Wat is er weer veel gekletst hier, gezellig! Een paar korte reacties en dan snel mijn bedje in, want deze week is het weer TE druk met afspraken (gelukkig doe ik het grotendeels zelfs, **ZUCHT**) Joldeg: Wij hebben een 2D echo gehad bij de 20 weken echo. Hulp: wij hebben ook een hulp, 1x per 2 weken doet ze het hele huis. We hebben haar "bij het huis" gekregen, ze deed het huis al voor het van ons was. De vorige bewoners hebben haar aangeraden, omdat zij nou eenmaal de enige is die weet hoe de RVS koelkast gereinigd moest worden, haha! Maar ze doet het absoluut niet tot volle tevredenheid, grootste probleem is alleen dat ik er zelf ABSOLUUT geen zin in heb! En vind maar eens een nieuwe. Dus als iemand nog iemand weet in de buurt van Utrecht.... Dus Murmel, ik schiet hier ook zeker weten tekort ! De was etc. doet ze niet. Dat vind ik niet erg om te doen. Strijken daarentegen, dat doe ik alleen als ik het echt moet: een bruiloft of een begrafenis dus! En mijn mannetje doet zijn eigen overhemden Carola: goed nieuws, fijn hoor! Werkse morgen! Kraampakket: dat krijg ik helemaal niet, ben niet voldoende aanvullend verzekerd! Enne, als je van plan bent om niet thuis te bevallen, moet je het dan wel hebben? Ga de inhoud wel een keertje aanschaffen tzt... Kraamzorg: van Yunio, volgens mij, tweede keus is Take Good Care... Prenatal: ik heb ook nog niets gehoord, maar misschien was ik wat laat met aanmelden (2 weken geleden.... heb nog geen een Jonge Ouders gehad) Ga aftaaien, de groeten!
Sammie ook al moet je op medische indicatie bevallen. Je hebt wel spullen nodig van je kraampakket maar lang niet alles. Wat je wel nodig hebt is onderleggers, matras beschermers, groot zeil voor in je bed, mochten je vliezen breken. Kraamverband, desinfecterende zeep + gel. alcohol, watten, en nog wat dingetjes. Alleen je navelklemmen heb je niet nodig
Er zijn overal wel lijstjes te vinden met wat je in huis moet hebben, voor las je thuis bevalt of in het ziekenhuis. Dan ga je gewoon naar de Etos ofzo of de apotheel en haal je alles in huis. Ga ik ook doen, want ik ben ook niet voldoende verzekerd (wel gek, want vorig jaar kreeg ik wel gewoon een kraampakket). Ik kreeg vorig jaar kraamzorg van Icare, maar dat is ronduit slecht bevallen. Nu dus via een ander bureau hier in de buurt. Ze 'garanderen' dat je de hele week dezelfde kraamhulp houdt (de vorige keer had ik er drie in één week die allemaal heel andere dingen dingen beweerden en telkens heel verbaasd deden als ik vertelde wat ik allemaal van de vorige had geleerd - dacht echt dat ík gek werd en al stond te janken van de stress bij het idee dat ik ooit zelf voor m'n baby zou moeten zorgen, want ik snapte er echt helemaal niets meer van). Bovendien hielpen ze niet echt bij de borstvoeding en toen Sofia niet meer wakker kon worden bleek dat na ingrijpen door de verloskundige door beginnende uithongering bleek te komen i.p.v. 'dat ze zo'n lekker rustig kindje was' (grrr, word weer woest als ik eraan terugdenk!). Kortom, tijd voor een andere regeling. Mijn kraamverzorgster komt volgende maand ook kennismaken, dat vind ik wel een fijn idee. Welterusten allemaal! x
Mogge, ik ben er alweer uit, terwijl mn wekker pas over een half uur gaat. Maar heb zo'n beetje de hele nacht niet geslapen en voel me nu ronduit k*t. Bah! Gaat niet goed komen vandaag vrees ik. Sorry voor mn ego berichtje, hoop dat het met jullie beter gaat.
Goedemorgen! Ik ben er ook alweer een uurtje uit, nu even ontbijten, gauw de stofzuiger door huis halen en dan ga ik Niels naar mijn moeder brengen en ga ik een dagje lekker winkelen met mijn beste vriendin.... Ik ben er dus vanavond weer! Zal zo de lijst ff zoeken maar in ieder geval Carola en Ilse veel succes vandaag op het werk! xxx Roelie
Goede morgen, ook ik ben mijn bed al uit en zit lekker aan mijn ontbijt. De bedoeling is dat ik over 10 minuten naar mijn werk vertrek. Ilse, het komt allemaal goed vandaag. Wat voor werk doe je eigenlijk? Tot vannavond allemaal! xx Carola
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Luun~uitgerekend op 27 november~1e kindje~verrassing Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 9 MEIDEN 7 JOCHIES 9 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 25 kleintjes op komst AGENDA Sammie2~ 9 augustus 09:00 uur VK Stasia~ 9 augustus 8.30 gynaecoloog Dafje~9 augustus 11:00 uur VK Rachel~9 augustus huisarts om op zwangerschapssuiker te prikken. amaranta~ 9 augustus 15.00 pretecho LindaPOOH~ 10 augustus uitgebreide echo om te kijken hoe de hypertrofische cardiomyopathie is gegroeid. Gwendolyne~ 10 augustus 09.00 bloeddruk controle VK Tari (Melanie) 11 augustus 10.15 uur pretecho, 28wkn amaranta 13 augustus 8.30 weer werken Barbabintje (Esther)~ 14 augustus 8.45 uur VK jolger (jolanda) )~ 14 augustus 14.50 vk Murmel ~ 15 augustus 10:00 uur pretecho Murmel ~ 15 augustus 13:30 uur VK Murmel ~ 15 augustus 15:00 uur Intake UvA Verlegenheidsonderzoek Carola82~15 augustus 18.30 uur gynaecoloog Tari (Melanie) 15 augustus 19.00 uur VK Rachel~16 augustus 17.30 VK Didi1988 ~ 18 augustus pretecho Didi1988 ~ 18 augustus op huwelijksreis Murmel~ 18 augustus naar Frankrijk! 8) amaranta~20 augustus onderzoek zkh ivm bekkenfractuur Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho ikke1981~ 21 augustus 9.45 uur vk Jen25~21 augustus 16.30 VK Joldeg~22 augustus 08.00 VK Murmel~ 25 augustus weer terug uit Frankrijk Stasia~ 27 augustus 9.30 informatief gesprek kinderarts LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!! Jen25~27 augustus op vakantie !!! MissyM~ 29 augustus Vk controle 18:00 Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog MissyM~ 31 augustus jarig -20-!! MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30 Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes Roelie~3 september 9.00 vk Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste LindaPOOH~ 8 september word ik 24!!!! Roelie~14 september word ik 30! Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar! (30 sept. Zefanja 2 jaar!!!!) Carola82~24 september met verlof! jolger (jolanda) ~29 september met verlof! Murmel~ 3 oktober met verlof! Stasia~ 3 oktober met verlof! Dafje~4 oktober met verlof! Rachel~ 5 oktober met verlof! Gwendolyne~ 8 oktober met verlof! Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!!! MissyM~ 10 oktober met verlof! Sammie2~ 12 oktober met verlof!
Sammie2~ 9 augustus 09:00 uur VK Stasia~ 9 augustus 8.30 gynaecoloog Dafje~9 augustus 11:00 uur VK Rachel~9 augustus huisarts om op zwangerschapssuiker te prikken. amaranta~ 9 augustus 15.00 pretecho Sammie, Stasia en Dafje succes straks bij de vk/gyn! Rachel succes met prikken (au!) Maria geniet van je pretecho vanmiddag! xxx Roelie
Goedemorgen meiden Hier ook wakker, zit nog wel aan de koffie wakker te worden. Kan dan ook nog niet alles terug lezen, want jullie zijn weer lekker aan de klets geweest! Vanmiddag fysio en wil vandaag de laaste stukjes behang eraf halen. Sammie en Dafje succes bij de VK Stasia succes bij de Gyn Rachel succes met bloedprikken. Amarante veel plezier met de pretecho! Nu koffie
Drukke dag vandaag met afspraken. Allemaal succes, danwel veel plezier! Roeli, winkelse vandaag. Ilse, wederom sterkte met werken en het doorkomen van de dag. Carola, veel plezier vandaag weer met buiten-het-bed-aan-het-werk-zijn! Ik zit te wachten op de schade-expert voor het dak van de achter-onder-buurvrouw. Zou tussen 08.30 en 12.30 uur komen. Dus met mijn geluk wordt dat waarschijnlijk 12.25 uur. Kan ik lekker de hele ochtend thuis gaat zitten wachten..baal baal. Vannacht werd ik om 01.00 uur wakker, nog geen mannetje naast me. Hij zou doorwerken gisteravond, dus ik draaide me nog maar even om. Om 02.30 uur word ik nog een keer wakker en nog steeds geen man. Ik probeer verder te slapen, maar dat lukt echt niet! Hij was nog steeds druk en gestressed aan het werk. Toen heb ik maar liggen lezen tot 03.15 uur (toen kwam hij pas naar bed) en daarna heb ik wel geslapen, maar vreselijk onrustig
Goeiemorgen meiden, Hier heerlijk geslapen en de wasmachine en droger draaien al weer. Sammie en Dafje succes bij de VK Stasia succes bij de Gyn Rachel sterkte en succes met bloedprikken. Amarante veel plezier met de pretecho en geniet er van. Ruby, ik zit ook bij CZ, en heb hem dus al wel. Zou toch even bellen. Ilse succes vandaag met werken. Roelie veel plezier met winkelen.
Goedemorgen damens, Af en toe wordt ik gek van mijn dromen. Ik heb vannacht zo veel en druk gedroomd, dat ik niet het gevoel heb dat ik heb geslapen en uitgerust ben. Maar ja hoort ook bij de zwangerschap en de omstandigheden. Ik hoop niet dat dit de laatste dag is dat ik en mijn man van de zwangerschap kunnen genieten. Ik merk wel aan alles dat de spanning weer behoorlijk hoogtij viert. We zulen nog 26 uur moeten wachten en dan krijgen we het te horen. Morgen ben ik op de terwijl, dat de dag is van de termijn dat Milan* is geboren en overleden. Dus hoe dan ook vanaf zaterdag is alles nieuw voor me en daar kijk ik eerlijk gezegd ook wel naar uit. Mijn gevoel over de uitslag is nog steeds wel rustig, ik heb twee weken minimaal 5x per dag gebid. Het moet toch allemaal ergens voor nodig zijn. Vanmiddag ga ik met mijn moeder samen na het kerkhof om de steen van Milan* te bekijken, ze durft namelijk niet allen. En ik vind het kerkhof ook niet bepaald een plek om in je eentje naar toe te gaan. Dus ik hoop dat ze het mooi vind. Ik ga zo even douchen en dan ramen lappen want dat is na de schuurbeurt van 2 weken geleden nog steeds niet gebeurt. Roelie shop ze vandaag Ilse succes met dat je je k*t voelt, ik hoop dat het snel beter gaat Sammie2 succes bij de verloskundige. Stasia je bent waarschijnlijk al terug van de gyn, hoe was het? Dafje succes bij de verloskundige. Rachel: succes met prikken, ik hoop dat ze je niet lek prikken Maria: heel veel plezier toegewenst voor vanmiddag met de pretecho. Geniet ervan. Verder voor iedereen een fijne dag 8) toegewenst en ik ben denk ik vanavond weer op het forum.
zo gedoucht en wel. Over het kraampakket, nee die heb ik ook nog niet ontvangen eigelijk, eigelijk verder niet over nagedacht, hmzz maar even in de gaten houden anders even bellen.
ik heb cz net gebeld tari,het pakket is gister verstuurd. die vrouw belde meteen erna terug dat ze er per ongeluk twee verstuurd hebben.of ik er eentje retour afzender wilde doen. (kan natuurlijk ook zeggen dat ik hem niet gehad heb en sammie bij maken )
Dames met de check-ups, succes! En rachel, sterkte met de prik! En Maria natuurlijk heeeel erg veel plezier bij de pretecho vanmiddag, dat wordt LEUK! Ik moet zelf morgenmiddag 15:30 uur nog weer even langs voor de extra controle van de hartslag van die kleine nav de stroomstoot van maandag. Maar ik maak me niet zo veel zorgen meer, want ze kickt en draait dat het een lieve lust is de afgelopen dagen. Gelukkig! @Linda: Brrrr wat zal de spanning stijgen bij jullie vandaag,kan ik me zo goed voorstellen. Maar wat klink jij positief zeg, heel erg fijn om te zien. Je klinkt echt sterk voor je kleine meissie. Wel sterk trouwens dat jullie zo'n spannende afspraak hebben op dezelfde termijn als toen Milan geboren werd en overleed. Wel heel symbolisch zeg. Veel sterkte met je moeder op het kerkhof. Ik weet zeker dat zij het ook heel mooi geworden zal vinden.
Ben zelf vandaag weer rustig aan aan het werk gegaan. Voel me nog wel erg slapjes, dus ben aan de bananen en thee. Ilse: kop op meis, pas op dat je jezelf niet de put in praat. Als je geen zin hebt in je werk: gewoon STOPPEN. Want als je er echt met zoveel tegenzin heen gaat, word je echt niet vrolijker en fitter. En jouw gezondheid gaat voor alles. En als je er toch voor wilt gaan, moet je jezelf ff flink aanpakken en naar jezelf lachen in de spiegel en dan knallen! Want anders is er niks aan, met zo'n dip waar je nu in zit. Heel veel sterkte meid, om die hormonsters te overwinnen (op welke van beide manieren dan ook). @Carola: veel plezier met je eerste werkdag weer!
Zo ik ben ook gedoucht en wel weer present! Ik heb ook maar even een mailtje gestuurd naar de prenatal over de doos en het blad, want ik heb beiden niet ontvangen. Ben benieuwd. Kan zijn dat hij bij mijn schoonouders ligt, maar daar ben ik eergisteren nog geweest en toen wassie er nog niet. Terwijl iedereen die later is uitgerekend hier hem al heeft... Jammer... ik ben namelijk wel benieuwd!
ruby, dat is ook een idee, gewoon zeggen dat je die niet gehad hebt. Je zult hem dan vandaag wel binnen krijgen of morgen. (ben soms zo de dagen kwijt)