ik had maandag ook aan mijn vk gevraagd wanneer je kraamhulp moet gaan regelen en omdat ik bij het izz zit met een aanvullend pakket zei zij dat ik dat best zo snel mogelijk moest doen omdat ik recht heb op 60 uur en er best een lange wachtlijst is. ik heb gister met izz gebeld en dit moet je regelen voor de 14de week dus heb ik het maar telefonisch gedaan(dacht eerst dat de werkgever dat moest doen,maar ik kon het zelf ook) nu krijg ik formulieren thuis die ik in moet vullen en de rest gaat vanzelf..... verder zei de vk ook dat ik en mijn vriend voor de 16de week naar het gemeentehuis moeten gaan omdat we niet getrouwd zijn en dat ook niet van plan zijn en wij willen dat de beeb de achternaam van hem krijgt. dit moet dus voor de bevalling geregeld worden omdat anders de beeb mijn achternaam krijgt. dus gaan we maar zo'n formulier bij de gemeente invullen zodat alles goed van te voren geregeld is.
Hier ook al iemand met darmklachten. Echt vervelend. Doordat ik een paar weken geleden nog een miskraam heb gedacht, denk ik bij elk krampje dat ik weer een miskraam krijg. Gelukkig lijkt deze zwangerschap verder in niets op de vorige. Toen had ik nergens last van, dus nu ga ik niet zo snel vergelijken. Ik ben nu elke keer wel blij met mijn zwangerschapskwaaltjes. Voel ik mij tenminste echt zwanger. Al weet ik ook dat het allemaal niets zeg. Ik probeer heel hard te genieten van deze weken. Wel moeilijk hoor! Maar gisteren toch maar zwangerschapsdagboek gekocht en een babytruitje. Ik probeer er van uit te gaan dat het goed gaat. Mijn broeken gaan door de darmklachten enzo wel strak zitten. Helaas heb ik een klein maatje en zijn hierdoor veel zwangerschapsbroeken veel te groot. Miss Etam pas ik sowieso eigenlijk nooit. Ik draag nu maar veel broeken die goed mee rekken. Dit deed ik de vorige zwangerschap ook. @ Lenthe: succes met je rug. Jente
goed idee. Mijn dochtertje van 2 slaapt nu, dus ik duik ook maar snel even mijn bed in. Ben soms zo moe (en soms juist helemaal niet) Jente
@Nasja1402 dan ga ik wel ff kijken misschien dat ik het toch pas. ik heb ook last van erg vermoeidheid heb het nu ook maar moet wachten op de loodgieter (hebben lekkage in de kelder) die kan elk moment komen als die is geweest ga ik ook ff een uurtje liggen. En de misselijkheid begint nu al lekker door te zetten niet dus
Rodney gefeliciteerd en welkom! Wanneer ben je uitgerekend? Oooooh die vermoeidheid....ik heb nu net voor het eerst een middagdutje gedaan, even lekker in bed terwijl de kinderen beneden spelen. Het ging gelukkig goed, ze zijn tenslotte al 8 en 5 (bijna) en kunnen zich wel heel even redden maar ja hoor ik lag er net in of ik hoor de telefoon al, er was iemand aan de deur... Heb al met al toch een uurtje geslapen en hopelijk heb ik nu genoeg energie om de dag door te komen! Als ik in ieder geval de traktaties voor mijn jongste maar af krijg! Over die kraamzorg, ik heb dat hier steeds geregeld bij zo'n 12 weken maar ik zal morgen eens informeren bij de vk hoe dat tegenwoordig is. Hebben jullie al nagedacht over thuis bevallen of ziekenhuis bevallen? En weet iemand ook hoe dat tegenwoordig zit met vergoeding voor ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie? Ik zal sowieso de verzekeringspapieren er eens op nakijken, ik geloof dat ik van De Friesland ook nog een kraampakket tegoed heb Iedereen succes met alle kwaaltjes Groetjes Roelie
Zo, eindelijk thuis na een hele lange dag. Ik zat vanmorgen om half 7 al in de auto, file file en nog eens file.. nu net weer ruim 1,5 uur in de auto gezeten en dat terwijl ik zo vreselijk moe ben.. Heb niet eens zin meer om alles op de forum bij te lezen, ook ik ga maar ff de bank een dikke knuffel geven. Manlief is toch overwerken, dus ik hoef nergens op te letten... slapen... mmmm...
Ik zeg al jaren dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en daar blijf ik ook bij. Ik moet er niet aan denken, thuis bevallen. Ik heb nog helemaal niks geregeld. Ook geen vk, kraamhulp of whatever. Heb morgen een intake gesprek bij de dokter en heb er gelijk een consult bij geboekt om te vertellen dat ik zwanger ben. Ook voel ik niks en het maakt me allemaal niks uit. Ik weet zeker dat het goed zit. Ik ben ook niet van plan om nu al positiekleding te kopen ik vind het prima zo. Mn broeken passen voorlopig wel aangezien ik wat kilos ben afgevallen. Relaxed! @lieke, je hebt wel lef zeg, dat je een half jaar voordat je zwanger bent geraakt al een babykamer hebt gekocht! Ik zou het nooit doen!
Als alles goed gaat willen we thuis bevallen. Lekker in je eigen bed in je eigen omgeving. Groetjes, Jol
Hi lieve luitjes, Hier ook een zeer vermoeide a.s. mama! en last van zwangerschapsdementie ook haha. Ik vergeet echt vanalles. Zo zaten mijn sleutels nog in mijn fiets (met huissleutel eraan) en vergeet ik wat ik net hebt verteld. Ik heb nu ook een afspraak gemaakt voor de echo. Vrijdag de 13e haha leuke datum. Hopelijk een geluksdag voor ons. En daarmee kan ik gelijk iemands vraag beantwoorden. Bij 7 weken is een uitwendige echo wel mogelijk maar de kans is er dat ze niets of bijna niets zien en met de inwendige wel. Ze gaan bij mij een uitwendige proberen en als het niet echt duidelijk is dan krijg ik 2 weken later nog eentje. Maar gewoon voor mijn geruststelling doen we het wel gelijk na onze vakantie. We gaan lekker 16 dagen naar het Caribische gebied. Alleen maar luieren, lezen, snorkelen, zwemmen en eten&drinken. Klinkt helemaal niets slecht he! vooral niet nu ik zo moe ben. Jullie allemaal een fijne avond. Ik duik op de bank met een kopje thee. Liefs, Gaby
Oh je om de vraag te beantwoorden thuis of ziekenhuis. Ik ga voor ziekenhuis. Ik woon in een appartementje en daar is geen ruimte voor dat soort dingen en ook vind ik het proffesioneler. Er is hulp dicht in de buurt. Ja ik ben een beetje bang uitgevallen sinds de mk. Maar het lijkt ons gewoon prettiger.
Ik moet zeker in het ziekenhuis bevallen ivm de medische indicatie, maar bij mijn vorige zwangerschap/bevalling is me dat heel erg goed bevallen. Om te vergelijken dat sommigen met ruim 6 weken ook al een behoorlijke buik hebben (ikke dus) en daarom het fijner is een positiebroek te dragen, heb ik maar ff een foto gemaakt (album). En ja..ik ben stevig, maar zo'n buik heb ik normaal toch niet hoor Liefs, Natasja
Ben ik ook weer even.... Ik weet zelf eigenlijk nog niet of ik thuis ga bevallen of in het ziekenhuis, mijn andere 2 kinderen zijn wel in het ziekenhuis geboren (eentje moest ingeleid worden en bij de andere viel de hartslag weg tijdens de weeen dus mocht ik halverwege de bevalling nog even naar het ziekenhuis toe ) maar ik zou het ook wel thuis willen....lijkt me zo gezellig en knus. Aan de andere kant, als je net thuis bezig bent en je moet dan ineens naar het ziekenhuis dat is dan weer zo'n domper...dan gelijk maar in het ziekenhuis. Maar goed waar denk ik al niet over na Morgen eerste keer verloskundige en ik ben eigenlijk best wel nerveus...oke na 2 positieve zwangerschapstesten is het eindelijk tot me doorgedrongen dat ik écht zwanger ben....maar om het straks op de echo te zien....pffffffff zou het wel goed zijn, zou het hartje al kloppen....vind het allemaal erg spannend. Ik probeer morgen nog ff te posten hoe het bij de vk was en dan ben ik waarschijnlijk een paar dagen niet online, mijn (nu nog haha) jongste word vrijdag 5 dus ik zit het hele weekend in de visite Oh ja Gaby geniet van je vakantie lijkt me zaaaaalig! Groetjes Roelie (die dit een gezellig forum vind enne zijn jullie ook stiekem aan het meelezen bij de bevallende maartmama's?)