Ooooh dan google ik ff mee stel je voor dat ik het op die manier nog ff kan uitstellen Het regent hier nog niet Carola zal eens op de buienradar kijken of je wel hard genoeg blaast
@roelie; Nou ik heb genoeg info gevonden voor je om de tandarts weer lekker af te bellen... Tandartscontrole Ga vóór je zwanger bent ter controle naar de tandarts en ga ook tijdens je zwangerschap tenminste één keer. De beste tijd voor een afspraak is in de vierde tot de zesde maand van de zwangerschap. Het reinigen van het gebit wordt in de eerste drie maanden van de namelijk nog wel gedaan, maar andere, risicovolle behandelingen worden vaak doorgeschoven, omdat het eerste trimester van de zwangerschap zo cruciaal is voor de ontwikkeling van je kindje. Ook de laatste drie maanden van je zwangerschap zijn niet zo geschikt voor tandheelkundige behandelingen. Niet alleen zit je tegen die tijd niet echt comfortabel meer in de tandartsstoel, met je groeiende buik, de tandartsstress kan bovendien voor complicaties zorgen. Als er tijdens de zwangerschap onverhoopt toch iets aan het gebit moet worden gedaan, worden er meestal speciale voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo worden er geen röntgenfotos van het gebit gemaakt, tenzij dit echt noodzakelijk is en in dat geval krijg je een loden schort voor, ter bescherming van je buik. Ook verdovingen, pijnstillers en antibiotica worden tijdens de zwangerschap alleen voorgeschreven als dit absoluut noodzakelijk is. Als er een gaatje gevuld moet worden, wordt dit meestal zonder verdoving gedaan, omdat het zelfs bij een plaatselijke verdoving mogelijk is dat de verdovende stoffen via de bloedbaan bij het kind terecht komen. Ingrijpende behandelingen of behandelingen die zonder verdoving te pijnlijk zijn worden uitgesteld tot na de bevalling. Als uitstel niet mogelijk is wordt er vaak voor een (aangepaste) verdoving gekozen. Heb je hier iets aan?
Hoi Linda hier een smsje van Roelie de mama's vragen zich af hoe het nu met je is gezien je berichtje van vanmiddag? Heb ik nét gesms't we wachten af!
Jen dank je wel! Ik moet morgen naar de vk dan zal ik het ook nog ff voorleggen en anders bel ik idd lekker af! Carola succes met de afwas! xxx Roelie
Carola; succes met de afwas... Blegh ik had daar altijd zo'n hekel aan...Heb nu een vaatwasser, maar zelfs het in- en uitruimen daarvan laat wel eens op zich wachten
Roelie; nog een leuk stukje; Verdoving: mag wel, maar liever niet Als het niet per se noodzakelijk is, kun je een verdoving tijdens je zwangerschap beter vermijden. De verdovende stoffen kunnen via je bloedbaan en de placenta namelijk terechtkomen bij je baby. De kans daarop is het grootst bij een algehele narcose. Hierdoor raakt je kindje, net als jij, versuft of buiten bewustzijn, wat schadelijk kan zijn voor zijn ontwikkeling. Dus als je een kies moet laten vullen terwijl je zwanger bent, kun je beter overleggen of dat tot na de geboorte kan worden uitgesteld.Vertel je (tand)arts in ieder geval altijd dat je zwanger bent als er een bepaalde ingreep moet worden uitgevoerd, waarbij eventueel een verdoving nodig is. Je (tand)arts kan het beste bepalen of een verdoving in jouw geval noodzakelijk is. Bij de keuze van het type verdoving kan hij vervolgens rekening houden met je zwangerschap. Van sommige verdovingsmiddelen is namelijk bekend dat ze schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind. Bij een algehele verdoving bestaat het gevaar dat je kind tijdens de narcose te weinig zuurstof krijgt. Daarom moet een dergelijke verdoving tijdens je zwangerschap altijd worden uitgevoerd door een ervaren anesthesist. Ook in dit geval is het dus noodzakelijk, dat je van tevoren aan alle betrokkenen duidelijk maakt dat je zwanger bent
Ben ook benieuwd hoe het met Linda is. En jee Muriel, dat is schrikken. Kan me goed voorstellen dat je even flink in de stress zat. Gelukkig lijkt alles helemaal goed. En het is ook wel fijn dat ze toch nog even toezicht willen houden, voor alle zekerheid. Ik denk dat je je niet meer zo druk hoeft te maken hoor. Kan hier ook even wat regen naartoe geblazen worden? Ben echt zo verschrikkelijk hard toe aan verkoeling! Pff, vannacht geen oog dicht gedaan, vandaag op werk was de airco kapot, boehoehoe. Meiden met de baaldag: nog een paar uurtjes en het is weer morgen! Slaap lekker voor straks en tot morgen, x.
Jen ik ben overtuigd Hij blijft maar mooi van me af te prutsen zolang ik zwanger ben, maak wel een afspraak voor volgend jaar Volgens de buienradar gaat het hier over een half uurtje regenen yes!
pff ik heb nog nooit een verdoving gehad voor te vullen,heb zo'n schrik voor die naald brrr.die is toch 100 keer erger dan het vullen/
GRRRR, wat een klote oordruppels... Nou komt alles er weer uitlopen, heb bijna een kwartier met mijn hoofd op 45 graden gezeten, maar ook dat werkt niet... Dat schiet natuurlijk niet echt op. Nou ja, we wachten maar ff een dagje af. Als het niet werkt, ga ik lekker weer terug naar de huisarts.
Wat een verhalen over de tandarts, krijg er de kriebels van. Ik heb een maandje terug drie gaatjes laten vullen in 3 kwartier zonder verdoving. Auw, dat was pijnlijk zeg, komt nu even weer terug.. Ik was bang dat de kleine geen bloedsomloop meer zou hebben, omdat ik onbewust steeds mijn adem inhield.
Ik heb gewoon nog nooit een gaatje gehad, dus over de "pijn" kan ik niet meepraten.. Hoop dat dat zo gaat blijven, maar heb er een hard hoofd in als ik de verhalen hoor van mensen die na hun zwangerschap ineens een veel slechter gebit hadden..
Nog geen reaktie van Linda, maar ik moet gaan afsluiten... Niels slaapt momenteel in mijn bed omdat hij steeds nachtmerries heeft en hij is nu helemaal overstuur, dus ik ga ff snel de honden laten plassen en dan lekker bij hem liggen... Mocht Linda nog sms'en dan zal ik haar zeggen dat ze ff op de lijst moet komen of iemand anders moet haar nog ff een sms sturen? Veel kletsplezier nog en tot morgen! xxx Roelie
ze zeggen dat elke zwangerschap je een tand kost. tot nu toe deze zwangerschap valt het mee,alleen wat gevoelig tandvlees.
@roelie; succes met de kleine man en zijn grote nachtmerries! En bedankt voor het sms'en aan Linda! Alvast truste en tot morgen!
Zo de vaat is gedaan. Roelie, ik had toch gezegd dat het rond 21.30 uur ging regenen bij jou. Ruby, regent het bij jou al?