November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :oops: loop ik te zeuren dat ik dik ben
    Vind trouwens wel dat je een mooie instelling hebt, kunnen meer mensen gebruiken denk ik. Echt stoer!

Ja raar is dat he dat er voor een maatje meer bijna geen kleding te vinden is. net zoals voor lange mensen en grote voeten, dat probleem heb ik dan weer. Ach dan komt mijn uitspraak weer "Iedere gek zijn/haar gebrek" hihi

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @ikke volgens mij heb ik nog meer spek dan jouw joh! zeur :p

Mijn ouders zijn allebei ook erg dik, mijn vader weegt 160 kg met zijn 1.75m en me moeder 100 met haar 1.75m! Ach als je maar gelukkig bent! Ik zelf was voor me zwangerschap 64kg met 1.72 maar nu ben ik al 74kg! Hou me ook nie in hoor en sporten dat doe ik al helemaaal niet :rolleyes:

3. Niet meer actief

Haha ach, van mij mag je zeuren hoor, heb er geen moeite mee. Ieder mens voelt zich zoals hij zich voelt en als jij je dik voelt, mag dat. Ben het er alleen niet mee eens hahaha.

Hmm hoe zeggen ze dat? Door schade en schande wijs geworden? Ik heb nogal veel meegemaakt in mn leven, waardoor je op een gegeven moment wel zo móet denken. Anders ga je er aan onderdoor. En we leven in een maatschappij waarbij veel mensen gewoon maar zeggen wat ze denken, zonder er bij stil te staan wat dat met een ander doet. Dus je moet op een gegeven moment een soort eeltlaagje kweken. Ook niet teveel natuurlijk, dus ik zoek af en toe nog een balans ;)

Hmm zal ik t dan nog ff erger maken? Ik ben én dik én lang én heb grote voeten! Wat een feest he hahahaah :) :) :oops: :)

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    oh mijn vader moet dus ook altijd kleding laten vermaken of heeeeeel hard zoeken naar een winkel die ze maat verkoopt :oops:

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    sporten wat is dat? kan je dat eten whahahaah

Goh even denken weet niet wat ik nu weeg eigelijk
    Voor mijn zwangerschap woog ik 85 en ben 1,78 ofzo
    heb me 1 keer gewogen en toen woog ik 90 kilo
    kan me nu ook niet schelen ook, ik geniet lekker

Oke oke zal niet meer zeuren whahaha

6. Niet meer actief

Haha nou wordt t helemaal mooi. Ik ben de dikste hier en ik sport wél! Wat een stunt :)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik heb in een winkel gewerkt waar ze grote schoenen verkopen, stravers! Tot maat 50 ofzo dus voor schoenen heb je een goeie oplossing, ze hebben hele leuke modellen! Wel veeel travestieten hoor hahaha :)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hihihihi

9. Niet meer actief

Dat probleem heeft mijn vader ook jaren gehad. Nu is hij nooit echt dik geweest, maar wel 2 meter lang én schoenmaat 50!

Tegenwoordig gaat het al makkelijker omdat er steeds meer mannen steeds langer worden. Maar dan nog zijn t voornamelijk jeans en jonge kleding enzo. Voor nette dingen en schoenen moet hij nog steeds goed zoeken.

Mijn moeder is overigens met haar 1.78 het kleintje bij ons in huis! Terwijl dat voor haar generatie (ze is 67) toch behoorlijk lang is. Mijn zus en ik zijn beiden 1.85

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    pffffff sporten, ik zou wel willen hoor als het gratis was, naast me deur was, geen moeite kosten, geen zweet zou veroorzaken, en de kilo's eraf zouden vliegen en ik een superlijf zou hebben met 1 dag in de maand een half uur sporten...!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Raar eigelijk als je het allemaal zo bekijkt, dat voor "dikke"mensen moeilijk kleding te koop is, er zijn toch wel meer mensen die dikker zijn als "normaal"want ja wat is normaal eigelijk

Ach zo hebben we allemaal wat te zeuren denk ik dan maar, niemand is perfect en als we niks te zeuren hebben word het ook zo verdomd saai.
    Als we maar genieten van ons leven en van de dingen die wel wel hebben.
    Zo dat klintk heel wijs voor deze vroege morgen hihii

12. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik weeg nu iets van 106 bij 1.74 én heb maat 42 (van schoenen) :p

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    trouwens wat anders, jullie nemen toch wel een camera mee he op de meeting, ben gk op foto's ihihihi

14. Niet meer actief

Haha euh...is dat niet zo dan? :) :)

Even denken...
    Gratis? Nou nee, niet bepaald.
    Naast de deur? Ja, ik loop 3 minuten naar de sportschool
    Geen moeite? Ach, valt mee
    Geen zweet? No comment haha
    Kilo's eraf? Nope, ik val niet af, zelfs niet toen ik nog 4keer per week sportte. Maar zodra ik niet sport, vliegen de kilo's eráán, dus ik moet wel!
    Superlijf? Euh...dat laat ik aan mn hubby over, hij vindt me nog steeds mooi en sexy (tja, liefde maakt blind he haha 8) )

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    whahaha muts! liefde maakt blind
    gelukkig houden de mannen van tegenwoordig ook van een maatje meer,
    Mn mannetje zegt vaak wil niet van die daklatten krijg ik splinters in mn ... vul de rest zelf maar in hihihi

We zijn trouwens heerlijk openhartig
    , kan ik echt vangenieten

16. Niet meer actief

Tja, tegenwoordig wordt in NL maatje 42 al bij de grote maten geschaard. Terwijl de gemiddelde maat in NL gewoon die zelfde maat 42 is. Klopt dus niet.
    Veel winkels gaan tot mt 48 en beschouwen dat als erg groot. De grote maten zaken gaan meestal tot mt 54. Tja, euh...ik heb (van broeken) maat 56.

Toen ik sportkleding nodig had, was t ook echt een zoektocht zeg, dat is er dus ook gewoon bijna niet. Ja, leggings, maar dat zie ik toch echt niet zitten haha. Ben echt maanden bezig geweest voor ik een supersimpele trainingsbroek had gevonden. Weer het vooroordeel he, dikke mensen sporten niet (daarom zijn ze dik?)

Ach, ik maak me dr allang niet meer écht druk om. Het stoort me wel, want het zegt wel iets over de houding van de maatschappij. Er heersen nou eenmaal bepaalde vooroordelen over dikke mensen. Dat ze lui zijn, dat ze de hele dag eten, dat ze geen discipline hebben etc. Nou ik sportte vorig jaar nog 4 keer per week (anderhalf uur per keer), ik snack/snaai eigenlijk amper, etc etc. Maar oke, dan ben ik misschien de uitzondering, wordt er dan gezegd..haha, ja zo blijf je bezig.

Ik heb met dit onderwerp overigens ook een keer meegdaan met een tv programma, paar jaar geleden. Wat zou jij doen, misschien kent iemand het? De stelling was "Moet je afvallen voor je omgeving". En daar waren dus echt heel veel mensen die vonden dat dat zo was, dat je moet afvallen omdat ja anders niet aan het ideaal beeld voldoet, omdat het oog ook wat wil, omdat het niet normaal is om dik te zijn etc etc. Dus ja, qua acceptatie en toleratien hebben we nog een lange weg te gaan in Nederland. En dat geldt voor heel wat meer groepen dan alleen de dikkerdjes :oops: :) :(

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja maat 42 valt idd onder de grote maten, terwijl het idd bijna standaard is.
    Kijk maar eens in de neckermann enzo toen de maten nog verschillend eprijzen hadden, als je boven maat 42 kwam moest je meer betalen, belachelijk gewoon. Ik zelf zit aan maat 44/46.

Over acsepatie pff ja de mensen nemen niet de mensen zoals ze mens zijn, en oordelen gelijk. erg jammer idd.
    Het oog wil ook wat, nou ja zeg, als je het niet belad kijk je lekker de andere kant op toch?

Ik heb het ook aan mijn moeder gezien (leeft helaas niet meer) ZIj had een stofwisseling probleem en was ook extreem dik. Wat is zij er mee gepest enz enz, na gekeken en geroepen te triest gewoon, heeft me altijd heel veel pijn gedaan.

Mijn man zn tante die is ook zo verschrikkelijk, iedere keer als ze me ziet zegt ze van, (toen ik nog niet zwanger was) jij word er ook n iet slanker op, uitgescholden voor koe enz enz. mens jij maakt er meer een probleem van als ik. Kijk lekker naar je zelf

Conclussie mensen moeten eerst naar hun zelf kijken en dan oordelen naar anderen

naar ik ga me even gereed maken moet zo door dit honde weer naar de vk

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goeiemorgen meiden,

Dik, ja ik had daar ook wat last van. Na uiteindelijk na Zefanja 10 kilo te zijn afgevallen, woog ik met 1.72 67 kilo. Lichter wilde niet lukken. Ik sportte 2 maal per week en daarnaast stond ik thuis nog eens 3 maal op de crosstrainer. Om eerlijk te zijn heb ik er wel moeite mee gehad. Vooral omdat ik voorheen 6 maal per week sportte en tussen 52 en 55 kilo woog, tja had zelf een sixpack. Toen was ik ook onzeker over mijn lichaam, maar als ik nu die foto's terug zie, :cry:

Nu heb ik er aardig vrede mee dat het zeker nooit meer zo zal worden, maar daar in tegen heb ik straks 3 schatten van kinderen en dat is me veel meer waard.
    Mijn abonnement van de sportschool is tot en met januari 2008 opgeschort zodat ik toch nog een stok achter de deur heb. Tja ik moet er wel een halfuur voor rijden. maar krijg er heleboel korting vanwege mijn werk, tja politiemensen moeten nu eenmaal fit zijn (ben ik ook wel mee eens). Heb sporten altijd leuk gevonden en let heel erg op mijn eten, behalve nu ik zwanger ben :oops: .

Maar Missym, jij dik welnee meid. Ik ben inmiddels ook al 9 kilo aangekomen, maar ja ik zit ook thuis en kan niet veel meer. Voor iemand die altijd druk is met van alles en nog wat, heel erg frustrerend, zelfs de hond uitlaten kost moeite :(

zo genoeg gezeurd :)

Ikke, ik was van plan om een fototoestel mee te nemen.

19. Niet meer actief

Succes bij de vk Ikke!

Ik heb overigens ook een schildklierstoornis, daardoor verbrand ik maar heel weinig. Als ik dan dus eens wel snoep en niet sport, dan straft te weegschaal het gelijk af. Dus moet wel opletten. Nu ik zwanger ben, sport ik eigenlijk bijna niet meer, heb er geen fut meer voor, maar wil wel weer gaan zwemmen. En straks met de kleine natuurlijk helemaal.

Zijn er hier nog meiden die aan zwangerschapszwemmen doen eigenlijk? En willen jullie na de bevalling iets van babyzwemmen gaan doen?

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hé dames doen jullie een wedstrijdje wie is het dikst? ;) Dik of dun, ik vind iedereen prachtig gewoon omdat iedereen zichzelf is. Een aantal vriendinnen van me is dik, maar allebei geweldige en mooie meiden. Zelfverzekerd ook (oke, dat kwam niet door onze "tolerante" maatschappij, maar wel door hun ijzersterke persoonlijkheden) ;)

Slapen? Heerlijk...ik slaap geweldig en heel veel. Gisteren om 22.30 gaan slapen en om 8.30 kwam ik er pas uit...zit nu nog in mijn badjas :oops: Ga zo maar eens wind en regen trotseren in trainingspakkie met de hond, douchen en als een speer naar kantoor! :)

Hebben jullie ook dat je de kleine niet iedere dag even vaak en hard voelt? De afgelopen dagen voelde ik hem iedere ochtend in bed heel goed en 's avonds op de bank na het eten. Maar gisteravond en vanmorgen kreeg ik maar een paar magere klopjes. Het zal vast wel goed zijn, maar ben gewoon benieuwd.

Deel Deze Pagina