November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    :) Roelie ik was ook in 1 week 3 kilo gegroeid :oops:
    Die suikerbrood van jouw klinkt ook erg goed.

Joldeg ik woon in de kop van Noord-Holland langs de A7 rchting afsluitdijk. Voor mij is het ook snelweg op en af.

Gwen, goed je best doen om Missym over te halen. Hoop dat je het gaat lukken.

Missym, kom gewoon weer terug..... Ook jij hoort bij de nov.mama's

Vandaag 1 muur van het kamertje geschilder (moest eerst nog samen met Adriaan booschappen doen, aangezien dit niet alleen lukt)
    De kleur is niet helemaal wat we in ons hoofd hadden (dat was wel van te voren bekend) dus we kijken morgen even hoe de kleur van de plinten er bij staat.
    We vinden het wel een leuke kleur, maar is iets rozer (lichter) dan de bedoeling was, voor die muur.
    Morgen gaan we weer verder, nou ja we, Adriaan gaat verder.
    Angelus had papa geholpen met schilderen. :)
    Eerst maar even zijn kleertjes uit gedaan, hij had genoeg op zich zitten :)

2. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Het is lichtgeel met oranje geworden, zie album! Het verven was binnen 2 uur gedaan, manlief heeft het bijna alleen moeten doen, ik was niet zo'n grote hulp.
    Gordijntjes hangen ook, het begint ergens op te lijken!

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik heb 2 dingen voor de catering staan...mocht iemand de fruitsalade willen "overnemen" van me....prima, hoor (zo niet, ook prima uiteraard) ;)

Enne, Missym, ik weet niet of je nog meeleest, maar je wordt echt gemist hier bij novembermamma's hoor!

Joldeg, ik voel ook nog niet echt superveel van de beeb (ook eind-november). Inmiddels wel iedere dag - sinds een dag of 4 - (meestal 's ochtends als ik heel even rustig in bed blijf liggen op mn rug), maar wel zachtjes en voornamelijk laag in mijn buik (placenta ligt hoog en voor bleek op de echo, dus dat klopt wel).

Zo en dan ga ik nu uitbuiken op de bank. Hadden een BBQ bij vrienden en we hebben veel te veel gegeten!

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
  5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Grappig Sammie, wij hadden deze kleuren al en hebben ze veranderd. Na 9 jaar vonden we het tijd voor wat anders. Mooie warme combi heb ik het altijd gevonden!

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Sammie erg leuk die kleuren en je gordijnen.
    Wij hebben nog maar 1 muur in de verf (wel 2 keer gedaan)
    Het is bij ons dan ook wel de grootste kamer en structuurverf.

7. Niet meer actief

ZO allemaal druk geweest met de kamertjes vandaag zie ik....

Ook hier is weer een en ander gedaan, zie album...
    Net het kozijn geverfd en manlief heeft de lamp opgehangen...
    Samen de meubeltjes een plekkie gegeven, morgen het rolgordijn nog ff ophangen en dan is het bijna klaar!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier weer eens een nachtbraker :(
    Ik was redelijk bijtijds naar bed gegaan nog even een film af liggen kijken en toen gewoon niet meer in slaap gekomen. Volgens mij is mijn bovenbuurman ook over actief :( verschrikkelijk irri dus.

Ben echt ook klaar wakker, net maar een bak koffie genomen en maar wachten tot ik moe word denk ik.

Ik zie dat jullie heerlijk actief zijn geweest met de kamertjes (jaloers)
    Word allemaal heel erg mooi! Ik ga vanmiddag tja is immers al zondag, een poging wagen om wat posten en raam kozijnen in onze toekomstige kamer te verven. even kijken of het lukt met mn ruggetje. Wil zo proberen om iedere dag wat te gaan doen. Want kan het niet meer laten om niks te doen, dus hopelijk werkt mijn ruggetje ook mee.

Verder heb ik eigelijk niks meer te melden en ben pas 10 min verder, zal mijn slaap nog komen?

9. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Goedemorgen lieve mensen,

ik heb alles bij gelezen, maar ben even zo druk dat ik niet ga reageren. Nogmaals bedankt voor de steun.
    Jammer dat het uitje niet doorgaat naar de dierentuin. Maar ik ben het er inderdaad wel mee eens dat dat slenteren door de dierentuin steeds vermoeiender wordt naar mate je langer zwanger wordt.

Vanaf dindsdag zal ik weer elke dag mee lezen. Zit nu in een groot zootje, want de vloer is geschuurd en geolied en alle kasten moeten weer worden ingericht.

Fijn weekend nog, en voor de mensen die maandag en dinsdag naar het VK of gyn moeten sterkte en veel plezier.

groetjes linda

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou uit eindelijk om half 6 naar bed gegaan, paar keer kort geslapen, maar werd gewoon weer op mijn gewone tijd wakker :x
    Voel me nu op zich nog wel redelijk, maar dat zal straks wel anders zijn.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb ik dat, wilde vandaag wat posten gaan verven, maar dan is het toch wel handig als je kwasten hebt. Ik dacht dus echt dat ik nog kwasten had liggen :( Ja mooi niet dus
    Baal best wel, had er wel zin in om wat te gaan doen.
    zuchttttttttttttttttttt...............................

Linda succes nog met klussen meis en doe rustig aan!
    We zien je wel weer verschijnen meis

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jeetje Ikke: dat zijn geen goeie nachten voor een zwangere dame! Hoop dta je vandaag overdag lekker nog een beetje kunt doezelen.
    Gewoon niet gaan verven is juist een goeie oplossing, anders ga je jezelf alleen maar vermoeien. Het is vast geen toeval dat je toch geen kwasten had, haha. Rustig aan jij!

Ha LindaPOOH: goed dat je even wat van je laat horen! Jij zit dus lekker in de chaos... hoop dat dat snel weer voorbij is!
    Je komt toch wel naar de dames-date bij Joldeg, nu het plan is gewijzigd, he?!
    Ik weet niet hoe groot de taart van Esther wordt, maar anders hebben we bijvoorbeeld misschien nog wel een taartje van t een of ander nodig voor bij de koffie/thee? Gewoon als ideetje hoor, maar je verzint vast wel iets, toch?!

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ha Serafijntje! Ik hoop dat je toevallig net even meeleest, want wilde dit al de hele tijd aan je vragen.
    Hoe zit het precies met deze wieg? Hoe ziet die er dan uit? Heb je misschien een fotootje ofzo?

Ik heb namelijk ook zo´n familiewieg van ca. 70 jr. oud. Het is een wieg van gevlochten ´riet´ , met aan het hoofdeinde zo´n echte wieg-kap/ronde boog. Precies zoals je je een ouderwetse wieg voorstelt eigenlijk. Mag dat dan niet? En waar heb je dat gelezen of gehoord?
    Want ik zou dat graag willen weten voordat we het wiegje gaan laten bekleden enzo....
    Alvast bedankt!

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Goedemorgen Dames!

Heb echt een vreemde vraag, zat er ineens aan te denken en kan het antwoord zo gauw niet vinden.. de placenta.. die zit toch in de buik "vast" aan mij? Hoe zit dat met de nageboorte.. er is toch ergens een verbinding met mij? Hoe laat die los?

Vraag me niet hoe ik hier zo ineens aan dacht.. maar ben nu wel heel nieuwsgierig dat ik het wil weten haha..

15. Niet meer actief

Hee Gwen; Heb ff wat speurwerk voor je gedaan.

De placenta

De placenta zit vast aan de baarmoeder. De placenta geeft de baby alles wat het nodig heeft door de navelstreng die beiden verbindt. Wat een moeder eet en drinkt tijdens de zwangerschap wordt door het placenta ook aan de baby gegeven.

Rond het derde trimester lijkt de placenta op een schotel, is het ongeveer 20 cm in diameter en 5 tot 7 cm dik. (Placenta is Latijns voor `ronde cake`)

De placenta is een tijdelijk orgaan en het wordt uitgestoten nadat de baby is geboren. Daarom het het ook wel de nageboorte. Je placenta wordt onderzocht na je het hebt uitgestoten. De dokter kijkt onder andere naar abnormale formaties van bloedvaten, eventuele infecties en vorm. Sommige infecties en ziektes laten sporen na in de placenta.

De Placenta is een barrière

De placenta bestaat uit twee lagen. Eén deel is genetisch en biologisch gelijk aan de baby, het andere deel is gelijk aan die van de moeder. De moederszijde is geïmplanteerd in de baarmoeder waar het voedingsstoffen en zuurstof krijgt van het bloed van de moeder. Ook de afvalstoffen van de baby worden hier opgenomen. Deze tweedeling vormt een barrière die sommige schadelijke stoffen tegenhoudt. Niet alle schadelijke stoffen worden echter gefilterd, zo zullen alcohol en chemicaliën als nicotine doorgegeven worden aan de baby.

Wat kan ik doen met de placenta?

We vonden de volgende suggesties op internet:
    Je kan de placenta planten; koop een speciale boom ter ere van je baby en gebruik de placenta als speciale voedingsbodem
    Je kan het als stempelkussen gebruiken. Eerst met het bloed wat er nog op zit, later met inkt.
    Je kan het volgens Chinees recept verwerken in een medicijn tegen post natale depressie en voor de menopauze.
    Je kan het eten. (Recepten vindt je hier en hier)

16. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Misschien vinden jullie dit wel leuk.. Heb een boekje gekregen op mijn verjaardag over bakerpraatjes of het een jongen of een meisje is.. Dacht, misschien is het leuk om de stellingen hieronder neer te zetten, en dat dan ieder voor zich de antwoorden "quote" en dat ik dan zeg wat het volgens het boekje moet zijn? Ben benieuwd of het dan ook klopt met diegenen die het geslacht al weten..

Komen de stellingen:

1. Ligt je baby vooral links of rechts in de baarmoeder?

2. Is je linker of rechter borst groter?

3. Slaap je op linker of rechter zij?

4. Slaap je naar het noorden of het zuiden?

5. Stap je altijd eerst met je linker of rechter voet over een drempel?

6. Zit je onder de pukkels, is je haar dof, etc. Of zie je er juist fantastisch uit?

7. Heb je een ronde of een puntige buik?

8. Heb je meer behoefte aan zoet of zuur?

9. Ben je érg misselijk?

10. Heb je een pigmentstreep? Zo ja, begint die bij de navel of al bij de borst?

11. Droom je over lange/smalle voorwerpen? Of over ronde voorwerpen?

Nou dames.. ben benieuwd!

17. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hey thanx Jen! Maar wat ik me dus nog afvraag.. hoe zit die placenta aan mij vast? En laat dat zo ook weer spontaan los? Het zal allemaal wel goed gaan hoor hihi.. maar vind het zo'n wonder als dat zo ineens los kan laten..

Heb ook al wel gevonden dat de placenta afsterft als de navelstreng wordt afgesloten.. maar hoe dan? hihi.. sluiten die bloedvaatjes zich dan allemaal ineens? ik denk vast veel te ver.. maar ben dan ook erg nieuwsgierig :p

18. Niet meer actief

Ik geloof dat ik weleens ergens gelezen heb dat de placenta loslaat door aanmaak van een bepaald hormoon tijdens de bevalling...
    Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ga zo even bijlezen. Eerst even melden dat we de vakantie vervroegd hebben moeten afbreken.
    Met mij is alles prima alleen met mijn man niet.
    Hij heeft (zoals ik al verwacht had) zn pols gebroken tijdens het fietsen in de Alpen. Ik had al de hele tijd een voorgevoel dat er iets zou gaan gebeuren. Gelukkig valt het nog mee.
    Nadeel voor mij is dat we mijn deel van de vakantie, Spanje, hebben moeten afblazen én dat ik terug heb moeten rijden (als chaffeur) naast een chagrijnige husband omdat hij hij zelf niet achter het stuur kon zitten.
    En dan ga ik nu bijlezen.

20. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hoe die los laat? door het samentrekken van je baarmoeder. Als de baby er uit trekt je baarmoeder nog samen, dit om de placenta/nageboorte los te maken en je lichaam uit te werken.
    Wat mij nog bijstaat uit de uitleg, tja had toen wel wat anders aan mijn hoofd. Maar misschien heb ik het wel fout hoor.

Had een goeiemorgen, maar nav een telefoontje van mijn ouders is dit niet echt meer zo. Maar het komt er op neer dat er bij mijn vader zijn pensioen een fout schijnt te zijn gemaakt waardoor ze volgens het penioengebeuren te veel hadden ontvangen en nu krijgen ze 2 mnd geen loon/inkomsten. Mijn moeder ging net na meer dan 3 jaar elende weer de goeie kant op en mijn vader was net een paar maanden klaar met zijn therapie bij het GGZ (ook nav problemen met zijn werkgever)
    Nu is mijn moeder ingestort en word morgen door het GGZ terug gebeld.

Maak me nu behoorlijk zorgen om hun, plus dat ik tevens weer alles zelf moet doen (egoistisch ik weet het) wat dus ook niet echt lukt, maar heb nu geen keus meer. Mijn ouders zijn niet in staat om mijn gezin op te kunnen vangen. Tevens weet ik dat ze nu ook niet meer van de kleine meid genieten, lijkt wel of telkens als ik zwanger ben dit soort dingen met mijn ouders gebeuren, waardoor hun blijdschap volledig weggeslagen word. Hoop zo dat het pensioen een fout heeft gemaakt, maar ja morgen kunnen ze pas de vakbond bellen.

Heb er een steen van op mijn maag, :cry: :cry:
    Geeft weer een hoop zorgen............

Deel Deze Pagina