November 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by -, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wel ongelooflijk dat daar zoveel bijzondere verhalen zitten...

Wat zo naar is, het zal altijd een negatieve uitslag zijn:

óf Jufffie heeft de boel bij elkaar verzonnen...
    óf ze ligt in het zh terwijl ze misschien haar kindje kan verliezen.

Een echte verlies-verlies-situatie :(

2. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goed bezig, ben benieuwd...

3. Niet meer actief

Hallo meiden,
    ben ik ook weer even. Net terug van de controle bij de vk. Was allemaal goed. Bloeddruk 135/75 dus prima, hoogte baarmoeder oke, groei kleintje oke, hartslagje was meteen te horen en is nog steeds razendsnel, maar is ook een erg beweeglijke dame (iedere vk begint daar weer over....alsof ik het zelf niet zou voelen, hahaha, ben benieuwd of ze buiten mijn buik ook zo'n druktemakertje gaat zijn). Verloskundige opnieuw advies gegeven rustiger aan te doen ivm vele harde buiken.
    Ik heb me vandaag, op advies van de fysiotherapeut, toch al voor de helft ziek gemeld. Ook al heb ik vrijdag pas de afspraak bij de bedrijfsarts. De fysiotherapeut heeft me opnieuw op het hart gedrukt ECHT veel meer te rusten en minder te belasten (dubbelop dus), moet een steviger bekkenband gaan dragen en deze ook meer dragen, iedere dag massage door mannetje, af en toe een bad nemen bij mijn ouders (heb zelf alleen een douche namelijk) en minder gaan werken. Vandaar.....Ben in zekere zin wel opgelucht, al voel ik als ik eerlijk ben dat zelfs halve dagen nog teveel van het goede zijn. Enfin, ik wacht het gesprek met de bedrijfsarts maar eens af....

Nog even reageren op jullie, voordat ik naar What about Brian ga kijken, dan warme douche en naar bed. GAAAAAAAAAP, ben echt doodmoe!

Dafje, wat balen dat je geen compensatie krijgt voor de herfst- en kerstvakantie. Wat is daar de reden voor? Ik krijg die namelijk wel en zit ook in het onderwijs (weliswaar HBO, maar toch..)

Ruby, doe het maar rustig aan meid! Enne, lijkt me nogal wat om te verwerken dat de verwekker van Fabian nu een kindje gekregen. Heb je hem persoonlijk gesproken of niet? En heeft Fabian nog contact met hem?

Barbabintje bedankt voor je verhaal over de bedrijfsarts! Heeeeel verstandig hoor dat je besloten hebt je verlof op te nemen 3 a 4 weken vantevoren, is niet voor niets dat dit in Nederland zo geregeld is dat je verlof altijd 4 weken vantevoren ingaat. Ook al voelt het nu voor jou nog wat onwennig/vreemd, dat "verlof". Vervelend voor je, dat je nu niks kunt doen tegen de migraineaanvallen. Ik moet het afkloppen, want alleen de eerste weken van mijn zwangerschap nog heeeeeeel veel hoofdpijn gehad, nu gelukkig zelden meer. En dus ook geen echte aanval meer gehad. Lijkt me vreselijk dat je dan niks kunt innemen. Goed dat je vandaag rustig aan hebt gedaan! Misschien dat je dat meer kunt gaan doen ;)

Murmel, heb je al een testje gedaan bij de huisarts of het een blaasontsteking is? Kan best bandenpijn zijn hoor, heb er ook af en toe een hele dag last van. Wat fijn dat je babykamer wordt geleverd op je eerste verlofdag, alsof het zo afgesproken is....Oh, wat Jan met de hoed betreft....daar heb ik in ieder geval weinig interesse in momenteel.... :rolleyes: :)

Roelie, 29 weken al. Schiet inderdaad al op meid. Leuk dat je naar de kapper bent geweest. Fotootje? Mijn verlof gaat trouwens 22 oktober in (maar nu ivm ziektewet waarschijnlijk de 18e)

Tari, ga het rustiger aan doen meisje, niet voor de fysio maar voor jezelf! Goed dat je af en toe een tukkie doet samen met de kids, want je moet echt aan jezelf denken hoor. Die harde buiken bij het omdraaien heb ik ook, komt bij mij waarschijnlijk omdat ik dan toch spieren aanspan om de heftige pijnscheuten in mijn bekken en rug op te vangen. Misschien ook wel zo bij jou, omdat je ook bekkenklachten hebt?

Serafijntje alvast veel plezier bij de cursus samen bevallen!

Kyra, ik hoop dat de yoga je veel ontspanning gaat brengen. Benieuwd wat je ervan gaat vinden....

Gwen, fijn dat je je gezicht weer even komt laten zien hier, belangrijker nog dat het je wat afleiding brengt. Red je het een beetje samen met je mannetje? Ik hoop dat je nieuwe collega snel ingewerkt is en blijft...

Kom straks nog even terug, ben wel benieuwd nu naar het verhaal van juffie....tot later!

4. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    ik had ook al even in haar fotoboek gegekeken....
    het zouden... (zouden) gegoogelde foto's kunnen zijn...

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Even een kort ego berichtje...

Zonnebril heb ik helaas nog steeds nodig. Ik ben sinds jaren niet zo katterig geweest van de migraine. Was al zeker bijna een jaar geleden sinds de laatste. Ik kreeg het rond mijn 14e voor het eerst en een piek rond mn 23ste (echt elke week), waarna het weer heel langzaam afnam. Vroeger ging ik er gewoon dwars doorheen. Even het aura uitzitten en een pil erin en gaan maar weer. Maar nu lukt het me niet.

Helaas had ik vanavond ook nog een zakelijke (IRC) vergadering waar ik niet onderuit kon. Ben nu net klaar en ik heb hele kleine oogjes en hoofdpijn is weer erger. Dus ik duik zo gelijk mijn bedje in.

Sorry voor mijn egoberichtje, morgen reageer ik weer op jullie!

xxx

6. Indigo, fijn dat jij ze wel gecompenseerd krijgt! Wat flauw dat ik dat niet krijg! Ik heb in de CAO rondgeneusd en volgens mij stond daar alleen in dat als meer dan 2 weken van de zomervakantie in je verlof vallen dat je dat dan gecompenseerd krijgt. Terwijl ik toch 3 weken vakantie misloop. Beetje flauw dat ik die dan niet gecompenseerd krijg. Misschien toch eens even bellen met Dyade (die over de financien enzo gaan).

7. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik zit ook bij Dyade :)
    Gisteren belde ik die kerel, zo rond uur 15.45
    Zegt ie, bel me straks even terug. Dus bel ik rond 16.10 , waren ze al gesloten.
    Morgen maar weer bellen want vandaag heb ik geen tijd gehad.
    Ik wil graag een fte/salaris berekening op basis van 2 scenario's.

8. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik vind het overigens niet zo'n ramp dat ik die weken niet krijg.
    Mijn verlof loopt tot de vrijdag voor de carnavalsvakantie. Dus zou dan, mits de uitgerekende datum ong klopt, 17 wk in totaal hebben.

9. Tja, ik zou ook wel eens willen weten wat ik nu verdien, want ik ben minder gaan werken... Kan ik dat ook meteen vragen :) Morgen toch eens bellen denk ik.

10. Verder ook geen ramp idd, maar zou toch wel lekker zijn denk ik. Ff extra lang genieten van mijn tijd met de kleine! :D

11. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ligt eraan welke schaal/tree je zit.
    En op basis van hoeveel uur het berekend wordt.
    Bij mij is fulltime 940 uur en ik zit in schaal LA5.

12. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    En heb dus net weer salarisverhoging gehad.... was nu eindelijk een mooi bedragje op mn rekening, gaat helaas minder worden :(

13. Ik heb geen idee in welke schaal ik zit. Volgens mij nog gewoon in 1, of nu in 2, daar hield ik me niet zo mee bezig, maar nu met de huur die we nu hebben en de beeb op komst zou ik toch wel eens willen weten wat we te besteden hebben.

14. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Vandaag zei de waarnemend directeur al dat ik binnenkort maar langs moest komen om te bespreken wat ik nou precies wil na mijn verlof.
    Ik heb het geluk dat er geen officiele directeur is, maar een managment team, en dat ze dus geen nee kunnen zeggen tegen eventuele verzoeken van mij.
    Dat zei zij dus ook tegen mij. Dat ik maar moest doen wat ik wilde omdat het nu gewoon kon.

15. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Indigo nu je het zegt over dat omdraaien 's nachts, zou best wel eens kunnen, heb daar niet echt bij stil gestaan.
    Maar eh ga jij het nu ook eens rustiger aan doen, massage heb ik hier ook maar eens in de groep gegooid, haha.

Roelie, ook voor jou toch wat verrassingen zo bij de derde. De kleine meid ligt hier nu echt overdwars in mijn buik. maar ze is nooit aan het draaien, zoals die kleine man van jouw doet.
    Heb af en toe zo'n voorgevoel dat ze dit ook niet van plan is. Maar ja het schijnt nog steeds te kunnen, vooral bij een 3e. Ben benieuwd.

Ilse en Serafijntje, die cursus Samen Bevallen hebben wij bij Angelus ook gevolgd, Is echt ontzettend leuk, tenminste dat vonden wij.
    Veel plezier ermee.

Heb de laste dagen 's avonds en 's nachts meer hoofdpijn, hoop dat mijn bloeddruk volgende week nog steeds netjes is. Probeer al wat meer te gaan drinken, misschien ligt het daar wel aan.

bij het verhaal van Juffie had ik meteen al mijn vraagtekens om eerlijk te zijn. Dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Zo ga lekker naar mijn bedje. Weer een nachtje slecht slapen.

16. Ik heb vorig jaar verhoging gehad, vanwege het feit dat ze de salarissen van startende leerkrachten hebben verhoogd. Maar als het goed is ga je toch ieder schooljaar een schaal omhoog?

17. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    hoe lang werk je al in het onderwijs? 1 schaal per jaar.
    En als je een betaalde lio had kun je er in het gunstigste geval nog een schaal bij optellen ook.

18. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Klopt, dit is mijn 5de jaar dus ik zit in tree 5.
    De schaal waarin ik zit is LA. Gewoon basisonderwijs.

19. Ben vorig jaar begonnen, dus nu ws schaal 2..

20. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    dan zul je wel in tree (ik moet mezelf steeds verbeteren) 2 zitten.

Share This Page