November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Op het moment dat je jouw berichtje schreef wel gelukkig, schuifel nu wat rond in huis (auau, ga direct denk ik de fysio maar eens bellen). Kan me goed voorstellen dat het weer even wennen is dat de school weer is begonnen, ik hoop dat je snel weer in het ritme komt.

Ach gossie, zo zielig he als die kleintjes ziek zijn. Fijn dat de koorts nu toch gezakt is, hoop dat het in die lijn verder zakt en hij snel weer opknapt.

Dank je wel voor je geruststellende woorden. Ik besef daardoor overigens wel dat ik er toch echt even over moet gaan praten met de vk, de volgende keer toch maar de stoute schoenen aantrekken dan....

Klopt, hahaha. En waarom dan niet het nuttige met het aangename combineren...

Aha, dat verklaart alles. Thanks barbabintje, ik had hier eerlijk gezegd niet naar gekeken.
    Ik heb voor het laatst een blik op de wekker geworpen om half vier vannacht, daarna heb ik dus wel geslapen tot ongeveer 8 uur. Voel me een beetje alsof er een bulldozer over me heen heeft gereden...

Carola, ik ben ook bang voor onweer sinds ik ergens in de jaren tachtig, denk dat ik 11 of 12 was, een heftige onweer-storm heb meegemaakt tijdens het camperen met de scouting. We werden door de leiding uit onze tent gehaald s'nachts, moesten rennen naar een grote boerderij waar we de nacht zouden doorbrengen. 10 tellen nadat mijn clubje uit de tent was, viel er een immens grote boom bovenop het midden van onze tent. Gespleten door de blikseminslag. Hadden we nooit overleefd als de leiding ons er niet uit had gehaald.Sindsdien altijd beetje de bibbers bij onweer.

OOOOOh, hahahaha, het gaat over de huishoek voor in je klasje. Kende die term dus echt niet voor in huis, voel me nu beetje onnozel, hihihi.
    Enne....fijn dat je nu weer wat rustiger bent en je conclusies hebt getrokken over het weekend! Spreek het vantevoren gewoon lekker door met Jeroen, dan bewaakt hij met jou je grenzen. En dan vooral lekker gaan genieten van de verrassing...

Manke Ilse.....meissie toch....heb met je te doen hoor. Doe het inderdaad maar heel rustig aan en het is helemaal niet stom hoor dat je ineens moeite had met de trap afgaan. De schrik zit toch behoorlijk in de benen lijkt me, kan nog wel even duren. Goed om te lezen trouwens dat je hoofdpijn nu al flink gezakt is. Wees je alsjeblieft heeeeel lief voor jezelf, jezelf lekker vertroetelen nu...

Oh, is altijd moeilijk om je beestje(s) zo te moeten achterlaten bij de dierenarts. Ik hoop dat de operatie goed verloopt en je 'm straks inderdaad helemaal kan ver-knuffelen.

@Foreverfriend, van harte proficiat meid! Heerlijk dat je op een roze wolk zit nu en dat het allemaal ok voelt. Ik wens je een prachtzwangerschap toe.

Zo, ik ga even wat eten. Tot later allemaal....

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    morge meiden
    Ik was pas om half 10 mn nest uit, pfff en aangezien schoonmoeders om 10 uur altijd op de stoep staat was het even haasten.
    Ze is nu druk bezig met stofzuigen enzo.
    Ik spreek jullie vanmiddag wel ergens, want mn oom komt ook nog
    druk druk druk

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Foreverfriend, GEFELICITEERD!
    Super dat je weer zwanger bent meid.
    Hoop dat het nu wel goed gaat en dat je in april een mooi kindje in je armen mag ehbben
    (ps 1 van de aanstaande april mamas is mijn schoonzusj, campie)

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ja, dat had ik gemerkt :( Ik dacht dat het aan mij lag...

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter
    Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter
    Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Luun~uitgerekend op 27 november~1e kindje~verrassing
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

9 MEIDEN
    7 JOCHIES
    9 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 25 kleintjes op komst

AGENDA

Dafje~start cursus Rondom zwanger 20:00 uur
    Murmel ~ 15 augustus 10:00 uur pretecho
    Murmel ~ 15 augustus 13:30 uur VK
    Murmel ~ 15 augustus 15:00 uur Intake UvA Verlegenheidsonderzoek
    Carola82~15 augustus 18.30 uur gynaecoloog
    Tari (Melanie) 15 augustus 19.00 uur VK
    Rachel~16 augustus 17.30 VK
    Serafijntje~ 17 augustus voorlichtingsavond bevalling (door vk)
    Lenthe~ 17 augustus op vakantie!!
    Didi1988 ~ 18 augustus pretecho
    Didi1988 ~ 18 augustus op huwelijksreis
    Murmel~ 18 augustus naar Frankrijk! 8)
    amaranta~20 augustus onderzoek zkh ivm bekkenfractuur
    Gwendolyne ~ 20 augustus 20:00 pretecho
    ikke1981~ 21 augustus 9.45 uur vk
    Jen25~21 augustus 16.30 VK
    Gwendolyne ~ 21 augustus begin cursus "samen bevallen"
    Joldeg~22 augustus 08.00 VK
    Murmel~ 25 augustus weer terug uit Frankrijk
    Stasia~ 27 augustus 9.30 informatief gesprek kinderarts
    LindaPOOH~ 27 augustus op vakantie!!!!
    Jen25~ 27 augustus pretecho 10.30 uur !!
    Jen25~27 augustus op vakantie !!!
    Indigo~28 augustus vk 20.10 uur
    Serafijntje~ 29 augustus VK 11:00 uur
    MissyM~ 29 augustus Vk controle 18:00
    Gwendolyne ~ 29 augustus 09:50 VK
    Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes
    Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog
    Stasia~30 augustus 13.45 uur gynaecoloog
    Dafje~30 augustus VK controle 14:30
    Serafijntje~ 30 augustus start cursus Samen Bevallen
    MissyM~ 31 augustus jarig -20-!! :D
    MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30
    Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho
    Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes
    Roelie~3 september 9.00 vk
    Barbabintje (Esther)~ 4 september 9.45 vk
    Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste
    LindaPOOH~ 8 september word ik 24!!!!
    Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar!
    Gwendolyne ~ 10 september controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder)
    Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (naar Parijs)
    Roelie~ 14 september word ik 30!
    Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar!
    Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!!!!
    Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh'
    Carola82~24 september met verlof!
    jolger (jolanda) ~29 september met verlof!
    Murmel~ 3 oktober met verlof!
    Stasia~ 3 oktober met verlof!
    Dafje~4 oktober met verlof!
    Jen25~ 4 oktober met verlof!
    Rachel~ 5 oktober met verlof!
    Gwendolyne~ 8 oktober met verlof!
    Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!!!
    MissyM~ 10 oktober met verlof!
    Sammie2~ 12 oktober met verlof!
    Indigo~ 22 oktober met verlof!

6. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    De wijziging van Jolger kon ik even zo gauw niet terugvinden, maar die is verloren gaan ivm de dubbel quote.

Roelie, geef je charmante hondje maar een beterschapsknuffeltje. Het is niet niks dat "hakkie takkie, weg zakkie" ;)

Dafje, ik vroeg van je cursus. Veel plezier in ieder geval! Laat je weten hoe het was?

Hope, veel plezier morgen!

Tot vanavond of misschien pas tot morgen....ik ga SHOPPEN (met hoofdletters!).

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van Serafijntje. Ik hoop dat iedereen goed heeft geslapen. Ik las dat sommigen hier moeite mee hebben en dat lijkt me erg vervelend. Te weinig slaap kan vervelende dingen met je doen... Ikzelf slaap tijdens mijn zwangerschap juist heel goed (en daarvoor eigenlijk ook wel) of misschien zelfs wel TE goed: ik kan wel 10 uur slapen (en dan nog moe moe moe wakker worden).

Een paar weken geleden had ik moeite om een lekkere houding te vinden. Voor mijn zwangerschap sliep ik altijd op mijn buik en dat kan nu dus niet meer. Anderhalve week geleden kreeg ik van een vriendin een voedingskussen en sindsdien slaap ik daar mee. Heerlijk! Ik zag een paar dagen geleden een vraag voorbij komen (sorry, ik weet niet mer van wie) hoe je een voedingskussen kunt gebruiken bij het slapen. (Ik had die zelfde vraag anderhalve week geleden ook al gesteld, maar daar heeft niemand op gereageerd.) Ik gebruik hem zo: ik leg hem recht voor me (bovenkant net onder mijn borsten, onderkant onder mijn voeten) en lig er met mijn buik tegenbaan om zo te voorkomen dat ik tijdens mijn slaap op mijn buik draai. Met mijn knieën lig ik iets opgetrokken met het kussen tussen de knieën en enkels in. Zo ontlast je je rug en bekken (heb ik ergens gelezen). Voor mij werkt het in elk geval prima op deze manier en ik hoop dat dit tot het einde van de zwangerschap zo blijft.

Verder heb ik eigenlijk maar weinig nieuws op zwangerschapsgebied. Het gaat momenteel best goed, afgezien van die vreselijke vermoeidheid (waar ik ondertussen al zo'n 6 maanden last van heb) en een vervelende misselijkheid, die sinds een week of 2 is teruggekeerd. Ik las dat sommigen van jullie daar ook weer last van hebben. Erg vervelend! Na de 17e week was het bij mij over en ik hoopte dat zo te houden. Gelukkig ben ik niet zo misselijk als toen: nu niet meer aan 1 stuk door, maar met vlagen. En het blijft bij misseljkheid, ik hoef gelukkig niet over te geven. Ook zijn er 'nieuwe' geuren bijgekomen waar ik niet meer tegen kan. Een zwangerschap blijft toch een verrassend geheel (maar wel heel erg mooi!).

Ohja, gisteren heb ik zowel de blije doos als mijn kraampakket (van achmea) gehad. Beide waren goed gevuld. Het kraampakket zit in een handige kunststof opbergdoos en er zaten niet alleen medische artikelen in. Ook een mooi vormgegeven, informatief boek over de eerste jaren van het kindje en veiligheid in huis en ook een knuffel in de vorm van een tekkel die je ook als spuuglap kunt gebruiken. (Volgens mij had iemand anders dit ook al geschreven.) Ook in mijn blije doos zat inderdaad opvolgmelk die al verlopen is op het moment dat mijn kindje dat zou kunnen gebruiken. Raar! Hoe komen ze er ook bij om die al in de blije doos te doen? Die kan beter in de babydoos, die je na de geboorte krijgt. Maargoed, de bonnen in de doos van Etos waren nog erger: de meeste waren zelfs al verlopen op het moment dat ik de doos kon ophalen. Die konden dus gelijk bij het oud papier.

Voor de meiden die schreven dat ze nog geen blije doos en/of kraampakket hebben gehad: maak je maar geen zorgen, die komen heus nog wel. De mijne heb ik dus gisteren pas gehad en ik ben op 7 november uitgerekend. De artikelen uit beide dozen heb je nu ook nog helemaal niet nodig. Vandaar dat de dozen pas in de 7e maand worden opgestuurd. Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat jullie er nieuwsgierig naar zijn. Ik voelde me ook net zo'n klein kind bij het uitpakken, net als vroeger mijn vader thuiskwam met een kerstpakket van zijn werk en mijn zusje en ik nieuwsgierig de doos mochten uitpakken... :D

Ik ga nu even bijlezen, zodat ik op enkele recente berichtjes kan reageren...

8. juffie 81

juffie 81 Lid

13 aug 2007
    43
    0
    0
    Leerkracht
    Deventer
    Goedemorgen allemaal,

Las net dat stukje over het voedingskussen. Ik gebruik hem ook tijdens het slapen. Op dezelfde manier. Ik vind het ook heerlijk om zo te slapen.
    En slapen gaat bij mij nog prima. Lees dat velen moeite hebben met slapen. Dat lijkt me erg vervelend.
    Ik heb eigenlijk helemaal nergens geen last van. Gelukkig maar.

Ben van plan om een 3d echo te laten maken. Weet iemand met hoeveel weken je dit het beste kunt doen?

Groetjes

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    een 3d echo is het mooist als je zo rond de 27/28 wkn zwanger. Later dan 30 wkn niet meer, krijg je het niet mooi in beeld.
    Kijk anders even in mijn album, daar staan 3 nieuwe 3d foto's van toen ik precies 28 wkn zwanger was (alsof dat al zo lang geleden is)

10. juffie 81

juffie 81 Lid

13 aug 2007
    43
    0
    0
    Leerkracht
    Deventer
    Wauw, wat is dat toch bijzonder.
    Dan kan ik nu wel een afspraak maken voor over 2 weken ongeveer.
    Bedankt.
    Hoe meer van die beelden ik zie, hoe meer zin ik er in krijg om het ook te gaan doen.

11. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heee dames! Daar ben ik nog even tussen alle afspraken door!

Nou, het is ECHT een meisje hoor, we hebben eindelijk echt de bevestiging gekregen. Ze hield kuis haar beentjes bij elkaar, maar toen we haar een porretje gaven, gaf ze haar geheim prijs, haha!
    We hebben wel een uur naar dat kleintje zitten kijken, ze lag er (voor haar doe zéker) erg rustig bij, met haar hoofdje lekker op de placenta.
    Te slapen en beetje duim te zuigen en af en toe wat slokjes te nemen. En ze stak haar tong uit op een gegeven moment, erg leuk (nu nog wel)!

Het was echt supergaaf, en alles zag er piekfijn uit, aldus drs. E. Papa (JA! hij heet ECHT zo!).
    Vanavond showavond met de DVD voor opa en oma.

Ik zal even een paar fotootjes proberen te plaatsen, maar die zijn niet superduidelijk (film was duidelijker).

12. juffie 81

juffie 81 Lid

13 aug 2007
    43
    0
    0
    Leerkracht
    Deventer
    Super dat je alles zo goed hebt kunnen zien.
    En fijn dat je nog een extra bevestiging hebt dat het een meisje wordt.
    Ben benieuwd naar de foto's.

13. juffie 81

juffie 81 Lid

13 aug 2007
    43
    0
    0
    Leerkracht
    Deventer
    Heb net de foto's bekeken. Ziet er goed uit hoor!

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    muriel leuke foto's. Fijn dat je zo genoten hebt.
    veel plezier met de speciale dvd avond.

15. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey Muriel! Wat mooi zeg! Kan niet wachten tot ik volgende week mag :) (na)genietse!

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    vandaag rustig op het forum.
    Ben ook lekker op de babykamer bezig. de commode is nu ook een beetje ingericht.
    Heb al aardig wat luiertjes voor de kleine meid. Een vriendin had nog over en heb deze gekregen. Scheelt toch weer.

17. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow murmel gaaf,...
    ik ga morgen, vond je het van tevoren ook zo spannend?
    haha ik ga morgen ook dvd dagje van maken,...
    :)

18. juffie 81

juffie 81 Lid

13 aug 2007
    43
    0
    0
    Leerkracht
    Deventer
    Ik heb ook zo'n zin om op de kamer bezig te gaan.
    De meubeltjes komen pas eind september.
    Ga zo behang kopen en het weekend gaan we de kamer behangen. Daar heb ik nu al zin in.

19. juffie 81

juffie 81 Lid

13 aug 2007
    43
    0
    0
    Leerkracht
    Deventer
    @Hope: Vertel je nog even hoe het was. Wij zijn nu even ver in de zwangerschap. Dus ben heel benieuwd hoe het eruit ziet allemaal.
    Ik ga binnenkort ook een afspraak maken.

20. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik zag dat er weer een paar nieuwe novembermama's zijn, wat leuk!

Tjee Joldeg/Ilse, dat was schrikken gisterochtend! Flauwvallen is op zich al iets om van te schrikken en jij doet het dan ook nog eens vanaf de trap. Pfoe! Gelukkig lijkt jullie beebje er niets aan overgehouden te hebben en gaat het nu met jou ook al weer beter. Van die spierpijn zul je nog wel een paar dagen last hebben. Doe de komende week maar lekker rustig aan. Enne, dat je nu wat angstig bent om de trap te nemen is helemaal niet stom hoor (zoals je zelf schrijft), lijkt me alleen maar logisch. Je hebt daar nu een hele slechte associatie mee en die ligt nog heel vers in jouw geheugen.

Jen, wat goed dat je een gesprek bent begonnen met jouw man en ook dat hij het goed heeft opgepakt. Sommige mannen hebben dit soort dingen nu eenmaal niet zo goed in de gaten en moeten dan even met hun neus op de feiten worden gedrukt. En tjaa, tranen willen daarbij ook wel eens helpen. ;) Hopelijk is het zo goed tot hem doorgedrongen dat hij nu zo behulpzaam blijft!

Oh Carola, wat ben jij slecht, hihi. En wat goed dat je het hele verhaal hebt kunnen vertellen met een serieus gezicht, zonder in de lach te schieten. Zou ik echt niet kunnen.

Roelie, hoe is het gegaan met jouw herder? Oh, ik lees net verder (ben bezig met een inhaalslag) en zie dat jullie hem vanmorgen al hebben weggebracht en vanmiddag weer kunnen ophalen. Verwen hem dan maar lekker met wat extra aandacht.

Muriel, heel veel plezier met jouw pretecho! En natuurlijk ook veel succes bij de VK en met het verlegenheidsonderzoek. Oh, ik lees net verderop jouw enthousiaste verhaal over de echo van jullie meisje. Wat fijn dat jullie alles zo goed hebben kunnen zien - inclusief het geslacht. Super! Ik hoop dat jullie er nog lang van kunnen nagenieten.

Hope43, ook jij heel veel plezier met jouw 3D echo morgen. Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt. Dat is het natuurlijk ook. Geniet ervan! En laat je ons nog even weten hoe het was?

Barbabintje, heel veel plezier met SHOPPEN vandaag. Ik neem aan dat we nog een uitgbebreid verslag krjgen wat je allemaal hebt gekocht? :)

Deel Deze Pagina