Geeft niet hoor, ik wil het met alle liefde uitleggen. Ik heb een klas vol kleuters, ga volgende week weer aan het werk en in de klas hebben we een huishoek. Zo'n hoek waarin je allerlei spulletjes hebt mbt een huis voor de kleuters om mee te spelen. Oa. een keukentje, schortje, tafeltje, bankjes, verkleedkleren, etc.
Werd trouwens vanmorgen wakker door een enorme por in mijn ribben. Nee, niet van mijn mannetje Ik was meteen klaar wakker en lag 5 cm verderop in bed haha Lief dat jullie meedenken en reageren op mijn berichtje. Ik had hem behoorlijk zitten gisteren. Ben nu wat rustiger en heb even jullie reacties gelezen en heb wel wat conlcusies getrokken over het weekend. Ik heb voor mezelf besloten dat als ik het niet trek dat ik gewoon 's middags weer een tukkie ga doen, en dat als ik het zaterdagavond zo zat ben dat ik last krijg van mijn lichaam dat ik dan naar huis ga. Tenminste dan moeten we samen naar huis. (ik hoop dat Jeroen dit snapt. Gelukkig is het mijn familie en niet de zijne...) En ik doe zowieso niet mee met de meeste activiteiten, omdat dat niet te doen is. Maar overslaan vind ik geen optie, omdat dit al zoveel jaar wordt georganiseerd en omdat ik er zo graag heen ga, en zo graag de familie weer allemaal wil zien. We wonen allemaal heel ver van elkaar vandaan. Bovendien is dit een lustrum en dat wil ik ook niet missen, we zouden wat speciaals gaan doen, wat? dat is een verassing...
Ik kreeg laatst een tip van mijn moeder. Als je luiers koopt, dan kun je het beste kruidvatluiers kopen, want die zijn beter dan pampers. Zij past op en zowel zij als de moeder van de kinderen op wie ze past hebben dit ondervonden. Mede door de pasvorm en de hersluitbaarheid van de luiers hebben zij de conclusie getrokken dat de kruitvatluiers het beste zijn. Natuurlijk mag je lekker zelf beslissen wat je wilt, doe er mee wat je goed lijkt
Goeiemorgen dames, ik ben er ook weer uit. Heb amper geslapen vannacht, kon me amper een houding geven van de krampen en spierpijnen, maar ach, ik hou me vandaag maar rustig. Heb eerst nog overwogen om gewoon om 6 uur al naar beneden te gaan, zodat Willem me kon helpen met de trap, maar ben toch tot 8 uur blijven liggen en braaf in mn eentje de trap afgegaan. Stom, hoe eng je zoiets simpels ineens kan vinden @Amaranta, ik zie ook best op tegen de bevalling. Ik probeer me er zo weinig mogelijk mee bezig te houden en hou me vast aan t idee dat t op dat moment best mee zal vallen. Ik heb op zich een vrij hoge pijngrens, maar t idee dat ik straks een kindje op de wereld ga zetten..auw. Ik heb wel s gezegd, doe mij een dag van te voren maar vast een narcose en maak me na die tijd maar wakker Maar ik zou het toch niet willen missen hoor, lekker dubbel he. @Jen, fijn dat het gesprek goed gegaan is en dat hij gelijk de handen uit de mouwen heeft gestoken. Nu volhouden he. En als hij t niet ziet, gewoon hem erop wijzen. Ik las net de opmerking over puppy's al, goeie vergelijking hihi. @Dafje, wat een stomme opmerking van je pa zeg. Zal inderdaad wel onwetendheid zijn en geen onwil, hou t daar maar op. Maar zorg aub wel goed voor jezelf tijdens dat weekend, ga jezelf niet forceren omdat een ander zo onhandig doet. Het gaat om jou en je beeb, niet om je pa of de familie. @Indigo, heb je intussen wel een beetje kunnen slapen? Je bent lekker actief geweest vannacht zeg. Niet zo heel slim natuurlijk, word je alleen maar wakkerder van. Ik hoop dat je nu een beetje uitgerust bent. M'n hoofdpijn is al flink gezakt, het rommelt nog een beetje maar dat valt wel mee. Dus ik denk dat schade beperkt is gebleven hoor, tnx. @Ruby, kan me voorstellen dat het weer even wennen is na de vakantie, weer terug in het schoolritme. Enneuh, laat die rollator maar ff lekker bij de Praxis staan hoor En succes met de misseiljkheid, ik heb inderdaad wel gehoord dat het in t laatste trimester juist weer terug kan komen omdat je baarmoeder dan steeds meer ruimte in beslag neemt en tegen je maag gaat drukken enzo. @Roelie, wat fijn dat je nu wel goed geslapen hebt, dan voel je je gelijk een stuk beter he. Wat vervelend dat jij nu ook weer zo misselijk bent. @Muriel, succes met je drukke dag vandaag. En vergeet niet ook nog even te genieten bij je pretecho he! Sorry voor de dames die ik vergeten ben, ik ga nu ff ontbijten enzo. Kom later terug, mn schoonmama komt over een uurtje dus heb nog even om wakker te worden enzo. Liefs Manke Ilse
Dat heb ik ook al regelmatig gehoord, dus ik denk dat wij ook voor de Kruidvat gaan. Als t niet bevalt, kun je altijd nog switchen.
Dafje, is wel een goeie tip, maar het hangt toch echt van je kindje af. Bij Angelus zaten ze goed, maar bij Zefanja juist niet en heb ik lidle luiers genomen. Tevens hangt het er vanaf of je kindje er tegen kan, Zefanja krijgt van kruidvat luiers uitslag en heb ik zeker in het begin toch echt pampers moeten gebruiken. Dus gewoon kwestie van proberen straks.
Zal inderdaad ook wel afhangen van je kindje... Ik bedoel ook een beetje te zeggen dat de duurste luiers niet perse de beste zijn. Zoals jij ook al zei, tari, de lidl heeft ook prima luiers.
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Luun~uitgerekend op 27 november~1e kindje~verrassing Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 9 MEIDEN 7 JOCHIES 9 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 25 kleintjes op komst AGENDA Dafje~start cursus Rondom zwanger 20:00 uur Murmel ~ 15 augustus 10:00 uur pretecho Murmel ~ 15 augustus 13:30 uur VK Murmel ~ 15 augustus 15:00 uur Intake UvA Verlegenheidsonderzoek Carola82~15 augustus 18.30 uur gynaecoloog Tari (Melanie) 15 augustus 19.00 uur VK Rachel~16 augustus 17.30 VK Serafijntje~ 17 augustus voorlichtingsavond bevalling (door vk) Lenthe~ 17 augustus op vakantie!! Didi1988 ~ 18 augustus pretecho Didi1988 ~ 18 augustus op huwelijksreis Murmel~ 18 augustus naar Frankrijk! 8) amaranta~20 augustus onderzoek zkh ivm bekkenfractuur Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho ikke1981~ 21 augustus 9.45 uur vk Jen25~21 augustus 16.30 VK Gwendolyne ~ 21 augustus begin cursus "samen bevallen" Joldeg~22 augustus 08.00 VK Murmel~ 25 augustus weer terug uit Frankrijk Stasia~ 27 augustus 9.30 informatief gesprek kinderarts LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!! Jen25~ 27 augustus pretecho 10.30 uur !! Jen25~27 augustus op vakantie !!! Indigo~28 augustus vk 20.10 uur Serafijntje~ 29 augustus VK 11:00 uur MissyM~ 29 augustus Vk controle 18:00 Gwendolyne ~ 29 augustus 09:50 VK Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog Stasia~30 augustus 13.45 uur gynaecoloog Dafje~30 augustus VK controle 14:30 Serafijntje~ 30 augustus start cursus Samen Bevallen MissyM~ 31 augustus jarig -20-!! MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30 Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes Roelie~3 september 9.00 vk Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste LindaPOOH~ 8 september word ik 24!!!! Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar! Gwendolyne ~ 10 september controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder) Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (naar Parijs) Roelie~ 14 september word ik 30! Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar! Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!!!! Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh' Carola82~24 september met verlof! jolger (jolanda) ~29 september met verlof! Murmel~ 3 oktober met verlof! Stasia~ 3 oktober met verlof! Dafje~4 oktober met verlof! Jen25~ 4 oktober met verlof! Rachel~ 5 oktober met verlof! Gwendolyne~ 8 oktober met verlof! Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!!! MissyM~ 10 oktober met verlof! Sammie2~ 12 oktober met verlof! Indigo~ 22 oktober met verlof!
Even een tip/verzoek ivm de lijst. Let er aub voortaan even goed op dat je quotes weghaalt. Met de nieuwe layout van het forum zijn namelijk ook de instellingen van de quote-mogelijkheden veranderd. Als de lijst dus in een quote staat, kan de volgende er niks meer mee. Dan wordt het namelijk gezien als een dubbele quote en voorheen was dat geen probleem, maar dat is tegenwoordig uitgezet. Dus even de quote tekentje verwijderen voor je m post.
Oja, iemand vroeg, weet niet meer wie, of mijn zwangerschapscursus al was begonnen. Ik zie inderdaad dat de datum er niet bij staat. Maar dat is vanavond om 20:00. Ben benieuwd!
Oh ik moet er alweer vandoor. Ik ga met mijn ouders grote boodschappen doen voor de hele week bij de aldi. Hoop niet dat mijn pa en ik elkaar in de haren vliegen
Zo ben ik weer Heb nog nooit een hond zo charmant onder narcose zien gaan hahahahahahahaha NOT! Hij lag helemaal verkrampt in een onmogelijke houding met z'n tong buitenboord...ik had er een foto van moeten maken echt onvergetelijk Eind van de middag halen we 'm weer op....en dan overladen met knuffels tis natuurlijk niet niks he...wat een rotstreek ook eigenlijk Wat luiers betreft, ik heb voor de jongens wel altijd kruidvat gebruikt en dat ging goed, ik had ook wel lidl luiers voor overdag maar die gebruikte ik 's nachts nooit want dan lekten ze altijd door... Heb nu voor eerst wel pampers maar stap straks weer mooi over op kv... Ik vond de bumblies (bij de poiesz) ook goed trouwens! Maar het is idd een kwestie van uitproberen en het verschilt denk ik ook wel of je jongetje of meisje hebt (plassen net een andere kant op ) Ga hier even wat doen, Lars mag zo even een spelletje doen dus ik kom vanmiddag wel weer online! xxx Roelie
Hee ik zie net dat Foreverfriend zich heeft gemeld bij de april mama's! Leuk zeg weer eentje van het begin die weer zwanger is na een miskraam! xxx Roelie
ik wil even kwijt dat ik morgen voor een 3 D echo ga en dat ik het toch wel erg spannend begin te vinden het lijkt me heerlijk om te zien hoe mijn kereltje eruit ziet, maar ja ook wel een beetje eng hoor ik hoop dat ie wel wat van zich wil laten zien en zich niet zal verstoppen in gedachten ben ik al met mijn dvd onderweg om de familie de kleine te gaan laten zien
Bedankt Roelie! het is zo heel erg fijn weer zwanger te mogen zijn!4e ronde na mn MK. het voelt nu heel anders ik ben nu niet onzeker, het voelt helemaal ok! zit op een grote roze wolk ..! Liefs foreverfriend