November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Gwen, nogmaals sterkte en lucht je hart maar lekker hier. Ik hoop dat jullie het samen een beetje trekken, met alle voorbereidingen op de begravenis. Het is een drukke en hectische tijd. Denk en zorg goed voor elkaar.

Ruby, hoe gaat het met je jeuk?

Ilse, wat een belagelijk antwoord heeft die VK je gegeven. Ik zou gewoon nog een keer bellen, en zeggen dat je nog niet gerust gesteld bent. En als dat niet helpt even het Meander bellen, misschien dat zij je kunnen gerust stellen. Het is het belangrijkste dat jij je weer zeker voelt. Mag ik vragen waarom je denkt dat het niet goed gaat met je zwangerschap?

Voor de mensen die ik vergeten ben sorry. :oops: :oops: :oops:
    Groetjes Linda

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Het moet volgens mij altijd 19graden zijn in de kinderkamer. Volgens Rob moest het raam dus wel open staan. Kiepstand.
    Ook wij waren aan het bekijken hoe we alles neer gaan zetten. Ik denk ook ergens vlak bij het raam

3. Niet meer actief

Hoi meiden

Zo, de heren zijn eindelijk toe aan t behangen, de eerste baan zit erop. Ik denk niet dat ze nog veel banen doen vandaag, maar het begin is er. Ik loop zelf een beetje met mn ziel onder mn arm beneden rond te dartelen, voel me zo nutteloos en verdrietig enzo.

Waarom ik het gevoel heb dat het niet goed zit met m'n zwangerschap? Kweetniet, gevoel. Ik heb t idee dat het niet door mn val komt, maar dat het gewoon 'aan t licht gebracht' heeft zeg maar. Ik heb al dagen enorme buikpijnen, voel de kleine maar heel weinig (alleen vrijdag even flink actief geweest en za-morgen). Willem heeft 2 weken geleden de baby een keer gevoeld, daarna ook nooit meer. En mn buik groeit niet. In de afgelopen 3 weken is mn buik geen cm gegroeit, sterker nog, 5 cm gekrompen. Nu ben ik nog nooit zwanger geweest en heb ik er uiteraard totaal geen verstand van, maar dit soort dingen maken mij gewoon erg ongerust. Ik ben erg bang.

Ik ga de vk vandaag niet meer bellen, heb geen zin om overstuur te raken door weer afgescheept te worden. Morgenochtend bel ik naar de praktijk en probeer dan een afspraak te maken voor een controle, denk dat ik daar meer aan heb.

Ik heb nu ook besloten mn werk af te zeggen, voornamelijk door de pijnen. Ik zit nog 10 keer per dag te huilen van de pijnscheuten, zo heeft het bedrijf ook niks aan me en ik voel er weinig voor om na 2 weken al in de ziektewet te gaan hangen. Dus gewoon einde contract en jammer dan.

Anyway, m'n positieve insteek van de afgelopen dagen is nu dus erg ver te zoeken. Ik merk dat Willem en zelfs mn vader (die zich normaal gesproken helemaal niet met dit soort dingen bezig houdt) zich zorgen maken. Dus ik ben gewoon flink van slag.

Sorry voor die ego-berichtje, is de laatste dagen een routine geloof ik :(

Liefs
    Ilse

4. Niet meer actief

En dan heb ik nog even een heel ander berichtje, wat zowaar niet over mezelf gaat....

Ik heb de afgelopen dagen via pb contact gehad met Carola. Ze is erg van slag door de 'felheid' op t topic en is voor haar eigen gemoedsrust dus een paar dagen weggebleven. Intussen is ze bij de huisarts geweest, heeft nieuwe medicatie en gaat (ik meen morgen al) beginnen met nieuwe therapie om sterker te worden en zich voor te bereiden op de geboorte van haar kindjes.

Ze wil graag weer op t topic mee kletsen, maar is bang voor de reacties. In overleg met haar plaats ik dus even dit berichtje, zodat jullie weten waarom ze niet meer geweest is de afgelopen dagen.

Liefs
    Ilse

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Carola is hier van harte welkom, maar als het goed is weet ze dat.

6. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

van mij mag ze komen

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Van mij mag ze ook komen hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

8. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Enne ilse volgens mij mocht je geen sorry meer zeggen. ;)

9. Niet meer actief

Oeps, het spijt me :oops: :)

10. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Ook geen "het spijt me"

11. Niet meer actief

Euh...excuseer dan?

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Hormonen?
    De moeder van Rob wil een foto van ons huwelijk graag uitvergroot hebben. Op zich niks mis mee.
    Maar nu wil ze de foto op canvas ong 40bij50cm. Op de een of andere manier kan ik dit niet hebben. Ik begrijp niet waarom ze een foto van onze bruiloft op canvas moet. Kan ze geen genoegen nemen met een foto in een lijstje?
    En tot overmaat van ramp wil ze 'onze speciale'foto.
    Is een foto waarbij de aandacht op mijn buik ligt zegmaar. Rob heeft zijn hand op mijn buik en met lichteffecten is daar het accent op gelegd.
    Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze uitgerekend die foto wil.

Rob vind dat ik me er niks van aan moet trekken maar ik wil het gewoon niet. En al helemaal niet op canvas.

Nu twijfel ik of ik haar moet vragen om aub een andere foto uit te zoeken...

13. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Over dat canvas tja dat is haar wens. Maar ik kan me voorstellen dat je die foto graag voor je zelf wilt houden. Dat is toch ook je goed recht. Ik zou het er gewoon met je schoonmoeder over hebben dat je die foto graag voor jullie zelf wilt houden. Er zijn toch nog genoeg mooie foto's om uit te zoeken?

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hoi hoi,

zo ben ik ook weer even.

Gwen en Patrick, gecondoleerd met het verlies. Wat moet dat vreselijk voor jullie zijn, gaat nog een zware tijd voor jullie worden. Weten dat je schoonmoeder/moeder jullie kindje nooit zult vast houden, zien lachten, knuffelen etc...... Jullie hadden dat zo graag met haar willen delen.
    Heel veel sterkte.

Ilse, meid ik vind het echt geen klagen van je. Ik begrijp het wel hoor. Ik vind het dan ook geen stijl van je VK. Ook al hebben ze woesndag gezegd dat het goed, dan betekend nog niet dat het normaal is dat je er nog zo veel last van hebt. Morgen naar de praktijk bellen en meteen even melden van de reactie van vandaag.
    Blijf goed naar je gevoel luisteren en laat je niet afschepen.

Plaatsing bedje, ook hier staat het bij het raam, altijd zo geweest en ok schuin. Voor een baby vind ik dit ook het prettigste. Zo lang je de deur dicht heb en het raam open kan het geen kwaad, qua tocht. Het bedje staat ook niet zo dicht bij het raam, dat het er op kan klimmen vanuit het bedje.
    Kamertje 19 graden. Tja doe gewoon wat jullie altijd hebben en luister vooral naar je eigen gevoel.

Mijn 1e kraahulp (zelf geen moeder) vond het overbodig dat ik 2 dekentje in het wiegje had liggen, ivm wiegendood en de kruik mocht alleen met heet water, niet gekookt.
    Angelus is midden in een koude winter geboren en lag bij ons op zolder (geen verwarming en erg fris) Hij huilde de eerste nachten erg veel in zijn wiegje en tussen ons in was hij rustig. Tot dat ik naar mijn gevoel ben gaan luisteren, heb een dekentje erbij gelegd en de kruik met kokend water gevuld, hij sliep die nacht als een roos. Kind had het gewoon koud! Dit ook tegen de kraamhulp verteld. Het enige wat zij zei, o.
    De kraamhulp bij Zefanja (had zelf 2 kinderen) was veel relaxter.

Heel verhaal, maar luister aub ook naar je eigen gevoel en laat je niet alles aanpraten.

Ruby, hoe is je korte koppie meid, wend het al?

Hier weinig tijd om op het forum te komen, Zefanja gaat nog steeds niet lekker, heeft dan wel geen koorst meer, maar is niet het vrolijke (gillende) ventje die ik ken en ga ook zeker morgen de HA bellen. Denk toch aan amandelen. Hij klinkt ook erg hees, ziet bleek en moe. Huilt erg veel. ...... Heb erg met het ventje te doen.
    (even in Ilse haar stijl ;) :D )
    Sorry voor dit ego berichtje, maar maak me wel zorgen over hem.

Indigo, hier ook dat samenhorige gevoel met het mannetje. Hij is gelukkig net zoals de vorige keren erg betrokken bij de zwangerschap en noemt de kleine ook al bij haar naam, iets waar ik nog steeds aan moet wennen.

Verder weet ik even niet meer, sorry voor de gene waar ik niet op gereageerd heb.

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben niet zo'n liefhebber van foto's op canvas. Daarnaast heb ik (maar dat is mijn mening) dat dat meer is voor het bruidspaar dan voor de familie.
    Ik kan het niet uitleggen. Natuurlijk moet ze dat zelf weten maar ik vind het gewoon een beetje vreemd dat ze onze foto op canvas af wil laten drukken.
    Maargoed, als dat haar wens is...
    En wat Rob zegt: we komen toch nooit bij haar over de vloer dus ik hoef er ook niet constant tegen aan te kijken.
    Over de foto zelf ben ik nog niet uit. Aan de ene kant, tja als zij die foto wilt. En aan de andere kant is het gewoon 'onze'foto.

16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik denk ook dat ik het bedje daar laat staan want ik vind het gewoon leuk zo. Kan helaas geen foto maken want mijn hubbie heeft het toestel mee naar Turkije. Kamertje is nog lang niet klaar hoor de kast en de commode moeten nog bij mijn ouders vandaan komen.

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Saamhorigheid hier mwah.
    Rob is soms erg irritant.
    Hij vind het nogal grappig om in mn borsten te knijpen. Ik heb al miljoen keer gezegd dat het pijn doet maar daar trekt hij zich schijnbaar niks van aan.
    En hoppa ik loop langs en pats, weer zn hand op mn borsten.
    Tot ik straks uit mn vel spring! :) :(

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    commode en bedje staan eindelijks, ondanks buiken en gebroken polsen.
    Wij gaan hier even toegeven aan onze verslaving en weer een aflevering of wat van Twin Peak verorberen.

19. Niet meer actief

amaranta, wat dat vruchtwater lekken betreft....ik weet het eerlijk gezegd niet. Ook ik verlies af en toe ook ineens wat vocht en vraag me dan af wat het is. Misschien toch gewoon afscheiding of zo?! Vraag het anders eens na bij je vk.

Er zijn blijkbaar meerdere meiden bezig met de vraag waar precies de meubeltjes te zetten, zo ook ik. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Joldeg, wat vervelend dat je je zo vervelend voelt en het gevoel hebt dat het niet goed zit met je zwangerschap! Lijkt me des te meer reden om toch nogmaals het contact op te nemen met je vk. Tegelijkertijd kan ik me ook wel voorstellen dat je nu door de val zo gespitst bent op elk mogelijk signaal dat het niet goed zou zijn, dat je jezelf helemaal gek maakt met alle gedachten over wat je voelt en niet voelt. Ik zou willen dat ik je een pakketje onbezorgdheid en positiviteit zou kunnen toesturen nu, zodat je geruster kunt zijn. Lieve meid, doe het rustig aan. Wijs besluit om te stoppen met werken....Dikke knuffel.
    Wat de pb van Carola aan jou betreft...er is volgens mij nooit sprake van geweest dat Carola NIET welkom zou zijn hier, en wat mij betreft is ze dat nog steeds.

Carola, jammer dat je het blijkbaar nodig hebt je via een omweg weer een weg naar dit forum te banen. En de eerlijkheid gebied mij te zeggen, erg voorspelbaar ook! Hoeveel mensen moeten er nu gaan zeggen dat je nog steeds welkom bent voor je weer voldoende veiligheid hebt opgebouwd om het hier een tijdje vol te houden? Naar mijn weten heeft er nooit iemand hier tegen je gezegd dat je niet welkom zou zijn. Neem dat dan ook gewoon aan en post wanneer je dat wil!

Deel Deze Pagina