November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Lieve Marloes, ja het is eindelijk zover! Geweldig he? Bedankt voor je leuke reactie.

De eerste maand dat we er niet mee bezig zijn omdat we lekker volgende week op vakantie gaan om even te relaxen en dan te kijken hoe we het medisch gaan aanpakken en het is raak!
    Wij zijn echt superblij maar inderdaad nog heel voorzichtig.

Nogmaals bedankt voor je lieve reactie. Ik zit gelijk weer met een traan, man wat ben ik een emotionele muts haha. Maar gelukkig nu om hele goede redenen.

Liefs,
    Gaby

2. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Wow Linda wat een verhaal van je tweeling, kippevel! Je zal inderdaad wel dubbele gevoelens hebben bij je zwangerschap. Hopelijk hebben jullie een mooie echo en in november een mooie gezonde beeb.
    Liefs,
    Gaby

3. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Lieve Amaranta, Ten eerste gefeliciteerd met je voornemen om te gaan trouwen in april.
    Wat balen dat je niet iedereen zelf kan vertellen op het moment dat jij passend vind dat je zwanger bent. Het vertellen aan mensen is natuurlijk het leukste wat er is maar nog belangrijker dat je zodirect een mooie trouwdag en gezonde beeb krijgt. Hopelijk kan je zodirect wel genieten van je vrijgezellenfeest.
    Liefs,
    Gaby

4. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Hi Zoe, ach zoiets moet groeien natuurlijk een groep. Ook in een gewone situatie als je mensen samen in een kamer zet kletsen ze eerst langs elkaar heen en uiteindelijk komt er samenhorigheid. Zodirect als de laatste novmember mama's zich aanmelden en dan leer je iedereen een beetje kennen en dat wordt het vast supergezellig.

Fijn te horen dat het goed met je je gaat. En vermoeidheid is behalve onze zwangerschap ook een kwaaltje waar veel mensen nu last van hebben, zal wel door het weer komen (het weer krijgt altijd de schuld haha).
    Wat stoer dat jij het al bij 5 weken op je werk hebt verteld maar ja als je veel moet tillen (kids) dan is dat ook wel zo handig. Wel leuk op een kinderdagverblijf werken. Jij weet in iedergeval waar je kindje zodirect naar toe gaat haha.

Vraagje voor iedereen: Blijven jullie werken na de bevalling?

Liefs,
    Gaby

5. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Gefeliciteed Mikky en welkom bij de novembermama's
    Liefs,
    Gaby

6. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Lieve Samantha, heel veel beterschap wat balen dat je zo ziek bent. Mag je anti-bioticum slikken als je zwanger bent? Dat wist ik niet maar ja de dokter weer alles haha.
    Ik ga maandag de VK bellen. Ik ga toch volgende week op vakantie dus ik kan er toch niet eerder langs. Maar ja mag ze als bellen zodra je een positieve test heb dus succes vandaag met het maken van een afspraak.
    Liefs,
    Gaby

7. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Lieve Rachel,
    Wat balen dat je zo hard moet werken dat kan inderdaad niet goed zijn. De volgende keer je mond open doen. Je mag nu best wat meer aan jezelf denken hoor of liever gezegd aan jou en je beeb in je buik. ;)

Ik ga ook eerder naar de VK aangezien ik vorig jaar een mk heb gehad anders had ik ook pas later een afspraak gehad hoor. Maar ja kan bij haar aangeven als je eerder wilt komen. Dat had ik vorig jaar ook gedaan.

Rust nu lekker uit!
    Liefs,
    Gaby

8. Zoe21

Zoe21 Actief lid

25 feb 2007
    102
    0
    0

Vraagje voor iedereen: Blijven jullie werken na de bevalling?

Liefs,
    Gaby
    [/quote]

Ja ik blijf zeker werken! Ik zou echt gek worden als ik 24 uur per dag thuis zou zitten...Het verschilt natuurlijk heel erg per persoon, maar ik ga gewoon weer lekker werken!

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja ik blijf ook zeker werken na de bevalling. Maar wel minder denk ik. Ik ga liefst van 4,5 naar 3 dagen per week.

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    In antwoord op de vragen.
    Ik ga minder werken ja. Weet alleen nog niet hoeveel. Ik zit aan 4 dagen te denken maar misschien maar 3 dagen. MOet even kijken hoe we dat financieel bolwerken.

Ik heb nog geen VK gebeld. Ik heb volgende week een afspraak met mijn nieuwe HA (die had ik ook nog geen) en dan hoor ik wel of ik doorverwezen wordt of wat en hoe.

11. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    ik blijf ook gewoon werken.
    ik werk nu 28 uur en wil naar de 20 of 24 uur dat ligt eraan en ook financieel hoe of wat dat is ook zeer belangrijk,maar ik wil straks natuurlijk ook van de beeb genieten.
    heeft er verder nog iemand van jullie al spulletjes gekocht?
    en wisten jullie ook dat er zoveel levertijd op een kinderwagen zit?

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ga voorlopig nog niks kopen nee. Komt over een paar maanden wel.

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nee, ik wacht ook nog een poos met dingen kopen, eerst maar eens wat meer zekerheid. Maar het is zo verleidelijk he?!
    Ik weet helaas uit eigen ervaring dat er nog altijd iets mis kan gaan, dus dat onbevangene is er helaas wel een beetje vanaf.
    Maar na 3 maanden heb je nog steeds 6 maanden over om alles te regelen!

Wij moeten zelfs nog een verbouwing doen om een kamertje te creeeren: dus nog genoeg werk voor de boeg. Maar eerst even een draaiend, beweeglijk kindje met een kloppend hartje zien en dan gaan we er helemaal voor!

14. Zoe21

Zoe21 Actief lid

25 feb 2007
    102
    0
    0
    Even snel tussendoor!
    Moeders voor moeders is net langsgeweest en een hele mooie test gekregen :D Heel raar toch nog ff spannend!

En nu...plassen maar!

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Zoe: Hartstikke GOED! Was vast wel even spannend, ook al weet je zelf wel dat het goed zit. :)

16. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0

Ik blijf ook werken. Ik werk nu 24 en dat wil ook proberen te blijven doen. het eerste jaar probeer ik ouderschap verlof op te nemen.
    En ik heb wisselende diensten dus het moet ook wel haalbaar zijn.

Groetjes,
    Jol

17. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Mijn test voor MvM was duidelijk te zien, maar de controle streep was dikker.

18. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Hi meiden,

Zelf werk ik nu 4 dagen, ik zou 3 dagen willen gaan werken. Wij hebben geen familie die zouden kunnen oppassen zoals je vaak hoort met oma en opa's dus we moeten dan kijken voor een kinderdagverblijf. Lijkt mij wel moeilijk om je kindje (vooral als het zo klein is) achter te laten.

Jogler wel ideaal dat je een jaar ouderschapsverlof kan nemen dat lijkt mij echt ideaal maar ik werk in een superklein bedrijf en dat is niet realistich jammer genoeg. Ik hoop wel dat mijn baas mij niet kwijt wil zodat ik een dag minder kan gaan werken. 4 dagen lijkt mij wel heel veel vooral je een beebje hebt tja of je partner moet ook minder kunnen werken maar dat kan niet in zijn huidige baan.

Raar genoeg heb ik vorig jaar niets gekocht toen ik zwanger was. Toch zou ik gewoon nu wel als 'bewijs naar mijzelf' volgende week iets leuks kleins willen kopen. Just a reminder!

De echte spullen tuurlijk zodra je weet dat alles echt goed zit. Ik ben wel voorzichtig daarin geworden.

Liefs,
    Gaby

19. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    mijn test van mvm was ook echt kei positief de teststreep was idd ook dikker dan die andere.
    ik ga verder ook nog niks bijzonders kopen hoor,maar is gewoon een vraag om te kijken of er mensen met bezig zijn want kijken doe ik natuurlijk wel.
    en ik weet helaas uit ervaring dat het idd altijd mis kan gaan.

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    wij gaan strakjes op kraamvisite en mijn vriend mailde me net of ik even naar de prenatal wilde voor een cadeaubon, dus ik mailde al terug....
    weet je zeker dat je mij naar de prenatal wilt sturen ;)

overigens, over dat ouderschaspverlof, ik werk in het onderwijs, en sinds dit jaar krijg je maar 55% doorbetaald, ik weet niet of het wel de moeite waard is.

Opa's en oma's moet geen probleem zijn denk ik.

Mijn vriend (man tegen die tijd) gaat waarschijnlijk 4*9 uur werken, vier dagen dus, en hij gaat ook een dag ouderschapsverlof op nemen. (waar ik ook aan zit te denken) en dan komen we al een heel eind.

@ gaby, ik begrijp dat je inderdaad iets kleins wilt kopen, moet ook kunnen, zolang het maar geen kinderkamer of zo is (mijn vriend ikwam maandag thuis en zei ietwat panisch: we moeten een kinderkamer kopen!)

@iedereen! blijf positief! onze zwangerschappen gaan goed verlopen!

Deel Deze Pagina