November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nog geen inwendig onderzoek gehad. Tijdens mijn allereerste gesprek bij de vk werd mij overigens wel gevraagd of ik daar moeite mee zou hebben en ook of ik andere angsten of problemen had op dit gebied of nare ervaringen in het verleden. (Gelukkig is dit niet zo.) Jammer dat deze vragen aan jou niet zijn gesteld, zeker omdat je er zelf zo mee worstelt. Als ik jou was, zou ik er tijdens de volgende afspraak toch zelf over beginnen. Het is goed dat de vk van jouw angsten af weet, zodat ze daar extra voorzichtig mee om kan gaan. Je vroeg hoe je het ter sprake zou kunnen brengen. Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen of je op korte termijn een inwendig onderzoek kan verwachten en dan uitleggen dat je daar erg tegen op ziet. Veel succes ermee. Ik begrijp dat het moeilijk voor je is, maar de vk is er om jou te helpen en dat kan ze het beste doen als ze ook deze informatie van je heeft.

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dafje, inderdaad: wat een nare opmerking van jouw vader. Totaal geen inlevingsvermogen omdat hij zich niet in jou kan verplaatsten. Probeer je het maar niet persoonlijk aan te trekken, hoe moeilijk dat misschien ook is (zeker omdat het je vader betreft). Bewaak je eigen grenzen, alleen jij kunt die aanvoelen en aangeven.

Ikzelf heb begin september een familieweekend van mijn familie en heb besloten om alleen zaterdag overdag te gaan. Het is een soort compromis: het slapen zag ik echt niet zitten en zo ben ik er toch een dagje bij. In oktober hebben we een familieweekend van mijn mans familie. Dit is 3 weken voor mijn uitgerekende datum, dus daar wil ik al helemaal niet heen. Ik geloof dat niet iedereen daar begrip voor heeft, maar ik wil dan gewoon dicht bij huis blijven. Bovendien is er voor mij toch niets aan: er worden altijd allerlei (sportieve) activiteiten georganiseerd, waar ik dit jaar toch niet aan mee kan doen. Dan zit ik de hele tijd aan de kant toe te kijken. :cry:

Het is in ieder geval goed dat je dit alvast aan jouw vader hebt aangegeven, ook al lijkt hij het naast zich neer te leggen. (Het is vast niet verkeerd bedoeld, het lijkt me eerder onmacht dan onwil.) Je kunt het ook tegen de rest van de familie zeggen en bijvoorbeeld vragen of jij in het achterste/rustigste kamertje mag slapen en ook vragen of ze er rekening mee willen houden dat ze jou niet met een 'grapje' wakker moeten maken. Je bent zwanger en daar kan niemand omheen!

Oh, ik lees net verder (ik ben een aantal pagina's aan het bijlezen) en zie een ander berichtje van je dat je voor jezelf al het een en ander hebt besloten. Goed zo! Inderdaad ook een goed idee om eventueel 's middags even te gaan slapen. Zeker als je toch niet mee kunt doen met alle activiteiten. Zo'n weekend op zich is al vermoeiend genoeg en door 's middags even te slapen, kun je er ook 's avonds beter tegen.

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    meiden even voor de duidelijkeheid!

Een inwendig onderzoek krijg je allen TIJDENS de bevalling, eerder niet. Tijdens de controles krijg je dit dus niet, tenzij er vermoedens is van ontsluiting, alleen daar is het voor.
    En ook tijdens de bevalling gaan ze dit echt niet om de haverklap doen hoor, oke in het ziekenhuis willen ze dit misschien iets vaker doen.
    Ze kunnen aan je weeen ook wel aardig merken (ook niet altijd) hoever je in de bevallingsfase zit.

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    *jeej* krijg net mijn kraampakket binnen. Vind hem echt mooi! Alles zit in een mooie stevige plastic doos mét knuffels haha.. ben er helemaal blij mee! :)
    Nu kan ik gaan inventariseren wat ik zelf allemaal nog moet gaan halen :D :D :D

groetjes van een blije November mama :whistle:

5. Niet meer actief

@Tari; Goed dat je het neerzet! Geloof dat iedereen er een beetje angst voor heeft gekregen, na al die opmerkingen...

Ik moet zeggen dat ik er geen last van heb, heb ook geen angst voor de bevalling...Ik laat het gewoon allemaal op me af komen..

Je kan er toch niets aan veranderen, en eruit komen zal het altijd doen...Hoe dan ook... ;)

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden daar ben ik ook weer eventjes
    Hmzz heb wel terug geleze maar nog niet de moed gevonden om te reageren sorry
    Ben nog een beetje van slag dat ik zo laat ben wakker geworden, niks voor mij hoor. Is eigelijk ook nooit goedhe, slaap ik een keer uit, loop ik weer te zeuren.

Nou schoonmoeders is weer weg, mn oom is er nu, net even gegeten met zn tweetjes, en hij is nu druk bezig methet plafon af te werken.

Verder weinig te melden eigelijk, saai he

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dit is wel fijn om te lezen idd!

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik ben blij dat dat ik voor sommige de angst een beetje heb kunnen wegnemen.

Jennie, goeie instelling qua bevalling. lekker houden zo. Kindje moet er toch uit. En achteraf ben je het meestal al weer snel vergeten.
    Ik heb een lange en een snelle bevalling gehad. Ben echter dus nu wel benieuwd hoe het nu zal gaan, maar ben er niet bang voor.

Dees, fijn dat je oom er weer is. Goed verzorgen hoor die man, haha. maar dat zal wel goed zitten.

9. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ...ik breek weer even in...

Net voor de eerste keer bij de vk de hartslag van ons beebje gehoord! Helemaal super! Ben nu echt officieel uit de "gevarenzone"... Ga nu heerlijk genieten!
    Jullie allemaal heeeeeel erg bedankt voor jullie steun in de moeilijke momenten!

Veel liefs Sizzel

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heey meiden,

net terug van de spoedpoli.

voel me echt zwaar beroerd,geef weer veel over en loopvan onderen ook leeg (sorry voor de details)

heb waarschijnlijk gewoon een buikgriep te pakken,maar ze hebben me voor de zekerheid aan de ctg gelegd.

de beeb doet het goed,weegt nu 1300 gram dus hij neemt toch wat hij nodig heeft.

mijn bloeddruk is wel weer heel laag,dus ga zo aan de boullion.ook omdat ik dan door het zout weer wat vocht opneem.

ga ff op de bank liggen voel me echt zwaar klote.

11. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    hoi Tari,

pppfff bibber de bibber een inwendig onderzoek ppfff ik zit er nu al tegen aan te hikken tegen de bevalling en dan ook nog eens een onderzoek inwendig
    me eerste echo was ook inwendig maar dat ging wel met het apparaatjewat ze gebruiken maar straks met de had oeps oeps
    ik heb er nu al slapen loze nachten van erg hoor
    moet nog wel even.

ik heb gewoon echt angst voor de bevalling wie heeft dit nog meer
    het is voor ons de eerste.
    wel allemaal spannend hoor maar toch de zenuwen doen me de nek om draaien ggrrr
    ga ook einde van de maand naar yoga lessen op advied van de vk hopen dat dit wat helpt.

de bevalling gebeurt in het ziekenhuis, daarna na het kraamhotel

wie is er ook uitgerekent op 3 nov TARi weet ik maar wie nog meer
    eerst zou het 26 okt zijn, dit is bijgesteld bij de termijn echo
    laatste ongi 19 jan.

nou meiden ik zal hier nu maar vaker komen :oops:

genietse nog allemaal en wie weet helpen jullie mij ook wel over de angst heen. ;)

groetjes

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ook 3 november

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tjee Ruby, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Wel goed dat je naar de spoedpoli bent gegaan en dat ze je daar serieus en goed hebben geholpen. Fijn dat alles in orde is met de kleine. Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt. Sterkte ermee en laat je thuis maar eens lekker verwennen! ;)

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hoi kyra,

toch de stap naar de nov. mama's durven wagen ;) :)

Ik ben trouwens wel benieuwd wanneer ik beval, want allebei de keren is er met de pretecho toch als datum 9 nov. uitgekomen.
    Ook met de 20 wkn echo liep de kleine meid ongeveer een week 'achter'.

Ga het vanavond toch eens met de VK over hebben, want ja stel je voor dat ik over de datum heen ga, welk termijn van 42 wkn hou je dan aan.
    Inleiden vind ik niet zo'n pretje.

Ruby, jemig meid. Is echt niet prettig als je je zo voelt. Beterschap.
    boullion is wel zo prettig als je niet lekker ben, misschien een beschuitje ook een idee.
    Ook nog eens niemand op dit moment om je te vertroetelen.

Sizzel, gefeliciteerd met je 12 wkn grens. Echt top meid.
    Nu kan je heerlijk echt zwanger zijn en genieten. Leuk dat je het ons laat weten.

15. Barbabintje, sorry dat ik het niet onthouden had.

Serafijntje, goed om te horen dat jij ook erover hebt nagedacht en dank je voor je tips. Bij mij is het inderdaad ook zo dat ik veel dingen niet mee kan doen. Want het is meestal ook veel sportieve dingen en activiteiten met veel lopen. Nou dat trek ik echt niet. Dus ik ga denk veel met de auto rijden. Hoop dat we tegen die tijd de Volvo al hebben, dat rijdt toch een stukje lekkerder dan de mini, die hobbelt zo.

We zijn namelijk gisteren naar een volvo wezen kijken. Een 850 en die zien we wel zitten. We gaan vanavond een bod doen en dan horen we wat de eigenaars daarvan vinden. En als het dus allemaal goed gaat, dan hebben we binnenkort een grote bak :)

16. Ruby, wat vervelend meid. Ga even lekker relaxen en niet te veel doen verder. Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt!

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Aha Murmel, ze lijkt op je.

Ik voel echt een gedrocht. Ik was net bij de h&m kleren aan het passen en daar hebben ze van die spiegels rondom. Ik voelde me net een TONnetje.
    Ik heb de kleren teruggehangen, terwijl ze best leuk waren.

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    fabian gaat net op mijn bed zitten,heeft ie een natte broek.

is mijn bed lek,heb net iemand een plaksetje laten halen.en meteen mijn bed geplakt.

hoop dat het blijft zitten.

19. Oei dat moet je niet hebben zeg! Hoop inderdaad dat het blijft zitten. Het is nu niet echt de beste tijd om een nieuw matras aan te schaffen denk ik zo... ;)

20. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    O ruby, dat is echt vervelend een waterbed die lekt.

Hebben wij ook gehad toen we er nog een hadden.
    Hoop voor je dat het dicht blijft.
    Zit niet echt mee meis.

Deel Deze Pagina