ik wilde eigelijk gaan zwangerschapzwemmen, maar heb me er nog toe kunnen zetten, erg he Maar wil zeker wel met de kleine gaan zwemmen, wl niet dat ze een angst krijgen met water, en dat ze snel kunnen zwemmen eigelijk. Heb je hier wel nodig denk ik Oke en nu ga ik echt hihihi
ja iedereen is mooi als je goed in je vel zit. ik zit dat niet hoor, heb heel veel moeite met me dikke bovenbenen! Het is zooo vervelend om wat te kopen wat goed zit. Me buik was dus altijd plat en boven had ik maat 34/36! Maar beneden paste een 40! Altijd moeite met over me dijen heen krijgen, en dan als dat lukt is het weer te groot bij me buik moet ik weer een riem om rokken staan me gewoon niet dan lijk ik helemaal tonnetje rond dus tja zo heeft iedereen wel wat hé! Heb mezelf voorgenomen wel wat te gaan doen na de bevalling, maar of dat er echt in zit weet ik nie! Ik vind het teveel moeite om met de auto een kwartier te rijden om te gaan sporten en ik vind het zonde van me geld voor 100 euro in de maand kan ik 2/3 nieuwe truitjes kopen (wat ik dus ook doe hihi)
ik heb ergens gelezen dat babyzwemmen dus helemaal niet goed is en dat 9 van de 10 baby's die aan babyzwemmen hebben gedaan een aandoening aan hun longentjes hebben op latere leeftijd..... dus babyzwemmen word het nie voor mij wil wel gaan wandelen!
Melanie ik ben ook 1.72 en normaal weeg ik tussen de 66 en 68 kilo en heb een maat 38/40. Een aantal jaar terug was ik echt een sprietje met een gewicht van rond de 56 kilo. Toen ik naar die 66-68 ging, werd in ik in eerste instantie een beetje verdrietig en onzeker van mijn lichaam, maar als ik nu foto's terug zie, vind ik mezelf nu een stuk mooier en vrouwelijker. En moet ik mijn eerste kindje nog krijgen...mijn lijf zal nog wel veranderen de komende tijd na de bevalling. Ilse, ik heb nu 1x zwangerschapszwemmen gedaan. Ze gaan in september weer verder. Het is (hier althans) niet echt sporten. Gewoon een beetje baantjes trekken en wat lichte oefeningen doen in het water. Wel lekker, maar best een hoog kippenhokgehalte.
ik had me trouwens opgegeven voor yoga, maar denk dat ik het af ga zeggen! Ik zie mezelf niet zitten puffen bij andere zwangeren, bovendien begint die klas pas als ik in week 27 zit (is dat niet te laat?) aan de andere kant lijkt het me wel leuk pffffff hahaha
Whahahahaha! Ik sport ook niet, heb tot mn 18e op vrij hoog (maar niet professioneel hoor) niveau gedanst, maar toen ik ging studeren in Amsterdam, en mn danspartner in Enschede hield dat al vrij snel op. Ik heb het altijd redelijk goed vol kunnen houden, qua fitheid, proporties en uitzakken enzo. Maarja.... vrees dat deze zwangerschap daar wel verandering in zal brengen, hahaha, dus misschien moet ik daarna toch maar eens wat onderhoud gaan plegen aan mijn lijf. Misschien dat ik op gegeven moment wel naar mn werk ga fietsen (45 mins heen, 45 mins terug), omdat de creche op de route ligt. Maarja, dat doe ik dan pas als die kleine mee kan op de fiets. (Je leest het al he: UITSTEL hahahaha). Nee, sporten, da's niks voor mij. En ik vind het sowieso ontzettend SUF dat zwangerschapszwemmen bij mij in de buurt alleen overdag is, daar baal ik wel van, anders had ik dat wellicht nog wel gedaan...
ik ben trouwens erg onzeker over mezelf sinds ik zwanger ben, hebben jullie daar ook last van? Normaal zat ik heel erg goed in me vel, het gevoel dat ik de wereld aan kon, nu twijfel ik OVERAL over! De schoenen die ik aan doe, de broeken die ik aan trek, elk nieuw truitje moet goed gekeurd worden door me vriend (normaal verzweeg ik me zoveelste aankopen )! Word er ellendig van..
Zelfs mensen die onzeker zijn over hun uiterlijk zijn in mijn ogen vaak heel mooi. Het gebeurt best vaak dat ik van iemand hoor dat ze onzeker is over haar lijf (of gedeelte daarvan), maar dat ik diegene altijd een prachtige meid heb gevonden Wij vrouwen kunnen het onszelf zo moeilijk maken, zo streng zijn voor onszelf. In plaats van blij te zijn met alle mooie en goede punten, blijven we vaak hangen in de cellulitis, dikke bovenbenen, kleine danwel grote borsten en noem maar op. Ik wil wel gaan babyzwemmen, maar pas na een maand of 3/4. Daarvoor ga ik wel lekker in bad met de kleine. Iets schoner water als je het mij vraagt Yoga begint hier volgende week woensdag. Ik heb "gewone" yoga gedaan en daar best veel baat bij gehad. Ga ook puur voor de oefeningen, ik hoop ook dat het wel een "serieus" groepje is en niet alleen maar dames die komen om te kletsen (dat doen wij zaterdag wel).
Ik ben net voor de zomerstop begonnen met yoga en ben ook niet zo'n 'groeps-puffer' hoor. Maar toch blijf ik t wel doen, want ze komt echt met goede tips voor tijdens de bevalling. En daar doe ik t dan voor. Gewoon mn verstand op nul, goed leren ontspannen en ademenen. Week 27 is absoluut vroeg genoeg hoor!
Wellicht nog wel gedaan hahahaha ja zo ben ik ook! voor de zwangerschap zeggen oh ik ga yogaen en zwemmen dan sport ik 2x in de week lekker en nu zit ik s'avonds uitgeleeft op de bank als een 60jarige haha oh en over dat op de fiets de kleine meenemen, tja de winter is het te koud en misschien gaat het wel regenen hahaha dus dat zal ook wel uitstellen worden tot hij/zij zelf kan gaan
Goh, wat zonde Missym...! Ik heb het juist eigenlijk precies andersom! Ik voel me echt mooier, bijzonderder, met die buik waar je niet meer omheen kunt. En door die buik heb ik zo'n gevoel van 'kun je nagaan, ik kan maar zo weinig leuke kleren kopen en toch zie ik er nog leuk uit!'. Maar het zal vast door doe rottige hormonen komen, Missy. en straks als die kleine er is, en je hormonen op orde zijn, voel je je vast de mooiste mama van de wereld!
Muriel, je zegt precies waar ik op zat te broeden als antwoord naar MissyM Helpt het een beetje als ik vertel dat mijn eerste gedachte toen ik je foto's in je album bekeek was: "wow wat een mooie griet" (Die nu trouwens weg zijn, zie ik)
Wat apart ik heb echt het omgekeerde, kan helemaaal depressief worden van de streepjes op me dijen of me kont (ja mijn straie kwamen niet op de buik haha) of over de extra kilo's. Me buik vind ik op zich wel mooi maar ik ben vaak bang dat mensen het zien als vetbuik en dan twijfel ik daar weer over
Hihi, scherp van jou! Inderdaad, mn ouders dachten dat dat makkelijker zou zijn, omdat met de typemachines van toen (jaja, ik stam nog uit de oudheid), een trema vrij lastig te maken was. Maarja, nu met computers niet meer en nu schrijft iedereen te pas en te onpas puntjes op mijn mooie naam
Ik heb ook nog typeles op een machine gehad....zo een waar de toetsen erg ver uit elkaar staan en je zo lekker met je vingers tussen kon zitten!
hier merk ik dan weer het leeftijdsverschil haha merk ik thuis ook altijd, me mannetje is ook 10 jaar ouder dan mij! Ik heb dus op de basisschool al computerles gehad, een typmachine is voor mij iets wat in een ouwe film wel eens voorkomt haha
Ja, ik zag het ineens! Meid, nergens voor nodig als je het mij vraagt Rond mijn 19de was ik ook best onzeker over mezelf, maar langzaamaan is dat gesleten. Nu voldoe ik minder aan het "schoonheidsideaal" qua figuur (want voller), maar voel ik me beter. Raar eigenlijk he?!