November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Hey dames,

Ik zit hier in een flinke dip. wie kan me helpen en weet het een of ander.

Mijn probleem is namelijk dat ik per 30 juli bij mijn oude werkgever ben ontslagen en ik nu werk via het uitzendbureau alleen is het nu zo dat ik iedere week een dag of 2 werk en dan naar huis wordt gestuurd en ik heb 1 hele week thuis gezeten omdat er geen werk was voor me.
    Nu mijn vraag ik heb begrepen dat je 13 weken aan 1 gesloten moet werken om recht te hebben op zwangerschapsverlof uitkering weten jullie dit misschien. kan het namelijk niet vinden op internet.

Alvast bedankt
    groetjes

2. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Rachel volgens mij heb je gewoon recht op 16 weken zwangerschapsverlof. Anders moet je even met het UWV bellen 0900-9295 hou je sofinummer bij de hand. Hun kunnen je het beste verder helpen, want zij keren de uitkering uit.

3. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Rachel: he wat een lastige situatie...

Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met bv. het UWV. Die kunnen je er vast alles over vertellen.

http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... k_id=71854

Hier lees ik al wel dat je niet mag worden ontslagen tijdens je zwangerschap. En heb je anders niet een (gedeeltelijke) WW-uitkering, omdat je ontslagen bent? Want dan heb je sowieso recht op verlof.
    Als ik het zo lees op deze site, heb je er gewoon recht op, hoor! Ik zou alleen wel zsm contact opnemen met het UWV.
    En anders zou je UZB jou ook meer moeten kunnen vertellen hoe en wat. Want ZIJ moeten jouw verlof voor je aanvragen, omdat zij nu in principe jouw werkgever zijn! Heel veel succes!

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Weet iemand inmiddels trouwens toevallig al hoe het zit met de 3 vaste vrije dagen die tijdens ons verlof vallen: Kerst 2x + Nieuwjaar?

Ik neem aan dat die opgeteld worden bij de 16 weken?

5. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    O, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Scheelt weer 3 dagen ;)

6. Rachel85

Hoi dames,

Ik moet woensdag naar het cwi om mijn uitkering rond te maken. zal het daar ook nog eens vragen en morgen maar even bij mijn moeder het uwv bellen. anders heb ik straks weer een hoge gsm rekening.

In iedere geval bedankt

7. Rachel85

Mumel dat ga ik ook ff vragen morgen als ik het uwv bel heb het meteen op een briefje geschreven.
    zodra ik meer weet laat ik het jullie horen.

8. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    ikke ook heel benieuwd naar ;)

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Graag! Dankjewel!

10. Rachel85

niks te danken heb ze dan toch aan de lijn haha

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ok we wachten af alvast bedankt.

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    In het algemeen geldt dat dat pech is voor de werknemer. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij een werknemer die parttime werkt en altijd maandag vrij is. Die krijgt ook geen roostervrije dag terug als er op maandag een feestdag valt (2de paasdag bijvoorbeeld). Per CAO / bedrijf kan het wel anders geregeld zijn. Ik weet dat een aantal jaar terug het onderwijs schoolvakanties niet meetelde voor de 16 weken zwangerschapsverlof. Maar ook dat er plannen waren om dat te veranderen. Kortom, om het helemaal zeker te weten, kun je het beste bij je eigen werkgever informeren.

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Aanvulling: de redenatie daarbij is volgens mij dat je recht hebt op 16 kalenderwerken verlof en niet 16 werkweken (als dat het geval zou zijn, dan zou je inderdaad de feestdagen niet als verlofdagen aan hoeven merken)

14. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    Hebben jullie dit nu ook of lig het aan mij
    ik ben de hele dag al niet vooruit te branden, heb slaap, last van me onderrug, en kan wel :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
    pppff zit er geloof ik even helemaal doorheen en ikmoet nog tot half vijf pppffff.
    gelukkig zit er nu maar 1 collega binnen das mazzel en die zie me gelukkig niet zitten, lijk wel een zombie.

vanavond nog even een beetje proberen te rommelen in huis als het lukt :cry: :cry: :cry: :cry:

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hmmz, zie even het verschil niet tussen deze twee soorten weken? Kun je dat uitleggen?

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nog een half uurtje Kyra!

Ik moet nog een uurtje, troost je daar maar mee ;)

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Als je recht heb op 16 kalenderweken dan is dat een periode van datum tot datum en die is voor iedereen hetzelfde. Je kijkt op de kalender en iedereen wijst dezelfde periode aan.

Hoeveel dagen verlof je moet opnemen om een week vrij te krijgen, hangt af van je werkrooster. Voor fulltimers geldt normaal 5 werkdagen verlof opnemen om een hele (kalender)week vrij te zijn. Maar in de kerstweek, kan het zijn dat men maar 3 verlofdagen hoeft op te nemen en toch een hele week vrij is omdat je nog 2 feestdagen vrij krijgt. Per saldo is het resultaat 1 kalenderweek vrij, maar in het ene geval kost het je 5 dagen en in het andere maar 3.

En volgens mij is de periode van bevallingsverlof een kalanderperiode en geldt niet de constructie voor het opnemen van reguliere verlofdagen.

Ik hoop dat dit voorbeeld het wat duidelijker maakt.

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, nu snap ik 'm! Maar het ligt wel heel dicht bij elkaar inderdaad.

Ik wacht het antwoord hier intern maar even af, wij hebben geen CAO of wat dan ook, dus ben afhankelijk van de goedheid van hun harten, begrijp ik al, haha!

19. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    oke ;) nou werkse nog even , maar de dag gaat echt super langzaam :cry:

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    aanstellers...
    tsss... jullie weten niet wat hard werken is ;)

Deel Deze Pagina