November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Indigo welkom terug, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Hier daarstraks nog lekker op de bank in slaap gevallen. Dan maakt weer veel goede na afgelopen nacht. Net mijn hubbie van zijn werk opgehaald want hij heeft veel pijn. Hij heeft sinds zaterdag een aambei en dat is niet prettig. Dus daarnet langs de apotheek geweest om zalf te halen dus dadelijk wordt het smeren geblazen. Hopelijk gaat het snel over.

2. Niet meer actief

Nou, mooi dan :(
    Bij de levering waren ze een heel pakket vergeten EN er werd door een van die mannen een pakket neergezet waarbij me meteen opviel dat de onderkant van de doos kapot was. Dus ik effe kijken terwijl zij de rest gingen ophalen uit de wagen, ja hoor....gewoon inhoud ook kapot.
    Spul mee terug gegeven dus en nu maar wachten wanneer ik die 2 pakketten alsnog ontvang. Ben toch niet van plan daar een halve dag vrij voor te gaan regelen :(

Maar goed.....ben wel blij dat het overgrote deel van het spul nu in huis is. Kunnen we lekker beginnen met het kamertje vorm te geven. Verheug me er al op.

Wat mijn vakantie betreft...
    Die is me 100% meegevallen! Ik heb het enorm fijn gehad. De reis was inderdaad wel heel erg pittig en heb daar ook de vruchten van mogen plukken de dag erna vwb bekkenpijn en rugklachten, maar ze hebben in ieder geval heel veel rekening met me gehouden. Om de twee uur plaspauze en benen strekken. Was ook wel nodig, hihihi.
    Nog nooit zo'n luie vakantie gehad als deze, heb alleen af en toe gekookt en tafel gedekt en afgeruimd. Verder alleen gedobberd in het zwembad, boekjes gelezen in de schaduw en heerlijk gegeten en gesnoept :D
    Het contact met mijn schoonmoeder en schoonzusje is trouwens wel weer een stuk verbeterd door deze vakantie, dus alleen al daarvoor was deze week goud waard. Om nog maar niet te spreken van wat het voor mijn relatie heeft gedaan. Hebben voor het eerst weer, zonder pijn, met elkaar kunnen vrijen :oops:

Ik vind het allemaal snel gaan nu en dat is voor jullie al helemaal zo. Ik ben immers de laatste novembermama geloof ik. Jullie gaan dus allemaal al snel met verlof. Mijn verlof gaat 22 oktober pas in. Hoewel die tijd zeker zal omvliegen. Pffff, af en toe word ik even een beetje dizzy bij de gedachten aan alle regeldingetjes die er voor die tijd nog gedaan moeten worden.

3. Niet meer actief

Stasia, jouw hubbie heeft dus ook last van zwangerschapskwaaltjes ;)

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hey Indigo! welkom terug!

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Indigo gelukkig is je vakantie heel erg meegevallen, zo zie je maar hoe dat kan veranderen. Lekker toch zo'n 'luie' vakantie.

Vind de tijd omvliegen.

goed dat je die doos nog even hebt na gekeken. Wel balen dat je daar nu weer op moet wachten.
    Hopelijk is dat snel geregeld.
    Was net ook even bezig met spullen op zijn plek te zetten op de babykamer. Ben alleen niet meer gewend om super kleine babykleertjes te vouwen, bij de jongens had ik een hang gedeelte in de kast.

Maar goed elke keer wat doen en het komt vanzelf klaar.

6. Niet meer actief

BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter
    Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter
    Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Luun~uitgerekend op 27 november~1e kindje~verrassing
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

9 MEIDEN
    7 JOCHIES
    9 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 25 kleintjes op komst

AGENDA

amaranta 13 augustus 8.30 weer werken
    Ruby 13 augustus extra controle hartfilmpje
    Barbabintje (Esther)~ 14 augustus 8.45 uur VK
    jolger (jolanda) )~ 14 augustus 14.50 vk
    Dafje~start cursus Rondom zwanger 20:00 uur
    Murmel ~ 15 augustus 10:00 uur pretecho
    Murmel ~ 15 augustus 13:30 uur VK
    Murmel ~ 15 augustus 15:00 uur Intake UvA Verlegenheidsonderzoek
    Carola82~15 augustus 18.30 uur gynaecoloog
    Tari (Melanie) 15 augustus 19.00 uur VK
    Rachel~16 augustus 17.30 VK
    Serafijntje~ 17 augustus voorlichtingsavond bevalling (door vk)
    Lenthe~ 17 augustus op vakantie!!
    Didi1988 ~ 18 augustus pretecho
    Didi1988 ~ 18 augustus op huwelijksreis
    Murmel~ 18 augustus naar Frankrijk! 8)
    amaranta~20 augustus onderzoek zkh ivm bekkenfractuur
    Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho
    ikke1981~ 21 augustus 9.45 uur vk
    Jen25~21 augustus 16.30 VK
    Gwendolyne ~ 21 augustus begin cursus "samen bevallen"
    Joldeg~22 augustus 08.00 VK
    Murmel~ 25 augustus weer terug uit Frankrijk
    Stasia~ 27 augustus 9.30 informatief gesprek kinderarts
    LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!!
    Jen25~ 27 augustus pretecho 10.30 uur !!
    Jen25~27 augustus op vakantie !!!
    Indigo~28 augustus vk 20.10 uur
    Serafijntje~ 29 augustus VK 11:00 uur
    MissyM~ 29 augustus Vk controle 18:00
    Gwendolyne ~ 29 augustus 09:50 VK
    Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes
    Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog
    Stasia~30 augustus 13.45 uur gynaecoloog
    Dafje~30 augustus VK controle 14:30
    Serafijntje~ 30 augustus start cursus Samen Bevallen
    MissyM~ 31 augustus jarig -20-!! :D
    MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30
    Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho
    Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes
    Roelie~3 september 9.00 vk
    Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste
    LindaPOOH~ 8 september word ik 24!!!!
    Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar!
    Gwendolyne ~ 10 september controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder)
    Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (naar Parijs)
    Roelie~ 14 september word ik 30!
    Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar! (30 sept. Zefanja 2 jaar!!!!)
    Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh'
    Carola82~24 september met verlof!
    jolger (jolanda) ~29 september met verlof!
    Murmel~ 3 oktober met verlof!
    Stasia~ 3 oktober met verlof!
    Dafje~4 oktober met verlof!
    Jen25~ 4 oktober met verlof!
    Rachel~ 5 oktober met verlof!
    Gwendolyne~ 8 oktober met verlof!
    Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!!!
    MissyM~ 10 oktober met verlof!
    Sammie2~ 12 oktober met verlof!
    Indigo~ 22 oktober met verlof!

7. Niet meer actief

Inderdaad, Tari! Hoe is het ondertussen met jouw bekken?
    Volgens mijn fysiotherapeut zit er geen verdere verbetering meer in tov hoe het nu is, althans niet tijdens mijn zwangerschap. Maar ben eerlijk gezegd al lang blij dat ik nu toch wat dingetjes kan doen en in ieder geval, zij het dan minimaal en met pijn, toch kan lopen. Ik moet nu ook gaan zwemmen naast de fysio, dus daar ga ik maar eens naar informeren.

Mijn zusje is overigens verhuisd nu. Afgelopen weekend hebben we hun een beetje geholpen in huis. Pffff, ongelofelijk....ik heb nog nooit zo'n giga zwangere buik gezien :confused: Staat helemaal strak en het zal me niks benieuwen als ze nu nog veel sneller gaat bevallen, want haar jochies hebben gewoonweg geen enkele ruimte meer over om verder te groeien. Ze houdt enorm veel vocht vast, dikke gezwollen voeten en benen. Heb echt met haar te doen. Ik hoop dat ze nog voldoende rust kan nemen om straks de bevalling goed aan te kunnen.
    Nog zoiets :confused: , omdat er door haar vorige gyn eigenlijk alleen gesproken is over een keizersnee is ze daar al zo van uitgegaan dat ze zich geen moment heeft gerealiseerd dat ze ook wel eens op de normale manier zou moeten bevallen, waar haar nieuwe gyn nu dus een voorstander van is. En wat wil het geval...ze heeft nog geen een puf-les ( :) ) of iets gevolgd, weet straks dus helemaal niet wat haar overkomt allemaal. Ben in haar plaats gewoon dood-zenuwachtig.

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Indigo: ach die arme zus van je. Wanneer is zij dan officieel uitgerekend?
    Ach, die pufcursussen, vroeger deed iedereen t ook zonder... En er zijn volgens mij best wel wat dames die dat nu ook niet doen, hoor. Gewoon laten komen enzo... Het schijnt dat de meeste vrouwen alle handige tips vergeten zodra de bevalling begint, haha.

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb nog nooit een pufles gehad,en geen een bevalling in paniek geraakt.

en nu wel bang,vreemd eigenlijk.

10. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    ow, eh, trouwens... Indigo, ik geloof dat ik je inmiddels wel heb ingehaald qua # berichtjes. :)

11. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo ben ik ook weer...
    Heb veel te veel gedaan, mijn schouders en rug doen nu pijn!
    Verdorie ik had nog veel meer willen doen maar merk nu toch wel dat fysiek alles veel zwaarder word....nou ja goed dan maar ietsje minder schoon morgen weer een dag :D

Indigo welkom terug! Fijn dat je vakantie meeviel, ik weet nog hoe erg je er tegenop zag!
    Goed dat je die doos hebt gecontroleerd! Voor hetzelfde had je nu met kapot spul gezeten...wel balen hoor dat je nu weer moet wachten kan me voorstellen dat je je erop hebt verheugd te beginnen!

Is er trouwens al weer eens wat gehoord van Natasja?

Pffff reageer vanavond wel verder...ik ben moe!
    xxx Roelie

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ben zo benieuwd hoe de pretecho van Wencke is geweest!
    Hebben we nog niks van gehoord, toch?

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zo eten staat klaar om bereid te worden, Piet is vandaag vroeg thuis want hij moest naar de tandarts en ze is erg tevreden over zn gebid tot nu toe, over een maandje als hij weer bij de kaakchirug is geweest dan hoeft hij pas terug te komen. Ben echt trots op hem!

Verder heb ik me een pijn in mn rug, echt te veel gedaan vandaag, is mn straf denk ik dan maar.

Indigo welkom terug meis, en goed om te horen dat het allemaal is meegevallen! Heerlijk zo'n vakantie lekker niksen.
    Alleen balen van je meubels, verheug je je er zo op he, hopelijk heb je snel je nieuwe spullen in huis.

Jen ik zou als ik gewoon kon doorwerken ook 6 weken van te voren nemen, en dan na mn verlof nog vakantie opnemen, een week of 3 omdat ik dit jaar bijna niks heb opgemaakt, dat vond mn baas prima. dus hoef geloof ik pas half/eind feb weer aan het werk.

Pufcursus: ook niet aan gedaan ook niet van plan, ik ze me zelf daar echt niet zitten, vertrouw eigelijk heel erg op mn lichaam en op mezelf dat het wel goed komt.

Ruby: vind het knap van je dat je dit met ons wil delen, denk dat we je dan ook beter begrijpen. Zeker nu je minder medicatie mag/kan gebruiken. Petje af hoor meis! KNUF

Dit was het wel weer zo'n beetje geloof ik :D

14. Niet meer actief

Net een half uur met zusjelief gebeld. Ze mag van de gynaecoloog helemaal NIETS meer doen, want anders komen haar jongens al en die moeten echt nog een paar weekjes blijven zitten. Ze is nu bijna 31 weken zwanger van haar tweeling. Hebben het erover gehad dat het niet meevalt om af en toe eens wat minder of niets te doen, het is er zo met de paplepel ingegoten dat je altijd bezig moet zijn (want als je even op je kont zat was/ben je lui) en vooral door moet gaan ondanks fysieke grenzen...Hadden het erover dat we er hard voor moeten waken dat we onze kindjes anders moeten opvoeden. Dat het belangrijk is dat zij hun grenzen respecteren en dat ze mogen voelen wat ze voelen....

Rustig aan Roelie! Blijkbaar teveel gedaan, je lichaam geeft het aan. Ga maar even lekker rusten.

Murmel, het is je gegund hoor :D Ik had eerlijk gezegd heel raar opgekeken als je me nu nog niet ingehaald zou hebben. Goed je best gedaan 8)

Ruby, gelukkig dat het bij jou goed heeft uitgepakt, niet voorbereid de bevalling ingaan qua ademhaling. Het zal ook allemaal wel loslopen natuurlijk, het lijf doet toch wat er voor nodig is, maar had het mijn zusje wel gegund dat ze op een rustige manier, goed voorbereid, haar bevalling tegemoet zou kunnen zien.

15. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Jeeeeeeeeeejjjjjj René's baan word steeds leuker :D
    Ze hebben nu wat meer adressen hier in het noorden en dat heeft een leuk voordeel: hij komt vanavond weer gezellig thuis!
    Ben blij (en moe auw auw rug ;)) :D
    xxx Roelie

16. Niet meer actief

Ik ga maar eens uitloggen hier en wat voorbereidingen treffen voor het eten zometeen. Na het eten ga ik naar Tilburg, naar mijn nicht/vriendin. Morgen pas ik op haar zoontje van bijna twee.
    Hoop dat ik vannacht nog even flink kan bijtanken, want ben me toch een partijtje MOE.....

Tot later allemaal.
    Liefs, Indigo

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier al gegeten, beetje vroeg dat wel ach hebben we het maar gehad.
    Nu lekker aan een bak koffie, blijft een lekker toetje :D

18. Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik meld me even, maar ik kruip zometeen denk ik maar meteen mijn bed in.
    Ik heb voor de derde achtereenvolgende nacht belabberd geslapen :cry: . Ik ben vanmorgen wel gaan werken, maar meer dan achter mijn bureau zitten heb ik niet gedaan.
    Ik ben erg onrustig, mijn buik is erg onrustig, Hummeltje en Frummeltje zijn ook onrustig :cry: .
    Ik voel me verschrikkelijk kl**en en ik weet geen raad meer met mezelf.
    Jeroen moet straks maar koken als hij thuis komt, want ik kan het gewoon niet opbrengen :cry:

Ik heb nu ook helemaal geen zin om al jullie berichten door te lezen.
    Maar ik hoop dat iemand tegen mij aan wil kletsen.
    Ik voel me verschrikkelijk ellendig. :cry:

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik leef nog. Ik ben wel helemaal afgemat. Mijn stem is al bijna naar de knoppen, en ik heb niet eens moeten schreeuwen ofzo.
    Ik was er om 7.45 en ben nu pas thuis. Lange dag dus.
    Een van de kinderen wilde al vrijstelling voor morgen....ja maar lieverd je bent niet voor niks blijven zitten :)
    Maar wat heb ik genoten. En wat zijn ze schattig. Gr 3 is wat anders dan groep 5, waar alles al vanzeflsprekend is.
    Dit is een letter, samen maken ze een woord en een paar woorden bij ekaar maken een zin.
    Wijs de 1e zin maar aan. En nu het 2de woord van de 1e zin.
    JE moet echt ALLES voorkauwen. Heerlijk, maar vermoeiend!

20. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Carola, meid toch. Ik hoop dat dat kl*te gevoel snel over gaat en dat je kleintjes rustig worden. Probeer anders iets van ontspanning te zoeken

Deel Deze Pagina