November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Leuk fris kleurtje voor de kamer Jolger! Wij hebben een iets lichtere kleur groen, meer lime, voor op de muren.

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ja :oops: bij mij is het urine, maar heb het alleen als me blaas vol is!

3. Niet meer actief

Ruby, helemaal geweldig hoor dat je wakker ligt over die fisher price schommel en 'm dan vervolgens een stuk goedkoper op ebay kunt bestellen. Je intuïtie werkt blijkbaar goed! Heeft je wakker gehouden en geprikkeld om bij dit voordeel uit te komen. Ik hoop dat je voor de rest ook zo goed slaagt. Vooral naar je intuïtie blijven luisteren hoor!
    Super trouwens dat je tankini perfect zit, hoef je daar ook al niet meer achteraan.

Wat die nieuwe vriend van je vriendin betreft...lijkt me een gevaarlijk mannetje. Als hij zich nu al op deze manier weet op te werpen tussen jullie in, zie ik het erg somber voor je vriendin in. Het kan haast niet anders of ze heeft een erg zwak zelfbeeld om zich in die mate met deze foute mijnheer in te laten. Steek, als je het zelf kunt opbrengen, wel regelmatig je helpende en ondersteunende hand naar haar uit. Zou me niks verbazen als deze vent haar zodanig gaat isoleren dat ze in zijn net gevangen zit en er niet meer uitkomt zonder kleerscheuren.
    Hoe moeilijk ook, het is de kunst nu vooral medestander te zijn met haar zonder dat je jouw zorgen om haar onder stoelen of banken steekt. Beschuldig hem niet, spreek niet kwaad over hem, maar spreek je bezorgdheid uit over haar.

4. Niet meer actief

Oke, missym, dan ga ik daar de volgende keer bij mezelf ook eens op letten. Had wel het gevoel dat het urine was trouwens hoor :oops:

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik voel het ook heel duidelijk dat dat het is! wel opletten dat het geen vruchtwater is hé!

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    was ff terug naar bed gegaan,jullie hebben flink doorgepost.

kan ff niet reageren,ben weer zo misselijk.heb net ook al flink overgegeven.

dacht dat het nu wel over moest zijn dat brken. :(

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ohh sterkte Ruby!

8. Niet meer actief

Barbabintje, mijn complimenten dat je (mede dankzij de zachte dwang van je vent) een rustdag hebt ingebouwd!
    Doe dat vooral vaker.....
    Ik moet ook altijd heel fiks door mijn lijf tot de orde worden geroepen voor ik inzie dat ik alweer eens over teveel grenzen van mezelf ben heengewalst (heb ook al eens eerder met een burn-out thuis gezeten). En dat is natuurlijk helemaal niet gezond, niet voor jouzelf en niet voor het kindje.
    Wat een hoop geregel met die yoga en dat zwemmen van je! Ik hoop dat je het allemaal geregeld krijgt, want is natuurlijk wel gezelliger met een vriendin samen. Bij mij op de yoga zat ook iemand die in de nacht na de yogales bevallen is, ze was 2 weken vroeger dan uitgerekend.

HEEL VEEL STERKTE MET JE 'buuv'! Laat het haar zelf maar uitvogelen hoor, haar frustratie hoeft niet de jouwe te zijn/worden. Denk goed aan jezelf nu.

Gwendolyne, jij ook veel sterkte met je keelontsteking. Doe je het rustig aan?
    Wel mooi trouwens dat je jouw vader bij de bevalling laat zijn, dat zou nu helemaal nooit in me opgekomen zijn. Fijn dat je hem hierdoor toch de kans kunt bieden een bevalling bij te wonen zonder dat je hier jezelf voor moet opofferen. Mooi dat het zo kan, dat je je helemaal prettig voelt bij dat idee.

9. Niet meer actief

Jeetje Ruby meid, wat vervelend voor je!
    Kruip maar lekker terug onder de wol als je kunt. Ik hoop dat je je snel beter voelt hoor, dat braken is geen pretje :(
    Een beterschapsknuffel voor jou....

10. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jemig Ruby, dat braken is niet meer de bedoeling nu, he? Daar ben je toch al ver genoeg voor, zou je zeggen... He wat balen voor je, rustig aan en tijd voor een kopje kruidenthee en voetjes op de bank.

11. Niet meer actief

Murmel, ook ik heb me nooit echt afgevraagd of ik er buiten mijn mannetje nog iemand anders bij zou willen hebben tijdens mijn bevalling. Ik vind het inderdaad iets heel intiems en van ons tweetjes eigenlijk. Ik heb er feitelijk zelfs al best wat moeite mee dat er straks een verloskundige en kraamhulp bij gaan zijn, ik hoop dat ik me desondanks toch voldoende kan ontspannen om de boel op gang te houden :oops:

Strak plan trouwens hoor hoe jij je de verlofperiode voor ons allemaal voor je ziet, daar teken ik gelijk voor, hahaha.

Ook hier wordt er steeds vaker aan tafel gegeten, voor de tv vind ik niet echt gezellig meer, het doet ook pijn want kan daar niet goed zitten zo laag en met het oog op de toekomst (rust, reinheid, regelmaat ;) ) is dat inderdaad ook een goede zaak. Wel even wennen he?

12. Niet meer actief

Roelie, meid ik heb met je te doen hoor.
    Zieke mannen......pfffff, je hebt er wat mee te stellen inderdaad.
    Ongelofelijk hoe ze van een eenvoudig griepje of verkoudheidje altijd gelijk zo'n zielig drama of bijna stervensbed kunnen maken :rolleyes:
    Die van mij was laatst ook ziek, nou, had weinig gescheeld of ik had 'm buiten de deur gezet :)
    Mijn zusje vertelde me laatst over een onderzoek dat ze had gelezen waarbij was aangetoond dat vrouwen meer pijn verdragen dan hun mannen, alleen al door hun menstruatie (die qua pijnprikkels bij heftige krampen werd vergeleken met een trap in de ballen bij een man) iedere maand.
    Hoezo STERKE GESLACHT? Pffff, watjes zijn het.
    :evil:

Ik hoop voor jou dat Rene snel weer op de been is. Kan me goed voorstellen dat je op deze manier wel baalt van jullie vakantie samen. Doe het zelf wel, in de mate waarin dat gaat met zieke man en je lieve kinders, zoveel mogelijk rustig aan he?

13. Niet meer actief

Amaranta, wat een droogkloot die man van jou. Met z'n geodriehoek. Nou, zal mij benieuwen of hij straks nog zo stoer zal zijn als het zover is ;)
    Vervelend he, die nesteldrang waar je geen kant mee uit kunt? Hoop dat dit snel verandert voor je. Leuke foto's trouwens. Moest wel even slikken toen ik het zag...bergbeklimmen :confused:
    Vorig jaar heb ik nog samen met mijn mannetje een deel van de pelgrimstocht naar Santiago (vanaf Astorga) gelopen. NU mag ik blij zijn als ik de gewone afstanden in huis en op beperkte schaal naar de supermarkt etc. kan afleggen, weliswaar in slakkentempo en met veel pijn. Hoop dat het toch snel weer allemaal betert.

Jen, ongelofelijk meid wat een prijs voor het vervangen van dat kozijn. Ik heb er helemaal geen verstand van, maar het lijkt me eerlijk gezegd wel heel erg veel. Kun je niet nog wat andere offertes laten nemen?

Wat die kuitkrampen betreft, ik heb daar s'nachts inderdaad ook best vaak last van. Maar gelukkig werkt het bij mij goed om dan mijn tenen naar me toe te trekken. Ik heb overigens ook wel eens gehoord dat het kan helpen om vooral veel spinazie en andijvie etc. te eten om dit tegen te gaan in de zwangerschap. Weet niet of dat een bakerpraatje is eigenlijk.

14. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Hé Indigo, jij hebt je best gedaan met reageren vandaag! Lief van je! Een (volledige) burn-out heb ik een aantal jaar geleden kunnen voorkomen, maar ik heb goed in de knoop gezeten. Daardoor herken ik (en mijn man vaak nog eerder dan ik) wel wanneer het weer "gevaarlijk" wordt. Het komt wel weer goed. Merk jij ook dat je nu eerder tegen je grenzen oploopt nu je zwanger bent? Ik heb het daar af en toe best moeilijk mee...

De buuf heeft een expert ingeschakeld en die komt 9 augustus. Zij stelt sinds vanmorgen aansprakelijk voor de reparatiekosten aan het dak. Mijn verzekeraar gaat nu een onderzoek instellen, dus dat is afwachten. Gelukkig reageerde ze al iets normaler dan gisteravond.

Ruby, beterschap meid!

15. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nou, Indigo, je bent goed bezig met het opkrikken van het aantal posts en pagina's zo, haha, hartstikke leuk!

V.w.b. al die tips 'n' tricks tegen kuitkramp, tja, ik weet het niet, volgens mij is het vooral even doorbijten en je tenen inderdaad goed aan te spannen naar je toe. Superirritant vind ik t wel!

16. Niet meer actief

Stasia, ook weer lekker geklust aan het kamertje?! Leuk he als het zo steeds concreter wordt allemaal.

Mijn mannetje heeft gisteren de kamer helemaal geverfd, ziet er erg leuk en fris uit (limegroen). Nu alleen de plinten nog en hier en daar wat bijwerken aan de deurposten en raamkozijnen etc.
    Wat het meubilair betreft hebben we een beetje pech gehad, we halen alles bij IKEA (Hensvik serie) en waren daar eergisterenavond. Met veel moeite alles bij elkaar gezocht, bleek dat er twee dingen niet op voorraad waren en dat we dan beter een andere keer kunnen gaan omdat we alles willen laten bezorgen en het anders dubbelop betalen is, want dan moet je alsnog twee keer een bestelling plaatsen.
    Viel me wel even heel vies tegen dat je blijkbaar eerst zelf alles moet verzamelen (mannetje sjouwde zich een breuk, ik kon niet echt helpen met mijn buik en rug/bekken) om dan vervolgens af te rekenen en dan op transport te laten zetten. Waarom niet lekker handig een telefoontje; " ik had graag dat en dat en dat.....dan en dan". tsja, wordt nu dus iedere dag even checken of de spullen er weer zijn en dan in mijn eentje naar de Ikea, want mannetje werkt, en hopen dat ik iemand zo gek krijg voor mij de spullen op de kar te laden.

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Over de Ikea kan ik meepraten....ik zit te wachten tot er weer kastdeurtjes op voorraad komen. Ik heb er "maar" 24 nodig en helaas zetten ze niks apart :(

18. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tuuuuurlijk helpen mensen je wel! Ik voel me soms een halve invalide omdat mensen de hele tijd dingen voor me willen oplossen en voor me opstaan enzo. Maar wel lekker ook hoor!

Wel balen dat ze niet alles op voorraad hadden, dacht eigenlijk dat Ikea juist altijd zo veel op voorraad had, dus zul je net zien... :(

19. Niet meer actief

Ja, Barbabintje, ik dacht laat ik het maar eens even goed aanpakken met reageren hierzo. Ik houd mijn hart al vast voor volgende week, de hoeveelheid berichten die ik ga missen en moet bijlezen als ik weer terug ben :confused:

Hier is het ook vooral mijn mannetje die signaleert dat ik weer eens over mijn grenzen ga of gegaan ben, ik heb toch nogal eens de neiging er overheen te gaan, ondanks dat ik ze steeds beter ben gaan herkennen bij mezelf. Ik merk inderdaad ook dat ik er sneller tegen aan loop nu ik zwanger ben, vind dat nogal een harde dobber eigenlijk. Mannetje zegt dan doodleuk: Tja, je wordt uitgedaagd eindelijk eens naar al die signalen te luisteren en anderen om hulp te vragen in plaats van alles maar alleen willen opknappen en doorgaan en doorgaan. Heeft ie natuurlijk wel gelijk in, maar valt toch vies tegen inderdaad.

Fijn dat de buurvrouw toch in ieder geval al aardiger reageerde. Wat een gedoe allemaal zeg, met dat onderzoek en experts etc. Ik hoop voor jou dat het allemaal snel tot een bevredigend eind komt.

En murmel, logisch dat ik het nu zo doe qua berichtjes.
    Ik voel die hete adem van jou namelijk steeds in mijn nek nu, hihihi ;)

20. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heeeee inderdaad! Ik zie ineens een UITDAGING! Hahahahahaha!

Share This Page