November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Wij gaan het vanavond aan mijn schoonouders en schoonzus vertellen, zondag gaan we naar mijn ouders en zus. Mijn jongste zusje weet het al, ze zit voor een tijdje in het buitenland en had haar voor de webcam.

Toen zij ons 6 maanden geleden wilde vertellen dat ze zwanger was zei ze dat ze gestopt was met roken en toen begrepen wij de hint wel.
    Ik zei dus dat ik gestopt was met roken, rook helemaal niet en ze had zoiets van o rookte je stiekem dan ? dus toen zei ze ik ben ook gestopt al 6 maanden zei ik ja ik 4 weken en 1 dag.
    Nog snapte ze het niet toen vroeg ik waarom was jij ook alweer gestopt en toen viel het kwartje, dikke tranen en een verbaasde snoet echt leuk !

2. Linda vS

Linda vS Lid

28 feb 2007
    11
    0
    0
    Soest
    Naam: LindavS
    Leeftijd: 24 jaar
    Getrouwd met: Michiel
    Woont in: Soest
    Dit wordt: 1e kindje
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 4 november 2007

Hoi allemaal!
    Ik begin een klein beetje te wennen aan het idee. Het helpt mij wel goed om bijvoorbeeld een mooie docu te bekijken over zwangerschappen, en ik heb nu een zwangerschapsboek. Is heel leuk, staat veel info in maar ook plaatjes van hoe klein ons kleintje nu is. Goh, al 2,5 mm! Gaaf hoor. 8) Ook wanneer er wat gaat groeien, en wanneer bijv. het hartje klopt enzo. Nu wordt het wat reëeler voor me. En ik ben helemaal blij! :D Heb wel veel trek.... en plas vrij vaak. Snel warm en koud, en gek genoeg ben ik elke dag vroeger wakker dan anders.
    Ik weet nog niet wanneer we het onze ouders gaan vertellen, ik denk dat ik nog een paar weekjes wacht. Ik ben er nog niet zo aan toe om als 'zwangere' gezien te worden geloof ik....
    Komt allemaal wel.

Groetjes, Linda

3. Niet meer actief

Naam: Jennie
    Leeftijd: 25 jaar
    Getrouwd met: Erwin
    Woont in: Zevenbergen
    Bijzonderheden:

Wij hebben afgelopen maandag de aanstaande oma's en opa's al ingelicht.
    Oh wat waren die blij en verrast... :D Woensdag moest ik meteen even bij mijn moeder langs komen, want ze had een verassing...heeft ze 3 rompertjes gekocht en een muziekknuffel, een olifantje omdat ik die toen ik ben geboren ook had gekregen...zoooo lief

4. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik zit gewoon met tranen in mijn ogen! :)
    Naam: UsMommy
    Leeftijd: 29 jaar
    Getrouwd met: UsDaddy
    Woont in: Herndon, VA USA (net onder Washington DC)
    Bijzonderheden: nog geen
    Uitgeteld: 10 november

Wij gaan het nog niet vertellen willen eerst nog ff wachten. Wil het wel op een leuke manier vertellen maar weet nog niet echt hoe (ook via de webcam) alle ideeen zijn welkom! :)

5. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hallo iedereen!

Ik heb net vandaag getest: positief! Heel gek, en spannend!

Ik ben nog maar 6 maanden geleden bevallen van mijn eerste en mijn cyclus was echt nog een puinhoop, dus heb eigenlijk geen idee hoe lang ik nu zwanger ben :( . In ieder geval heel pril, want ben 5 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest.

Leuk dat het hier al zo gezellig is! Gefeliciteerd iedereen.

Ik vertel nog even niets over mezelf, dat komt gauw ;) !

6. roos1983

roos1983 Lid

4 dec 2006
    70
    0
    0
    Lenthe, wat leuk dat er nog een verse mama is. Heb zelf ook 6 maandjes geleden ons 1e wondertje gekregen

Even mijn gegevens:
    Naam: Roos1983
    Leeftijd: 23
    Getrouwd/samenwonend met: mijn mannetje
    Woont in: Limburg
    Dit wordt: 2e kindje
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 2 november 2007

Vertel jullie wat meer info zodra de familie het weet (willen we na de echo van 26 maart inlichten). Weet dat ze meelezen hierzo dus kan mijn echte naam niet zeggen :(

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Alle novembermama's supergefeliciteerd!
    Hoop dat jullie allemaal een zuperzwangerschap hebben en straks een kerngezond kindje!
    Liefs Noor

8. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    DAnk je noor jij ook natuurlijk

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Weer nieuwe mama's erbij! Proficiat meiden.
    Cindy jou ken ik ook nog van ander forum....eerst een vage test maar hij wordt toch wel duidelijker nu he!? Super dat je maar zo kort in de MMM hebt gehoeven.
    Lenthe jij ook proficiat...meer info is niet verplicht hoor (tuurlijk zijn we wel nieuwsgierig) maar je vertelt alleen wat je los wilt laten hoor.
    Jenny...ow foei....ik schaam me diep :oops: :oops: had je nog niet eens op de lijst staan.....Mag je het nu al op zwangerschapsdementie gooien :) ?! Ik hoop dat je het me vergeeft ;) ?
    Elmo ja....laten we die maar gauw vergeten..we leven in het hier en nu en dat rijstekorreltje gaat lekker helemaal uitgroeien tot ons langverwachte wondertje he?!

Weetje....'normaal' zou ik ook liever langer wachten met de verrassing te brengen...zou denk ik ook liever de echo afwachten (al had ik het ws voor mijn moeder bijna niet verborgen kunnen houden...want tja...die ziet en merkt nu eenmaal alles!). Maar het feit dat wij al in het IVF traject zaten waren er bij ons wel meer mensen al op de hoogte...het jammere is dat je die verrassing die je zo graag wilt brengen dan een beetje anders is...ze weten dat je bezig bent om zwanger te raken..en sommigen weten zelfs psies wanneer je mocht testen enzo...nouja....een verrassing is het toch wel gebleken hoor....en ik had die steun van mijn lieve vrienden (ook hier op het forum bij Medische Malle Molen) echt niet willen missen hoor. Was me toch waardevoller. Hoe meer ik het nu met goede vrienden erover heb en het mag vertellen dat maakt het wel iets 'echter', maar onwerkelijk blijft het toch...heb ook nog met vlagen die 'ongesteldheidskrampen' dat hoorde ook bij de meds die ik gebruikte maar hoort ook bij een zwangerschap...soms maakt me dat even onzeker (soms nog even een extra wc check), maar eigenlijk heb ik er echt een heel goed gevoel over en is het gewoon écht zo.....we worden papa en mama! Tuurlijk het blijft een spannende tijd, maar ik hoop er ten volle van te kunnen genieten.

Groetjes, Eva.

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Naam: Buddy
    Getrouwd/samenwonend met:
    Woont in:
    Dit wordt:
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 1 november 2007

Naam: Roos1983
    Leeftijd: 23 jaar
    Getrouwd/samenwonend met: mijn mannetje
    Woont in: Limburg
    Dit wordt: 2e kindje
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 2 november 2007

Naam: LindavS
    Leeftijd: 24 jaar
    Getrouwd met: Michiel
    Woont in: Soest
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 3/4 november 2007

Naam: Jenny
    Getrouwd met: Erwin
    Woont in: Zevenbergen
    Bijzonderheden:

Naam: Joma
    Woont samen met:
    Woont in:
    Dit wordt:
    Bijzonderheden:

Naam: Elmo
    Leeftijd: 23 jaar
    Getrouwd met: Elmoman
    Woont in: Noord Groningen
    Bijzonderheden: zwanger na 1e (reguliere) IVF
    Uitgeteld: 5/6 november 2007

Naam: Aldonza (Eva)
    Leeftijd: 33 jaar
    Woont samen met: nog even geheim, maar gaan dit jaar trouwen
    Woont in: Betuwe
    Bijzonderheden: zwanger na 1e IVF
    Uitgeteld: 5 november 2007

Naam: Tari (Melanie)
    Leeftijd: 28 jaar
    Woont samen met:
    Woont in: Noord Holland
    Dit wordt: 3e kindje
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 6 november 2007

Naam: Jose1979
    Leeftijd: 27 jaar
    Samenwonend/getrouwd met:
    Woont in: Eindhoven
    Dit wordt:
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 6 november 2007

Naam: Cindy
    Leeftijd: 28 jaar
    Samenwonend met: Dimitri
    Woont in: Landgraaf (Limburg)
    Bijzonderheden: zwanger na 1e ronde Clomid
    Uitgeteld: 7 november 2007

Naam: Bibu
    Leeftijd: 27 jaar
    Samenwonend/getrouwd met:
    Woont in: Zuid Holland
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 10 november 2007

Naam: UsMommy
    Getrouwd met: UsDaddy
    Woont in: Herndon, VA USA (net onder Washington DC)
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld: 10 november

Naam: Kaatje
    Leeftijd:
    Getrouwd met:
    Woont in: Leiden
    Bijzonderheden:
    Uitgeteld:

Edit: Lieve Eva, die plaatjes werken echt niet....gaan flikkeren op den duur, Elmo

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Hoi nieuwe zwangere gefeliciteerd! En geniet ervan ondanks dat alles nog onwerkelijk is. Ik denk dat iedereen dat in het begin nog heeft he? Ik heb vandaag nog een werkdag. En dan lekker vakantie. Ik kom vanavond nog ff kijken hier.fijne dag allemaal. En genieten he meiden!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

He zwangere mutsjes!
    Oh....kunnen wij ook eindelijk lekker keuvelen over zwanger zijn en alles wat erbij hoort!

:idea: Eva
    Wij ervaren dat net zo hoor! Na ruim 2.5 jaar weten gewoon heel veel mensen dat je aan het IVF'en bent. Dat maakte ons ook niet uit (krijg je ook geen vervelende vragen). Het nadeel is inderdaad dat bijna iedereen het ook meteen weet. Het grote voordeel is toch wel dat iedereen super blij is en echt een gat in de lucht springt!
    Bij mijn zus vroegen ze vaak of het wel gepland was :( en of ze daarom gingen trouwen :(

Maargoed, leuke verhalen nu he :D
    Gisteren bij de post.
    Een dikke (pakket) envelop....nieuwsgierig als ik ben maak ik hem gauw open. Totaal vertederd!
    Een rompertje, een knufje voor aan de stang van de maxicosi, een washandje en een super lief kaartje.
    Van een van de meiden die ik via Freya heb leren kennen (Patientenvereniging voor vruchtbaarheidsproblemen). Ze had de moeite genomen mijn adres te achterhalen, cadeautjes te kopen en de boel op te sturen..zo lief!
    Van mams had ik de testdag al een pakje en een beertje gekregen (lag al 2 jaar op de kast ;)).
    Buurman kwam gisteren ook met een grote Unicef beer...zoooo lief!

Mensen reageren allemaal zo vreselijk lief! We hebben zo lang ons verdriet gedeeld...nu vind ik ook dat ik ons geluk met ze moet delen...!

Zooo lang verhaal weer :oops:
    Ik moet echt op jullie namen gaan oefenen ;)

Elmo

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow enne...die krampjes heb ik ook!
    Ik ga dan ook maar ff checken ;)

Verder voel ik niks (op de (.)(.) na)...
    Jullie?

Elmo

14. roos1983

roos1983 Lid

4 dec 2006
    70
    0
    0
    Hey meiden,

Wat een leuk idee Aldonza, zijn we allemaal een beetje op de hoogte ;)

Elmo, ik heb nog niet echt ergens last van behalve dat ik 's avonds echt doodmoe ben hahaha

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Flikkerplaatjes? Da's nou jammer zeg....haha ;) . Nouja, dan maar alleen het lijstje natuurlijk.
    Pfff...kom nu dus net pas uit mijn bed rolllen...lag er natuurlijk ook laat in vannacht :confused: .
    Qua klachten...tja..denk dat heel veel dingen die ik voelde dus ook met meds en spanning te maken hadden....wordt nl ook al snel misselijk als ik erg zenuwachtig ben...dus je kunt je voorstellen hoe ik me woensdagavond voelde (dag voor testen)...Bleghh.
    Verder ook wel moe (moet je eens op tijd naar bed gaan Eva!) en heb wel meer last van mijn onderrug..
    En tja...mijn ti-ta-tovenaars....auwwa.
    Ben van het weekend misschien even wat minder online...heb avonddiensten en morgen krijgen we voor die tijd nog visite.
    Enne....nu moet ik me snel aankleden om nog boodschapjes te gaan doen.
    Fijn weekend allemaal....Eva.

16. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Ik ben al weer een tijdje op... met zo'n kleintje van 6 maanden. Haha, staat jullie -eerste-keer-mama's- allemaal nog te wachten, maar het is helemaal geweldig hoor!

Ik vertel snel meer over mezelf, maar ik weet dat er hier ook mensen meelezen en we houden het liever nog even voor onszelf.

Ik voel me een beetje dom, ik ben alles van vorig jaar al weer vergeten ofzo. Hebben jullie nu al een afspraak voor een echo staan? Met hoeveel weken doen ze dat? De vorige keer kwam ik er pas heel laat achter dat ik zwanger was, dus de beginperiode is nogal anders verlopen denk ik.

En bij de ene test was ik positief (oke, bij drie testen ;) ) en bij één negatief (Predictor). Maar die andere drie testen kunnen geen positief resultaat geven als ik niet echt zwanger ben toch? Jeetje, de onzekerheid slaat al weer helemaal toe...

17. Linda vS

Linda vS Lid

28 feb 2007
    11
    0
    0
    Soest
    Hoi Lenthe!
    De predictor test staat erom bekend dat die pas heel laat posi test, dus wees niet bang! :)
    Ik ben er nog niet aan toe hoor, om te gaan bellen met vk enzo. Ik wacht lekker nog even. Ik verslint het 'zwanger' boek wel hihi, is een heel groot boek maar ik vreet 'm haast op :)
    Pffft nou misselijkheid en duizeligheid heb ik gelukkig nog niet, maar mijn darmen, sjonge, ik zit wel drie keer per dag op de pot ipv één keer :oops: , en ik plas ook vaak, straks gaat het opvallen jongens....
    Vanavond komen heel lieve vrienden over de vloer, ik ga proberen het niet te laten merken maar ik weet niet of het lukt. Dit zijn wel heel lieve mensen hoor, je hebt er ook bij die meteen vragen 'Zegge... ben je zwanger ofzo?'' maar zij doen dat niet (denk ik..). Want ik wil niet liegen, dus als ze het vragen geef ik gelijk toe. Want een antwoord als "hoezo?" is veels te doorzichtig :)
    Pffft ik vind het allemaal spannend hoor jongens! Ik heb in het verleden hyperventilatieklachten gehad, daar ben ik een heel stuk overheen, maar nog niet helemaal blijkt nu :( Nou ja, gewoon rustig wachten op wat er komt, we zullen wel zien.

Prettig weekend allemaal!

Liefs, Linda

18. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Hoi meiden ik heb ook af en toe wat kleine krampjes.En snachts Is me buik wel aan het werk hi hi. En ook veel naar de wc die darmen zijn van slag en veel lucht boeren.maar ja voor goed doel he?voor de rest nog on werkelijk.maar wel 2 vette positieve testen. Staat er 1 in me album en lenthe de predictor testen zijn niet zo gevoelig heb je hoog Hcg voor nodig..

19. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Hey meiden,

Lekker vroeg men bed uitvandaag! men mannetje moest vroeg op! Ik heb niet heel veel klachten wel last van mijn(.)(.) en rommelende buik. Vandaag is mijn NOD dus hebben we nog een keer getest en weer Pregnant! Ik ga het morgen aan mijn Gyn vertellen en dan zie ik wel wanneer we voor de eerste afspraak moeten komen. Ik ben ook al druk bezig in twee zwangerschapsboeken!

20. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik mag er ook bij!

Ik had 26 en 27 februari een positieve test in mijn handen.
    Ik ben uitgerekend op 7 november.

Gezellig!

Deel Deze Pagina