November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik zit inmiddels ook op 8,5 kilo en voel(de) me daar nogal rot onder, maar ja....kan ook niet bepaald zeggen dat ik mezelf matig met eten/snoepen 8) :rolleyes: . Dus troost je, je bent niet de enige ;) .

@Jen: kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad had met je hubbie. Goed dat je een eerlijk gesprek met hem bent aangegaan over zijn gedrag en de consequenties hiervan voor jou. Ik ben blij te lezen dat hij het goed heeft opgepakt en zijn leven gaat beteren... :D

2. Niet meer actief

Lieve meid, ik snap eerlijk gezegd niet wat je aanleiding heeft gegeven te denken dat iedereen zou denken niks meer te kunnen zeggen. Ik in ieder geval toch niet. Ik heb net zoveel begrip voor jouw standpunt als voor dat van Linda. En ik vind het oprecht vervelend voor je dat je door alle onheilstijdingen zelf zo uit je lood raakt. Het is denk ik wel belangrijk dat je jouw gevoelens/angsten blijft delen met anderen (zoals je vk), ook al zeggen zij dat je geen reden hebt bang te zijn (wat ik overigens een rare manier vind om iemand gerust te stellen, maar soit). Sommige gevoelens laten zich niet wegredeneren, en moeten geuit worden voor er 'rust' kan komen.

Wat het inwendig onderzoek betreft:
    Ik heb ook nog geen inwendig onderzoek gehad, maar ben iedere keer voordat ik naar de vk ga weer opnieuw nerveus...'zal het dan nu?'. Hoe is dit bij de rest? Worden jullie wel iedere keer getoucheerd? Ik zie er ook hartstikke tegenop. In dat kader nog een vraagje....heeft bij jullie de vk de vraag gesteld of je hier moeite mee hebt of niet? Bij mij is dat helemaal niet aan de orde geweest en ik ben eerlijk gezegd een beetje bang er zelf over te beginnen dat ik er nogal tegenop zie ivm mijn verleden. Hoe breng je zoiets ter sprake?

3. Niet meer actief

Hoe gaat het nu met Zefanja, Tari? Is de koorts al gezakt? Heeft hij nog andere klachten? Misschien geen gek idee om morgen de ha even te bellen. Veel beterschap in ieder geval voor je lieverdje!

@Roelie: ik vind dat je jouw visie t.a.v. het af en toe eens posten en dan vervolgens niets meer laten horen, heel netjes hebt verwoord. Het is jouw - en ieders - goed recht om je energie te stoppen in die mensen die iets voor jou betekenen, daarin selectief te zijn. En dat is mijn visie... 8)

Ook al is het een pretecho, is toch weer even een spannende kijk inside....Ik wens je in ieder geval een hele fijne echo-ervaring morgen. Hoop dat je er lekker van kunt gaan genieten.

4. Niet meer actief

Ik ben blij te lezen dat jullie aan de ene kant blij zijn met de uitslag Linda, al begrijp ik eerlijk gezegd denk ik niet helemaal wat dit voor de toekomst betekent. Het spijt me dat ik je berichtje niet helemaal snap :( .

5. Niet meer actief

Wanneer zou je die precies moeten ontvangen, Murmel? Ik heb 'm ook nog steeds niet gehad namelijk. Enne....kreeg je dat berichtje plots of heb je zelf initiatief genomen hierin?

@Ruby: wat ontzettend vervelend voor je dat je zoveel last hebt van zuur en opnieuw de wc-pot moet 'bewonderen'. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen meid! En wat die jeuk op je hoofd betreft....geen idee eigenlijk. Ik heb wel vaak jeuk aan mijn buik, maar mijn hoofd niet gelukkig, dus kan je ook niet helpen helaas...

6. Niet meer actief

Ik zat een aantal weken geleden ook helemaal in de knoop met mijn gevoelens t.a.v. de bevalling. Ben er inmiddels vrij rustig onder, o.a. door er veel over te praten en te lezen. Heb je de boeken van Beatrijs Smulders al eens gelezen? Die zijn wat mij betreft echt een aanrader. Ze is verloskundige met tientallen jaren ervaring en heeft in samenwerking met vele andere vk's en mama's en papa's een boek geschreven over veilig bevallen. Daarin komen overigens ook alle vormen van bevallen (houdingen, spontaan/ingeleid/keizersnede, pijnstilling of zonder) uitgebreid aan bod, zodat je je zelf hier goed op kunt orienteren. Misschien zijn haar boeken wel iets voor jou om eens te lezen?

@Dafje: wat kunnen mensen/ouders/vaders soms toch vervelende opmerkingen maken, weinig fijngevoelig zijn, he? Ik begrijp dat zijn opmerking het verkeerde keelgat is ingeschoten. Hij weet waarschijnlijk gewoon niet beter en heeft het niet kwaad bedoeld of zo. En tuurlijk ben je jong en kun je ook best wat hebben. Neemt niet weg dat je goed op je grenzen moet letten. Deze 'aanvaring' heeft je er waarschijnlijk alleen maar meer van doordrongen dat je hier zelf goed je verantwoordelijkheid voor moet nemen. Denk anders alvast eens na wat je zou kunnen doen zodat je wel op een prettige manier kunt deelnemen, zonder dat jij (en/of je nachtrust) eronder lijdt.

7. Niet meer actief

Zo, dat was het dan weer :D
    Ik ben weer bij....tot de volgende hausse aan berichtjes losbarst hier natuurlijk. Hoop dat ik er dan tijdig op in kan springen, scheelt toch weer in tijd en energie ;)

Nou, ga de rest van het forum maar eens afstruinen, want de slaap is nu natuurlijk helemaal ver te zoeken :( Ik doe het mezelf aan door hier actief te gaan lezen natuurlijk, is niet bepaald slaapbevorderend.

Nu ja, truste allemaal. Tot gauw.
    liefs, Indigo

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    goedemorgen meiden,

zoo indigo goed je best gedaan :) hoop dat je nu nog lekker ligt te slapen.

hier begint de dag alweer * gaaaaap*,kinders uit bed en aan de boterham.
    heb best moeite met de eerste schoolweek en het opstaan.

hoe vergaat het jou maria?de wekker die je s'morgens uit bed trommelt?

melanie hoe is het met zefanja?koorts al een beetje gezakt?

en ilse meis,kun je alweer een beetje normaal rondlopen?of moeten we een rollator voor je halen? die waren bij de praxis maar 34 euro ;)

ga ff een kop koffie nschenken.

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    goeiemorgen.

Indigo, leuk om weer wat van je te lezen.
    Voor de jongens heb ik een dagboekje, waar ik leuke dingen in schrijf. Niet altijd hoor.

Ruby, je kreeg gelijk hoor, een rommelige nacht. Toen wij naar bed gingen begon het. Ze koorst was gisteravond een halve graad gezakt, moet nu nog even meten, maar voelt niet zo heet als gisteravond. Maar hij bljft hangerig en ziet er moe uit. Arm knultje.

Moet nog even wakker worden.

Dafje, is zeker geen leuke opmerking. Trouwens iedere zwangerschap is anders, dus dat heeft hij maar te respecteren. Waar je moeder geen last van had, kan jij wel last van hebben. En zo'n weekend is best wel een beetje veel van het goede, in deze fase van je zwangerschap. Anders gewoon een jaartje overslaan. Denk om jezelf hoor.

Ilse, hoe gaat het meid. Veel last, of net wat ruby zegt moeten we een rollator voor je ophalen. :D

Muriel heel veel plezier met je pretecho, succues bij de VK en met het verlegenheidsonderzoek.

Hopelijk zullen de opa's en oma's in spe de dvd van miep leuk vinden. Weet het eigenlijk wel zeker hoor.

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Goedemorgen!
    Hier een prima nachtrust gehad, wat een verademing zeg!
    Ik moet ff snel 10 blz bijlezen en dan de auto in, ik ga zo mijn herder naar de slachtbank brengen :D

Linda nu je weet dat Milan beide fouten heeft is er nu ook meer kans voor je meisje als zij maar 1 fout mocht hebben? Euh rare zin maar je snapt me denk ik wel?
    Vraag het vooral omdat haar hartspier toch minder verdikt is als bij Milan destijds toch?

Jen het lijkt erop dat je gesprek gisteravond goed is gegaan dus! En nou maar hopen dat ie het volhoudt (goed gedrag belonen net als op de puppycursus :D)

Ilse hoe is het met jou en je spierpijn? Succes vandaag met je moeder en schoonmoeder ;)

Even snel:
    Prenatal doos zeer zeker de moeite waard en leuk! Maar dat van die opvolgmelk snap ik idd ook niet? Waarom niet gewoon wat proefmonstertjes babyvoeding tot 6 maanden?
    Kraampakket gratis bij de Friesland inclusief oerlelijke rug/luiertas maar wél met lekkere zeep ;)
    Snurken doe ik alleen als ik verkouden ben :D

Muriel succes met je controle/intake/pretecho vandaag!

Campi gefeliciteerd! En Melanie ook natuurlijk wat leuk zeg!

Ruby hier begint de misselijkheid ook weer toe te slaan, volgens mij komt het door de hoogte van de baarmoeder, je maag komt nu meer in de verdrukking...baal er ook erg van dacht dat ik het nu toch wel eens gehad had met dat gekots!

Oooooooh Carola wat kan jij glashard liegen :D Wat ben jij slecht ;)
    Succes bij de gyn vandaag trouwens!

Dafje idd wat een ongevoelige opmerking van je vader! Pffff daar is het begrip dus ver te zoeken...jammer!
    Maar kan me het goed voorstellen hoor, 1 gebroken nachtrust kost je soms wel 2 dagen om weer in te halen...
    Zou alleen ff niet weten hoe je het moet oplossen, ik denk gewoon zoveel mogelijk eerlijk zeggen tegen de familieleden dat je écht je slaap nodig hebt en dan maar hopen dat ze het begrijpen...

Indigo je bent lekker bezig geweest :D Hopelijk lig je nu nog lekker te slapen meis!
    Vervelend van je rug en bekken!
    Over het inwendig onderzoek, bij mij vroeg de vk al bij de eerste intake of er sprake was van een verleden waardoor dat een probleem zou kunnen zijn....ook ik heb daar ja op moeten antwoorden en er word echt wel rekening mee gehouden dan. Heb tot nu toe zelf nog geen inwendig onderzoek gehad. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal ligt te bevallen je daar zo door in beslag word genomen dat die inwendige onderzoeken je niks kunnen schelen...beetje moeilijk uit te leggen maar ik vind het allemaal zo medisch en klinisch dat ik de link niet legde met iets anders zeg maar...Op het moment dat je getoucheerd word was ik alleen maar bezig met het aantal centimeters ontsluiting wat ik had en of ik nou nog niet eens klaar was met die ****weeen ;)
    Maar gewoon zeggen bij je vk hoor je bent écht niet de enige!

Zo ik ben weer bij, nog snel een bak koffie en de auto in!
    Tot straks!
    xxx Roelie

11. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    'inshallah beval ik met suikerfeest'

Hee Ruby waarom wil je zo graag met suikerfeest bevallen?
    Suikerfeest is toch het einde van de ramadan ofzo?
    Ik weet er echt niks van hahahaha leg eens uit ben nieuwsgierig :D

12. Niet meer actief

Hee meiden!

Zo heerlijk geslapen vannacht zeg, heeft me goed gedaan!

Indigo; Je moet toch iets doen als je niet kunt slapen? :)

Ben nu snel met de hond naar buiten en naar het werk... ;)
    Anders ben ik weeeeeeer te laat..

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Indigo, ik heb ook nog geen uitnodiging voor de prenatal box gehad. Ik denk dat het komt omdat wij eind novembermamma's zijn. Op de site van de prenatal staat dat je in de 7de maand de doos op kan halen. En wij zijn nu bijna 6 maandjes. Heb je trouwens nog kunnen slapen?

Muriel, heel veel plezierr vandaag!

14. Niet meer actief

Goede morgen,

hier voor de verandering weer een beroerde nacht gehad.
    Het onweerde (waar ik verschrikkelijk bang voor ben :oops: ) en de buren vonden het leuk om keiharde muziek te draaien, die ik door mijn oordopjes heen hoorde. :evil:

Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet, ik denk dat ik een stukje ga wandelen als het droog is en misschien bij een vriendin op bezoek.

Ik spreek jullie nog.

xxCarola

15. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter
    Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter
    Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Luun~uitgerekend op 27 november~1e kindje~verrassing
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

9 MEIDEN
    7 JOCHIES
    9 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 25 kleintjes op komst

AGENDA

Dafje~start cursus Rondom zwanger 20:00 uur
    Murmel ~ 15 augustus 10:00 uur pretecho
    Murmel ~ 15 augustus 13:30 uur VK
    Murmel ~ 15 augustus 15:00 uur Intake UvA Verlegenheidsonderzoek
    Carola82~15 augustus 18.30 uur gynaecoloog
    Tari (Melanie) 15 augustus 19.00 uur VK
    Rachel~16 augustus 17.30 VK
    Serafijntje~ 17 augustus voorlichtingsavond bevalling (door vk)
    Lenthe~ 17 augustus op vakantie!
    Didi1988 ~ 18 augustus pretecho
    Didi1988 ~ 18 augustus op huwelijksreis
    Murmel~ 18 augustus naar Frankrijk! Cool
    amaranta~20 augustus onderzoek zkh ivm bekkenfractuur
    LindaPOOH~20 augustus controle in het WKZGwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho
    ikke1981~ 21 augustus 9.45 uur vk
    Jen25~21 augustus 16.30 VK
    Gwendolyne ~ 21 augustus begin cursus "samen bevallen"
    Joldeg~22 augustus 08.00 VK
    Murmel~ 25 augustus weer terug uit Frankrijk
    Stasia~ 27 augustus 9.30 informatief gesprek kinderarts
    LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!
    Jen25~ 27 augustus pretecho 10.30 uur !
    Jen25~27 augustus op vakantie !
    Indigo~28 augustus vk 20.10 uur
    Serafijntje~ 29 augustus VK 11:00 uur
    MissyM~ 29 augustus Vk controle 18:00
    Gwendolyne ~ 29 augustus 09:50 VK
    Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes
    Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog
    Stasia~30 augustus 13.45 uur gynaecoloog
    Dafje~30 augustus VK controle 14:30
    Serafijntje~ 30 augustus start cursus Samen Bevallen
    MissyM~ 31 augustus jarig -20-! Very Happy
    MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30
    Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho
    Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes
    Roelie~3 september 9.00 vk
    Barbabintje (Esther)~ 4 september 8.45 uur VK
    Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste
    LindaPOOH~ 8 september word ik 24!
    Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar!
    Gwendolyne ~ 10 september controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder)
    Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (naar Parijs)
    Roelie~ 14 september word ik 30!
    Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar!
    Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!
    Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh'
    Carola82~24 september met verlof!
    jolger (jolanda) ~29 september met verlof!
    Murmel~ 3 oktober met verlof!
    Stasia~ 3 oktober met verlof!
    Dafje~4 oktober met verlof!
    Jen25~ 4 oktober met verlof!
    Rachel~ 5 oktober met verlof!
    Gwendolyne~ 8 oktober met verlof!
    Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!
    MissyM~ 10 oktober met verlof!
    Sammie2~ 12 oktober met verlof!
    Indigo~ 22 oktober met verlof!

Hihi, Linda, je liep een dagje achter met de agenda (mijn fout, ik had hem gister niet bijgewerkt). Alles was goed met de APK gisteren ;)

Muriel, drukke dag vandaag voor jou!
    Dafje, is de cursus al begonnen voor jou?
    Carola, suc6 bij de gyn!

16. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hmmmm sorry de kleurtjes zijn verdwenen en ik weet even niet hoe ik de snel weer terug kan krijgen. Kan iemand even helpen?

17. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    roelie succes met je hond vandaag.

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dan hebben ze het allemaal te druk met schapen slachten enzo.komen ze tenminste niet heel de dag hier zitten :)

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    oooh roelie jij hebt straks een paar chagerijnige honden in huis.

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Esther, waar stond de laatste lijst? Dan haal ik m ff op met kleurtjes!

Deel Deze Pagina