November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb gisteren ook een trouwerij gehad, was later geworden dan ik gepland had. Was ook wel gezellig enzo, dan krijg je dat... Maar ben nu wel total loss merk ik. Erg moe, en net een tukkie gedaan, maar nog nergens zin in verder, iemand zin om voor me te koken :p

2. Niet meer actief

Melina, fijn dat je weer thuis bent en gerustgesteld bent. Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Nu rustig aan doen en het gewoon even in de gaten houden he? Komt vast goed!

Ruby, gefeliciteerd met de dochter van je vriendin. Bijzonder hoor.

Wij hebben vandaag hard geklust in t babykamer, is echt een wereld van verschil nu. Omdat het ledikantje er nog niet is, heb ik zelf maar een bedje geknutseld van karton haha, het ziet er niet uit, maar nu kunnen we een beetje wennen aan hoe t komt te staan :) Ik zal zo ff foto in mn album zetten.

Als t goed is heeft iedereen nu pb van me gehad.

Liefs
    Ilse

3. Niet meer actief

update...foto staat in album..kijk en huiver :)

4. Ruby gefeliciteerd met het kindje van je vriendin! Een kleine meid!

Melina, wat fijn dat het niet iets is om je druk over te maken. Maar ik vraag me ook af, wat bedoel je precies met 'er is geen vruchtwater gevonden'?

5. Grappig ilse, zo'n kartonnen bedje.. Zou een goedkope oplossing zijn haha. Het dekentje dat jij hebt is trouwens hetzelfde dekentje als die voor ons ukkie. Grappig! Ik zal binnenkort ook de foto's van het kamertje erop zetten, wanneer de klamboe dan straks ook hangt, dan is het bijna helemaal af. Dan moeten alleen de gordijnen nog...

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dafje, Dat er geen vruchtwater lekte op het moment. Er zat nog een heleboel bij de baby, dus hoefte me op het moment geen zorgen te maken en moest afwachten of ik nog wat zou verliezen.

ilse, zal straks even het geld overmaken. Is het de bedoeling dat we over een tijd nog wat sturen? Misschien kan iedereen dan iets extra's overmaken ofzo?

Leuk de babykamer, begint al echt wat te worden!

7. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hoi meiden,

was er weer.
    Vandaag met de kids naar mijn ouders geweest. Zit een beetje boel in moeilijke tijden omdat ze ten onrechte (inmiddels) al ruim 1 maand geen geld van het pensionfonds hebben ontvangen. Mijn vader was er net psychisch weer boven op, maar stort nu wel weer in. De kleinkinderen houden hem er boven op. Dus we gaan wat vaker langs. Teevens wat lekker mee voor op brood en natuurlijk brood. Morgen weer even wat boodschappen voor ze doen en zo helpen we ze al een tijdje, merk dat ook wel aan ons eigen budget, maar doe het met alle liefde.

Ruby, was een spannende dag voor je, maar gefeliciteerd met het dochterjte van je vriendin. Hoop dat ze er weer snel boven op is.
    Al wat gehoord over de moeder van je andere vriendin.
    Lief van je dat je een neutraal pakje van je beebje aan je vriendin geef.

Ikke, meid vervelend dat je heupen en rug weer zo op spelen, worden echt de laatste loodjes, merk het inmiddels ook.

Vanacht ontzettend misselijk en vandaag veel last van maagzuur. Nu na het avondeten heb ik weer last van mijn maag (misselijk) zal vast komen omdat de kleine nu andersom ligt en meer met haar bibs tegen mijn maag drukt denk ik.
    Verder vind ik haar wel veel rustiger dan toen ze andersom lag. Vind dat toch erg jammer.

Melina, blij dat alles goed is gegaan in het ziekenhuis. Gelukkig hebben ze je goed na gekeken.

Maria, heb ook dat mijn buik hard voelt, maar anders dan de harde buiken. Zit weinig vering meer in, :D
    Als ik met mijn buik tegen de tafel of aanrecht sta, voel dit erg onprettig omdat het zo gespannen staat. Maar dit hij ik bij de jongens ook.

Gisteren met de jongens ook koekies gebakken voor opa en oma en heerlijk getekend en gevingerverfd. Gezellig liedjes luisteren ondertussen. Ze hebben heerlijk genoten. Wij ook vandaag van de koekies. ;) :)
    Tevens nog een brood gebakken. Was weer eens lekker bezig.

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik sprak mijn vader gisteren en volgens mij hebben ze heel spanje leeggekocht. Ze hadden in ieder geval een extra koffer nodig voor de babyspullen :')

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik zie overigens soms in mn ooghoekjes mn hele buik op en neer gaan, echt leuk!
    Helaas zie ik geen lichaamsdelen uitsteken.

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Heerlijk toch amaranta zo verwend worden. Leuk dat ze zo meeleven.
    Het bewegen van je buik, echt leuk om te zien is dat. Kan (kon) er wel minuten lang naar kijken. Is zo grappig.

11. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ha dames!

Ben weer terug na een lang bruiloftenweekend!
    Ik heb net alles bijgelezen, maar ga eerst even hapje eten en reageer daarna even op alle gebeurtenissen van afgelopen weekend.

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ja superleuk Tari, het zijn ook veel cadeautjes van familie enzo. Ik denk kleertjes en lakentjes en zo.
    En ik had ook nog cadeautjes voor de bruiloft.

13. Dank je Melina voor de uitleg!

Tari, wat lief dat je zo voor je ouders klaarstaat zeg! Hopelijk voel je je snel weer wat beter, dat misselijk zijn is nix, heb dat de laatste tijd ook weer zo nu en dan.

Maria, harde buiken en een harde buik is inderdaad een verschil. Harde buiken zijn vooral om je kindje heen te voelen, dus inderdaad je baarmoeder die knalhard wordt. Inmiddels voelt het bij mij niet meer als een bal, want het kindje ligt nu van boven naar beneden, dus echt van mijn schaambotje tot onder mijn ribben en ik heb dus een ovale baarmoeder, met vaak een uitstulping naar de zijkant, omdat daar de voetjes vaak liggen. Dan is de baarmoeder inderdaad erg goed voelbaar. Een harde buik heb ik bijna elke avond wel, maar dat is meer van het rekken van de huid en omdat 's avonds je buik nog eens extra uitzet. Dan is idd het staan tegen bijv. het aanrecht echt niet fijn, er staat dan zoveel spanning op. Vooral rond mijn navel is het dan erg pijnlijk.
    En die buik die beweegt, das een grappig gezicht he? Die van mij gaat de hele dag heen en weer, maar het wordt u steeds minder, want er is steeds minder ruimte... Ik ben ook maar een ukkie, dus het houdt wat eerder op met de ruimte haha... gelukkig is ukkie ook een klein beebje, klein maar fijn :)

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    In dat geval heb ik denk ik geen harde buiken gehad.

15. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Dafje ben blij om te lezen dat je jouw kleindje toch ook wat minder gaat bewegen. Hier dus ook. Maar heb ook het idee dat ze echt de hele hoogte van mijn baarmoeder bezet. Ze ligt met haar rug naar mijn buikwand dus ze trapt met haar voetjes in maar placenta tegen de achterwand.

Mooi uitgelegd van die harde buiken.

16. Ook niet tijdens het vrijen? Want dan heb ik ze áltijd en dan duren ze ontzettend lang...

17. Misschien een beetje een persoonlijke vraag.. je hoeft niet te antwoorden hoor!

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hmmz, heb brood in de over voor soep met brood, dus heb nog wel even de tijd ;)

Ik heb volgens mij net toevallig vanmiddag mn eerste echte harde buik gehad, voelde zo vreemd. En inderdaad voelde je bijna de lijnen van de baarmoeder. Heel apart en zomaar, toen ik uit de bus stapte.
    Maar daarvoor heb ik ze volgens mij ook nog nooit echt gevoeld.

Tjonge, wat een verhalen allemaal in de twee daagjes dat ik er niet was.

@Ilse: dankjewel voor het regelen van de bloemen en je bezoek aan Linda en Patrick. Heel erg lief.

@Linda: wat fijn dat je wat van je liet horen en wat ben je toch een stoere vrouw. Het zal zo ontzettend zwaar voor jullie zijn en toch nog zo lief aan ons denken, echt heel bijzonder. Ik hoop dat het woensdag een heel mooi en memorabel afscheid zal worden van jullie prachtige Isa*.

@Melina: jemig, je hebt ons wel laten schrikken met je verhaal zeg. Ben blij te horen dat je goed gecontroleerd bent en dat het er verder allemaal goed uit zag in je buik. Rustig aan doen hoor meis!

@Sammie: fijn dat de controle-echo goed is gegaan en dat jullie zijn gerustgesteld. Dat zal een opluchting zijn geweest.

@Ruby: tjonge, die vriendin van jou zal het zwaar hebben gehad, dat ze zo ziek was. Vreselijk. maar wel heel fijn dat ze een mooi dochtertje op de wereld heeft gezet. En wat ontzettend lief van je dat je die kleertjes voor haar hebt geregeld!

@Natasja: fijn te horen dat er langzamerhand wat zicht komt op wat je man nu precies heeft. Hij zal het ook wel vreselijk vinden dat hij niet zo lekker zoals het hoort met jou heeft kunnen genieten tot nu toe van jullie zwangerschap.
    Klinkt wel heel logisch dat jullie dochtertje deze spanning heeft gevoeld de laatste weken/maanden. Ik hoop dat ze ook een goede uitlaatklep heeft en niet een oppotter is?

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Vervolg met deel 2.

@Melanie: jammer zeg, dat je die kleine minder voelt. Ik vind het wel af en toe lastis als ze zo te keer gaat, maar zou inderdaad ook snel ongerust zijn als ik minder zou gaan voelen. Maarja, de ruimte wordt natuurlijk ook steeds krapper en als ze dan ook nog eens andersom ligt, kan het wel eens veranderen natuurlijk. Zolang ze maar af en toe even wat van zich laat horen, he?!

@Maria: wat gaaf dat heel Spanje voor jullie is leeggekocht. Leuk he, dat de familie zo meeleeft. Jullie moeten daar zeker ook snel naartoe als die kleine is geboren, omdat iedereen haar wil zien?!

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Tja, de kerstvakantie zou de 1e gelegenheid zijn maar dan is de baby nog geen 2 maanden dus dat doen we maar niet. Dan wordt het de zomervaknatie, dan gaan we sowieso.
    En als ze echt willen komen zij maar hier naar toe ;)

Deel Deze Pagina