November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pff dat waen weer 4 pag om bij te lezen, stelletje mutsen whhahah
    Mis alleen de koffie en de thee nog

Heb net een halve bakje choco mouse op ohwww erg lekker.

Schoonmoeders is hier ook al weer geweest,
    ze is nu ff naar huis om haar hond uit te laten en dan gaan we naar de stad
    ff de Hema in nog wat baby spul kopen, ze had vanmorgen ook al weer een baby pakje en mutsjes gekocht hihihi , hoe bedoel je een trotse oma, onze uk word haar 4de kleinkind maar ze blijft trots. Zo leuk hihi

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    mag ik jullie wat vragen :oops: voor de zwangerschap verloor ik al vaak afscheiding, maar de laatste 2/3 weken verlies ik heel veel vocht, doorzichtig, is dit normaal? maak me eigenlijk ontzettend veel zorgen! Ben zo bang op vroeg geboorte! Ook omdat ze tijdens de check tegen me zei dat me baarmoedermond wekig was :(

3. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen Missy.. ik heb niet meer of minder afscheiding dan normaal. heb dit wel gevonden op internet:

Het onverklaarbaar verliezen van vocht uit je vagina.
    Tijdens de zwangerschap heb je vaak meer vaginale afscheiding dan buiten de zwangerschap, dit is heel normaal en niets om je zorgen over te maken. Deze afscheiding kan soms met scheutjes naar buiten komen. Het is wel zaak om te controleren of het afscheiding of vruchtwater is. Normale afscheiding kan waterdun zijn, maar is altijd wel iets plakkerig. Als je het tussen duim en wijsvinger doet en je haalt je duim en wijsvinger voorzichtig uit elkaar dan voel je dat het iets plakkerig is. Vruchtwater is niet plakkerig. Bovendien ruikt vruchtwater heel anders dan afscheiding, men noemt het altijd een wee-zoete geur. Daarnaast zitten er in vruchtwater vaak witte vlokjes, zeker als je te vroeg bevalt kun je die duidelijk zien. Vruchtwater hoeft echt niet in één keer met een hele plons te komen, het kan ook heel geleidelijk gaan, iedere keer als je opstaat, hoest of niest verlies je een scheutje. Ook kun je ongemerkt urine verliezen. Door de druk van het kindje op je blaas kun je scheutjes urine verliezen, ook al ben je net naar toilet geweest. Verlies je vocht en weet je niet zo goed wat het is, ruik eraan, voel eraan en kijk of je erachter komt dat het normale afscheiding of urine is. Blijf je twijfelen, bel dan altijd je gynaecoloog om met hem te overleggen. Probeer in dat geval ook wat vocht op te vangen in een doorzichtig glaasje zodat de gynaecoloog kan zien wat je verliest.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    geen :oops: Missm we kunnen alles vragen toch aan elkaar.
    Beetje gevoel van dat je ongecontroleerd vocht verliest, is dat het want dat heb ik ook, dat je denkt bah wat voel ik nou, echt last van afscheiding heb ik niet meer, bedenk ik me nu

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    nee het is waterig, bedankt Gwen! Het plakt inderdaad haha :oops: pfff maakte me echt even druk hoor maar goed zolang het plakt is het goed :) denk ook dat er veel tussen me oren zitten! Ik ben gewoon heel bang voor vroeggeboorte, ben zooo blij als ik over de 26 weken zit!

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik ga naar huis tot vanavond ! :)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    tot vanavond meis

gwen hoe is het je meis, nog last van je keel?

8. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    succes bij de VK Missy! En ikke.. mijn keel doet nog steeds érg pijn.. hopelijk zet het niet door.. :rolleyes:

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Goedemorgen....euhm middag ;)

Nah ja laat dat goede er maar vanaf...heb amper geslapen door het gehoest, gekots en nog andere gore geluiden van mijn wederhelft :evil:
    Heb vandaag even heel erg de smoor in, we hadden ons zo verheugd op deze vakantie, die 3 weken waren zo belangrijk voor ons en nu gebeurt dit...
    René loopt inmiddels wel weer wat rond (dat scheelt mij heel veel loopjes naar de koelkast) maar hij is nog wel behoorlijk ziek...
    Hij heeft zich maandag ook ziek gemeld op het werk, dan kost het ziek zijn hem tenminste geen vakantiedagen en kan hij eventueel straks in november nog extra vrij nemen...
    Morgen gaan de jongens even uit logeren naar mijn ouders kunnen we beiden even bijtanken dat hebben we wel nodig ik ben ook echt kapot...

Missy succes vanavond bij de vk!
    Heftig verhaal trouwens over je ouders en hoe je bent opgevoed door je opa en oma...
    Kan me trouwens goed voorstellen dat jij en ook Desiree jullie moeders nu extra missen...toen ik zwanger was van Lars hoopte ik ook dat ik closer met mijn moeder zou worden...maar helaas ze betrok (zoals altijd) alles op zichzelf en wilde de aandacht...dat haar dochter moeder werd was ondergeschikt aan het feit dat zij weer oma werd...en zo zal het ook altijd blijven.
    Ik heb wel eens tegen René gezegd...zolang ze een lieve beppe is voor mijn kinderen blijf ik er komen, maar zodra de kinderen niet meer willen dan houdt het voor mij ook op, ik heb geen moeder maar mijn kinderen hebben gelukkig nog wel een beppe...en ik heb al gerouwd om het feit dat ik geen moeder heb en nooit gehad heb, ik heb nu meer verdriet om wat ik mis...een leuke lieve betrokken moeder met wie ik nu samen had kunnen winkelen en kletsen over zwanger zijn enzo...helaas het zit er niet in :(

Linda wat jammer dat je niet naar de meeting komt...
    Maarre zoals het nu staat kom ik alleen (René is dan waarschijnlijk nog niet fit genoeg) ik wil je eventueel wel ophalen hoor?

Melanie mooi dat alles weer goed was bij de vk! Mijn navel staat ook op knappen trouwens :D
    Naar verhaal van je ouders, mijn ouders hebben iets soortgelijks meegemaakt en gingen ook opeens 500 euro per maand naar beneden...'t is te triest voor woorden mijn vader heeft 50 jaar gewerkt en heeft nu een pensioen wat nét boven het minimale uitkomt...

Ilse gefeliciteerd met je nieuwe baan wat goed zeg!
    Ik zal je zo f terug pb´en van welke kant ik kom eeeeeeeeeh tja het noorden hahahahaha....zal ff aan René vragen hoe ik rijden moet beroepschauffeur die weet het vast wel :D

Stasia bij de praxis hebben ze dus lime kleurige rolgordijnen? Ik was er al om aan het zoeken nu weet ik waar ik wezen moet :D
    Gefeliciteerd trouwens met je man!

Ruby mijn man vind echo's niet eng en de bevalling ook niet, toen ik bij Lars ingeknipt moest worden stond meneer er met zijn neus bovenop :D
    Ik denk dat het voor mannen ook heel moeilijk is, ze zien hun vrouw pijn lijden en kunnen eigenlijk niks doen, daar had René het tenminste wel heel moeilijk mee (en dus viel hij in slaap ipv mijn rug te masseren en het washandje nat te maken :evil: :D )

Esther niet ziek worden hoor! Inderdaad maar ff een dagje lekker rustig aan doen!
    Succes met je verzekeringsgedoe trouwens...gelukkig hebben ze daar leuke tussenpersonen voor die dat voor je oplossen ;)

Gwen beterschap met je keelontsteking...ohoh jongens straks zijn we zaterdag allemaal ziek!

Missy...ik zou toch de vk bellen en het laten controleren...Niet om je bang te maken, maar mijn zus verloor beide zwangerschappen ook steeds vocht en hoewel de vk en gyn steeds zeiden dat het géén vruchtwater was, bleek het achteraf wél zo te zijn...
    Ik zou zeggen het zekere voor het onzekere nemen en bellen!

Zo ben weer bij :D
    Ik ga ff happie eten en dan lekker met een boekje op de bank!
    Latersssssssssssssssssssss!

xxx Roelie

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    roelie kom je wel met de kinderen dan?

is wel zo leuk als ze samen kunnen spelen.

11. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Als René zich zo belabberd blijft voelen is de kans idd groot dat ik ze meeneem, ik dacht zelf ook al dat is leuk voor Fabian en Anwar!

Ilse ik heb je gepb´t maar hij blijft in de wachtrij staan== )dit is mijn toestenbord wat gek doet mijn tekens doen het niet meer ipv het vraagteken krijg ik dit= ' nah ja zeg :confused:

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    zat eigenlijk te kijken of ballorig ofzo daar in de buurt zit,dan kan ik daarna daarheen kinderen lekker spelen en zelf op het terras. ;)

13. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Nog even over de adressenlijst

Ik heb de volgende mama´s in de lijst maar ik mis nog wat telefoonnummers en emailadressen....

Roelie
    Lenthe = email
    Linda
    Jen = email
    Rachel = email en mobiel
    Melanie = email
    Amaranta
    Esther
    Muriel = email
    Gwen = email
    Ruby = email
    Missy = email

Waar niks achter staat is dus compleet
    Wie nog in de lijst wil moet me maar ff pb´en!

xxx Roelie

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    you 've got mail !

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En van mij ook!

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goh Roelie, ik krijg toch wel even kippenvel als ik jouw verhaal zo lees over je moeder... Wat naar dat jullie geen echte moeder-dochter-band hebben.
    Heeft zij dat dan met iedereen zo moeizaam, of is het ook bijvoorbeeld jaloezie van haar kant naar jou toe, omdat jij alles (en misschien wel meer) hebt en krijgt wat zij ook had/heeft?

Als ik jouw verhaal hoor, dan ben ik toch wel zo blij dat ik een goede band heb met mijn moeder en dat zij zo onzelfzuchtig is...
    Wij hadden tijdens mijn puberteit en daar rondom het vreselijk moeilijk met elkaar, maar nadat ik op mn 18e het huis uit ben gegaan, is dat gelukkig langzaamaan weer goed gekomen. Daar ben ik echt heel dankbaar voor!

Wel knap van je hoor, dat je zelf wel gewoon een leuke band met je kids opbouwt ondanks het slechte voorbeeld dat je hebt!

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Missym: ik herken dat wel hoor, van die dunne afscheiding! Zolang het je ondergoed niet doorweekt, zou ik er gewoon rustig bij blijven en anders meld je het staks even bij de VK, misschien dat zij het kan controleren?

18. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Damens goed nieuws, ik kom wel naar de meeting. Ik moet kijken hoe lang ik het volhoud.

Myssim ik heb dat ook hoor van die afscheiding. Ik moet ongeveer 4 keer per dag een schone onderbroek aan trekken omdat hij helemaal vochtig is. En ik gebruik inlegkruisjes. Ik weet zeker dat het niet vruchtwater is, omdat de gyn het maandag nog heeft nakeken. Maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Ik denk ook elke keer het zal toch geen vruchtwater zijn.

Meiden hebben jullie nog een idee wat ik mee kan nemen naar de meeting.

Liefs linda

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    LEUK LINDA!

Hartstikke goed dat je ook komt!

Misschien kun jij anders de fruitsalade (niet te ingewikkeld maken hoor) overnemen van Esther? Die zoekt nog iemand die dat kan doen. En dan wordt er ook nog even goed voor de vitamientjes gezorgd ook!

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nog 5 daagjes tot ik mijn beebje weer ga zien,echt spannend.ben benieuwd op wie hij lijkt.vond bij de pretecho bij 17 weken al dat hij wel veel op anwar leek met die dikke lippen. :)

Deel Deze Pagina