indigo gefeliciteerd met je dochtjer. Ik moet zeggen dat ik je verhaal over angst helemaal kan begrijpen. Als je steun zoekt kan je altijd bij mij terecht. Over dat trisomie 18, ik ga daar nu niet op in maar ik hoop voor je dat dat het echt niet is. De komende 8 weken zijn dus heel erg spannend. Ik duim met je mee en ik heb een kaarsje aangestoken voor je. Houd moed ookal weet ik als geen ander dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Tijgerinetje welkom bij de club, en natuurlijk mag je nog mee schrijven. Geef even je gegevens door hoeveelste kindje dit is en wanneer je bent uitgerekend dan kunnen we je in de lijst erbij zetten. En alvast een fijne vakantie.

Hier vandaag weer een mijlpaal bereikt. Ik ben 24 weken zwanger en dat betekend dat het voor de medische wereld en voor de wet als levensvatbaar wordt gezien. (waar denk je al niet aan he :( ) Als het nu geboren zou worden en verder geen afwijkingen zou hebben. Gaan de artsen er alles aan doen om je kindje in leven te houden. En als je kindje overlijd kan je het tenminste wel verzekeren tegen hele hoge kosten.

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoe bedoel je dat?

ik heb een verzekering bij monuta,stel dat ik nu zou gaan bevallen,dan ben ik gewoon verzekerd geloof ik voor een begrafenis ed.

maar daar wil ik liever niet aan denken.

ga ff de tafel dekken en de kinderen wakker maken.

5. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Linda: Kan me voorstellen dat je de 24 weken als mijlpaal ziet: gefeliciteerd!
    Jij bent steeds lekker de eerste die deze mijlpalen aantikt, dat moet wel een goed gevoel geven toch?
    En dan huppelen wij er allemaal achteraan, haha!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    goedemorgen meiden!
    Hier weer redelijk goed geslapen.
    indigo eerst gefeliciteerd met een dochter!
    Lijkt me dat schrikken zeg, ik heb er eigelijk nog nooit van gehoord.
    Ik wens je veel succes de komende weken, en maar hopen dat alles dan eer verdwenen is!

Linda gefeliciteerd met je mijpaal meis!
    kan me het me wel voorstellen dat het voor jou weer een stap verder is.

Sow dat komt niet vaak voor, staat voor vandaag niks op de agenda voor de meiden van hier.
    Ja een dagje rust :)

7. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jaa, saaaie agenda de komende dagen! Nu komen we dus echt in een periode van rust aan, blijkbaar....

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    je echt wel, we zijn geloof ik nu allemaal over de 20 weken heen.
    Pff al over de helft.
    Vinden jullie ook dat de tijd voorbij vliegt?
    Als ik dan bedenk wat er allemaal nog gedaan moet worden hier whaaa :confused: .

9. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hou daar maar over op, zit mn vriend nu al paar dagen achter de broek aan dat hij een aannemer boekt voor de verbouwing.
    Inmiddels is de beschikbaarheid al opgeschoven naar half september, en komt dus wel akelig dicht bij mijn verlofperiode (vanaf 2 oktober).
    En ik WEIGER koffie te gaan schenken voor de bouwlui in mijn verlof. Want dan wil ik namelijk helemaal NIKS hoeven doen! Dus dan moet het echt AF zijn!

Pfffff ik hoop maar dat dat lukt, want met bouwvakkers weet je het nooit, die hebben zo vaak even 'een klussie tussendoor'...... ZUcht....

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ohww zo herkenbaar
    VERBOUWINGSSTRESSSSSSSSSSSS :rolleyes:

11. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Inderdaad... maar de hele bedoeling was nou juist dat ik geen stress zou hebben, omdat Wim alles oppakt.
    Maarja.... is toch wel lastig loslaten merk ik :(

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ja herkenbaar hoor.
    het liefst had ik ook van alles al gedaan.
    maar red het gewoon weg niet.
    Dan maar aankijken hoe andere het plannen. :x
    Idd het u it handen geven, is zo verdomd moeilijk

Wt hebben onze mannen touwens oer hollandse namen :D
    Mijn mannetje het Piet

13. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Haha, grappig Piet en Wim. Moest er wel even aan wennen moet ik zeggen hoor, vond het zo'n ouderwetse naam! Maarja, op gegeven moment zie je t niet eens meer.

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    whaha ja idd, herken ik wel
    heb het soms nog hoor dat als ik zijn naam zeg oehw weet niet
    Ach hij kan er ook niks aan doen dat hij zo heet.
    Ben immers niet op zn naam verliefd geworden :)

15. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Even een antwoordt op de vraag van Ruby, maar het geld voor jullie allemaal. De informatie over verzekeren van baby's dat weet je pas als je ermee wordt geconfronteerd en het is echt wel schrikken.

Babytjes voor 24 weken kunnen zowel voor de ziektekosten als voor de uitvaartverzekeringen niet worden verzekerd, omdat ze bij de wet nog niet als levensvatbaar worden gezien. Mocht je kindje dus overlijden voor 24 weken zwangerschap dan draai je zelf voor de kosten op.

Als je kindje na 24 weken overlijd is het bij de wet natura verzekerd, bij verzekeren kan je alleen doen bij leven, en dus niet bij dood. Alle extra kosten rond om de begrafenis/crematie moet je dus zelf bekostigen. En geloof mij dat zijn hoge kosten.

Dan even gewoon over de geboorte. Wat ik weet is dat dat per uitvaartverzekering anders is. Bij de Dela is je kindje tot 18 jaar gratis natura verzekerd. Wil je extra dingen bij andere dingen dan moet je je kind daarvoor extra verzekeren. Let wel hoe vroeger je je kind laat verzekeren hoe lager de premie.
    Bij de Monuta is dat anders. Daar is je kindje alleen de eerste 9 maanden verzekerd. Daarna moet je dus een verzekering voor ze afsluiten anders moet je ook zelf voor de kosten opdraaien. Ik weet niet Ruby wat jij hebt gedaan anders zou ik er maar eens goed naar kijken.

Ik weet eigenlijk moet je niet niet mee bezig willen zijn. Maar het is belangrijke informatie. De kosten voor een begrafenis van een baby lopen ongeveer tegen de 4000 euro op. En dat heeft niet iedereen binnen hand bereik. Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust. Ik weet er veel van, maar niet alles.

Groetjes Linda

16. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pfoe dat is inderdaad iets waar je eigenlijk niet over na wilt denken... Wist het ook niet hoor, dat je al voor de geboorte hiermee aan de slag kon.
    Ik denk toch dat ik mn kop in het zand ga steken en afwacht hoe het allemaal zal gaan.
    Vind t zo'n verdrietig onderwerp en dan maken we er wel een potje voor vrij, denk ik.

Maar hartstikke goed dat je ons er aan herinnert op deze manier, Linda.

17. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    goeimorgen allemaal,

Ikke, ik vind de tijd ook voorbij vliegen, en ja er moet nog best veel gebeuren en daar wil ik toch echt niet al te lang mee wachten, merk dat eventjes over een marktje lopen al te veel word, heb daarna mega last van mijn rechterbil en rug.
    Maar wel geslaagd voor stof een het hemeltje boven het ledikantje. Dus dat is ook weer binnen.

Linda, klopt helemaal hoor wat je zegt over het overlijden voor de 24 wkn. Een kennis van mij had dit probleem dus ook, haar kindje is geboren met 23w5d. Doordat ze een afwijking had, waardoor ze niet levensvatbaar was, de zwangerschap moest worden afgebroken.
    Ze heeft moeten praten als brugman bij de verzekering maar uiteindelijk dan wel vergoed gekregen, ze moest dit regelen terwijl ze nog zwanger was van dat kindje. Ech heel triest. uiteindelijk heeft dus de verzekering van haar man het geld uitgekeerd voor de begrafenis.

Indigo, gefeliciteerd met jullie meisje. Vervelend voor je dat het niet helemaal goed nieuws voor jullie was, we gaan voor jullie duimen dat het er over 8 wkn goed uitziet. Sterkte hoor meid en huilen mag.

Leeuwinnetje, welkom bij de groep.

Ga zo eventjes boodschappen doen. Pff heb weinig fut, maar ja moet gebeuren he.

18. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik moet eerlijk bekennen dat voor Zefanja pas vanavond een overlijdensverzekering word gerelelgd, oeps, helemaal vergeten. Gelukkig is er niets gebeurd met het manneke. (oeps.......)

19. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Goed onderwerp, al begrijp ik dat het een onderwerp is waar je liever niet aan denkt.
    Ik zal mijn man zeggen dat hij ons kind op zn polis erbij moet zetten. Hij zit bij Dela.
    Ook maar pas hoor. Hij heeft tot nu toe bij zn moeder op de polis gezeten maar die heeft hem eraf gegooid toen wij trouwden.
    Ik ben zelf niet verzekerd. En toch wel.
    Toen mijn ouders naar Nederland kwamen heeft 'de spaanse colone" zoals dat hier heet. Zelf een verzekering opgericht. Je betaald elk jaar geld en als je overlijdt keert die verzekering een bedrag uit waarvan je alles kan betalen. Hoe het precies zit weet ik niet maar tot nu toe is het altijd goed gegaan wanneer een spanjaard overleed. Bij mijn broer overigens ook. We hebben hem in Spanje begraven en dat is volgens mij allemaal daarvan betaald. Ook de transportkosten enzo.

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heb net dus ff monuta gebeld om het te vragen,de kinderen zijn vanaf 24 weken zwangerschap tot hun 18e levensjaar verzekerd voor 2500 euro.
    daar schrok ik dus wel van.

mijn verzekeringsagent gaat me vanmiddag bellen om de kinderen bij te verzekeren.vind het dus wel eng,net of je iets afroept (even afkloppen)
    maar het moet gewoon.

mijn moeder is een paar jaar geleden overleden en was niet verzekerd.ik heb dus zelf de begrafenis moeten betalen.4500 euro was ik kwijt zonder de grafsteen.

ga ff verder met poetsen

Share This Page