Overigens: Joldeg: je ziet het: door alle onenigheid heen vindt verder wel iedereen (!) het een ontzettend goed plan van je! Is er nog een bepaald tijdstip dat jou het beste uitkomt? Want we hadden eerst s morgens afgesproken, maar misschien is dit plan beter voor een middag, dat het inderdaad alsnog een high tea wordt? Of gooi ik dan de plannen weer door de war?
Ik heb nooit gezegd moeite te hebben met kinderen! Ik heb aangegeven de dierentuin niet leuk te vinden en het zonde te vinden als we alleen in het restaurant zitten. Ik zie het alleen niet zitten om elkaar even te zien en vervolgens met partner en evt. kinderen op eigen weg het park in te duiken, zoals werd aangegeven de bedoeling was volgens Roelie. Ik word nu van alle kanten aangevallen omdat het continue regende en Gwen vroeg wat we gingen doen als het bleef regenen (hier werd niet op gereageerd) en ik vervolgens ook vroeg of er dan iets van een high tea zou komen? Dan weet ik in ieder geval zeker dat het niet gaat om elkaar "even" zien en heeft het voor mij zin om 2 uur in de auto te zitten. Afspreken in een dierentuin in het restaurant een half uur om vervolgens zelf je eigen weg te gaan heeft voor mij geen toegevoegde waarde en is me 2 uur te kostbaar voor. Ik vind het heel jammer dat me mening eigenlijk alleen als "gezeik" word omschreven, en ik toch heb aangegeven niet mee te gaan dus waarom ik er dan over begin. Nou ik wou heel graag mee maar niet voor een half uurtje en ik probeerde dit duidelijk te maken omdat ik van mezelf weet dat als ik er niet ben bij deze meeting, ik de volgende er ook niet zal zijn omdat iedereen elkaar al heeft gezien en de sfeer zal toch anders worden als je elkaar irl heb ontmoet. Sorry dat ik dat ook voor mezelf wou en wilde kijken of er een back up plan was als het zou regenen zodat als het regende ik ook zou komen. Ik heb voor mezelf nu besloten (o.a. door opmerkingen van Roelie en van Jen dat het jammer is dat er moeilijk over word gedaan en eigenlijk de vinger naar mij gewezen word) niet meer in dit topic verder te komen chatten en al helemaal niet meer mee te gaan naar een meeting. Ik wens jullie allen een hele fijne zwangerschap toe en ik blijf wel op het forum chatten en waarschijnlijk hier nog wel bij lezen, maar om hier nog actief aan mee te doen zie ik niet meer zitten.
@Jen: jammer dat je minder mee gaat doen, het is absoluut mijn bedoeling niet om niet op jou te reageren. Vergis je niet, alles wordt gelezen en opgenomen hoor! Maar kan me voorstellen dat het het leukst is, als er ook posts op terugkomen. Wat zal jij uitkijken naar de terugkeer & het feestje van je broer zeg! Blijf maar gewoon lekker meelezen, dan kunnen we in november lekker met je meepuffen! @Stasia: fijn dat je zo goed gecheckt en goedgekeurd bent! Wel een zielig idee dat dat kleintje van je tijdelijk aan draadjes komt te liggen, maar het is natuurlijk gelukkig wel voor een goed doel. We duimen dat het gewoon allemaal helemaal goed zal zijn! @Lenthe: Hoe gaat het met je?! Hoop dat de rust je goed heeft gedaan en dat alles daarbinnen weer tot rust is gekomen en je geen bloedingen meer hebt? @Missym: is jouw vervelende pijn inmiddels al minder of weg? Ik hoop het! @Ruby: alleen onze gezichten zijn nog vreemd, maar we weten inmiddels al zoveel van elkaar, dat we vast genoeg te kletsen hebben! En zoals Tari al zegt: wedden dat je als laatste weggaat? Hihi! Enneh... wat balen dat je een andere vloer wilt, dat kost wel wat extra werk! Haha, onwillige hormonen, zeker? @Dafje: jammer dat je niet kunt op de dames-date! @Joldeg: Wat Stasia zegt: je moet wel rekening houden met het feit dat sommige meubels een langere levertijd hebben. Ons kamertje hebben we net afgelopen weekend besteld, dat heeft een levertijd van 10 weken. En dan gaat t hard! Maar wij moeten toch nog verbouwen, en dat begint pas begin september, dus dat kwam mooi uit. Kinderwagens hebben hele verschillende levertijden. Toevallig weet ik dat Bugaboo een levertijd-probleem heeft door een interne verhuizing, dus als je toevallig die wilt, moet je daar wel even naar informeren denk ik. Maar voor de rest heb zon kamertje zo klaar hoor. En zoveel hoef je niet te doen. Wat rompertjes, luiers en een flesje, en je bent compleet bij wijze van spreken. Alleen kan me voorstellen dat het wel leuk is om het kamertje langzaam af te stylen met kleine frutsels enzo. En dat lukt het beste als de basis van het kamertje al af is. Dat mis ik nu wel, dat ik dat nog niet kan doen...
pfff nou het gaat lekker hier. roelie dat jij het nou zo oppakt vind ik zwaar klote.zou het ook heel erg vinden als je met dit forum stopt. ivm de kinderen vind ik de dierentuin ook het beste plan,maar als ik eerlijk ben (weet niet hoe groot het daar is)denk ik dat ik het niet red om heel de dag daar rond te lopen.en vond het keilief om de kinderen met roelie's man mee te sturen.maar voor hem lijkt het me ook niet fijn om twee vreemde kinderen mee op sleep te nemen. ik hoor wel wat het wordt en zie dan ook wel wat ik doe. de sfeer is in 1 dag aardig verpest op ons forum jammer genoeg.
Lees net je bericht Missym... Erg jammer dat je alleen de 'wijzende vingers' van Roelie (en Jen) ziet en niet de wuivende handen van de rest. Echt ontzettend zonde. Maarja, als jij dat zo wil, moet je dat doen...
Ben t eens met Ruby, die sfeer moet gauw weer leuk worden, want hier schieten we niks mee op! Dusseh.... Ruby: wat zijn jouw specialiteiten in keuken, voor t geval de date een gezellige Americam Party bij Joldeg wordt? Ik kan ontzettend goed lekkere quiches kopen bij de AH in ieder geval, hihi.
Nou Murmel, had het niet beter kunnen zeggen! Wat betreft een meeting van het forum vond ik het eerst ook niet gepast om man en kids mee te nemen. Toen ik het aan mijn man voorstelde zei ie ook direct.. dat is toch een meeting van zwangere dames? Daar hoor ik nie bij.. Maar kan me ook voorstellen dat als je naar de dierentuin gaat dat je dan je kids meeneemt. Lijkt me alleen dat je je aandacht continue naar de kids doet, i.p.v. de andere dames waar het uitje toch voor bedoeld is. Maar een ieder zijn goed recht om te doen en laten wat zij wil.. Ik kan daarom MissyM's reactie ook goed begrijpen. Als je geen kids hebt zoals zij (en ik) kan je misschien het gevoel krijgen "alleen" te zijn als anderen kids meenemen, en dat lijkt me niet de bedoeling van een meeting van de Novembermama's, daar moet het juist onderling erg leuk zijn lijkt me.. En laten we niet gaan zeggen dat je je mening niet mag geven.. dat mag altijd! De één hoeft het alleen niet altijd eens te zijn met andermans mening.. en heeft dan ook het recht daarop weer zijn/haar mening te geven. Laten we alleen wel elkaars mening respecteren.. alleen dan kunnen we het hier gezellig houden.. dus pleassssssse... Een ieder die mee wil naar de meeting bij Joldeg.. is welkom! Een ander die dat niet wil/kan om welke reden dan ook.. even goede vrienden! Jen.. wat jammer dat je nog steeds het gevoel hebt niet welkom te zijn.. heb toch zeker een aantal reacties gezien op je topic en je kan niet verwachten dat iedereen dat doet.. zoals vaker gezegd heb ik soms ook vragen/reacties waarop niet gereageerd word.. maar trek me daar niets persoonlijks van aan, want zoals je leest geeft een ieder hier wel haar mening hihi.. klets gewoon door.. er is vast wel iemand die op je reageert, en zo niet dan zeg/vraag je het nog eens Natasja.. ur welcome! Als je een keer omhoog zit met Anouk of zo.. én ik kan.. dan kom ik Joldeg.. wat betreft het kamertje.. nee, je bent zeker niet laat! "men" zegt dat je het kamertje het beste klaar kan hebben als je 7 maanden bent.. maar aangezien er bij ons een wandje in de kamer geplaatst moest worden en mijn broer en vader dat zouden doen moest het iets eerder aangezien mijn broer volgende week op vakantie gaat en begin augustus weer terugkomt en mijn vader de hele maand augustus weg is zaten we dan al in begin september en dan ben ik al bijna 7 maanden.. daarnaast was mijn broer begin juli jarig en ik deze week.. dus hebben we besloten om het nu al klaar te maken. Dus in principe is de "lay-out" nu klaar bij ons, maar de inrichting nog lang niet hoor! Maar kon het gewoon niet laten om alvast het ledkantje op te zetten om te kijken hoe het zou staan.. en ben er erg blij mee! Ga nu iedere keer even sfeer snuiven hihi.. Maar zal volgende maand weer eruit moeten, want wij moeten nog een raam laten plaatsen. Zit nu al wel een raam in, maar die kan niet open.. dus moet een kozijn in die nog open kan.. en als die erin zit kunnen we weer verder. Dus zo met kleine stapjes vooruit komt ons kamertje ook wel klaar..
Onee, he, er zijn toch wel enkele keukenprinsessen onder ons? hahahaha Barbabintje kan vast heel lekker bakken?
Misschien heb ik t gemist, maarre... Gwen, kennen jij en Natasja elkaar al, of wonen jullie alleen dicht bij elkaar? Of is dit nu een hele domme vraag?
Nee, we hebben elkaar nog nooit gezien.. maar zij woont in Nijverdal, en ik in Almelo.. dat is een kwartiertje hier vandaan.. dus als ik kan helpen.. (zolang het niet het huishouden is ) vind ik het prima.. daarnaast ga ik er een beetje van uit dat haar man in Twenteborg ligt en daar kan ik praktisch het dak van zien.. dus mocht ze een keer Anouk even niet mee kunnen nemen dan mag ze haar met alle liefde even bij mij laten.. vandaar mijn antwoord. Lijkt me nu toch al zo'n heen en weer gerace voor haar en dan ook nog eens met een kleine en zwanger..
weet je ik kam roelie heel goed begrijpen.net als dat de aanstaande moeders zonder kinderen elkaar heel goed kunnen begrijpen. over de aandacht die naar de kinderen zal gaan: mijn kinderen zijn 6 en 8 en vragen waarschijnlijk minder aandacht dan een kind van 2.dus zou ik nog gewoon een gesprek kunnen voeren waar mijn kinderen bij zitten. alleen hoe vind joldeg het als de kinderen mee naar haar thuis komen?
Dat moet zij inderdaad maar gewoon eerlijk zeggen, hangt er natuurlijk ook nog hartstikke vanaf hoe groot ze woont en of het bv. lekker weer is en we naar buiten kunnen. Kan ze wel meteen zien, of haar huis kinder-proof is, haha. Ik zou het i.i.g. erg leuk vinden om je te zien, al is het maar eventjes, dat je daarna iets met de jongens gaat doen wat ze wel leuk vinden. (want kan me voorstellen dat zij ook weinig zin hebben in allemaal vreemde vrouwen met dikke buiken, haha)
Echt lief van je Gwen om dat zo voor te stellen! Want kan me voorstellen dat het inderdaad een heel gedoe is voor Natasja om dan ook nog eens met zo'n kindje te zorgen voor je vriend/man.
nou ik lees straks weer bij,ga fabian ophalen van het kamp. heb mijn mannetje zo gemist.ff horen hoe hij het gehad heeft.
Goeiemorgen Zo ben net even bijgelezen, wat een storm raast er door het topic zeg. Ik begin gelijk weer even heel onzeker te worden, hoop niet dat dit komt door mijn voorstel? Dat ik nu de plannen om zeep heb geholpen? Dat zou ik wel heel jammer vinden. Joldeg vindt dat prima, en mannetje van Joldeg ook Hou er alleen rekening mee dat er nog geen kinderen in dit huis wonen en neem zelf t eea aan speelspul mee enzo. M'n huiskamer is vrij groot, dus dat maakt niet uit. M'n tuin is wel vrij klein, maar dat redden we wel. Stoelen heb ik ook wel genoeg en anders is dat zo bij te regelen. Mag ik dan zo brutaal zijn om nog even een voorstel te doen, waar misschien iedereen zich in kan vinden? Dus ook Missy en Roelie, want jullie horen er gewoon bij hoor. Als we nou sochtends gewoon allemaal hier naar toe komen (dus ook degenen die man en kids meenemen), hier gezellig met zn allen wat drinken, kletsen etc. Dan kan iedereen mekaar even ontmoeten. Degenen die alsnog naar de dierentuin willen (Roelie en haar gezin bijv en misschien nog meerderen), gaan daarna gewoon alsnog naar de dierentuin en trekken daar hun eigen plan. Degenen die daar geen zin in hebben of dat niet zien zitten, blijven gewoon bij mij thuis. Ik denk dat op die manier iedereen zn dag op zn eigen manier kan invullen, iedereen mekaar even kan zien en niemand zn plannen hoeft op te geven. @Roelie, ik snap je wel hoor, dat je gewoon nu bij je gezin wilt zijn, kan me dat heel goed voorstellen! Jullie tijd samen is al zo spaarzaam, dat je daar nu gewoon zuinig op bent. En dat moet je ook gewoon doen. Hoe zou jij t vinden als jullie met zn allen eerst ff komen kennismaken en dan daarna door gaan naar de dierentuin? Zouden man en kids dat ook zien zitten? Dan hoef je ze niet eerst in de dierentuin af te zetten ofzo, maar neem je ze gewoon mee. Qua tijdstip om af te spreken, lijkt het me in dit geval dus niet handig om het smiddags te doen, want dan zit je met de openigstijden van de zoo. I heb geen idee hoe laat het oorspronkelijk gepland was? Maar als we nou rond een uur of 11 afspreken, dan kunnen degenen die wel naar de zoo gaan daarna daar nog gewoon een flink aantal uren naar toe. En de rest blijft hier. Oke, ik ben heel benieuwd of jullie dit wat vinden en ga nu ff op de rest reageren in een nieuw berichtje...
goeiemorgen, Ik wil toch even reageren over het wel of geen kinderen mee, dit kunnen de gene zonder kinderen pas begrijpen als je ze wel hebt. Dus ik begrijp Ruby en Roelie als de beste. Ik zelf neem ze niet mee, maar dit omdat ze nog jong zijn en ik te veel met hun bezig moet zijn.(wat ik nu dus niet goed kan) Ik hoop alleen dat ik zo lang auto kan rijden. (meestal doet mijn man dit) Jen vind het ook jammer dat je het zo ziet, ik post ook wel eens wat en daar word ook niet altijd op gereageerd, maar ik kan daar niet mee zitten, dit heeft iedereen wel een keer of 2. Roelie je blijft hoor bij ons forum! Ruby, herkenbaar hoor die hormonen, ik raak ook elke keer wel aan het twijfelen terwijl ik zo goed weet hoe ik het kamertje hebben wil. Spannend he weer je kind ophalen, ze hebben vaak dan zo veel te vertellen, geniet er weer lekker van hoor dat hij weer thuis is. Muriel, ik kan wel wat lekkers maken, alleen is de vraag ehhh wat? Gwen erg lief van je dat je dat aanbied. Toppie hoor (niet veel mensen doen zo iets) Natasja, heel veel sterkte weer voor vandaag, gelukkig begrijpt de baby het al een beetje dat mama haar energie hard nodig heeft. Sterkte ook voor je man en hopelijk gaat het vandaag al wat beterder met hem [-o< Zo meteen even de agenda er bij halen..... Groetjes Melanie
@Joldeg: ook dit lijkt mij een prima idee! Dan houden we alsnog de eerdere 11 uur aan inderdaad. En dan worden het geen quiches, maar verse taartjes ofzo bij de koffie (want we zijn toch allemaal al ronde tonnetjes, dus dat kan er nog wel bij, toch? )
Yoehoe.....VAKANTIE Ik dacht na al deze pagina's: laat ik met iets leuk beginnen! Kom net terug van de VK en alles ziet er goed uit. De BM ligt zoals zal moeten en de hartslag van onze smurf is rond de 140. Mijn ijzer is wederom te laag, maar dit keer ben ik de deur uitgegaan met een recept! Een paar korte reacties: Kamertje: Nee hoor, je bent niet laat! Alleen, zoals al opgemerkt werd, vaak zijn er lange levertijden. Bij ons was het rond de 12 weken en dan ben je blij als je besteld hebt. Omdat onze vakantie vandaag begint, gaan we dit weekend (eindelijk) beginnen met verven. Geen idee of jullie je mijn dilemma's nog kunnen herinneren, maar er is nog steeds geen besluit genomen. Okee, okee, het rood is van de baan. 1 Muur wordt lichtgeel, en de ander OF lichtoranje, OF lichtblauw. De gordijnen hebben we laten maken en gister opgehaald en alle drie die kleuren passen er goed bij. Vanavond gaan we verfspullen kopen, ben benieuwd waar we mee thuis komen Meeting: Onwijs goed Joldeg, jou aanbod! Vind het bijna jammer dat ik dan in Frankrijk zit!! Onee, dat toch net niet Stasia: Fijn dat je een mooie controle hebt gehad! Natasja: We denken aan je (en aan je mannetje!) Roelie: Jou vakantie klinkt ook lekker tot nu toe! Ik blijf voor je duimen dat het aan jou kant van het land goed weer blijft Nou, ga nog even de lijst zoeken en updaten en daarna naar de apotheek, mijn ijzertabletjes halen! En dan ga ik eindelijk eens beginnen met een adressenlijst... kwam er laatst achter dat ik van veel vrienden echt GEEN IDEE heb waar ze wonen (wel WAAR, maar niet welk adres!). Er is net een vriendin bevallen en ik kon niet eens een kaartje sturen, grrr... Gelukkig heb ik na lang zoeken een verhuiskaart van hen gevonden in een "vergeten" kastje . Allemaal een fijn weekend!