November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    :whistle:

2. Niet meer actief

@Linda Het zit ook niet mee, ik hoop dat ze snel achterhalen van welke bacterie je last hebt. Zodat ze deze doeltreffend kunnen behandelen.

Wat de verlofdagen betreft. Wij zijn standaard tussen kerst en oud en nieuw twee weken vrij. Deze weken worden bij mijn verlof opgeteld. Dit is volgens mij per cao of werkgever verschillend.

3. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goeieavond,

zo jullie hebben het hier rustig gehouden.
    Lekker gezellig weekend achter de rug, maar veels te veel gedaan.
    zaterdag lekker bij de MAC gegeten en naar de bios, Harry Potter.
    Zondag eindelijk onze slaapkamer uitgemest en het bed verplaatst, en de wieg geinstalleerd. Jeh eindelijk. Maar dat moet ik nog steeds bezuren.
    Kon vanacht niet eens lopen van de pijn en heb een behoorlijk zere buik, thv de navel. Maar ja klaar is klaar.
    nu alleen nog de babykamer afmaken en wat orde op zaken stellen in huis.

Carola, leuk om eindelijk eens pos. berichten van je te lezen en dat jullie met het kamertje bezig zijn. Leuk is dat he. Lekker puzzelen waar alles moet staan. Ik blijf het nog steeds leuk vinden. :D

Linda, jemig meid dat is echt balen, die blaasontsteking. Hoop dat er wat uit de kweek komt.

Kyra, Dat soort dagen herken ik wel, word wel minder, maar soms, kost alles te veel moeite.

dees lekker geslapen in je nieuwe slaapkamer? Mag je je nu eindelijk aan die nesteldrang toegegeven.

Dekbed, mag de eerste 2 jaar niet. (ik heb me aan het 1e jaar gehouden)
    Maar was stasia heeft is een andere vorm.

Maar probeer je niet gek te laten maken door alles wat de kraamhulp zegt of verbied. Gezond verstand doet wonderen.

Muriel, lekker genoten van je vakantie. leuk zeg dat je een kertspakje voor de kleine heb meegenomen. Raar idee, met sinterklaas of kerst is er een kindje bij. Daar moet ik met de sinterklaascadeaus al rekening mee houden, erg vreemd. Want ja anders gaan de jongens zeggen, waarom krijgt ons zusje nou geen cadeautje van sinterklaas. dus vorm moet ik toch wat halen.

Ruby, heerlijk dat ze luisvrij zijn, was alles voor een goed doel meid.
    Trouwens lekker dat je mannetje over 3 wkn weer lekker thuis is. Kan me voorstellend dat het toch wel zwaar word. Vind dat nu toch ook al en ik heb nog wel een man die een heleboel voor mij doet.
    Petje af voor je hoor.

Wat Esther zegt over de feestdagen in je verlof, klopt als een bus. Ik moest in mijn bevallingsverlof geopereerd worden aan een tunnelsyndroom, 2 wkn uit de running, maar kreeg deze 2 wkn niet extra erbij. Was pure pech voor mij.

De kleine meid heeft hier een heerlijke positie aangenomen ipv een stuitligging maar een dwarsligging van gemaakt. Ook niet echt een succes, heb haar al toegesproken dat ze nog iets verder moet gaan draaien, maar hier heeft ze al weken geen zin in. Ben benieuwd, de jongens lagen gewoon keurig altijd met hoofdje naar beneden. Zo zie je maar toch weer wat nieuws bij een 3e.

Nou dat was het wel even denk ik. Voor wie ik vergeten ben, SORRY!

4. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
  5. Niet meer actief

Hallo meiden, ben ik weer even voor ik mijn bedje in duik. Hoop dat ik vannacht een beetje slaap :( Ik vind het momenteel behoorlijk zwaar allemaal, werken terwijl ik zo veel pijn heb en daardoor weinig rust/slaap. Morgenvroeg gelukkig weer naar de fysio, brengt toch meestal weer even paar daagjes verlichting van de pijn. Vrijdag heb ik in ieder geval mijn gesprek met de bedrijfsarts. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen....Iemand een idee hoe dat in z'n werk gaat? Moet ik zelf een voorstel doen of zo?

Ruby, wat fijn dat al je noeste arbeid ervoor gezorgd heeft dat de kids nu luisvrij zijn! Complimenten, want dat is nog niet zo eenvoudig...

Ikke, vervelend dat jouw heupen nu ook al beginnen te zeuren meid...

Murmel, welkom terug meid. Fijne vakantie gehad? Is even wennen ja, zonder middagdutje overdag. Ik kiep tegen uur of 2 gewoon om op mijn werk.

Barbabintje, wat leuk, word wel nieuwsgierig naar het interview nu. En wat een heerlijk bizarre dromen, kun je er voor jezelf een boodschap uithalen of niet? Hier ook vaak de meest vreemde dromen. Maar ook hele mooie dromen soms. Droomde een paar nachten geleden (jaja, ik sliep lekker....) dat ik bevallen was van een heel lief schattig dochtertje en ik legde haar aan de borst aan en ze dronk meteen goed.

Lindapooh, jeetje, die blaasontsteking van jou is wel hardnekkig zeg. Wat rot voor je! Ik hoop dat deze kuur dan toch eindelijk eens aanslaat bij je.

Stasia, wat goed dat jullie zo worden voorbereid op alles wat er komen gaat na de bevalling. Ben jij ook nog in het ziekenhuis terwijl jullie kleintje daar moet blijven voor onderzoek? Zie je er tegenop dat het zo moet gaan of ben je daar inmiddels aan gewend?

Jen, wat fijn die pretecho! En dan nu lekker een welverdiende vakantie. Ik wens jullie hele fijne dagen.

Rachel, wat een vervelende situatie op werkgebied voor je. Ik kan je helaas niet vertellen hoe het zit, heb werkelijk geen idee. Maar ik hoop iig wel dat het allemaal positief uitpakt voor je!

Tari rustig aan meis! Het is natuurlijk heerlijk dat de kamer nu klaar is en jullie aan die van de beeb verder kunnen, maar doe het wel rustig aan hoor! Je lijf heeft het al zwaar genoeg lijkt me met de zwangerschap. Vraagje, hoe weet je eigenlijk precies hoe de kleine ligt? Heb je dat op de echo gezien of zo? Ik vraag me vaak af hoe ze ligt, maar heb werkelijk geen idee. Gelukkig zien we het gauw (hoewel ik ook wel beetje huiverig ben voor de echo natuurlijk)...

Wat grappig dat de oktoberdames het over ons aantal posts hadden zeg! Is gelukkig toch vrij rustig hierzo op het moment. Ik zie er eerlijk gezegd best tegenop als jullie straks allemaal al met verlof zijn en ik nog moet werken. Hoe houd ik dat in godsnaam allemaal bij dan?

Wat het verlof aan vakantiedagen in relatie tot het bevallingsverlof betreft...volgens mij is dit echt per branche anders dan. Bij mij is het namelijk zo dat die verlofdagen extra bovenop mijn bevallingsverlof tellen, omdat ik volgens de werkgever op beiden recht heb en het niet eerlijk zou zijn een van beiden te verspelen...of zoiets. Ben ik wel blij mee natuurlijk :D

Nou meiden, allemaal nog een fijne avond en een rustige, ontspannen nacht vol verkwikkende slaap :D
    Ik 'spreek' jullie snel weer....

liefs, Indigo

6. stasia

stasia Fanatiek lid

Jan 19, 2007
    3,404
    0
    0
    Nou Indigo, Ik ben er inmiddels aan gewend hoor. En ik ben er ook gewoon nog als de kleine op de kinderafd. ligt. Als alles goed gaat met zijn bloedsuikers is het maar voor 24 uur en dan mag ik ook blijven totdat tie naar huis mag.

7. Over de dagen van de vakantie, sinds 1 januari 2006 krijg je die als het goed is gecompenseerd. Dus dames duik in die CAO en kijk of dat bij jullie ook zo is, want dit moet in het bedrijfsleven iig zijn geregeld.

Bij ons in het onderwijs is het helaas alleen als je meer dan 2 weken van de zomervakantie tijdens je verlof hebt... Dus voor mij zit er geen compensatie van de herfstvakantie en de kerstvakantie in. Wat erg jammer is, want dat zijn drie weken grrr!

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    zooo lag gister lekker vroeg in mijn bed,heb besloten om maar eens wat minder op internet te gaan en wat vroeger te gaan slapen s'avonds.
    gewoon weer eens een beetje voor de tv hangen en daarna mijn bedje in misschien slaap ik dan weer wat rustiger.

wel weer flink gedroomd en weer heel vreemd,droomde dat ik plankgas weer aan het stappen en feesten was. beetje vreemd aangezien ik al ruim 4 jaar geen discotheek meer van binnen heb gezien.

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoorde gister trouwens dat die lul (de verwekker van fabian)gister een kind heeft gekregen.

en eerlijk gezegd doet het mij weinig,had verwacht dat ik er veel meer moeite mee zou hebben.

manlief is nu wel in gedachte ermee bezig wat er gaat gebeuren als fabian op zoek zou gaan naar hem en wat hij dan gaat doen.of hij zich dan tegen hem keert of zo.

ach de tijd wijst het uit,fabian houd enorm veel van zijn papa en ik denk dat hij niet op zoek gaat naar die dokus.

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Even wat rechtzetten: mijn post mbt bevallingverlof ging over het compenseren van officeel erkende feestdagen (kerst etc) die eventueel tijdens het bevallingsverlof voorbijkomen, niet je reguliere verlofdagen. Je normale vakantiedagen blijven uiteraard bestaan. Je bouwt zelfs gewoon normaal dagen op over de periode dat je verlof hebt.

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Het bovenstaande is de algemene regeling, het kan dus per CAO/bedrijfstak en zeker onderwijs/ambtenaren nog verschillen.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden!
    Nog niemand wakker?
    Kan me niet voorstellen

Hier redelijk geslapen, beetje laat gaan slapen en wat onrustig.

Eigelijk weinig bijznders te melden voor vandaag.

Ga maar weer aan de koffie

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Shit Linda, die blaasontsteking is hardnekking bij jou.

Ruby, 1-0 voor de mensen tegen de luizen! Hoera!

Melanie, grappig dat ook een ervaren zwangere nog door de derde voor verrassingen gezet kan worden. Hoop dat je meisje snel een voor jou comfortabeler houding aanneemt.

Indigo, zo'n gesprek met de bedrijfsarts loopt meestal vanzelf wel. Wees zelf in ieder geval duidelijk in waar jouw grenzen liggen en wat voor jou haalbaar is qua werken. 9 van 10 keer luisteren ze goed daarnaar. Maar zo af en toe zit er een "darm" bij (denk even aan Dees, in eerste instantie) en dan zal je sterk voor jezelf en je kleine op moeten komen en eventueel om een second opinion moeten vragen. Maar meestal komt het niet zover en heb je een normaal, vrij zakelijk, gesprek.
    Mijn dromen ben ik meestal weer vergeten, maar de laatste zijn ze ofwel zo absurd als gisteren ofwel heel erg mooi en dan gaan ze inderdaad over mijn kindje en dat alles goed en soepel gaat.

Qua verlof heb ik inmiddels besloten om toch ook een week of 3 a 4 van te voren (zo goed als) helemaal te stoppen met werken op kantoor. Veel vrouwen (met kinderen) raden aan om toch wat rust vooraf te pakken, zodat je redelijk fit aan de bevalling en de periode erna kan beginnen. Vind het nog maar een gek idee. Ik heb het ook iedere keer over "mijn verlof" (en dan maak ik ook een aanhalingstekengebaar erbij).

Stasia, wel fijn dat jullie straks dichtbij de kleine mogen blijven in het ziekenhuis. Het had me nogal hard geleken als je na de bevalling naar huis moest en dan een dag later pas terug mag komen om hem weer te zien / op te halen.

Natasja, fijn dat je even kort je neusje laat zien. Alle begrip voor je, hoor. Komt later toch wel weer goed? Eerst je aandacht maar naar het thuisfront.

Volgens mij heb ik iedereen wel weer gehad. Zo niet, excusez-moi!

Gisteren na enorme file thuis gekomen in de bende. Mijn neef had per ongeluk in een CV-leiding geboord. Het is wel hersteld nu, maar hij was vrij laat klaar. Jean-Paul was uiteindelijk pas 20.00 uur thuis, want die file was nog erger geworden. Dus maar even Chinees meegenomen op weg naar huis. Inmiddels had ik rond 18.30 een mega-migraine aanval gekregen. Zag echt haast niks meer gedurende 3 kwartier en daarna een barstende koppijn. Alleen spierverslappers helpen dan, maar die mogen niet. Dus ik heb het maar uitgezeten. Uiteindelijk was de pijn vannacht zo heftig dat ik 2 paracetamollen in 1x heb ingenomen, maar dat mocht ook niet baten. Pas tegen vanmorgen een uur of 6 nam het wat af. Nu nog wel hoofdpijn, maar draagelijk. Ik blijf maar thuis en ga zo nog even een tukkie bouwen.

Iedereen een fijne dag

xxx

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    BEVALLINGSLIJST NOVEMBER

LindaPOOH (Linda)~uitgerekend op 1 november~2de kindje~dochter
    Didi1988~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~dochter
    Dafje~uitgerekend op 1 november~1ste kindje~verrassing
    Jen25(Jennie)~uitgerekend op 2 november~1ste kindje~dochter
    Tari (Melanie)~uitgerekend op 3 november~3e kindje~dochter
    Ruby~uitgerekend op 3 november~3e kindje~zoon
    Kyra75~uitgerekend op 3 november~1ste kindje~verrassing
    Lenthe~uitgerekend op 6 november~2e kindje~zoon
    Natasja1402~uitgerekend op 6 november~2e kindje~dochter
    Carola82~uitgerekend op 6 november~1e 2 kindjes (tweeling!)~verrassing
    Serafijntje~uitgerekend op 7 november~1e kindje~verrassing
    ikke1981~uitgerekend op 9 november~1e kindje~verrassing
    Amaranta (Maria)~uitgerekend op 9 november~1e kindje~dochter
    Sammie2~uitgerekend op 9 november~1e kindje~zoon
    Jolger(Jolanda)~uitgerekend op 11 november~1e kindje~verrassing
    Gwendolyne~uitgerekend op 12 november~1e kindje~verrassing
    Roelie~uitgerekend op 13 november~3de kindje~zoon
    Stasia~uitgerekend op 14 november~1e kindje~zoon
    Murmel (Muriel) ~uitgerekend op 14 november~1e kindje~dochter
    Rachel ~uitgerekend op 16 november~1e kindje~dochter
    MissyM ~uitgerekend op 20 november~1e kindje~zoon
    Joldeg(Ilse)~uitgerekend op 26 november~1e kindje~verrassing
    Barbabintje (Esther)~uitgerekend op 27 november~1e kindje~zoon
    Indigo~uitgerekend op 28 november~1e kindje~dochter

9 MEIDEN
    7 JOCHIES
    9 VERRASSINGSPAKKETJES

In totaal dus 25 kleintjes op komst

AGENDA

Indigo~ 28 augustus vk 20.10 uur
    Kyra75~ 28 augustus 's avonds rondleiding ziekenhuis
    Serafijntje~ 29 augustus VK 11:00 uur
    Maria~29 augsutsus VK 14.15 uur
    MissyM~ 29 augustus VK controle 18:00
    Carola82~29 augustus 17.00 uur echo 30 wkn ligging van de kleintjes
    Carola82~29 augustus 18.00 uur gynaecoloog
    Kyra75~ 29 augustus eerste Yogales
    Stasia~30 augustus 13.45 uur gynaecoloog
    Dafje~30 augustus VK controle 14:30
    Serafijntje~ 30 augustus start cursus Samen Bevallen
    MissyM~ 31 augustus jarig -20-! :D
    Sammie2~ 31 augustus 10:10 uur VK
    Murmel~ 31 augustus 13:30 uur VK
    MissyM~ 31 augustus pretecho 3D 14:30
    Barbabintje (Esther)~ 31 augustus 15.30 pretecho
    Sammie2~ 31 augustus 16.45 uur 30 wkn echo ivm nierbekkentjes
    Roelie~3 september 9.00 vk
    Ruby ~ 3 september controle gyn
    Maria~ 3 september gynaecoloog terugkomdag 16.20 uur
    Barbabintje (Esther)~ 4 september 9.45 vk
    Gwendolyne ~ 5 september 09:50 VK
    Indigo~ 5 september 14.00 uur 28 wkn echo ivm plexus choroideus cyste
    Joldeg(Ilse)~ 5 september start 'samen bevallen'
    Tari (Melanie) ~ 5 september 19.45 uur VK
    LindaPOOH~ 8 september word ik 24!
    Lenthe~ 8 september Sofia 1 jaar!
    Gwendolyne ~ 10 september 08:45 controle groeiecho (hoofdje & baarmoeder)
    Joldeg~10 september 8.20 vk
    Serafijntje ~ 12 september mini vakantie (naar Parijs)
    Roelie~ 14 september word ik 30!
    Sammie2~ 14 september weekendje Denemarken met vriendinnen van middelbare school!
    Barbabintje (Esther)~ 18 september eerste yogales met vriendin
    Tari (melanie) 21 september jarig. 29 jaar!
    Tari (melanie) 30 sept. Zefanja 2 jaar!
    Murmel~24 september 19:30 Voorlichtingsavond 'Bevallen in het zh'
    Carola82~24 september met verlof
    jolger (jolanda) ~29 september met verlof
    Murmel~ 3 oktober met verlof
    Stasia~ 3 oktober met verlof
    Dafje~4 oktober met verlof
    Jen25~ 4 oktober met verlof
    Rachel~ 5 oktober met verlof
    Gwendolyne~ 8 oktober met verlof
    Roelie~9 oktober Lars word vandaag 9!
    MissyM~ 10 oktober met verlof
    Sammie2~ 12 oktober met verlof
    Maria~13 oktober met verlof
    Indigo~ 22 oktober met verlof

15. kyra75

kyra75 Actief lid

Aug 14, 2006
    391
    0
    0
    goedemorgen dames,

was weer eens lekker vroeg op en kon ook moeilijk in slaap komen gggrrr
    lag er om half 11 in had zooooooo slaaaaaapppppp maar jammer genoeg viel ik pas tegen 1 uur in slaap kon me draai niet vinden
    en om 5 uur weer klaar wakker.

word een lange dag vandaag tot half 5 werken en dan vanavond om half 8 een rondleiding in het ziekenhuis best wel spannend ;) dir duurt tot 21.30

groetjes

fijne dag allemaal

16. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal!

Nou, badje van gisteravond was heerlijk hoor! :)

He, bah wat rottig van die hoofdpijn, Esther, goed je rust nemen nu hoor! Dat is ook helaas ongeveer het enige dat je kunt doen :(

Ik heb zelf normaal ook zeker maandelijks een migraineaanval, maar eerlijk waar, ik heb er zo veel minder last van tijdens mn zwangerschap, echt ongelooflijk! De aanvallen hingen ook vooral samen met mn ongesteldheid, dus op zich verklaart dat een boel. Maar ik moet er inderdaad niet aan denken dat ik zo'n aanval krijg en alleen een l*llig paracetamolletje kan nemen, dat doet dan echt nauwelijks iets, lijkt me.
    Sterkte meis vandaag!

17. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Ruby: wel raar idee dat die verwekker van Fabian een kindje heeft gekregen. Hoe weet je het? Hebben jullie nog contact dan?
    Goed om te horen dat Fabian helemaal gek is van zijn huidige vader, dat is zo belangrijk!

Fijn dat de luizen de strijd hebben verloren, hoera! :whistle:

@Indigo: succes bij de VK vandaag en
    @Kyra: veel plezier bij de rondleiding in het ZH, hopen dat het niet te veel afschrikt, hihi.

18. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ff een vraagje:

heb al een paar dagen een zeurderig pijnlijk gevoel rechts onderin mn buik. Niet ernstig, of hevig, maar wel af en aan continu aanwezig.
    Het is volgens mij geen blaasontsteking, mn ontlasting is ook geen probleem.
    Dus herkennen jullie dit, of hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
    Ik wil straks sowieso ff de VK bellen, maar wil graag even eerst jullie gedachten erover horen.
    Ik dacht zelf steeds aan bandenpijn, maar omdat het 's morgens even 'erg' is als 's avonds, lijkt me dat eigenlijk onwaarschijnlijk, omdat je zou zeggen dat die banden het na een dag activiteit een stuk zwaarder hebben?
    Hoe voelt bandenpijn? Kan dat ook iets continu's zijn, of zijn dat toch echt meer steken?

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn mannetje hoorde het gister via via en ja hij woont hier natuurlijk ook maar 3 km vandaan.

had echt verwacht dat ik het er moeilijk mee zou krijgen als hij ooit een kind zou krijgen.maar het interesseerd me eigenlijk vrij weinig.

20. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Gelukkig maar dat dat meevalt! Maar ach, jij bent gewoon al in blijde verwachting van jouw derde mooie ventje, dus je hebt het wat dat betreft sowieso al veel beter 'gedaan'! \:D/

Share This Page