Hi meisje, ja je hebt gelijk. Twee dames die afvallen binnen een paar dagen. En je hebt nooit zekerheid. Maar ja daar hoef ik jou ook niets over te vertellen. Hoe gaat jij dat aanpakken met vertellen naar ouders? Wij wachten in ieder geval nog 3 weken tot wanneer wij een echo hebben gehad. Natuurlijk kan het daarna ook nog mis gaan maar dat risico hou je helaas en met je ouders vooral moeder wil je dat delen. Ik ben altijd een beetje onhandig maar volgens mijn mannetje heb ik nu wel echt last van dementie, ik weet zelfs niet meer wat ik gezegd hebt een paar minuten ervoor. ha ha dat zorgt voor leuke momenten zoals een verhaal 2 keer in 10 minuten vertellen.
Ja ik blijf werken. Ik werk nu 36 uur per week en ga na de bevalling een dagje minder werken dus 3 * 9 uur. Mijn man werkt in de horeca en werkt van 12 uur tot 10 uur s'avonds. en dat 4 dagen per week. Dus we kunnen het straks goed combineren.
@ Laatje, ik heb ook oude cadeautjes van de vorige zwangerschap weer uit de kast vandaan gehaald (helemaal achterin). Je had het over een zwangerschapsdagboek, dat klinkt leuk. Ik ga maar even op www kijken of anders kan je er iets over vertellen. Ik schrijf nu dagelijk in mijn eigen dagboek maar als er een speicale voor is lijkt mij wel heel leuk. Ook om later terug te lezen. @LindaPooh, ik bedoelde ook met wat dingen kopen meer aan leuke kleertjes of zo nog niet een heel kamertje. Daar wachten wij wel mee in de 5e maand of zo. Maar ja zoals bewezen kan het altijd nog mis gaan maar ik denk wel dat het handig is veel dingen gezamelijk te gaan aanschaffen wanneer je nog lekker fit bent. Alvast succes gewenst met je afspraak maandag. Stond die al voordat je weer positief had getest. Dus nog een check van na je vorige zwangerschap? Misschien kunnen ze gelijk een echo doen? @ Rachel, was jij degene met een baas die geen begrip had? ben je daar al weg? want ik kan je wel informeren dat het heel moeilijk zal worden om werk te gaan zoeken wanneer je zwanger bent. vooral als je nu zelf ontslag gaat nemen krijg je geen uitkering daar heb je dan geen recht op. laat je goed informeren. je baas is verplicht je werk zo in te richten dat het volgens de arbo is voor zwangere vrouwen. succes. Ik ga nu lekker een potje thee zetten en ik mijn boek duiken over zwangerschap! haha ja die heb ik wel al maanden in huis en nu is het pas echt zinvol om te gaan lezen. Liefs, Gaby
Hmm dames toch even een vraagje hebben jullie het over een digitale zwangerschapsdagboek of een 'papieren' dagboek? Op het internet kom ik ze allebei tegen.
@ Rachel, was jij degene met een baas die geen begrip had? ben je daar al weg? want ik kan je wel informeren dat het heel moeilijk zal worden om werk te gaan zoeken wanneer je zwanger bent. vooral als je nu zelf ontslag gaat nemen krijg je geen uitkering daar heb je dan geen recht op. laat je goed informeren. je baas is verplicht je werk zo in te richten dat het volgens de arbo is voor zwangere vrouwen. succes. Ik weet dat het heel moeilijk is ik ga ook geen ontslag nemen maar ik wil even over bepaalde zaken geinformeerd worden zoals ziekengeld verlof en dergelijk want mijn baas kan mij dat niet vertellen en ik heb een 0 uren contract hoe gaat dat met verlof en dat soort dingen dat wil ik gewoon weten. Ik weet wel dat ik ontslag ga krijgen in September want hij is er helemaal niet blij mee.
@ Rachel: indien je contract afloopt heb je wel recht op WW. Tevens ziektegeld dat te maken heeft met je zwangerschap hoeft je baas niet te betalen. Dat doet de overheid, ook logisch anders zouden bedrijven geen vrouwen meer aannnemen. Hij (je baas) moet het alleen voor je aanmelden. En dan ontvang je geld via de overheid. Maar slim van je om er alvast in de materie te duiken. Succes ermee. Liefs, Gaby
GabyBaby, Het ziekengeld is niet voor de zwangerschap. Ik heb namelijk begrepen van collega's dat wij niet betaalt worden als we ziek zijn. Wat dus wel verplicht is nu heb ik laatst eens al mijn loonstroken terug gekeken en inderdaad alle dagen dat ik ziek ben geweest zijn niet mee gerekent. Maar of dit nu is omdat ik een 0 uren contract heb weet ik dus niet. Ik werk er nu een jaar en ik heb zelfs mijn trouwdag niet betaalt gekregen of zoiets het eerste wat die toen tegen mij zei die is voor je eigenrekening. Sindsdien ben ik bezig met een andere baan maar het wil niet echt vlotte
@ Rachel, hebben jullie een cao? En ookal heb je een 0 uren contract heb je recht op ziektegeld dat zou lekker worden als je dat niet krijgt. Daar moet je echt achteraan gaan. Het zal niet makkelijk zijn om een baan te vinden wanneer je zwanger bent. Als je het verzwijgt en ze komen er daarna achter ben je het vertrouwen natuurlijk kwijt. Maar als je eerlijk bent dat zullen ze kiezen voor iemand die niet zwanger is. Ja het klinkt hard maar zo werkt het jammer genoeg. Wij als zwangere vrouwen zijn niet interessant op de arbeidsmarkt. Het is nou eenmaal zo! Ik heb mijn baas ook 'beloofd' niet het eerste jaar zwanger te worden toen ik begon. En die is nu ver voorbij... en nu ben ik zwanger! en nog zal hij niet blij zijn en dat begrijp ik best. Tuurlijk zal hij blij zijn voor mij want het is een aardige man maar voor het bedrijf is het niet ideaal. Thats life
Je mag niet geweigerd worden vanwege een zwangerschap. Natuurlijk zijn werkgevers ook niet gek en zullen ze naar een andere reden zoeken. Ze mogen er bij gesprekken zelfs niet naar vragen.
Nee ze mogen er niet naar vragen maar zoiets komt natuurlijk uit (of je bent eerlijk of het komt uit op een andere manier) en je hebt een proeftijd. Tevens mogen ze je niet ontslag erom maar je kan iemand in je proeftijd ontslaan zonder een reden te geven wat ze dus een vrijbriefje geeft.
GabyBaby@ Ja we hebben een CAO maar vraag me niet welke heb er al verschillende malen om gevraagt maar krijg gewoonweg geen reactie. Dat is net dat ik nooit mijn verlengingscontracten heb gezien. Heb ze wel gelezen en ondertekent maar nooit een kopie gehad. De hele zaak deugt van geen kanten bij hem en ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. Ik ben niet lid van FNV.
@Gaby: ik bedoelde een papieren dagboek. Maar heb beetje zitten zoeken op internet en ik vind het er toch wel heel erg kitschy uitzien, met allemaal zoete plaatjes enzo, past niet erg bij mij. Dus misschien ga ik wel gewoon zelf een soort dagboekje bijhouden van hoe ik me voel. Je vroeg hoe ik het met mn ouders ga aanpakken: heb het direct aan ze verteld! Want ik wilde juist zo graag iemand hebben waar ik ook mn angsten kwijt kan en mijn ouders zijn altijd heel goed in geruststellen. Ik zou er niet aan moeten denken dat het niet goed blijkt te zijn en dat ze dan weten dat ik het ze nog niet wilde vertellen. @Rachel: tjonge, lastig hoor met je werk. maar wat gaby zegt is waar, ook met een 0-uren contract heb je rechten. Hoe lang werk je daar al? Als je nu gaat solliciteren zou ik het gewoon niet vertellen dat je zwanger bent, het is nog ZO pril. Voor hetzelfde geld wist je het nog niet eens, dat kan makkelijk. Ontzettend veel succes met knopen doorhakken, maar deze baas zou ik zsm de rug toekeren. Niet eens een dagje uitbetalen voor je huwelijk is echt te schandalig en gierig voor woorden. Prehistorisch.
Murmel@ ik werk daar nu een jaar en 2 maanden Ach ja het komt allemaal wel goed alleen ik vertouw mijn baas voor geen cent meer. Ik ga maandag naar het CWI misschien kunnen zij mij helpen.
LindaPOOH: Ja daar zat ik net zelf dus ook aan te denken ja Ik ga ze maandag bellen, en vragen of ik niet dan wat later kan beginnen ofzo, weet niet hoelang het in je lichaam blijft ofzo. weet niet precies hoe het zit. Baal er wel ontzettend van!
Hallo Allemaal, Zo 3 dagen geen tijd gehad foor het forum moest even 10 pag. weglezen. Helaas ook het minder goede nieuws, ik wil jullie allebei heel veel sterkte wensen met jullie verlies. Het is een beetje moeilijk om nog op iedereen te reageren na een aantal dagen afwezigheid. Ik wil in ieder geval de nieuwe onder ons nog feliciteren. Ik denk inderdaad wel dat het een hecht clubj word al we elkaar eenmaal hebben leren kennen. Is toch leuk, we zitten allemaal in het zelfde schuitje. Ik heb de mazzel dat ik natuurlijk niets hoeft te kopen, behalve als het een meisje word, dan mag ik me weer uitleven. Ik moet echter wel wat nieuwe rompers kopen. Tja na 2 ronden met spuitpoep, vind ik dit niet zo fris meer. Heb van mijn moeder al 1 nieuwe gehad. Dat mijn moeder al helpt in de huishouding, tja dat mag ook wel met nog twee kleintjes. Ik had vorig jaar beter een 7 kilo wasmachine kunnen kopen, zo de was vliegt er hier door heen. @samantha je treft het niet meid. Balen. Beterschap hoor. Leuk dat iedereen met MvM mee kan doen. Hier kon het helaas niet. Oh ja, ik blijf na de bevalling 20 uur werken (2 x 9) en neem na de bevalling weer volledig zwangerschaps verlof op. Dit is 3mnd voor 75% doorbetaald, maar ja daar ben ik amtenaar voor. Dus dan ben ik ongeveer een half jaar thuis. En de tijd vliegt voorbij hoor. Ik zou best wel willen stoppen met werken, maar ja het geld is erg welkom. Mijn ouders passen twee dagen per week op. En dit gaat prima. Nou dit is het wel eventjes, zal wat vaker proberen te reageren. En blijf allemaal positief hoor, ondanks de minder leuke verhalen. Er zijn ook positieve verhalen hoor. Groetjes,
Hoor net van velen anderen dat ik waarschijnlijk als ik dinsdag de flessen krijg aangeleverd ik ze dan nog even moet laten staan tot de anti-biotica uit mn lijf is, en je daarna gewoon mee mag doen. maar goed, ik ga maandag bellen hoe het precies zit! Komt allemaal goed
ook maar even aanmelden, ik ben ook een novembermama,5 november ben ik uitgeteld. ik ben 28 en al moeder van een zoon van 8 en en zoon van bijna 6. iedereen roept "en nu een meid he",en ik vermoed dat ik weer een jongen krijg.kwam er bij het pendelen ook uit. groetjes ruby
Is dat mogelijk dan? Ik ben zelf ook ambtenaar en krijg dus ook 75% doorbetaald. Ik zat zelf te denken om na mijn zwangerschap verlof voor een half jaar 2 * 9 te gaan werken en 18 uur ouderschapsverlof te nemen. Daar na 3 * 9 te werken. Ik werk op dit moment nog fulltime (36 uur)