Morgen naar de vk en dan ga we eens vragen hoe het nou zit met de uitgerekende datum aangezien we 3 data's hebben Zal het proberen uit teleggen. Als we kijken naar mijn laatste ongi zou ik uitgerekend zijn op 15 Nov Bij de eerste termijns echo kwamen we uit op 9 Nov Bij de pret echo kwamen we uit op 4 Nov Hebben jullie er ook zo'n verschil in zitten? Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
ja, verder is het wel een schatje ja , al moet ik op dit moment even diep graven naar dat gevoel Oke, Ikke, bewaar die pb's maar goed. ben benieuwd. Valt er ook nog iets te winnen? Tari, fijn dat het beter gaat met Zefanja. Wat sneu van het konijn....Was het de eerste keer voor jouw jongens dat ze een sterfgeval (van de huisdieren) meemaakten? Kan me voorstellen dat je trots bent op je vriend dat hij in therapie zit. Daar hebben jullie uiteindelijk beiden baat bij. Wat een rotsituatie ook weer in jouw familie! Rot ook dat je bekken weer zo'n last geeft. Zet toch een aardige domper iedere keer he?!
whahha Indigo iets te winnen uhhwwwwwwwww Moet ik nog over na denken Tari wat fijn dat het weer beter gaat met Zefanja. Wat sneu voor het konijn maar wel mooi gedaan voor de kids. Wat een elende bij jou ook met de schoonfamilie zeg. Wel goed dat jullie een keuze hebben gemaakt en dat je vriend er hulp voor heefft gezocht! Snap dat je trots bent op hem, is ook een moeilijke keuze om zoiets te doen. Iemand vroeg wie er nog meer last had van de rug, weet ik toch niet meer wie Maar hier eentje die 24/7 last heeft van de rug, aagrrrr om gek van te worden maar heb me er bij neergelegt. Zit om die reden ook in de ziektewet al een maand of 3 geloof ik, sjee dat is een eind
Dees ook hier verschild de datum. Volgens termijnecho met 12 wkn ben ik uitgerekend op 3 nov. Zelf had ik als dat. 9 nov en de VK 31 okt. De echo kwam dus uit op 3 nov. Maar met de 20 wkn, pretecho bij 22 wkn en de pretecho met 28 wkn kregen we aldoor te horen dat de kleine ongeveer een week achterloopt, bij allebei de pretecho's kwam als dat. 9 nov. De datum die ik zelf ook dacht. De dag van raak schieten is namelijk bekend bij ons. Hmm ja was een toevals treffer en was die maand ook de enige keer. Heb dit laatst toch aangegeven bij de VK en ze zou het noteren zodat als we over de dat. van 3 nov heen lopen ze niet meteen van alles en nog wat gaan doen. Tenzij het met de kleine niet goed gaat natuurlijk. Kunnen jullie het nog volgen, ikzelf niet echt meer, pff ben de hele dag als lekker suffig bezig en vergeet gewoon dingen. (zoals dat ik nog 5 euro van de cassiere terug kreeg en dat de auto nog in zijn achteruit moest............)
Inigo, was voor het eerst dat de kids dit mee maakte. Dus ook voor ons als ouders. Dees, nu je het zegt, zit dus ook al sinds 6 mei thuis. Maar vind de tijd voorbij vliegen.
ohw mag niet liegen, heb even gekeken sinds wanneer ik thuis zit, en dat is sinds 11 juni. Maar wat je zegt de tijd vliegt voorbij hoor. Al heb ik wel mijn mindere dagen dat ik zowat tegen het plafon aanschiet
Herkenbaar hoor Dees, vooral als ik geen auto heb. Maar 'gelukkig' zit mijn broer ook thuis vanwegen hernia/rugklachten, hij is hovenier, en woont aan het begin van de wijk. Maar ja heb verder 2 kids die me wel bezig houden en het forum (oeps). Begon bij met voorhoofdholte ontsteking en van het een kwam het ander. Tja er kwam tevens 3 jaar stress mee. Ik zou 1 sept. al stoppen met werken. Dus hoef me nog maar 2 wkn 'schuldig' te voelen
Ja met de kids blijf je inderdaad wel bezig. Hier komt schoonmoeders dan iedere dag langs, soms wel fijn soms denk ik neeeee whahah ahw nee niet ondankbaar zijn want ze doet wel grotendeels ons huishouden, erg lief Helaas heb ik geen rijbewijs, en niet echt vrienden in de buurt die ik kan bezoeken of zij mij bezoeken. Een "vriendin" laat me op dit moment flink barsten sinds ik zwanger ben en zijn een nieuwe relatie. Terwijl zij als eerst (op piet na) dat we zwanger waren. Maar goed lang verhaal, zal ik jullie niet mee lastig vallen. Maar ik vermaak me ook wel hoor, lang leve het forum hihi en ga met schoonmoeders dingen doen en er moet nog genoeg in huis gebeuren dus ja kom me tijd wel door
@ikke wat de datums betreft heb ik dit ook ik kwam op 28 nov de gyn bij 1ste echo zei 1week eerder , 21 nov dus,.. afgelopen week bij de 3d echo kwam ie uit op 2 dec ,... wel zei dr papa erbij dat meestal de eerst echo wel klopte,........dus dat ik wel kon uitgaan van 21 nov,.. maar zei hij als het je eerste kindje is, komt het meestal weer later dus , kom je misschien toch nog op die 2 dec uit haha snap jij het nog? nou ja ik wacht wel af vrijdag weer naar de gyn dus,.......genoeg vragen,.... moet d'r ook nog dringend vragen over het plassen, want dit is wel heel veel,.. als het erbij hoort, oke dan neem ik dit op de koop toe, maar ik wil toch ff de zekerheid,, dat ik niet bijv met een blaasontsteking rondloop ofzo....
Hope, hier was Angelus (mijn 1e) 6 dgn eerder en Zefanja 4 dng later, alleen was zijn placenta al verkalkt. Dus ja dat word afwachten voor ons.
Ahwel, zwangerschapsgym was niet zo heel erg vervelend. Hoewel ze het beter zwangerschapsluisteren kunnen noemen. Mijn god van 7.15 tot 21.00 alleen maar geluisterd. Misschien in totaal 10 min geoefend. Wel zinvol luisteren overigens voor de genen die klachten hebben. Als je jezelf zo gelukkig mag prijzen zoals ik, dat je nergens last van hebt, zit je daar wel voor spek en bonen. Ik heb geen kuitkramp, geen buikkramp, geen last van gassen in mn buik geen last van dit geen last van dat. Het enige waar ik last van heb zijn mn bekken. Naja, ik blijf denk ik wel gaan. Er zitten denk ik ook wel leuke meiden bij. Ook wel een paar waar ik echt jeuk van kreeg maargoed.
Amaranta: goed om te horen dat het meeviel... heb je tijdens het luisteren nog goede tips opgevangen om het kuitkramp-probleem tegen te gaan? Ikke: bij mij is er eigenlijk maar 1 datum en daar twijfelt verder niemand aan, maar het is ook niet gecontroleerd! Bij de eerste echo (11 weken), zei de VK dat het wel zou kunnen kloppen, mijn berekende 9 november...!?!? Volgende week weer een echo, misschien dat ze dan nog een uitspraak doen? Ga weer eens vroeg mijn bedje in, de wekker vanwege de reling-mannen heeft er lekker ingehakt vanmorgen... en dat op een maandag **ZUCHT**. TRUSTEN!
Ikke1981, ook ik heb 3 verschillende data te horen gekregen waarop ik zou zijn uitgerekend: Volgens laatste ongi: 11 november (11-11, daarom gaven wij ons beebje ook de bijnaam 'elfje') Volgens eerste termijn echo, door vk (met 9 weken): 7 november Volgens tweede termijn echo, door gynaecoloog (met 10 weken): 4 november Mijn vk houdt 7 november aan. Wat mij betreft een mooi gemiddelde van de 3 data. Ikzelf zeg steeds (als iemand er naar vraagt): begin november. Maar uiteindelijk zou eind oktober of midden november dus ook heel goed kunnen. Ik zie wel. Slechts een heeeel klein percentage van de bevallingen schijnt overigens maar op de uitgerekende datum plaats te vinden. Vanwege mijn persoonlijke (werk)situatie hoop ik in elk geval dat de baby begin november wordt geboren. Ik moet begin december helaas al weer aan het werk (niet fulltime overigens) ...
Bij mij is er ook maar 1 datum en dat is ook de datum die volgens mijn laatste menstruatie klopt. Dames ik ga lekker vroeg naar bedje toe. En ik heb gisteravond voor het eerst met een voedingskussen geslapen en het was heerlijk. Dus die gaat het bed voorlopig niet meer uit. Weltrusten allemaal.
Kuitkramp is een gevolg van calciumtekort. Zuivel eten dus. Maar ook je ijzer gehalte moet goed zijn. Zonder ijzer blijft het calcium niet in je lichaam.
Goedemorgen meiden Hier weer lekker op tijd wakker, straksjes naar de vk samen met Piet. Zal straks weer een verslagje doen Nu de koffie weer he! Tot straks
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon Luun~uitgerekend op 27 november~1e kindje~verrassing Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter 9 MEIDEN 7 JOCHIES 9 VERRASSINGSPAKKETJES In totaal dus 25 kleintjes op komst AGENDA ikke1981~ 21 augustus 9.45 uur vk Jen25~21 augustus 16.30 VK Gwendolyne ~ 21 augustus begin cursus "samen bevallen" Joldeg~22 augustus 08.00 VK Murmel~ 25 augustus weer terug uit Frankrijk Stasia~ 27 augustus 9.30 informatief gesprek kinderarts Jen25~ 27 augustus pretecho 10.30 uur !! Jen25~ 27 augustus op vakantie !!! Sammie2~ 27 augustus begin cursus ZwangerActief Indigo~ 28 augustus vk 20.10 uur Serafijntje~ 29 augustus VK 11:00 uur MissyM~ 29 augustus Vk controle 18:00 Gwendolyne ~ 29 augustus 09:50 VK Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog Stasia~30 augustus 13.45 uur gynaecoloog Dafje~30 augustus VK controle 14:30 Serafijntje~ 30 augustus start cursus Samen Bevallen MissyM~ 31 augustus jarig -20-!! Sammie2~ 31 augustus 10:10 uur VK Murmel~ 31 augustus 13:30 uur VK MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30 Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes Roelie~3 september 9.00 vk Barbabintje (Esther)~ 4 september 9.45 vk Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste LindaPOOH~ 8 september word ik 24!!!! Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar! Gwendolyne ~ 10 september controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder) Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (naar Parijs) Roelie~ 14 september word ik 30! Sammie2~ 14 september weekendje Denemarken met vriendinnen van middelbare school! Barbabintje (Esther)~ 18 september eerste yogales met vriendin Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar! Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!!!! Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh' Carola82~24 september met verlof! jolger (jolanda) ~29 september met verlof! Murmel~ 3 oktober met verlof! Stasia~ 3 oktober met verlof! Dafje~4 oktober met verlof! Jen25~ 4 oktober met verlof! Rachel~ 5 oktober met verlof! Gwendolyne~ 8 oktober met verlof! Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!!! MissyM~ 10 oktober met verlof! Sammie2~ 12 oktober met verlof! Indigo~ 22 oktober met verlof!