Hoi Tari! Jaaaa jij bent ook zwanger van nummertje 3 je weet wel wat ik bedoel! Pfff vandaag de hele dag tv aangehad op jetix, nick junior enzo ik kan wel ff kotsen van dora Hopelijk kan de ene morgen weer naar school dat scheelt alvast de helft Mijn man is vrachtwagenchauffeur, gelukkig niet veel buitenland en werkt gemiddeld 4 dagen per week, dus op maandag weg en donderdagavond (meestal idioot laat) weer thuis. We hebben dus wel vaak een lekker lang weekend, maar we zijn hier druk aan het klussen dus dat valt momenteel ook wel tegen. Maar sinds we weten dat ik zwanger ben helpt hij ontzettend mee in huis en met de kinderen. Ik studeer zelf nog, doe een thuisstudie maar met zieke kinderen schiet dat er overdag bij in en kan 's avonds momenteel de energie niet opbrengen.....heb nu een kleine achterstand maar goed dat haal ik wel weer in....hoop ik Hoe gaat het met de sollicitaties van jouw man? Groetjes Roelie
Hoi Roelie, Ja weet precies hoe je voelt. Mijn kinderen zijn 3 en 1 1/5 jr dus ook lekker druk. Vaak ook erg vermoeiend. Mensen zeg dan wel eens joh lekker dat je maar 20 uur werk, ja dat is het betaalde gedeelte de rest van de week werk ik ook maar dan thuis. Wel prettig dat je mannetje je even goed veel helpt. Lijkt me zwaar hoor je man 4 dagen van huis. Maar ja misschien krijg je wel een vaste routine waar je zeker van bent dat het zelf moet doen. Nu kan dat nog wel eens in de war geschopt worden door je mannetje. Gebeurd hier wel eens . Knap hoor dat je nog een thuis studie doet. Petje af. Ik heb het sporten al terug gebracht naar 1 keer in de week, omdat het me te vermoeidend was. Wel prettig om nog iemand in de groep te hebben die het zelfde lot heeft thuis. Kunnen we af en toe tegen elkaar 'klagen'. Ik ben inmiddels al 1 1/5 uur bezig om mijn oudste Angelus in bed te krijgen, grrrrr zomertijd...... Met de sollicitaties gaat het goed. Misschien krijgen we morgen goed nieuws er waren 3 erg geintresseerd in hem, waarvan 1 oude werkgever. Dus duimen maar.
@Sizzel: Welkom en van harte gefeliciteerd! Zo'n 9 maanden dagboek lijkt me een hartstikke leuk idee! Ik ga morgen gelijk maar eens kijken in m'n pauze. Moet ik weer een smoesje verzinnen voor m'n collega... Ik neem aan dat dat gewoon in een boekhandel te krijgen is? Broekhuis of zo? Of de V&D? Ik word steeds ongeduldiger wat betreft de eerste echo en het vertellen aan de rest van de wereld.... Onze ouders en broers/zussen weten het wel. En 1 bevriend stel die nu ook zwanger is. Ze loopt 6 weken voor op mij, dus dat is hartstikke leuk.... Ik rook ook nog steeds niet. Nu bijna een week gestopt. Af en toe echt zo'n aanval van: nu wil ik een sigaret! Maar voor de rest valt het me eigenlijk 100% mee. Ik heb het wel iets makkelijker dan eerdere stoppogingen. Het helpt wel, zo'n baby in de buik! Pfff, ik ben moe. Ik ga lekker slapen! Welterusten en genietze! Gr. Marije
Vanaf 6 weken kun je bij een inwendige echo als een hartje horen. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje kreeg ik met 8,5 week een uitwendige echo waarbij het hartje direct te horen was. Jente
[quote="Marije1980Zo'n 9 maanden dagboek lijkt me een hartstikke leuk idee! Ik ga morgen gelijk maar eens kijken in m'n pauze. Moet ik weer een smoesje verzinnen voor m'n collega... Ik neem aan dat dat gewoon in een boekhandel te krijgen is? Broekhuis of zo? Of de V&D? [/quote] Die kun je volgens mij bij elke boekhandel kopen en vast ook wel bij V&D. Bij de ene boekhandel hebben ze er alleen meer staan dan bij de ander. @Roelie, wat voor thuisstudie doe je? Jente
goede morgen dames. hier doen de borsten echt zo zeer. kan niet meer zonder bh lopen. maar ja hoort er bij.
@ Roos: wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad, geeft je toch wel een beetje een steuntje in de rug dat alles goed zit! Ik moet nog even geduld hebben tot maandag.. @Julie: met jouw zwangerschapsduur zul je zeker een hartje moeten kunnen horen/zien, zoals de anderen ook al zeiden: SPANNEND hoor! Veel succes en plezier! @Marije1980: Wat goed van je dat je het stoppen met roken volhoudt, hoop dat de andere rokende dames hier hun hoop uit kunnen putten, super van je! En nu volhouden he?! @Roelie + Tari: jullie worden dan echte supermama's, met 3 kids! Knap hoor, eentje lijkt me al een hele opgave @Ilona: jaja, dat kan pijnlijk zijn, je groeiende borsten, I know. Zorgen dat je een goede BH draagt is nu erg belangrijk! Zo, ik ga zo op kraamvisite bij een vriendinnetje, kijken of ik daar alvast wat baby-hormoontjes kan opsnuiven Geniet allemaal van de mooie dag weer!
goedemorgen dames ik heb eindelijk een keer weer goed geslapen ben helemaal van slag af door de zomertijd. vandaag nog een late dienst morgen een middagdienst en dan eindelijk weer weekend. Vrijdag wordt eindelijk ons nieuwe bed geleverd hebben 4 weken op de grond geslapen dat is echt niet lekker. Gister is MvM geweest test was nog steeds positief
goedemorgen dames! vanmorgen alweer vroeg op.. nou ja. vroeg.. om 09.00uur stond ik in de fitness... Het wordt wel allemaal steeds zwaarder zeg... phhh... Maar ik weet waar ik het voor doe. Morgen weer werken na 9 dgn vrij.. hmm dat zal iets lastiger worden. (daar moet ik soms wel aan herinnert worden waarom dat ik dat ook al weer doe.. hihihi) vandaag wederom verder nergens last van.. zoals al 4 weken niet meer.. Maak me soms toch wel een beetje zorgen..
@Ilona.. wat voor een kado had je dan gekregen. Daar ben ik ik ook wel nieuwsgierig naar.. @rachel85..Dit weekend was echt een ramp toen die klok vooruitgezet werd.. niet grappig! Waren met vrienden een weekend weg. Ik kon mijn ogen niet open houden!
Echt wel leuk dat je collega's zo attent zijn zeg! Hoop dat die van mij dat straks ook zijn als ik ga mededelen dat ik minder wil gaan werken. doe ik trouwens pas als ik zo'n 11 á 12 weken ben. Dan mag ik ook niet meer lopen op noodoproepen.
ik kon het niet meer voor me houden. je mensen zagen het. ik vind het echt ontzettend lief dat ze dat voor me doen. ik vond het ook wel een beetje eng om het ze te vertellen maar ze waren zo blij voor me
Ik heb het op het werk ook verteld. Mede doordat we een wat agressievere bewoner hebben. Dan kan ik als ze in een verkeerde bui is het ook aan mijn collega's overlaten. Ze zijn ook allemaal ook erg blij voor ons. Echt leuke reacties gehad. groetjes, Jol
Hoi hoi Hier ben ik weer even met nog steeds 2 zieke kinderen thuis waarvan eentje eigenlijk een beetje schoolziek (mag ik nog een dagje bij jou blijven mama alsjeblieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeft?) en eentje die echt gevloerd is door de griep. Ik ben zelf ook helemaal gesloopt door een paar drukke dagen dus we gaan onszelf zo verwennen met een croissantje en daarna lekker met zijn drietjes slapen! tari al iets gehoord van de sollicitaties? jente je vroeg naar mijn studie, ik doe basiskennis dierenspeciaalzaken en diergenees-en bestrijdingsmiddelen omdat ik toch heel stiekem ooit droom van een eigen dierenwinkel. Ik was van plan om hierna een deeltijd HBO opleiding bij Martin Gaus te gaan doen tot therapeutisch gedragskynologe maar dat moet ff wachten maar....over 4 weken examen en daarna ga ik wat langzamer studeren genieten van deze echt allerlaatste zwangerschap murmel veel plezier op je kraamvisite! Ik heb hier vanmorgen een oppaskindje van 9 maanden en de hormonen gieren nu ook door mijn lijf tis zo'n schatje ilona wat een attente collega's heb jij! Leuk hoor! Ik heb helaas nog van niemand kadootjes gehad Vorige week na de echo hebben mijn man en ik bij de Hema wel een leuk setje gekocht alvast.... sizzel wat voor werk doe jij? Goed ik ga smullen van de croissantjes en daarna lekker slapen! Groetjes Roelie
@Ilona, leuk he zo'n cadeautje?! Ik hoop stiekem dat ik ook cadeautjes ga krijgen. Ik ben gek op cadeautjes. Al hoor ik ook wel van alle kanten dat mensen minder enthousiast reageren bij een tweede zwangerschap, dus ik bereid mij daar maar een klein beetje op voor ... Jente
@Sizzel: ook welkom van mij! @allemaal: bedankt voor de stoppen met roken-steun.. ik heb nog een sigaretje en die ga ik vanavond na het eten oproken.. en dan is het klaar met roken! Ik was ook al gestopt, maar door alle stress dat het misschien mis zou gaan - toch weer naar de peuk gegrepen. Stom eigenlijk he, terwijl ik het juist niet zou moeten doen.. Gisteren bij de huisarts geweest, aangezien ik maandag pas bij de vk terecht kon, en ik nog steeds bloedverlies had. De ha heeft een onderzoekje gedaan en gezien dat ik een wondje heb bij mijn baarmoederhals.. wat het meest waarschijnlijk de bloeding veroorzaakt. De rest zag er prima uit. Kortom: ik ben voorlopig gerustgesteld en ga nu met moed mn echo maandag tegemoet. Da's dan weer een voordeel, dat ik die al bij 7 weken krijg ipv bij 10! Vind het reuze spannend! Denk dat ik ook maar alvast eens op marktplaats ga snuffelen. Heb wel wat leuks verdiend Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer jullie de zwangerschap bekend maken bij ouders, op het werk etc. Ik heb het zelf nu wel aangegeven aan mn manager en bij pz, omdat ik nu thuis blijf met wel een goede reden.. Mijn beste vriendinnetje weet het al, die is zelf 6 maanden nu, en ik hoop het eigenlijk ook snel aan ouders en schoonouders te kunnen vertellen. Ik denk dat we ze een paas-eitje gaan brengen volgende week grts