November 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door -, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @Roelie Ik werk als verpleegkundige in de psychiatrie. Gelukkig is het op de afdeling nu erg rustig en weinig agressieve bewoners, maar op noodoproepen moeten we allemaal lopen en je weet natuurlijk nooit waar je voor komt te staan. we hebben binnenkort werkoverleg, maar dan heb ik nog geen echo gehad, dus weet ik dan niet of alles goed is, dus zeg ik nog maar even niks.. Ik wacht liever de echo af.. Ik hoef de aankomende tijd toch niet veel te werken. Of zouden jullie het anders doen. volgende week, bij 8 wkn 4 dgn voor het eerst naar de vk. Hierna zal wel een datum voor een echo afgesproken worden denk ik.. Jullie hebben allemaal al veel sneller de echo las ik. Zal wel verschillen van praktijk tot praktijk.

2. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Heerlijk, dat moet wel een geruststelling zijn!

Jente

3. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ma2be
    wat goed om dat te horen.

4. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0
    Ik werk in de gehandicaptenzorg. Met laag nivo bewoners. Twee rolstoelers. Nivo tot 1 jaar.

5. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0
    Dat gevoel heb ik ook dat iedereen snel een echo heeft. Ik heb aankomende woensdag een afspraak bij de verloskundige dan ben ik 9 weken en dan moet er nog een afspraak gemaakt worden voor een echo. Het zal inderdaad wel van praktijk tot praktijk schelen denk ik.

Groetjes,
    Jol

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @Jolger : als ik soms lees dat mensen bij 6 weken al een echo hebben dan denk ik.. Dat wil ik ook! Lijkt me zo mooi om je eigen kindje te zien en natuurlijk te weten dat alles goed is.. Ik zal nog een paar weekjes moeten wachten denk ik..

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Welkom Sizzler.
    Even een ranzig vraagje tussen door...
    Vangen jullie je plas echt altijd op? Ook als je moet poepen? Ik doe dat niet, en als ik 's nachts halfgaar mn bed uitga om te plassen doe ik het ook niet. Daarnaast heb ik nog steeds geen opvangkannen en heb op het boventoilet niks staan.

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hey mama's
    ff een leuk vraagje tussendoor. Ik zou heel graag willen weten hoe jullie het je ouders en schoonouders verteld hebben. Wij willen ze echt verrassen, ze weten nu nog niets, hebben jullie goede ideeën hoe we dat kunnen doen? ;)

9. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    :idea: Ma2Be wat een geruststelling voor je wat betreft de bloeding!
    Over dat bekend maken aan ouders etc, wij hebben het vorig weekend aan zo goed als iedereen verteld omdat mijn jongste jarig was en het toch wel opviel dat ik thee dronk ipv koffie en niet meer rookte. De reakties waren vanuit familie gewoon leuk, de vriendenkring was ovderdonderd en superblij. Nu weet alleen 1 broer van mij het nog niet maar daar heb ik eigenlijk ook geen band mee, die ziet het wel aan me als we elkaar eens treffen op een verjaardag ofzo ik heb echt geen zin om hem er apart over te bellen. Bij het schoolplein bij de andere moeders en vaders ;) is het ook nog niet bekend, dat vertel ik later wel en ach mijn kinderen weten het wel en de jongste heeft het non-stop over de baby in mijn buik dus waarschijnlijk is het zo in een mum van tijd bekend :)
    Ik had vandaag dat oppas babietje (echt een scheetje) en ik heb zo het idee dat ik straks meer werk heb aan mijn jongste die zich dan opwerpt als grote zorgzame broer dan aan de baby zelf :confused:
    Laat je wel even weten hoe je (schoon) ouders reageren op hun paaseitje :D

:idea: Jente volgens mij is het bij een tweede of derde kind idd minder interessant, ik heb de felicitaties wel gehad hoor maar het is schijnbaar allemaal niet zo bijzonder meer.....nou voor mij wel!
    Maar ik vind het jammer, nog geen kadootjes of kaartjes..... :cry:
    Mijn ouders waren hier gisteren en hebben niet eens gevraagd hoe het met me ging......tsja......

:idea: Sizzel ik denk dat ik de echo niet zou afwachten hoor en het gewoon bekend zou maken op mijn werk, je zult voor die tijd toch maar te maken krijgen met een agressieve bewoner je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren en er is in het werk wat jij doet toch wel een risico denk ik. Maar je kunt zelf het beste die afweging maken denk ik.
    Ik had trouwens zo vroeg een echo om twee redenen, ik heb ten eerste een hele onregelmatige cyclus dus had geen idee hoe ver ik was en ten tweede bulkt het in mijn familie van de tweelingen en omdat ik mijn broeken al vlot niet meer dichtkreeg..... :oops: Het waren gelukkig gewoon mijn darmen maar ik zat wel ff in de rats ;)
    Maar het zal inderdaad wel verschillen per praktijk!

:idea: Iemand nog iets van Gaby gehoord?

Groetjes Roelie (gaat nog ff van het zonnetje genieten, kids knappen gelukkig beetje op en heb wel maar liefst hou je vast 30 minuten kunnen slapen grijnzzzzzzzzzzzzz)

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    He sizzel bij het item 'hoera zwanger' daar staan heel veel reakties over hoe men het verteld heeft misschien staat daar wat leuks tussen?
    Groetjes Roelie

11. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Me too! Alleen niveau 1-2 jaar en soms agressie. Momenteel is het rustig op de woning, maar mocht het nodig zijn dan vertel ik het ook op mijn werk.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot het eind toe alle clienten begeleid (toen was er wel veel agressie). Achteraf gezien vond ik het toch niet helemaal verantwoord.

Jente

12. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Het heeft heel vaak een medische reden als mensen vroeg een echo krijgen. Of zoals bij mij, na een miskraam. Echt blij hoef je dus ook niet te zijn met een vroege echo.
    Normaal krijg je volgens mij overal een termijnecho met 8-9 weken.

Jente

13. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    ik krijg mijn echo als ik precies 10 weken ben en volgens de vk is dat normaal rond die tijd....

14. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik heb suikerziekte dus vandaar dat ik maandag al een echo krijg.

15. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ok duidelijk voor mij! Ik ben ook maar een leek hierin! Ik had wel zoiets gedacht hoor! Toch allemaal bedankt voor jullie reacties!
    @roeli : bedankt voor de tip, kzal zo eens ff gaan kijken! en inderdaad.. misschien moet ik het toch maar vertellen op het werk..Ik moet er nog ff over nadenken..
    @ Jente ; bedankt voor je antwoord en ik hoop niet dat ik vervelende dingen heb opgerakeld bij mijn vraag. Dat was niet mijn bedoeling!
    nou ik ga even eten.. mijn mannetje heeft net het eten klaar!

16. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0
    bedankt iedereen voor jullie reactie. Ik moet aankomende woensdag naar de verloskundige en daar kijk al wel naar uit.

Ik vind het ook erg leuk om hier te lezen en zo dat we dingen met elkaar kunnen delen. Sommige van jullie zijn ookal van veel dingen om de hoogte voor mij is het mijn eerste zwangerschap en is het dus wel allemaal nieuw en spannend. En nu de eerste weken duurt het allemaal gewoon lang. Dat wachten allemaal en je hoeft en kunt verder niks. Het enige nadeel is wel dat je af en toe zo beroerd bent. Nu heb ik vanmiddag in de tuin gewerkt en nu heb ik wel last van mijn buik. Dus vanavond maar lekker op de bank. Morgen gelukkig nog een vrije dag.

groetjes,
    Jol

17. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    :idea: Jolger: inderdaad, van dat wachten kun je goed beroerd worden! Het duurt allemaal nog zo lang....

:idea: Amaranza: ik vang lang niet alle plas op hoor. Daar heb ik helemaal geen zin in! :D En ook niet als ik moet poepen....hahahaha, straks komt alles door elkaar heen!

Ik heb mijn echo pas over 2 weken.... Dan ben ik 9 weken en 3 dagen. Ik kan echt niet meer wachten!

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :idea: amarante: ik heb van mvm 2 kannen gekregen toen ik zei dat ik boven ook een toilet heb.

even een update:

ben vanmiddag bij de gynacoloog geweest en mijn baby is nu 1,68 cm :p :p
    het hartje klopte duidelijk.

heb de gynacoloog verteld dat ik vorige week duizelig werd in de sauna en hij raad het dus ook af om nog naar de sauna te gaan.

verder gaat het wel eet alleen superveel en ben misselijk.

hoop dat iedereen ook geniet van de zwangerschap,ik word superverwend door mijn ventje :rolleyes:

19. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    nee hoor, sorry als ik een beetje raar over kwam. Ik kan mij natuurlijk best voorstellen dat iedereen zo vroeg mogelijk een echo wil.

Gaby is volgens mij op vakantie. Ze zal wel binnenkort terugkomen. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Jente

20. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    :idea: Ruby28: wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen! Super toch? Ieieieie, ik wil ook! ;)
    Mijn ventje verwent me nog niet echt, hij is eigenlijk alleen maar chagrijnig.... Net alsof ie wat van mijn hormonen heeft..... :)
    Dat verandert nog wel. Hij is op dit moment gewoon druk met van alles... En ik kan het nog altijd van hem winnen! :evil:

Deel Deze Pagina